Miksi kokoomus sai niin paljon ääniä edelleen?
Onko suomalaisista tosiaan 20% osinkomiljonäärejä vai pelasivatko vain hyvin persujen piikkiin kaikki ikävät jutut - kok kuienkin suurin hallituspuolue ja eniten vastuussa kurjistamisesta
P.S. tienaan 5000€ /kk eikä minun kannata äänestää kokoomusta
Kommentit (380)
No tietysti siksi kun mielisairaatkin saavat äänestää.
Kokoomusta äänestävät ne jotka rationaalisesti ajattelevat että heikompiosaisia on pirun vaikea auttaa jos ei ole enää pääomaa jota tunkea sinne taikaseinän sisään heikompien otettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ja Kristilliset ovat aivan oikeassa. KD:tä äänestäneenä olen sitä mieltä että Suomessa on aivan epätasa-arvoinen tilanne. Samaan aikaan kun joudun tekemään ylitöitä, toisaalla ihmiset saavat täysin vastikkeetta saman verran rahaa käteen.
Samaan aikaan heikompiosaiset, eli ne yrittäjät jotka koettavat tulla toimeen pystyvät tuskin elättämään perheitään. Tämä tilanne vaatii muutosta, ja yrittäjien asemaa tulee parantaa.
Itsekkäiden jotka omaehtoisesti ovat jättäytyneet yhteiskunnan elätettäväksi, tulisi ottaa vastaan työtä sieltä missä sitä on tarjolla.
Ainakin minä annan Kokoomukselle täyden tuen tarvittaviin leikkauksiin.
Jaaha, mitenköhän kokkarit on parantaneet esim. köyhien yksinyrittäjien asemaa? Ei millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta äänestävät ne jotka rationaalisesti ajattelevat että heikompiosaisia on pirun vaikea auttaa jos ei ole enää pääomaa jota tunkea sinne taikaseinän sisään heikompien otettavaksi.
Kokkarit onnistuivatkin tuhoamaan koko taikaseinän ts. valtion talouden. Työttömyys kasvoi ja kuluttajien luottamus talouteen pohjalukemissa. Toki sieltä taikaseinästä vielä tunnin junaan tms. kummasti riittää.
Samat puolueet siellä pyörii aina. Nyt on nämä ongelmat ja odotetaan SDP:n korjaavan tilanteen. Sitten taas SDP tekee jotain ja odotetaan muiden korjaavan asia ja piiri pieni pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku Kokoomuksen äänestäjä nykyhallituksen 5 onnistumista? (Ja siis fakta on, että työttömyys kasvaa, valtion velka kasvaa, konkurssit kasvaa, verotus on ennätyskorkea, työntekijöiden etuja mm. opintoraha ja vuorotteluvapaa on viety)
Mutta siis 5 onnistumista, kerrotko ne?
Velkaantumiseen puututtu, inflaatio laskenut 7%sta 0.5%, korot laskeneet, investointi halukkuus Suomeen kasvussa, pienituloisten verotus kevenee.
Erikoista puuttumista kun hallitus ottaa velkaa ennätysmäärän. Olisiko parempi olla puuttumatta? No inflaatio ja korot eivät ole hallituksen aikaansaannoksia. No, investoinnit eivät näytä tuovan ainakaan työpaikkoja? Missä tieto, että pienituloisten verotus kevenee? Nythän alv nosto nosti kaikkein verotusta, ja tuntuu voimakkaimmin pienituloisilla.
Eli siis jos otan velkaa 10t enkä 20t niin se ei ole velkaantumiseen puuttumista? Eipä toisaalta aloituksenkaan jutut liittyneet hallituksen toimiin (velkaantuminen, työttömyys, konkurssit jne). Joten luettelin samalla logiikalla.
Onko muita varteenotettavia oikeistolaisia puolueita? Pienistä puolueista ei kukaan pääse läpi. RKP on hyvä vaihtoehto, mutta keskittyykö he vain ruotsinkielisiä ? Vihreät tai keskusta olisi seuraavat vaihtoehdot. Siinäpä ne.
Vierailija kirjoitti:
Lukion rehtorien palkka on varmaan joku 7-8 tonnia. Pitäskö niidenki äänestää vasmnmistoliittoa LOL
Kukin äänestää toki toki miten ja ketä tahtoo, mutta jos on sydämeltään hakenut ja opiskellut koulutusalaa, niin mielestäni siihen kokoomuslaiset (ja varsinkin perussuomalaiset) arvot ovat outoja. Ellei sitten vuosien saatossa ole itseään eliitiksi ajatellut. Siitäkin huolimatta kouluja on lakkautettu, koulujen budjetteja leikattu, erityisopetusta vähennetty, luokkakokoja nostettu ja reksitkin voivat saada kenkää leikkausten takia. Aika veijari saa reksi olla jos äänestää näitä leikkuripuolueita kun voi omaankin persuukseen sattua.
Onko se työttömän vika ettei työnantaja jaa työtä useammalle? Nyt on valtavasti helpotettu palkkaamista ja irtisanomista. Ylitöitä tekevät voisi kieltäytyä niistä, niin työtä jaettaisiin useammalle. Itse teen pomojen rutiinittot. Sain ensin neljä tuntia/viikko työt. Nyt minulle on kertynyt tunteja moninkertaisesti. Eli ne "ylimääräiset rutiinityöt".
Jos palkka 5000 euroa niin sillä ei rahoiteta leikkausta yksityisellä. Sinne sydän jonoon voi oikeasti kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkarit onnistuivatkin tuhoamaan koko taikaseinän ts. valtion talouden. Työttömyys kasvoi ja kuluttajien luottamus talouteen pohjalukemissa. Toki sieltä taikaseinästä vielä tunnin junaan tms. kummasti riittää.
vasemmiston näkemys valtion taloudesta kiteytettynä: taikaseinä. Suomi nousuun!
Siellä joku kokoomuslainen laittelee lippuja uurnaan, vastaavasti poistaa niitä ja lippuja häviää ihmeellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka 5000 euroa niin sillä ei rahoiteta leikkausta yksityisellä. Sinne sydän jonoon voi oikeasti kuolla.
sivistysmaissa on yksityiset sairausvakuutukset. Täällä ei ole, joten sinulla ei ole varaa mennä yksityiselle ja julkisella kuolet jonoon.
Hurraa sosialismi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukion rehtorien palkka on varmaan joku 7-8 tonnia. Pitäskö niidenki äänestää vasmnmistoliittoa LOL
Kukin äänestää toki toki miten ja ketä tahtoo, mutta jos on sydämeltään hakenut ja opiskellut koulutusalaa, niin mielestäni siihen kokoomuslaiset (ja varsinkin perussuomalaiset) arvot ovat outoja. Ellei sitten vuosien saatossa ole itseään eliitiksi ajatellut. Siitäkin huolimatta kouluja on lakkautettu, koulujen budjetteja leikattu, erityisopetusta vähennetty, luokkakokoja nostettu ja reksitkin voivat saada kenkää leikkausten takia. Aika veijari saa reksi olla jos äänestää näitä leikkuripuolueita kun voi omaankin persuukseen sattua.
Mun mielestä vasemmistolaiset arvot on outoja.
Opettajat ei sais tehä mitään kurittomille kakaroille ku niitä pitäs vaan ymmärtää.
Poliisi ei sais sanoa ees soo soo rikollisille ku niitä pitäs vaan ymmärtää.
Työnantaja ei sais sanoa laiskottelevalle työntekijälle vaan sitä pitäs vaan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
SDP:n tavoitteena on pitää kansa tasapuolisen köyhänä. Ahkeruutta ei saa palkita.
mitä enemmän köyhiä, sitä enemmän äänestäjiä köyhien etuja ajaville -> maksimoi köyhien määrä. Ei temppu eikä mikään, koska sosialismi pitää siitä itsessään huolen
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri porukassa on muutamia peräkammarinpoikia. Ne kaikki on aina äänestänyt Kokoomusta. Tuntuu olevan niin että yksinäiset miehet tätä äänestää.
Naiset ei tykkää köyhistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Palkan idea on että sitä saa joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden rehtorin ja hän ollut monta kertaa ihan vasemmistoliiton ehdokkaanakin.
Mun lukion rehtori on ollu kokoomuksen kaupunginvaltuutettu. Se piti meille jöötä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tehty ihan tutkimuksiakin, joiden perusteella voisi ihmetellä miksi monet ihmiset äänestävät juuri heidän etujansa ja arvojansa alas ajavaa puoluetta. Tunnetut esimerkit ovat pienipalkkaiset hoitajat ja opettajat, joista yllättävän moni äänestää kokoomusta. Toinen vaikka se, että ymmärrän toki että RKP on vahvoilla kaksikielisissä kunnissa, mutta sekin on oikeistopuolue (vähän kuin ruotsinkielinen Kokoomus) ja on hullua jos porvoolainen sairaanhoitaja äänestää heitä kielikysymyksen takia.
Miten opettaja hyötyis kommunismista, ja lukion opettajien alkupalkkaki alkaa nelosella. Ei se yläasteellakaa huono oo
No, nythän on kokkarit laittaneet omaisuusrajat asumistukeen, poistaneet sen omistusasunnoista ja pienentäneet ansiosidonnaista. Kaikki noi osuu just keskiluokkaan, jos jää työttömäksi.
Ei kukaan opettaja voi olla niin pienipalkkanen että sais asumistukea. Mä oon ollu 14€/h hanttihommissa enkä saanu asumistukea
Mun kaveri porukassa on muutamia peräkammarinpoikia. Ne kaikki on aina äänestänyt Kokoomusta. Tuntuu olevan niin että yksinäiset miehet tätä äänestää.