Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla RUUSUFINNI, mikä auttanut?

Vierailija
14.04.2025 |

Poskeni jo nuoresta saakka silloin tällöin punoitti ruusufinnin takia,mutta vaivan kanssa eli. Nyt päälle kolmekymppisenä kasvoni ovat ihan kamalassa kunnossa ruusufinnin takia. Kasvoni näyttävät käytännössä tältä koko ajan: https://www.duodecimlehti.fi/xmedia/duo/duo10628a.png eli ei ole kyse lievästä ruusufinnistä.

Syön terveellisesti, työskentelen pääosin ulkona, jonka lisäksi harrastan kotioloissakin liikuntaa, on säännöllinen elämänrytmi ja hyvät unet, ei alkoa tai tupakkaa. Rauta, ferritiini, sokerit, kilpirauhasarvot.. kaikki verikokeet priimaa.

Lääkäristä en ole saanut apua, vaivaa jopa vähätellään. Onko jollain omakohtaista kokemusta jostakin keinosta, mikä on oikeasti auttanut ruusufinniin? 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antibioottikuuri on ainoa, mikä minulla tehoaa. Tyydyn siihen, että joudun muutaman vuoden välein syömään sellaisen. SKinoren-voide yms. ovat ihan lumelääkkeitä.

Tuo implikoi sitä että ongelma on suolistossa tai ruokavaliossa eikä ihossa. Siellä elää joku väärä bakteerikanta, mikä ei ole mikään ihme jos olet kiskonut antibiootteja huviksesi koko elämäsi. Ne tappavat tuhoavat myös hyviä bakteereita, eivät vain ongelmallisia. 

Vierailija
42/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä mulla auttanut esim. stressistä johtuvaan kauheaan naaman kuumotukseen (siis niin pahaan että ennen pitelin jotain pakastepussia naamalla, kun semmoinen kova paineentuntukin, varmaan tiedät, tosi epämukavaa) on ruusuvesi. Mutta sulla on aivan varmasti suurin triggeri tuo ulkotyöskentely= lämpötilan vaihtelut, kuumuus, kylmyys, ja sillehän ei voi mitään ellet ala tehdä sisätöitä. On muuten mielenkiintoista että päänsärkysairauksilla on todettu yhteys ruusufinnin kanssa. Hortonin tarkasta aiheuttajasta en tiedä mutta migreenissähän kyse on verisuoniongelmasta, aivan kuten ruusufinnissäkin. Tutkittu melko vähän mutta yhteys on löydetty. Migreeniä, Hortonia ja ruusufinniä ei osata vielä parantaa, oireita voi vaan koittaa helpottaa, ehkä jonain päivänä näihinkin löytyy parannus.

Mitenkäs nestetasapaino. Meneekö kurkkuun 2l päivässä VETTÄ. 

Samoin kasvojen ihoa voi hoitaa ihan vaan vedellä. Jos on ongelmia, niin lämpimillä upotuskylvyillä aluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinni saattaa johtua myös ihon vahvasta talipunkkikannasta, jolle henkilö on yliherkkä. Tähän auttaa ivermektiinikuuri, mutta jos lääkäri on tavallinen tollukka, en tiedä lähteekö antamaan reseptiä.

Vierailija
44/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä mulla auttanut esim. stressistä johtuvaan kauheaan naaman kuumotukseen (siis niin pahaan että ennen pitelin jotain pakastepussia naamalla, kun semmoinen kova paineentuntukin, varmaan tiedät, tosi epämukavaa) on ruusuvesi. Mutta sulla on aivan varmasti suurin triggeri tuo ulkotyöskentely= lämpötilan vaihtelut, kuumuus, kylmyys, ja sillehän ei voi mitään ellet ala tehdä sisätöitä. On muuten mielenkiintoista että päänsärkysairauksilla on todettu yhteys ruusufinnin kanssa. Hortonin tarkasta aiheuttajasta en tiedä mutta migreenissähän kyse on verisuoniongelmasta, aivan kuten ruusufinnissäkin. Tutkittu melko vähän mutta yhteys on löydetty. Migreeniä, Hortonia ja ruusufinniä ei osata vielä parantaa, oireita voi vaan koittaa helpottaa, ehkä jonain päivänä näihinkin löytyy parannus.

Ompas mielenkiintoista tämä yhteys, ja kun miettii tarkemmin, niin kaikki jotka itsekin

Jos näillä henkilöillä on jotakin lääkitystä alla, tai esim. epillerit, niin ongelma voi olla ihan vaan epätasapainoisessa hormonitoiminnassa. Toinen yleinen ongelmien aiheuttaja on nestehukka. 

Keho on itsensä parantava organismi, kun se saa oikeat raaka-aineet. Suurin osa ihmiskehosta koostuu niistä raaka-aineista, joita saa vedestä ja laadukkaasta, käsittelemättömästä merisuolasta.

On oikeastaan aika turha yrittää korjata ongelmaa, jos perusta ei ole kunnossa, eli riittävä vesi, mineraalit, ulkoilma ja säännöllinen liikunta. Nämä ensin kasaan, sitten steroidit pois (joku sanoi syövänsä mielialalääkkeitä) ja sitten katsotaan, mikä tilanne.

Vierailija
45/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusufinni saattaa johtua myös ihon vahvasta talipunkkikannasta, jolle henkilö on yliherkkä. Tähän auttaa ivermektiinikuuri, mutta jos lääkäri on tavallinen tollukka, en tiedä lähteekö antamaan reseptiä.

Jos on kyse ulkoisesta iho-ongelmasta, niin sulfur-kylpy auttaa. Myös merivedessä ja auringossa oleilu ovat hyviä. Suolavesi desinfioi ja antaa iholle mineraaleja, auringon valo desinfioi ja lämmittää, ja se sisältää myös tuon punaisen valon aallonpituuden mitä tässäkin ketjussa joku suositteli.

Se vaan, että jos keho on täynnä niitä steroideja tai muita vahvoja "aineita" niin on oikeastaan aika turhaa yrittää etsiä tasapainoa, kun koko ajan häiritsee sitä kehon luonnollisia toimintoja vahvemmilla lääkkeillä.

Jos tarkoituksena on rakentaa jonkinlainen lääkehimmeli sen yhden tai kahden steroidin päälle, missä 500 lääkkellä on saavuttanut jonkinlaisen tasapainon, niin sitten joutuu varmaan itse vaan koekaniinina syömään kaiken mahdollisen mitä kemikaailkauppiaat kurkkuun laittavat.

Mutta tosiaan ihminen on terveimmillään kun saa elää luonnonläheisesti, liikkua, nauttia hapesta, juoda vettä, syödä monipuolisesti, elää stressittä, jne. 

Vierailija
46/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuotteet joissa on sitruunahappoa POIS! Päivä- ja yövoiteena kuulkaa ihan Tummeli. Sinne joku kasvovesi alle niin on hyvä. Puhdistan meikinkin Tummelilla. Joskus jotain seerumia (ilman sitruunahappoa) ikääntymisen merkkeihin. 

Itse oon tuhlannut rahojani varmaan tuhansia euroja erilaisiin tuotteisiin, reseptillä ja ilman. Nämä ainoat jotka oikeesti auttaneet. 

Vierailija
47/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuotteet joissa on sitruunahappoa POIS! Päivä- ja yövoiteena kuulkaa ihan Tummeli. Sinne joku kasvovesi alle niin on hyvä. Puhdistan meikinkin Tummelilla. Joskus jotain seerumia (ilman sitruunahappoa) ikääntymisen merkkeihin. 

Itse oon tuhlannut rahojani varmaan tuhansia euroja erilaisiin tuotteisiin, reseptillä ja ilman. Nämä ainoat jotka oikeesti auttaneet. 

Tummeli on sama kuin vaseliini, tärkeimmät vaikuttajat ovat vesi ja Petrolatum. Ei petrokemikaaleja iholle. Iholle vain sellaisia asioita, mitä voi myös syödä.

Vierailija
48/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen parantavaa hoitoa kai ole, mutta on vain löydettävä ne tekijät mitkä pahentaa punoitusta ja koittaa vältellä niitä. Esim. jos työskentelet ulkona niin aurinkosuoja on tärkeä, talvella kylmältä suojautuminen, kaikki kuuma ja hankaus, alkoholi, mausteinen ruoka, hikiliikunta, saunominen, jotkut kosmeettiset ainesosat jne. 

Itselläni ruusufinni ei reagoi mihinkään. Ei lehahtele, iho ei ole yhtään herkkä millekään. Onpa vaan se tasainen sinertävä punotus nenällä ja poskipäillä, aina samanlainen riippumatta mistään tuotteista, auringosta, liikunnasta tms.

Vierailija
49/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä antibioottikuuri jollain lasjakirjoisella.

Ne tulee takaisin vähän ajan kuluttua. Iho on ollut hyvä ainoastaan silloin kun mt-lääke tauolla. 

Niin, no masennuksesta kärsivänä on ehkä parempi vain syödä lääkkeitä, voida kohtuullisesti ja olla ruma. 

Kuin hyvä ihoisena mutta pää hajoaa. 

Mä taas ottaisin ihan toiste päin, todella vakavista iho-ongelmista kärsineenä, ja mitä pahensi ja osaltaan aiheutti mt-lääkkeet. Se oli järkyttävää, ja mielenterveyslngelmank vain pahenivat, ja eristäytyneisyys ja ahdistus, kun nyt sen lisäksi, että olin vain masentunut, myös olin ruma. En halunnut mennä enää mihinkään, ja minulle vielä kommentoitiin ihostani pyytämättä...

Vierailija
50/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä antibioottikuuri jollain lasjakirjoisella.

Miten sen saa? Ei minulle ole lääkärit vielä edes ehdottaneet. Olen käynyt niin tk:ssa kuin yksityisellä, "ei tähän oikein mikään auta" on aina vastaus tai "ei se vielä niin paha ole", vaikka kasvoihin oikein polttaa usein. -ap

Siihen auttaa vain hyväksyntä. Ei puhuta sentään raakojen puuttumisesta tai jostain muusta oikeasti vakavasta asiasta 

Minusta kyse on vakavasta asiasta, koska kyse on tulehduksellisesta kroonisesta sairaudesta, joka tuntuu sekä fyysisesti että henkisesti. -ap 

Os

"Noh, sinähän et tiedä mitä kaikkea elämäni aikana olen kärsinyt ja mitä terveydellisiä on tai on ollut. Kun elää hortonin neuralgian kanssa kuten minä, voin sanoa että se laittaa asiat perspektiivin. Se ei silti poista sitä, että kyllä minulle ruusufinnissä on kyse ihan oikeasta elämänlaatua haittaavasta vaivasta. -ap"

Sepäs sattui, niin minäkin olen elänyt Hortonin kanssa - lähes 40 vuotta tähän mennessä. Tästä huolimatta osaan asiat laittaa perspektiiviin.

Vierailija
51/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, mulla oikeasti oli jotain tällaista tai joku bakteeri. En tajua kun ei voi tutkia ja hoitaa kunnolla. Ihosta saa aika hyvin viljelyn, vähän paremmin kuin vaikka sisäelin-näyte.

Mulla ei ollut yhtään tuollainen kuin alun, tasainen punoitus, vaan niin kirvelevä, poltteleva ja pistlevä ja hyvin paljon märkäpäitä ja syviä näppyjä. Koko kasvoista yli 90% sen peitossa pahimmillaan, ja koko iho ja kasvot ihan pilalla.

Se oli tosi masentavaa ja vaikutti paljon elämänlaatuuni, kuin naamani olisi tulessa. Välillä se turposi, hyvä ettei mennyt violetiksi, ja märkäitä. Söin tähän rauhoittavia ja vahvoja mielialalääkkeitä..kun se vaikutti minuun niin paljon, keneenpä ei...

Mun naama räjähti yhdessä vaiheessa. Se oli myös joku bakteeri, talipunkki, sieni, allergistyyppinen, ja kunto vaihteli välillä paljon... Olen katsonut videoita, ja juuri tuollainen on ollut, mihin ivermectin-auttanut niillä, ketkä tehneet videoita. Tosi ällöttävää...

Vierailija
52/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusuvesisuihke, rauhoittaa hyvin kuumotusta poskilla. Käytän aamun illoin.

Pesen kasvot illalla teepuusaippualla. Saa meikit pois ja tästä iho ei vihoittele. Monet kasvopesuaineet testattu. Saaren Taian teepuusaippua on ollut monta vuotta käytössä. On oikeasti toiminut. 

Jos on oikein rahoissaan niin radiofrekvenssihoito tasoittaa myös ihon sävyä. Pari kertaa testattu ja teho kestää useamman kuukauden.

Liian kuiva sisäilma myös ärsyttää minulla poskia. Talvisin on ilmankostutin käytössä.

Näillä olen saanut pidettyä pahimman punoituksen kurissa. Ei tästä ihosta täysin tasaista ole tullut mutta ilman meikkiä kehtaa mennä ihmisten ilmoille. 35+ ikää.

Vierailija
53/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut tuo metronidatsoli (eli Rosazol-voide). Saa ilman reseptiä apteekista, mutta reseptillä halvempaa. 

Vierailija
54/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkovoide suojakertoimella 50 keväästä myöhäiseen syksyyn. Kasvovoide sellainen, jossa on mahdollisimman vähän ainesosia ja kehitetty herkälle iholle.  Oma iho sietää hyvin edullista Niveaa. Hyaluronihappoa sisältävät voiteet eivät mulla sovellu, vaikka sitä kehutaan kosteuttavaksi. Kokeilin joskus apteekissa myytävää Aco rosacea voidetta, joka aluksi oli hyvä, kunnes sekin tuntui ärsyttävän ihoa. Meikkivoidetta käytän peittämään punoituksen. IT cosmetics on hyvä, vaikkakin kallis. Se sarja on ruusufinnistä kärsivän naisen kehittämä. Sitten vielä hammastahnaksi esim Sensodyne. Ai niin, käytä mietoa herkän ihon pesugeeliä naaman puhdistukseen. Vältä SDS-kemikaalia kaikissa pesutuotteissa (sodium laureth sulfate). Se on voimakkaasti pesevä ja vie iholta suojaavan rasvan. Itselle sopii Yliopiston apteekin pesugeeli herkälle iholle ja Palmolive oliiviöljysaippua. Nämä kaikki löytyneet kokeilujen kautta. Tsemppiä! 

Vierailija
55/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aco Rosacea treatment cream auttaa ihmeen hyvin. 

Mulla myös tää ja Arbutiinivoide käytössä. Riitävät mulle ja sitten meikki päälle. Ei ole siis kovin paha mulla.

Vierailija
56/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auttanut tuo metronidatsoli (eli Rosazol-voide). Saa ilman reseptiä apteekista, mutta reseptillä halvempaa. 

Minäkin ostin tuota omatoimisesti apteekista, sen jälkeen kuin tk-lääkäri ja farmaseutti veikkasi minun nenän selän ja nenän pielien punoitusta esim. aurinkolasien tai silmälasien sangan/nenätyynyn aiheuttamiksi.. sillee joo muuten hyvä en koskaan käytä aurinkolaseja tai silmälaseja, ja niihin kohtiin tuli märkäpäitäkin, mitkä oli just rosacea punoitusalueilla ja vielä märkäpäitä, laitan niihin kohtiin rosazol-metronidazol voidetta ja päälle vähän cicaplast-voidetta ja alue ja märkäpää häviää 12 tunnissa. Myös punoitus jo hyvin haalea...

Vierailija
57/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle auttoi kaksi asiaa:

- pidin muutaman viikon hoitokuuria niin, että lopetin syväpuhdistamiset  ja käytin pelkästään allergiatestattua perusvoidetta 

- mineraalipitoiset = suolapitoiset kosteusvoiteet (esim. Ahava)

Iho rauhoittui parissa kuukaudessa ja on pysynyt hyvänä.

Vierailija
58/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä auringon valoa suoraan iholle, sisareni laittaa aamusylkeä kasvoissa olevaan kohtaan ja rauhoittaa, usko pois

Vierailija
59/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkovoide suojakertoimella 50 keväästä myöhäiseen syksyyn. Kasvovoide sellainen, jossa on mahdollisimman vähän ainesosia ja kehitetty herkälle iholle.  Oma iho sietää hyvin edullista Niveaa. Hyaluronihappoa sisältävät voiteet eivät mulla sovellu, vaikka sitä kehutaan kosteuttavaksi. Kokeilin joskus apteekissa myytävää Aco rosacea voidetta, joka aluksi oli hyvä, kunnes sekin tuntui ärsyttävän ihoa. Meikkivoidetta käytän peittämään punoituksen. IT cosmetics on hyvä, vaikkakin kallis. Se sarja on ruusufinnistä kärsivän naisen kehittämä. Sitten vielä hammastahnaksi esim Sensodyne. Ai niin, käytä mietoa herkän ihon pesugeeliä naaman puhdistukseen. Vältä SDS-kemikaalia kaikissa pesutuotteissa (sodium laureth sulfate). Se on voimakkaasti pesevä ja vie iholta suojaavan rasvan. Itselle sopii Yliopiston apteekin pesugeeli herkälle iholle ja Palmolive oliiviöljysaippua. Nämä kaikki löytyneet kokeilujen kautta. Tsemppiä! 

Kotimainen Oxygenol Hellä-hammastahna on SLS-vapaa ja siedettävän hintainen. Minulla aftojen tulo loppui kun vaihdoin siihen. Hammastahna löytyy ihan marketin hyllyltä.

Vierailija
60/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle auttoi pahimpaan Lääkärin määräämä Soolsntra-voide(se on Trumpin kehumaa ivermektikiiniä) ja Elidel ihottumavoide. Ja varon aurinkoa. 50 aurinkovoidetta kasvoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi