Kansan viesti oikeistolle: epäoikeudenmukaiset leikkaukset seis or else..
Nyt tätä mietitään hallituksessa. Eivät uskalla jatkaa leikkauksiaan samalla tavalla koska pelkäävät että ek-vaaleissa tulee turpaan vielä pahemmin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien äänestäjille on kova paikka tunnustaa ettei nykyiseen sosiaalivaltioon ole enää varaa. Talous ei ole kasvanut 20 vuoteen ja nyt alkavat leikkaukset. Suomi nsuroi Kreikalle mutta huomaamatta jäi Suomen olevan pohjoisen Kreikka. Taloudessa ei ole näkyvissä kuin vastaantulevan junan valot. Nyt on kyse siitä mitä voidaan pelastaa. Saadaanko turvattua edes julkinen terveydenhoito.
Mutta miksei yritystuista ole leikattu? Kaikilta jos ollaan aidosti huolissaan Suomen tilanteesta. Ei vain köyhimmiltä.
Yrityistuet ovat syvältä, mutta siihen on syynsä, miksi vasemmistokaan ei niihin koskenut vallassa ollessaan. Suurin osa yritystuista on epäsuoraa tukea, esim. yritysten alempi sähköverokanta. Ongelma on se, että nämä samanlaiset epäsuorat yritystuet ovat käytössä kaikissa EU -maissa. Jos emme toimisi Suomessa samoin kuin muualla, yritystemme kilpailukyky heikkenisi rajusti muita EU -maita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä epäoikeudenmukaiset leikkaukset? Kuinka paljon teidän pitäisi saada ilmaista rahaa muiden työnteollaan ansaitsemista veroista?
Niin paljon että elossa pysyy eikä näänny kodittomana pakkaseen. Ruoka ja koti ovat ihmisoikeuksia jotka kuuluvat kaikille.
Mikään mikä vaatii toiselta työpanosta ei ole ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Nautin kun saa sitten lukea vihervasemmistolaisten onnistumisista paskoa kaupunkinsa. On puskaraiskauksia ja puukotuksia, takseihin ei uskalla sitäkään vähää, koulut paskotaan, rahat menee Gazaan ja humalaisen Arhinmäen töherrysten pesemiseen.
Nauttikaa nyt tekin. Turha muuten kerjätä sääliä kun osuu omaan nilkkaan. Se vappusatanenkin on vissiin jäänyt postiin vai mikäs siinä maksaa?
Jaa-a kokkareiden 100 000 työpaikkaa tässä odotellessa
Olen yrittäjä, ja ajatusmaailmaltani porvari. Puoluepolitiikka ei minua kuitenkaan kiinnosta. Minulle kelpaa vasemmisto vallassa siinä kuin oikeistokin. Kuka tahansa kelpaa, kunhan veroni eivät nouse. Olen jo nyt selkeä nettoveronmaksaja, sen pitää riittää.
Olen kuitenkin sikäli onnellisessa asemassa, että minulla on oleskelulupa toiseen maahan. Jos touhu Suomessa menee liian epäedulliseksi, pystyn vaihtamaan pysyvän osoitteeni vaivatta tuohon toiseen maahan. Toivoa tietenkin sopii, ettei tämä maa ajaudu politiikkaan, joka tuuppaa nettoveronmaksajia isossa määrin muualle asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä epäoikeudenmukaiset leikkaukset? Kuinka paljon teidän pitäisi saada ilmaista rahaa muiden työnteollaan ansaitsemista veroista?
Kaikki leikkaukset vähätuloisimmilta. Euroopan neuvosto on useasti antanut moitteita liian matalasta perusturvasta jo ennen leikkauksia. Olen ollut työttömänä jo 16 vuotta ja mielestäni olisin ansainnut enemmän rahaa.
Ei ole tullut mieleen mennä töihin?Tukia pitäisi leikata vielä reilusti niin vähenisi tuilla makaaminen .
V***u vaihda jo levyä.
Vierailija kirjoitti:
Kansa on puhunut.
Nyt sitten alkaa kova peli kulisseissa. Väitän että hallitus kaatuu etuajassa koska persut romahti niin pahasti ja keskinäinen luottamus rakoilee.
Nämä eivät olleet eduskuntavaalit, idiootti!
Kansa on puhunut. Pulinat pois. Eroaako nyt hallitus? Onko pokkaa jatkaa leikkauslinjalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleen mennä töihin?Tukia pitäisi leikata vielä reilusti niin vähenisi tuilla makaaminen .
Viihdyn paremmin, kun en tee töitä. Ei töitä kuitenkaan kaikille riittäisi, niin mitä hyötyä minun työnteostani olisi yhteiskunnalle? Olisin vain onnettomampi ja tästä todennäköisesti aiheutuisi lisäkuluja yhteiskunnalle.
Pienituloisempien tuet ovat olleet Euroopan neuvoston mielestä jo vuosikausia liian alhaiset, joten mielestäni tukia pitäisi nostaa ja mielellään maksaa liian vähän maksetut tuet takautuvasti.
Arvostan. Itse olen painostuksesta tehnyt vähän väliä jotain töitä ja olen siitä kärsinyt. Olisin paljon onnellisempi ja terveempi, kun minun annettaisiin rauhassa olla työttömänä ja tätä tuettaisiin reilulla ja ihmisarvoisella summalla. Liian pienet tuet pitäisi todellakin maksaa takautuvasti, kun vasemmisto voittaa eduskuntavaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeistolainen, mutta minua ei haittaa vasemmiston nousu. Suomi on niin syvässä suossa, että olemme joka tapauksessa matkalla kohti IMF:n holhousta. Oikeistopuolueemme eivät ole tätä osanneet korjata. Vasemmistolainen talouspolitiikka vain vauhdittaa vääjäämätöntä, ehkä se on hyvä asia. Valuuttajärjestön alaisuudessa budjetti pakotetaan tasapainoon, eli tukia leikataan tai lakkautetaan sitten rajulla kädellä. Sen jälkeen sitten uuteen nousuun, a la Kreikka.
Olette te hauskoja te oikeistolaiset jotka luulette edustavanne jotain talouspoliittisia totuuksia.
Jopa IMF on arvostellut hallituksen ideologista eriarvoistamis- ja leikkauspolitiikkaa ja eu:n sosiaalisten oikeuksien komissio jo nyt huomauttanut liian alhaisesta sosiaaliturvasta. Eli käytännössä edessä ei ole mitään tukien lopettamisia, vaan TYÖLLISYYSPOLITII
"Liian alhainen sosiaaliturva johtuu siitä, että muissa maissa ei makseta asumistukea."
Tämähän ei muuten pidä paikkaansa. Sitä maksetaan joissakin muissakin maissa.
Perusturva on Suomessa liian alhainen. Lisää rahaa pienituloisimmille ja rahat voidaan ottaa työn verotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa on puhunut.
Nyt sitten alkaa kova peli kulisseissa. Väitän että hallitus kaatuu etuajassa koska persut romahti niin pahasti ja keskinäinen luottamus rakoilee.
Nämä eivät olleet eduskuntavaalit, idiootti!
Kyllä nämä oli selkeästi vaalit hallitusta vastaan. Asiantuntijakin sen myönsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki leikkaukset vähätuloisimmilta. Euroopan neuvosto on useasti antanut moitteita liian matalasta perusturvasta jo ennen leikkauksia. Olen ollut työttömänä jo 16 vuotta ja mielestäni olisin ansainnut enemmän rahaa.
Yritetty on, mutta työpaikkaa ei ole tullut. Onko vaikea ymmärtää, että osa oikeasti etsii töitä, mutta ei niitä saa. Minulla on liian huono koulutus, mutta koulupaikkaakaan en ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
Perusturva on Suomessa liian alhainen. Lisää rahaa pienituloisimmille ja rahat voidaan ottaa työn verotuksesta.
Mielummin pääomatulojen verotuksella. Siellä on pienemmät prosentit ja monin verroin isommat rahat kuin suurimmissa palkoissa.
demarit eivät ole kumoamassa hallituksen leikkauksia
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010862617.html
eivät tehneet sitä vaihtoehtobudjetissakaan. Voi tulla ihmisille yllärinä jossain vaiheessa :D
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, ja ajatusmaailmaltani porvari. Puoluepolitiikka ei minua kuitenkaan kiinnosta. Minulle kelpaa vasemmisto vallassa siinä kuin oikeistokin. Kuka tahansa kelpaa, kunhan veroni eivät nouse. Olen jo nyt selkeä nettoveronmaksaja, sen pitää riittää.
Olen kuitenkin sikäli onnellisessa asemassa, että minulla on oleskelulupa toiseen maahan. Jos touhu Suomessa menee liian epäedulliseksi, pystyn vaihtamaan pysyvän osoitteeni vaivatta tuohon toiseen maahan. Toivoa tietenkin sopii, ettei tämä maa ajaudu politiikkaan, joka tuuppaa nettoveronmaksajia isossa määrin muualle asumaan.
kannattaa lähteä ennen, kun vasemmisto alkaa rankaisemaan varojen siirtelystä muualle. Itäblokin meininki eli sen takia pitkään, ettei muualle päässyt ja siihen meidän vasemmistomme lopulta myös pyrkii.
Jos et maksa täällä 100 %:in veroasteita ja haluat muualle, menetät koko omaisuutesi!
Vierailija kirjoitti:
Kunta- ja aluevaalit eivät vaikuta hallituksen asemaan ja politiikkaan millään tavalla. Puoliväliriihi alkaa ensi viikolla ja lisää leikkauksia sosiaaliturvaan ja sote menoihin on takuuvarmasti tulossa.
Oppositiolla on nyt todella vahva mandaatti haastaa hallitusta. Purra panikoi ja puolueen johtoon mielivät keikuttavat auliisti venettä sisältä päin.
Aion avata samppanjan, kun tämä roskahallitus kaatuu. Nyt näyttää siltä, että kohta on syytä lähteä Alkoon.
En äänestänyt vanhaa tuttani, mutta,
Äänestinkin hamppupuoluetta aluellani =)