Mikä on syysi ajaa maantiellä 70 km/h satasen alueella?
Menettäisin varmaan järkeni jos joutuisin ajamaan maantietä säännöllisesti vaikka työni takia. Aurinkoinen kevätilta, rutikuiva tie, ei ruuhkaa; miksi et aja suurinta sallittua nopeutta? Haluaisin päästä näiden pakittajien pään sisään.
Hauskimpia ovat ne jotka ajavat sen parisenkymmentä kilometriä tunnissa alinopeutta, ja painavat jarrua jokaisen kameran kohdalla.
Kommentit (739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Kiitos, vaikka et selvästi tiennytkään mitä menstruaatio tarkoittaa.
btw: Voin sparrailla sinua luovassa kirjoittamisessa mutta se vaatii minulta erityistä luonteen lujuutta: olet varsin hidas oppija.
Vastaus: Sinun käsi on ainoa puoliso joka sinulla on ja jos puolisollasi on menstruaatio, kyllä siinä kädessä haava täytyy silloin olla. Ainoa ryhmä johon olet ottanut osaa on se kun toinen käsi vatkaa edestä ja toinen ronkkii takaa, välillä vuoroja vaihtaen, kuitenkin niin hiljaa että äitisi ei kuule huoneesi ohuen seinän läpi. Parempi niin, sillä kyllä se noloa olisi jos äitisi tietäisi miten iltasi käytät kun ilmoitat meneväsi aikaisin nukkumaan.
Lukitaan vastaus.
Saat tuosta 8- koska tekstissä on useita puutteita.käsi po. kätesi
pilkku pois: menstruaatio kyllä
kun sanan tilalle vaihtaisin jolloin
No hyvä että lukitsit vastauksen. Menehän sinne huoneeseesi sitten, otatko pelkän puolisosi vai ihan ryhmänä, olkoon oma valintasi. Muista kuitenkin olla hiljaa ettei äiti kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole kiire mihinkään.
Pitää vaan lähteä matkaan aikaisemmin niin ehtii perille hitaamminkin.
Mikset voi ottaa huomioon niitä muita autoilijoita, jotka eivät viihdy maantiellä kauempaa kuin on tarve? Haluavat siis päästä paikasta a paikkaan b normaalilla vauhdilla.
V-i-t-t-u-ako se mulle kuuluu jos sinulla on kiire olevinaan, syytä vanhempias etteivät nusineet sinua ajoissa. tähän maailmaan...XD
-pimpeli pom
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Kiitos, vaikka et selvästi tiennytkään mitä menstruaatio tarkoittaa.
btw: Voin sparrailla sinua luovassa kirjoittamisessa mutta se vaatii minulta erityistä luonteen lujuutta: olet varsin hidas oppija.
Vastaus: Sinun käsi on ainoa puoliso joka sinulla on ja jos puolisollasi on menstruaatio, kyllä siinä kädessä haava täytyy silloin olla. Ainoa ryhmä johon olet ottanut osaa on se kun toinen käsi vatkaa edestä ja toinen ronkkii takaa, välillä vuoroja vaihtaen, kuitenkin niin hiljaa että äitisi ei kuule huoneesi ohuen seinän läpi. Parempi niin, sillä kyllä se noloa olisi jos äitisi tietäisi miten iltasi käytät kun ilmoitat meneväsi aikaisin nukkumaan.
Lukitaan vastaus.
Saat tuosta 8- koska tekstissä on useita puutteita.käsi po. kätesi
pilkku pois: menstruaatio kyllä<
Nyt jumitat äidissä kuin https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Norman_Bates#/media/Tiedosto%3ANormanBa…
Tämä keskeustelu on loputonta juupaa eipäs -väittelyä ja ratkaisua tuskin syntyy. Liikenne on yhteispeliä ja se sujuu parhaiten, jos suurin osa pelaa samoilla säännöillä. Suomessa on pitkät välimatkat ja ne, jotka ajavat pitkää matkaa joko työkseen, päivittäisellä työmatkalla tai muuten vaan usein, yleensä osaavat pelin. He eivät köröttele, vaan ajavat nopeusrajoituksen mukaista nopeutta, joka tarkoittaa käytännössä vakkariin +10. Amatöörit, pelokkaat ja vähän ajavat köröttelevät hitaammin. Se heille suotakoon, koska yleensä pääsee suhteellisen helposti ohi.
Milloin sfnet.harrastus.autot siirtyi kokonaan tänne - ai niin sinultahan ei saanut kysyä mitään. Sinä kerrot :)
Vierailija kirjoitti:
Suomen tieliikennelaissahan ei ole termiä alinopeus. Periaatteessa poliisi voisi sakottaa jos joku ajaa esim 50km/h 120 alueella, mutta käytännössä tämä on harvinaista ja katsotaan tapauskohtaisesti. Hitaasti saa ajaa. Itse ajan hitaasti koska kovassa vauhdissa onnettomuudetkin ovat tuhoisampia. Myös sinun kannattaa opetella ajamaan sen verran hitaasti ettet aiheuta vaaratilannetta jos tiellä sattuu olemaan hitaammin ajavia tai vaikka hirviä tms. Aika paljon onnettomuudet vähenisivät jos kaikki tekisivät samoin. Se on kuitenkin yllättävän pieni aika mitä kaahaamalla säästää.
Kaikkein turvallisinta on ajaa sujuvasti muun liikenteen mukana. Ei hitaasti.
Ap
Enemmän ihmetyttää miksi se reilua alinopeutta kulkeva kinneri löytää kaasupolkimensa aina ohituskaistojen kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen tieliikennelaissahan ei ole termiä alinopeus. Periaatteessa poliisi voisi sakottaa jos joku ajaa esim 50km/h 120 alueella, mutta käytännössä tämä on harvinaista ja katsotaan tapauskohtaisesti. Hitaasti saa ajaa. Itse ajan hitaasti koska kovassa vauhdissa onnettomuudetkin ovat tuhoisampia. Myös sinun kannattaa opetella ajamaan sen verran hitaasti ettet aiheuta vaaratilannetta jos tiellä sattuu olemaan hitaammin ajavia tai vaikka hirviä tms. Aika paljon onnettomuudet vähenisivät jos kaikki tekisivät samoin. Se on kuitenkin yllättävän pieni aika mitä kaahaamalla säästää.
Ap
Niin tämähän johtuu siitä että se muu liikenne ajaa liian kovaa siihen nähden että ehtisivät reagoida jos tiellä on hitaammin liikkuva. Vauhti siis aiheuttaa vaaratilanteen. KAIKKEIN turvallisinta olisi jos kaikki ajaisivat hitaasti. Ehtisi reagoida ja edelleen jos jotain sattuisikin, tuhot olisivat pienemmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin tämähän johtuu siitä että se muu liikenne ajaa liian kovaa siihen nähden että ehtisivät reagoida jos t
Itseasiassa kaikkein turvallisinta olisi moottoriliikenteen täyskielto. Palataan kävelyyn ja hevosrattaisiin niin ei tule hirvikolareita enää.
Ap
En mä edes mopolla körötelly seittemääkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole kiire mihinkään.
Pitää vaan lähteä matkaan aikaisemmin niin ehtii perille hitaamminkin.
Mikset voi ottaa huomioon niitä muita autoilijoita, jotka eivät viihdy maantiellä kauempaa kuin on tarve? Haluavat siis päästä paikasta a paikkaan b normaalilla vauhdilla.
Ap
Mikä estää? Ohita, töllö.
Niin sakea lumituisku ettei nää eteensä, rankkasade joka vie näkyvyyden ja kosketuspinnan tiehen. Tuossa on kaksi tilannetta jolloin olen ajanut alle suositusnopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin tämähän johtuu siitä että se muu liikenne ajaa liian
Itseasiassa kaikkein turvallisinta olisi moottoriliikenteen täyskielto. Palataan kävelyyn ja hevosrattaisiin niin ei tule hirvikolareita enää.
Ap
Jep. Tämä on ihan totta. Ja jos autoilla kuitenkin täytyy, niin sitten seuraavaksi turvallisin vaihtoehto on ajaa mahdollisimman hitaasti :)
Turvallista matkaa!
Haluan aiheuttaa vaaratilanteita kun minä ja minun oikeudet tehdä mitä minä itse haluan on ainoat merkitsevät asiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin tämä
Turvallisinta on ajaa sitä nopeutta mikä lätkässä lukee.
Älä lähde rattiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluan aiheuttaa vaaratilanteita kun minä ja minun oikeudet tehdä mitä minä itse haluan on ainoat merkitsevät asiat
Tämä on juuri aloittajan asenne, eipä olisi voinut juuri paremmin kertoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taas meni väärin, kaikkein turvallisinta on ajaa juuri sitä nopeutta minkä itse parhaaksi katsoo kyseisellä hetkellä.
Kirjoitit: Itseasiassa kaikkein turvallisinta olisi moottoriliikenteen täyskielto. Palataan kävelyyn ja hevosrattaisiin niin ei tule hirvikolareita enää.
Ap
Vastaus: Hävinnyt alkaa aina saivartelemaan, se on vähän sama kuin kun tappelussa vastapuoli rupeaa puremaan, on kaikki annettu.
En tunnista tätä ongelmaa. Olen viimeaikoina ajanut pitkiä matkoja mm. Lappiin ja olen tehnyt seuraavan huomion: jos ajat tasan nopeusrajoitusten mukaisesti, 99% autoista menee ohi. Jos ajat 10 km/h ylinopeutta, 90% autoista menee ohi. Eli aika kovaa saa ajaa jos ei halua tuntea olevansa jonkun tien tukkeena.
Välillä eteen tulee hitaammin ajavia, esim peräkärryllisiä, työkoneita jne joita ei kyllä pääsääntöisesti ole mitään ongelmaa ohittaa. Jos on, kyseessä on muutenkin ruuhkainen tai huonokuntoinen tie jossa ei muutenkaan pääse erityisen nopeasti etenemään.