Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla RUUSUFINNI, mikä auttanut?

Vierailija
14.04.2025 |

Poskeni jo nuoresta saakka silloin tällöin punoitti ruusufinnin takia,mutta vaivan kanssa eli. Nyt päälle kolmekymppisenä kasvoni ovat ihan kamalassa kunnossa ruusufinnin takia. Kasvoni näyttävät käytännössä tältä koko ajan: https://www.duodecimlehti.fi/xmedia/duo/duo10628a.png eli ei ole kyse lievästä ruusufinnistä.

Syön terveellisesti, työskentelen pääosin ulkona, jonka lisäksi harrastan kotioloissakin liikuntaa, on säännöllinen elämänrytmi ja hyvät unet, ei alkoa tai tupakkaa. Rauta, ferritiini, sokerit, kilpirauhasarvot.. kaikki verikokeet priimaa.

Lääkäristä en ole saanut apua, vaivaa jopa vähätellään. Onko jollain omakohtaista kokemusta jostakin keinosta, mikä on oikeasti auttanut ruusufinniin? 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ruusufinniläinen, mikään ei tunnu erityisesti auttavan. Oireet pahenee ja lievenee miten sattuu, enkä oikein osaa yhdistää niitä mihinkään. Itselläni ei ole migreeniä.

Vierailija
62/64 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain työterveyslääkäriltä lähetteen ihotautilääkärille, joka kyllä ihan mukisematta kirjoitti antibioottireseptin. Sittemmin reseptin on tarvittaessa kirjoittanut työterveyslääkärikin. Ihaninta on se, miten nopeasti antibiootti vaikuttaa, eron huomaa jo muutamassa päivässä. Haittapuoli on se, että muutamana päivänä voi maha olla aika sekaisin, mutta sen hinnan olen valmis maksamaan.

Minkälainen antibiootti kyseessä? Nimimerkillä "epätoivoinen ruusufinni"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi että voin kysyä apteekista rauhoittavia seerumeita. Mitä lie sekin tarkoittaa, ja varmaan ovat aika kalliita. Naamani on tulipunainen koko ajan. Ihan kauheaa. Olen kuin tomaattipää.

Vierailija
64/64 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva KURKUMIINI. Luontaistuotekaupasta. Kasvot oli punaiset, ärtynyt iho, lehahteleva, kuiva, kuumoittava ja kutiseva. Tajusin että minulla on varmasti niitä talipunkkeja ja olen niille allerginen/yliherkkä kun kulmakarvojakin alkoi kutittaa ja yläluomet ärtyi. Siis yhden ainoan purkillisen söin tuota Kurkumiinia kapseleina. Ja iho muuttui melkein normaaliksi. Ei kutita, ei tunnu ärtyneeltä tai kuumalta. Herkkä iho on yhä ja välillä lehahtaa punoitus mutta iho näyttää terveeltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi