Kansan viesti oikeistolle: epäoikeudenmukaiset leikkaukset seis or else..
Nyt tätä mietitään hallituksessa. Eivät uskalla jatkaa leikkauksiaan samalla tavalla koska pelkäävät että ek-vaaleissa tulee turpaan vielä pahemmin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä epäoikeudenmukaiset leikkaukset? Kuinka paljon teidän pitäisi saada ilmaista rahaa muiden työnteollaan ansaitsemista veroista?
Kaikki leikkaukset vähätuloisimmilta. Euroopan neuvosto on useasti antanut moitteita liian matalasta perusturvasta jo ennen leikkauksia. Olen ollut työttömänä jo 16 vuotta ja mielestäni olisin ansainnut enemmän rahaa.
On se sun omaaki vikaa jos et 16 vuodessa löydä mitään töitä 😂 siinä opiskeleeki jo 3 eri korkeakoulutukintoa
"Oma vika"? Mistä sinä tiedät? Millä rahalla opiskella 3 tutkintoa?
On se vaan niin helppoa olla kusipää tajuamatta että meitä on monenlaisia monenlaisissa tilanteissa.
Toiset saa vanhemmilta autot ja ajokortit ja toisilla ei ole vanhempia lainkaan.
Mulla on ollu joku 8 työpaikkaa ja missään oo vaadittu autoa tai ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa on puhunut.
Nyt sitten alkaa kova peli kulisseissa. Väitän että hallitus kaatuu etuajassa koska persut romahti niin pahasti ja keskinäinen luottamus rakoilee.
Olet siis valmis siihen, että Sanna Marinin taktiikalla otetaan miljardeja lisää velkaa eikä edes mietitä sitä, kuka sen maksaa takaisin? Siellä alkaa kunnissa nyt melkoiset lomautukset eikä niistä voikaan syyttää persuja.
Päläpäläpäläpälä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä epäoikeudenmukaiset leikkaukset? Kuinka paljon teidän pitäisi saada ilmaista rahaa muiden työnteollaan ansaitsemista veroista?
Kaikki leikkaukset vähätuloisimmilta. Euroopan neuvosto on useasti antanut moitteita liian matalasta perusturvasta jo ennen leikkauksia. Olen ollut työttömänä jo 16 vuotta ja mielestäni olisin ansainnut enemmän rahaa.
On se sun omaaki vikaa jos et 16 vuodessa löydä mitään töitä 😂 siinä opiskeleeki jo 3 eri korkeakoulutukintoa
"Oma vika"? Mistä sinä tiedät? Millä rahalla opiskella 3 tutkintoa?
On se vaan niin helppoa olla kusipää tajuamatta että meitä on monenlaisia monenlaisissa tilanteissa.
Toiset saa vanhemmilta autot ja ajokortit ja toisilla ei ole vanhempia lainkaan.
Vassari logiikkaa miksi somaleille Lieksa maksaa ajokortit ja moni muukin kunta.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että pitää leikata tasapuolisesti. Miksei yritystuista ole leikattu? Suuryrityksille annetaan isoja tukia vaikka pärjäävät ilmankin. Jos leikataan se pitää kohdistua kaikkiin. Ei vain pienituloisiin.
Kaksi vuotta ja kuntalaiset huomaavat, että vasemmisto vallassa tarkoittaa kaupunkien omaisuuden myymistä ja esim. vesi- ja kaukolämpömaksujen kolminkertaistamista. Kun kiinteistövero nousee ja jätemaksut nousevat, niin perheillä on entistä vähemmän rahaa käytössään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa on puhunut.
Nyt sitten alkaa kova peli kulisseissa. Väitän että hallitus kaatuu etuajassa koska persut romahti niin pahasti ja keskinäinen luottamus rakoilee.
Olet siis valmis siihen, että Sanna Marinin taktiikalla otetaan miljardeja lisää velkaa eikä edes mietitä sitä, kuka sen maksaa takaisin? Siellä alkaa kunnissa nyt melkoiset lomautukset eikä niistä voikaan syyttää persuja.
Päläpäläpäläpälä
Pölöpölpölhöpölhöpölö
Olen oikeistolainen, mutta minua ei haittaa vasemmiston nousu. Suomi on niin syvässä suossa, että olemme joka tapauksessa matkalla kohti IMF:n holhousta. Oikeistopuolueemme eivät ole tätä osanneet korjata. Vasemmistolainen talouspolitiikka vain vauhdittaa vääjäämätöntä, ehkä se on hyvä asia. Valuuttajärjestön alaisuudessa budjetti pakotetaan tasapainoon, eli tukia leikataan tai lakkautetaan sitten rajulla kädellä. Sen jälkeen sitten uuteen nousuun, a la Kreikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että pitää leikata tasapuolisesti. Miksei yritystuista ole leikattu? Suuryrityksille annetaan isoja tukia vaikka pärjäävät ilmankin. Jos leikataan se pitää kohdistua kaikkiin. Ei vain pienituloisiin.
Niimpä. Veronalennuksetkin kohdennettiin niin että suhteessa eniten sai 10 000e/kk tienaava ja pienipalkkainen ei hyötynyt käytännössä mitään.
Tänään leikattiin persujen äänistä. Tasapuolista että leikkaukset kohdistuu myös heihin.
Melkein säälittää. Mitenköhän käy eduskuntavaaleissa. Tippuuko isoja nimiä persuissa pois eduskunnasta? Joutuvat hakemaan töitä yksityispuolelta.
Hieno tilanne. Nyt vasemmisto ryhtyy innolla luomaan työpaikkoja kuntiin. Tulossa on yli 200 000 uutta työpaikkaa, joissa palkka otetaan kuntien saamista verotuloista.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sunkaltasten ahneiden porvarisikojen tulee ryövätä kaikki työpaikat ja tulonlähteet?
Sosialistien äänestäjille on kova paikka tunnustaa ettei nykyiseen sosiaalivaltioon ole enää varaa. Talous ei ole kasvanut 20 vuoteen ja nyt alkavat leikkaukset. Suomi nsuroi Kreikalle mutta huomaamatta jäi Suomen olevan pohjoisen Kreikka. Taloudessa ei ole näkyvissä kuin vastaantulevan junan valot. Nyt on kyse siitä mitä voidaan pelastaa. Saadaanko turvattua edes julkinen terveydenhoito.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeistolainen, mutta minua ei haittaa vasemmiston nousu. Suomi on niin syvässä suossa, että olemme joka tapauksessa matkalla kohti IMF:n holhousta. Oikeistopuolueemme eivät ole tätä osanneet korjata. Vasemmistolainen talouspolitiikka vain vauhdittaa vääjäämätöntä, ehkä se on hyvä asia. Valuuttajärjestön alaisuudessa budjetti pakotetaan tasapainoon, eli tukia leikataan tai lakkautetaan sitten rajulla kädellä. Sen jälkeen sitten uuteen nousuun, a la Kreikka.
Olette te hauskoja te oikeistolaiset jotka luulette edustavanne jotain talouspoliittisia totuuksia.
Jopa IMF on arvostellut hallituksen ideologista eriarvoistamis- ja leikkauspolitiikkaa ja eu:n sosiaalisten oikeuksien komissio jo nyt huomauttanut liian alhaisesta sosiaaliturvasta. Eli käytännössä edessä ei ole mitään tukien lopettamisia, vaan TYÖLLISYYSPOLITIIKKAA ja päättäjiä jotka lukee asiantuntijoilta saamiaan papereita.
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt samaa. Islanti, Irlanti, Kreikka. Hyvät esimerkit siitä, että kun upotaan kunnolla, saadaan uusi nousu.
Olen miettinyt jo tovin tosiaan, että Marin olisi saanut jatkaa, koska tämä kitkutus jatkuu muuten loputtomiin ja todellisia uudistuksia ei pysty edes nykyinen hallitus tekemään. IMF tänne ja johan alkaa luuta lakaista kunnolla. Sitten saadaan rakenteet kunnolla uusittua ja uusi nousu aikaiseksi. Ihan vaan teille "epäreiluudesta" valittaville tiedoksi. Sitten teillä vasta hauskaa on, kun IMF tulee ja laittaa sossuvaltion kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Sosialistien äänestäjille on kova paikka tunnustaa ettei nykyiseen sosiaalivaltioon ole enää varaa. Talous ei ole kasvanut 20 vuoteen ja nyt alkavat leikkaukset. Suomi nsuroi Kreikalle mutta huomaamatta jäi Suomen olevan pohjoisen Kreikka. Taloudessa ei ole näkyvissä kuin vastaantulevan junan valot. Nyt on kyse siitä mitä voidaan pelastaa. Saadaanko turvattua edes julkinen terveydenhoito.
Mutta miksei yritystuista ole leikattu? Kaikilta jos ollaan aidosti huolissaan Suomen tilanteesta. Ei vain köyhimmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleen mennä töihin?Tukia pitäisi leikata vielä reilusti niin vähenisi tuilla makaaminen .
Vierailija kirjoitti:
Punaviherkommarit on edelleen vihollisia ja niille ei anneta periks. Kyllä kokoomus vielä sdpn ohi nousee.
Vasemmiston vaaliteema VV = velkaa ja veroa mutta mikäs siinä kun muut maksavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te hauskoja te oikeistolaiset jotka luulette edustavanne jotain talouspoliittisia totuuksia.
Jopa IMF on arvostellut hallituksen ideologista eriarvoistamis- ja leikkauspolitiikkaa ja eu:n sosiaalisten oikeuksien komissio jo nyt huomauttanut liian alhaisesta sosiaaliturvasta. Eli käytännössä edessä ei ole mitään tukien lopettamisia, vaan TYÖLLISYYSPOLITIIKKAA ja päättäjiä jotka lukee asiantuntijoilta s
Lopeta tuo hokeminen liian alhaisesta sossuturvasta. Eiköhän se ole sata kertaa käyty läpi, että meillä on esimerkiksi asumistukijärjestelmä, jota kyseisessä vertailussa ei huomioitu lainkaan. Suomen sosiaaliturva on Euroopan huipputasoa. Kerrohan se maa, jossa ihminen saa kotiin enemmän rahaa asunnon ja muiden pakollisten kulujen jälkeen.
Jos joku on Suomessa epäoikeudenmukasta niin ansiotuloveroprogressio