On matemaattinen tosiasia, että yksi ääni on merkityksetön
Minun ääneni ei ratkaise, asun suuressa kaupungissa. Ja vaikka ratkaisisi, ei se muuta mitään.
Kommentit (118)
Imbesillit äänestä, kuin sillä olisi mukamas jotain merkitystä. TÄMÄN MAAN ASIAT SILTI MENEE PÄIN PEETÄ VAIKKA KUINKA ÄÄNESTÄISITTE! IDIOOTIT! IMBESILLIT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Siksi menettelin seuraavasti:
Kävin ensin äänestämässä aluevaaleissa, jotka eivät ole itselleni tärkeät. Kuvasin äänestyslipun puhelimella ja otin siitä tarkat mitat.
Sitten valmistin kotona kopioita kuntavaalien äänestyslipusta sillä erolla, että tein niistä kooltaan kaksi millimetriä pienempiä. Tämän jälkeen menin äänestämään kuntavaaleihin ja piilotin oikean äänestyslipun sisään kaksi itse tekemään äänestyslippua, joissa oli sama numero kuin aidossakin. Enempää en uskaltanut, koska lippu olisi paksuuntunut epäilyttäväksi. Näin sain vaikuttaa oman kuntani äänestyksessä kolmella äänellä!
Äänethän sinetöidään kirjekuoriin, että mites luulet äänesi menevän? Kolme ääntä yhdessä kuoressa varmasti mitätöidään.
Ei niitä sinetöidä, vaan äänestäjä itse pudottaa leimatun äänestyslipukkeen uurnaan.
t. eri
Niin se on, yhdellä äänellä ei ole väliä ja sen takia en vaivaudu tuhlaamaan aikaani. Minä tiedän mitä pitäisi tehdä mutta se ei auta yhtään mitään koska minua kohti on aina kymmeniä SDP:n äänestäjiä jotka kumoavat ääneni.
kyllä jokainen ääni merkkaa, vaikka oma ehdokas ei mene läpi, niin se menee sille puolueelle. Tämä on jotakin kokoomuspropagandaa että laiskemmat jäisi himaan ja heidän himoäänestäjät käy joka tapauksessa vaaliuurnilla.
Vierailija kirjoitti:
kyllä jokainen ääni merkkaa, vaikka oma ehdokas ei mene läpi, niin se menee sille puolueelle. Tämä on jotakin kokoomuspropagandaa että laiskemmat jäisi himaan ja heidän himoäänestäjät käy joka tapauksessa vaaliuurnilla.
:D
Vierailija kirjoitti:
Niin se on, yhdellä äänellä ei ole väliä ja sen takia en vaivaudu tuhlaamaan aikaani. Minä tiedän mitä pitäisi tehdä mutta se ei auta yhtään mitään koska minua kohti on aina kymmeniä SDP:n äänestäjiä jotka kumoavat ääneni.
Kiitos ettet äänestä! Tulee enemmän valtaa meille. t demari
Minä äänestän aina. Äänestän puoluetta.
Sittenhän kenenkään yksittäisellä äänellä ei ole merkitystä, joten voidaan jättää äänestämättä kaikki ja lopettaa koko vaalit.
Kekkonen voitti yhden äänen erolla.
Jos kaikki ajattelee, että "minun äänelläni ei ole merkitystä", ei kukaan saa yhtään ääntä. Jos taas kaikki äänestää Vasemmistoliittoa, asiat olisi hyvin.
Kummasti 247600 yksittäistä ääntä vaikutti.
Vuoden 2024 eurovaaleissa Li Anderssonista tuli ylivoimainen äänikuningatar. Hän rikkoi Suomen eurovaalien ääniennätyksen keräämällä yli 247600 ääntä eli 13,5 prosenttia kaikista Suomen äänistä, ylittäen siten Paavo Väyrysen nimissä olleen aiemman ennätyksen lähes 90 000 äänellä.
Ei olisi kenenkään kannattanut Li Anderssonia äänestää, ei ku hetkinen...
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen voitti yhden äänen erolla.
Oletko ihan varma, että kyse ole valtakunnallisesta kansanvaalista eikä valitsijamiesten äänistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän sama kuin kierrätys, ihan sama minne roskani vien, ei yhden roskat asia muuta. MUTTA, jos kaikki viskovat roskansa minne sattuu niin sillä on merkitystä, tällä joka ääni lasketaan ja pienissä kunnissa se voi olla yhdestä äänestä kiinni pääseekö valtuustoon vai ei. Ja turha sitten valittaa että mikään ei muutu, samaa paska joka kerta, et edes yrittänyt tehdä asialle mitään.
Samaa paskaa se on riippumatta siitä käynkö äänestämässä vai en. Ennen kävin, nykyisin en enää viitsi vaivautua, Mikään ei ole muuttunut, vaikka en enää äänestä.
Kun politiikka oli maltillista, en kokenut itsekään tarpeelliseksi äänestää, koska ihan sama mitkä puolueet vallassa olivat. Asiat menivät niin oikein kuin ne voivat kädettömien poliitikkojen käsissä mennä. Nyt koen velvollisuudeks
Nuo vaihtoehtopuolueethan on niin marginaalissa, etten oikein osta tätä selitystä, mutta yhtä hyvä selitys kuin muutkin, jos näin ajaattelet. Vaihtoethopuolueet on pellepuolueita, minkä jokainen telkkaristakin näki vaalien alla, heidän omassa vaalipaneelissaan. Ne ovatkin ns. kontrolloitua oppositiota, ei niillä ole mitään vaihtoehtopolitiikkaa, vaan peesaavat nyt vallassa olevia,jos joskus pääsevät valtaan. Perussuomalaiset kakkosia kaikki.
Miten kummassa sateessa kastuu jos yksi tippa on merkityksetön ?
Vierailija kirjoitti:
Imbesillit äänestä, kuin sillä olisi mukamas jotain merkitystä. TÄMÄN MAAN ASIAT SILTI MENEE PÄIN PEETÄ VAIKKA KUINKA ÄÄNESTÄISITTE! IDIOOTIT! IMBESILLIT!
Luiki venäjälle, mene jo !
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama äänestääkö vai ei.
Äämestämällä annat äänesi jollekin vahingollisia asioita ajavalle, ja silloin olet vastuussa niistä päätöksistä. Tässä ei ole mitään "vilpittömässä tarkoituksessa" -klausuulia, jolla voisi päätöksensä perua. Huonosti ihmiset tuntee näitä ehdokkaita ja valintakriteerit ovat luokkaa, kun on niin edustava, tms.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän kenenkään yksittäisellä äänellä ei ole merkitystä, joten voidaan jättää äänestämättä kaikki ja lopettaa koko vaalit.
Hhhm... oletko kenties kehitysvammainen? Vaikutat siltä. Pilkun viilaaja ainakin olet.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi äänestänkin aina demareita.
Kyllä oli. Ja noin muutenkin tuollainen kikkailu ei onnistu. Ei ne valvojat tyhmiä ole, vaikka sinä olet.