Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VINKKEJÄ TYTÖN TEKOON?? ;-) (ja ajatteleekohan KUKAAN muu näin...)

15.03.2007 |

Siis tämä aihe on varmaan vähän tabu monen mielestä... (niinkuin omastakin mielestä - mun oli esim. pakko tehdä uusi nicki tätä kysymystä varten, JOS joku joskus tunnistaisi mut yleensä käyttämästäni. En IKINÄ haluaisi myöntää että ajattelen tällaisia.)

Mutta meillä siis on jo kolme poikaa ja kyllä oikeasti haluaisin ihan mahdottomasti myös tytön.

Ei sillä ettenkö olisi onnellinen ja kiitollinen pojistani ja en tietenkään vaihtaisi heitä mihinkään!

Mutta jos vielä teen lisää lapsia, niin olisi ehkä kiva edes yrittää vaikuttaa hieman siihen kumpi tulee...

On asia ehkä sen verran tärkeä, että JOS tietäisin että EN tule saamaan tyttöä, hankkisin enää ehkä vain yhden lapsen.

Mutta jos tiedän että voin saada tytönkin/tyttöjä, hankkisin vielä varmaan 2-3 lasta.

(Hirveää miten suuri perhe meille ehkä sitten tuleekaan.. vauvat, ja lapset, vaan on niin ihania.)

Mutta mitäs jos olen kohta joku kuuden pojan äiti...!

Tiedän että mieheni toivoo tyttöä myös, ja nyt jo melkein taaperoksi ehtinyttä kuopusta odottaessa hän koko ajan puhui että " nyt tulee tyttö" - ja niin kaikki tuttavatkin ja työkaverit ym. puhuivat.

Itsekin jostain syystä luulin niin (raskauspahoinvoinnit ym. ihan erilailla kuin edellisissä raskauksissa ja jopa jotkut typerät Madame Mamma ja Ennustaja-Elli ja kiinalaiset ennustustaulukot ym. lupasi niin :-).

Mutta onneksi en puhunut kellekään - edes miehelle - että " juu on se varmaan tyttö" . Ja onneksi en ostanut mitään tyttömäistä valmiiksi vaikka lähellä oli.

Silti kyllä rakastin pientä poikaani heti yli kaiken ja mahdottomasti ihan heti kun hän syntyi, tunsin vaan suurta onnea kun sain hänet syliin ja olin ihan euforinen monta kuukautta.

Vaikkakin yksi siinä synnytyssängyllä maatessa vilahtanut ajatus myös oli, että " nythän voin mennä vaikka vähän aiemmin takaisin töihin" ... KAUHEAA! Siis ihan kuin olisin vain tytön kanssa halunnut olla kotona pidempään. (No nyt on jo vähän ajatukset ja tilanteet muutuneet :-) ja kotona vielä ollaan jonkin aikaa).

Mutta tuntuu että jo miehenkin kannalta pitäisi edes YRITTÄÄ se tyttö saada... joten mitenkä te olette niitä tyttöjä tehneet??

Ruokavalio?

Yhdyntähetki? Muuta?

Esim. meillä nuo kaikki pojat on tehty luullakseni juuri ovulaation hetkillä. Mutta tuntuu vähän tyhmältä alkaa ajoittamaankaan sitten niitä kertoja tiettyihin päiviin, tai käyttämään esim. kondomia juuri ovulaation aikoihin mutta ei vähän ennen (siis niinkin epätoivoisia olen miettinyt!) .. ja mieskin voisi ihmetellä. En siis missään nimessä voisi edes hänelle sanoa että nyt " tehdään näin ja näin niin ehkä saadaan tyttö" .. mielestäni ei ole jotenkin oikein toivoa niin (eikä antaa hänelle turhia toiveita) ja siksi tämä asia on niin vaikea.

Ajattelin nyt kuitenkin ottaa esille, rohkaistuin kai ostamastani uudesta Katerina Janouchin kirjasta " Lasten kanssa" , jossa mm. eräs kahden pojan äiti kertoo miten hän kaipaa ja suree lähes päivittäin " saamatta jäänyttä" tyttöä (hän ei aio siis tehdä enempään kuin nuo 2 lasta).

Jollain tapaa tämä asia on vähän kuin lapsettomuudessa... no, anteeksi, vähän radikaali vertaus, mutta jotenkin naisena tuntuu että oma TYTÄR olisi jotain tosi kaivattua, ja pojat eivät oikein häntä tavallaan voi korvata.

(Eikä edes se että pojat tuo aikanaan perheeseen tyttöjä - kaipaan sitä äiti-tytär -fiilistä ja tekemistä, TYTÖN kanssa kasvamista/kasvattamista, meikkileikkejä, tyttöjen ihanien vaatteiden ja lelujen ostamista ja yhteisiä nukkeleikkejä ja pienten hiusten harjaamista ja keskustelua murkkutytön kanssa ja vaaleanpunaista ja kaikkea! Kaivaten katselen aina vierestä kun kaikilla muilla tutuillamme on myös/vain tyttöjä.)

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie mielelläni jutskailisin tästä ihanasta poika-arjesta sun kanssasi, mesen tai spostin kautta =) Laitahan postia.. mimmuh@hotmail.com

/ardisia ja pojat 01, 04 ja 07

Vierailija
62/78 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan normaalia, että äiti toivoo kuuden tai jopa jo parin samaa sukupuolta olevan jälkeen toista sukupuolta. en edes oikein ymmärrä, mitä pahaa siinä on. Ja luulen myös useimpien äitien haavekuvissa leijuvan nimenomaan tytön. olen itse tyttösuvusta, mulla kolme sisarta ja lapsillamme on 8 tyttöserkkua. olen ikäni ollut niin tyttöjen pyörittämä, ettei mieleeni ollut edes tullut, jotta voisimme saada joskus pojan. Esikoinen oli tyttö. Toista odottaessamme sain tietää odottavani poikaa. Täytyy tunnustaa, että pari viikkoa olin todella hämmentynyt. Poikien sielunmaailma, varsinkin isompien, poikkeaa tyttömaailmasta kuitenkin merkittävästi. Äidilleni pojan saaminen sukuun yli 40 vuoden odotuksen jälkeen oli uskomattoman iso asia. Kuten hän itse sanoi, hän on lähtenyt hakemaan poikaa 13 kertaa ja lopultakin hän sen sai.

niin tai näin, mutta meillä toi ovulaatiojuttu on näköjään toiminut. Tyttö on laitettu alkuun pari päivää ennen ovulaatiota ja poika ovulaation aikana:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seibe:

niin tai näin, mutta meillä toi ovulaatiojuttu on näköjään toiminut. Tyttö on laitettu alkuun pari päivää ennen ovulaatiota ja poika ovulaation aikana:)

Ennenkuin joku pahastuu tuosta edellisestä viestistäni, on pakko lisätä, että olen ollut 8 vuoden aikana 5 kertaa raskaana. Lyhin raskaus on kestänyt 6+4 ja pisin 34+1 ja tuloksena kaksi ihanaa muksua:)

Vierailija
64/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko niin, että käy SINÄKIN lukemassa ENSIN se HYKS:issä Suomessa tehty tutkimus lääketieteen nimissä, eli ainoa oikeasti lääketiteellisesti todettu: miten voit auttaa itseäsi saamaan tytön/pojan...

Sen jälkeen jatkan sun kanssa keskustelua tästä aiheesta. Sä kun alat hyppii silmille OMIEN uskomusten perusteella ( ei siis mitään faktaa ole sinulla!!!) ja mä kerroin siis jonkun muun, en siis oman, tekemän tutkimustulosten perusteella vinkkejä AP:lle.

Se, että SÄ et usko siihen, ei ole maailman napa eikä fakta ;DD

Ja suppeasti olet miehesi kotimaata kolunnut ja paneutunut siihen seksi/ehkäisy-politiikkaan, kun jaksat tuota naiviutta mulle tulla väittämään.

Ninni-03:

-kehitysmaassa, jossa valtaosa väestöstä asuu maaseudulla- on melkoisen hyvin saatavilla nykyaikaisia ehkäisymenetelmiä

Vierailija
65/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte hermostua, keskusteluahan tämä vain on. Mielipiteensä saa kuka tahansa sanoa vapaasti. Annatko linkin siihen tutkimukseen (tekijät & lehti), niin luen mielelläni.

Se ei kylläkään ole ainoa aiheesta kunnollisesti tehty tutkimus. Päinvastaisiakin tuloksia on saatu, ks. esim. Wilcox AJ, Weinberg CR, Baird DD. N Engl J Med 1995, 333: 1517-1521. Yhteenveto: yhdyntäajankohta ei ollut lainkaan yhteydessä syntyneen lapsen sukupuoleen.

Suora lainaus Mikko Niemen review-artikkelista (Duodecim 110 - 12, 1994): " Vanhemmasta kirjallisuudesta voi joka tapauksessa päätellä, että ainoa järkevältä tuntuva mahdollisuus sukupuolten lukusuhteen muuttamiseen perustuu yhdynnän ajoittamiseen suhteessa munasolun irtoamiseen ja että tyttöjen todennäköisyys kasvaa, kun coitus ja ovulaatio ovat ajallisesti lähekkäin. Vaikutus tulee esiin ainoastaan suurten aineistojen tilastollisessa tarkastelussa, eikä sillä niin ollen ole mitään käytännön merkitystä yksittäisen lasta hankkivan parin kannalta." Huom! _ajallisesti lähekkäin_.

Mielenkiintoista on sekin, että poikia syntyy luonnostaan enemmän kuin tyttöjä, eli tyttöalkioita jostain syystä tuhoutuu enemmän.

En tiedä, millä tarkkuudella olet mieheni kotimaan väestöpolitiikkaan ja perhesuunnitteluun tutustunut, mutta ihmettelen, millä perusteella vähättelet mun tietämystäni.

Kyllä mä sen jollain tasolla ymmärrän, että joku haluaa molempia sukupuolia. Mutta itse ajattelen, että sukupuoli on vain yksi lapsen monista ominaisuuksista. Ja kun mahdollisuudet vaikuttaa asiaan ovat minimaaliset, pitäisi ensisijaisesti työstää omia tuntojaan siitä, miksi tietty sukupuoli olisi halutumpi. Näin siis mun mielestäni. Ei tähän kaikkien tartte yhtyä, en mä siitä loukkaannu :)

Marieela:

Sovitaanko niin, että käy SINÄKIN lukemassa ENSIN se HYKS:issä Suomessa tehty tutkimus lääketieteen nimissä, eli ainoa oikeasti lääketiteellisesti todettu: miten voit auttaa itseäsi saamaan tytön/pojan...

Ja suppeasti olet miehesi kotimaata kolunnut ja paneutunut siihen seksi/ehkäisy-politiikkaan, kun jaksat tuota naiviutta mulle tulla väittämään.

Vierailija
66/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppari:

Musta tällaiset ketjut on ihan hauskaa hömppää, ei näitä pidä ottaa niin haudanvakavasti. Jos jollain on keinoja, jotka haluaa muiden kanssa jakaa, niin miksei niitäkin voisi kokeilla (itse en vaan jaksa nähdä vaivaa niin paljon sen asian eteen). Eri asia on tietysti se, jos ei missään tapauksessa halua toista sukupuolta; silloin koko raskauden suunnittelun voi unohtaa.

Vierailija
67/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme kaksi tyttöä on tehty samassa asennossa: istuvilteen ja takaapäin :-) Ja mielestäni juuri ovulaation aikaan.

Hesarissa oli juuri artikkeli, jonka mukaan yli vuoden " tekoprojekti" lisää poikien todennäköisyyttä. Normaalisti tilastollinen todennäköisyys saada poika on 51%. Jos lasta yrittää yli vuoden, kasvaa todennäköisyys 58%:iin.

Mahtaneeko tämä johtua siitä, että vuoden jälkeen ei jaksa enää bylsiä koko ajan vaan ajoittaa seksin juuri siihen ovulaatioon?

Muistan myös lukeneeni, että tupakoiville syntyy todennäköisemmin tyttöjä.

IHANAA että joku uskaltaa sanoa haluavansa tytön! Minäkin halusin. Ja sain.

Vierailija
68/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aiemmin mainitsemassani review-artikkelissa Niemi referoi suomalaista tutkimusta, jonka mukaan poikien osuus kasvoi niinä vuodenaikoina, jolloin työ oli vähiten rasittavinta. Niemi toteaa, että " ... ulkoiset tekijät ja stressi epäilemättä vaikuttavat sukupuoliseen käyttäytymiseen, mutta onko niillä anatomisfysiologista vaikutusta eri siittiötyyppien selviytymiseen, on edelleen täysin auki."

Eli voipi olla, että yrittämällä yrittämisen into vähitellen laantuu? Toisaalta voi olla, että suuri yhdyntätaajuus lisää poikien määrää.

Annivanni:

Hesarissa oli juuri artikkeli, jonka mukaan yli vuoden " tekoprojekti" lisää poikien todennäköisyyttä. Normaalisti tilastollinen todennäköisyys saada poika on 51%. Jos lasta yrittää yli vuoden, kasvaa todennäköisyys 58%:iin.

Mahtaneeko tämä johtua siitä, että vuoden jälkeen ei jaksa enää bylsiä koko ajan vaan ajoittaa seksin juuri siihen ovulaatioon?

Vierailija
69/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa koko pinoa lukea, mutta aina ihmentyttää, kuinka toiset jaksavat tuomita toisia, niiden ajatuksien takia.

Pinossa kysyttiin vinkkejä tytön tekoon, niin miksei niitä sitten voi kirjoittaa, jos jollain sellaisia olisi..

Ap kirjoitti ihan asiallisesti ja perusteli mielipiteensä, mikä ei ollut edes tarpeen. Jos joku haluaa tyttö-lapsen, niin sitten haluaa. Se ei kuitenkaan tee poikia sen huonommiksi. Kukaanhan ei voi tulevaisuutta ennustaa ja sanoa millainen suhde lapsiin lopulta tulee.

MINUSTA (siis vain minusta) tuntuu, että kyllä moni mieskin toivoo salaa poikia, siinä missä monet naiset tyttöjä. Mulla on ainakin kaksi kaveria, jotka ovat tämän vuoden puolella synyttäneet tyttäret ja molemmant ovat ihan avoimesti sanoneet toivovansa tyttöä ja niin myös saivat ne. Ja todellakin ainakin toinen noista on " tehty" ennen ovulaatiota ;o)

Mulle syntyi poika marraskuussa (hedelmöittynyt ihan tarkalleen ovulaatio päivänä) ja oli se aika outoa.. Meillä kun suvussa on vain tyttöjä ja kavereilla vain tyttöjä, niin olihan se kummallista. Kuinka ihmeessä osaan poikaa hoitaa.. Mutta niin hieno ja mutkaton tuo pikkuherra on, että en osaa sanoin kuvailla ylpeyttäni. Ainut mikä pojan kannalta harmittaa, on se, että kun kaikki lähipiirissä on tyttöjä, niin ei reppana joutuu varmaan barbi-leikkeihin aika usein tulvaisuudessa ;o) Toisaalta onpahan sitten varaa valita morsian isompana, hehe!

Olen minäkin nuorempana kuvitellut itseni tytön äidiksi, mutta nyt kun se poika on, niin toinen samanmerkkinen on oikein tervetullut ja tottakai tyttökin.

Toivon kaikille hyvää kevään jatkoa ja olkaa onnellisia lapsistanne. Onnea myöa niille, jotka lisää toivovat ja aina saa haaveilla, ei se ole kiellettyä!!

Vierailija
70/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika laitettiin tilaukseen päivä ovulaation jälkeen ja tyttö pari päivää ennen... jälkimmäinen tilaus laitettiin ihan tarkoituksella etukäteen.

ja raskaus ajat oli aivan erilaisia, pojan kanssa pahoinvointia, tytön kanssa oksensin.

maha oli pojan kanssa pitkulaisempi ja tyttöä odottaessa pyöreä.

mahaan ilmestyi molemmilla kerroilla viiva, pojan kanssa paksu napaan asti ja tytön kanssa ohutmelkein rintoihin asti.

poikaa odottaessa teki mieli makeaa ja tyttöä odottaessa suolaista.

tälläisiä eroavuuksia meillä.....

mammax2

Vierailija
71/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukisit huolellisesti mun kirjoitukset niin huomaisit, että jo aiemmassa tekstissäni kerroin paikan missä siitä artikkelista voi käydä lukemassa/tutustumassa =)

Ei ole siis linkkiä

En ole hermostunut, vaan en ymmärrä keskustelun " tasoa" jossa toinen tulee toisen kommenttia vääntämään ->mä sitte tietysti väännän takasin, koska ei saa edes rauhassa AP:lle niitä vihjeitä laittaa, ilman sinun vääntämistä.

Ja jos huumorimielellä olisit ollut liikkeellä heti alkujaan, niin et olisi jäänyt kiinni mun ehdotukseen tyttöjen tekemisesä ;D Mutta säpä jäit, joten se siitä huumorista =D

Nyt en jaksa enään, siirryn seuraavan tasoon.

AP.lle vielä toivon kuiten kvoin sitä tyttöä!! SUotakoon se sulle, ei sitä tartte edes perustella.Jokaisella pitää olla toiveita, muutoin tämä elomme olisi kovin tylsää ;)

Vierailija
72/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYKS:n arkistossa on varmasti paljon juttuja. Jutut on kai julkaistu jossakin alan teoksessa, elleivät ne sitten ole yksittäisiä tapausselostuksia, joiden pohjalta ei voi tehdä yleisiä johtopäätöksiä. Jos tutkimuksia ei ole julkaistu (= asetettu tiedeyhteisön kritiikin alaiseksi), niillä ei ole kovin suurta painoarvoa. Tieteellisyyden kriteereitä ovat mm. julkisuus ja korjaantuvuus.

Mun tarkoitukseni ei ole ollut " vääntää" kommentteja vaan tuoda esiin omia mielipiteitäni, jotka nyt sattuvat monessa suhteessa olemaan vastakkaisia. Kai saan kysyä, mihin johonkin väite perustuu? Eivät ole munkaan kirjoitukseni vääntämiseltä ja omituisilta olettamuksilta säästyneet. Mutta joo, mun mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että ihmiset ovat eri mieltä, ettei yhtä totuutta löydy. Ihan vapaasti.

Mä en oikeastaan ollut huumorimielellä liikkeellä (en muistaakseni ole niin sanonutkaan?). Täytyy sanoa, että hiukkasen hirvittää, kuinka epämääräisiin ohjeisiin ihmiset luottavat (selvyyden vuoksi: en nyt viittaa keneenkään tämän ketjun kirjoittajista). Tilastolliset todennäköisyydet eivät päde yksilöiden kohdalla. Muutenhan ei olisi mahdollista, että eräällä tutullani on 7 poikaa ja 1 tyttö.

Vierailija
73/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain vauvalehdestä aikoinaan että jos haluaa tyttöjä, niin miehelle lämpimät villahousut ennen sekstailua jalkaan. Kuulemma poikasiittiöt ei selviä kuumuudesta yhtä hyvin kuin tyttösiittiöt. Muistaakseni tämä artikkelin päähenkilö oli lähettänyt miehensä villahousut jalassa juoksulenkille (tai pyöräilemään, en muista:)) ennen sekstailua;), eli nyt vaan kaikki kokeilemaan:D!

Ai niin, tälle artikkelin perheelle syntyi sitten tyttö.

Vierailija
74/78 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin yksilötasolla ryhtyä koekaniiniksi selvittämään tätä juttua makuuhuoneessa. Eli tyttöä toivon minäkin, vaikka luonnostaan poikakin enemmän kuin tervetullut, mutta jos valita saan, niin siis tyttö tällä kertaa.

Mielenkiintoinen tuo ovisjuttu ja mä alan nyt hommaileen vain ja ainoastaan paria päivää ennen ovista. Tosin mahdollinen tulos nähdäänkin vasta pitkän ajan päästä...

Mutta itse en silti usko, että asia on niin mustavalkoista. Kyllähän perinteisissä kultuureissa Aasiassa ja Afrikassa on paljn tietoa ja taitoa hedelmöittymisestä ja muusta, vaikka länsimaista lääketiedettä ei olekaan samassa määrin kuin täällä. Perimätoeto on arvokasta ja ajan kokemusta kantavaa. Kun miettii Kinnankin yksilapsipolitiikkaa, niin jos tuo ovisjuttu olisi varma juttu, niin oltaisiin siellä sitten varmasti onnistuttu. Mutta kukapa tietää, ketkä ovat onnistuneet...

Mutta olen valmis yrittämään ;)

katkis

Vierailija
75/78 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina toivoneeni tyttöä, ihan pikkutytöstä asti. Esikoinen oli poika, kakkonen oli poika vakavasti sairas ja hän kuoli syntymänsä jälkeen, syli ja sydän jäi tyhjäksi. Kuten arvata saattaa kolmosen odotus oli ihanaa ja silloin toivoin vain lasta, en edes välttämättä täysin tervettäkään, vaan lasta joka jää eloon. poika tuli. Toiveen kipinä oli olemassa, sivusta katsoin kun toiset sai suloisia tyttöjä, nautin lapsistani, olien heistä kiitollinen, mutta täytyy sanoa, että nelosta odottaessani, erikoislääkäreiden kontrolleissa saatu tieto, että tulokas olisi tyttö, sai tämän äidin aivan sekaisin, hyvä että pääsin vastaanotolta ulos omin avuin =0)

Ja kun tämä tytär sitten syntyi, en voinut oikein uskoa sitä todeksikaan ja kyllä täytyy myöntää että siitä päivästä lähtien on elämääni tullut sisältöä jos minkälaista. Ihan yllättäen sitten vitonen ilmoitti tulostaan, olin hämmentynyt, ihmeissäni, en ollut vauvaa vielä koskaan saanut yllättäen saati sitten nopeasti (yritystä ja clomifenia käytössä) aluksi hiukan olin pettynytkin, etten saanut nauttia pienestä tytöstäni ja tyttöjen maailmasta..Vitonen oli poika, suloinen ja niin rakas kuin kaikki muutkin lapseni! Avioliittoni kariutui ja monien mutkien kautta löysin rinnalleni miehen ja meillä on ensimmäinen yhteinen lapsemme tytär hänkin ja nyt numero seiskaa haaveillaan, poikaa toivotaan, tyttö olisi myöskin erityi tervetullut, poikaa miehen suku toivonut jo pidempään..

Toivoa saa se ei ole keneltäkään pois, tyttöä,poikaa tai kuuta taivaalta;-)) Ymmärrän hyvin toiveen saada tytär poikien jälkeen!

Vierailija
76/78 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki lapseni ovat erityisen rakkaita juuri omina persooninaan, kun olen vauvan saanut syliini ensimmäistä kertaa, niin sillä hetkellä vain se on ollut tärkeää, sukupuolella ei ole ollut pienintäkään merkitystä. Tähänkin sakkiin mahtuu monenlaista, niin iloja kuin surujakin. Pojat ovat keskenään aivan erilaisia, mutta entäs tämä vanhempi tyttö, pitää kyllä kauniita vaatteita, mutta ei ole koskaan leikkinyt nukeilla, barbeilla tms. hänen lempilelujansa ovat olleet toinen toistaan kamalammat hämähäkit yms.

Nuorempi tytär hoitaa sensijaan nukkevauvoja jo 8kk iästä alkaen ja on luonteeltaankin varsin neitimäinen, herkkä ja " tyttömäinen" .

Vierailija
77/78 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se todellakaan ole keneltäkään muulta pois, jokaisen perheen oma asia eikös vaan ;o).

Meiltä positiivista kokemusta ap:lle ajoittamisesta; meillä on 2 tyttöä ja molemmat on " tehty" ennen ovulaatiota (jonka ajankohdan tiedän ja tunnistan aika tarkkaan - ja kiertoni on päivän tarkkuudella säännöllinen). Esikoinen sai alkunsa kierron kp 14 (2 päivää ennen ovulaatiota) ja kuopus kp 13 (3 päivää ennen ovulaatiota); ja tosiaan tyttösiittiöt saattavat elää naisen elimistössä useampiakin vuorokausia ;o).. meidän lähipiirissämme (sekä ystävissä että suvussa) syntynyt tyttöjä silloin, kun on yritetty ajoittaa yhdyntöjä ja harjoittaa siten ehkäisyä; tyttöjä syntyy ;o).

Tsemppiä yritykselle!

Ja pidän peukkuja tytön saamisen puolesta =o)!!

t. Uppis kera tyttöjen

Vierailija
78/78 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olekkaan niin mustaavalkoista, vaan nimenomaan sanoin minäkin (kuten tutkimuksessakin) aina ei pidä kutejansa nuo ajoituksetkaan mutta olikohan prosenteissa kuitenkin 72-78% pitävä, eli kuitenkin reilusti yli fifty-fifty-tilannetta mikä on normaalisti mahdollisuus.

katkarapukeitto:

Mutta itse en silti usko, että asia on niin mustavalkoista. Kyllähän perinteisissä kultuureissa Aasiassa ja Afrikassa on paljn tietoa ja taitoa hedelmöittymisestä ja muusta, vaikka länsimaista lääketiedettä ei olekaan samassa määrin kuin täällä. Perimätoeto on arvokasta ja ajan kokemusta kantavaa. Kun miettii Kinnankin yksilapsipolitiikkaa, niin jos tuo ovisjuttu olisi varma juttu, niin oltaisiin siellä sitten varmasti onnistuttu. Mutta kukapa tietää, ketkä ovat onnistuneet...