Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja uuteen työtilanteeseen ja mieheen joka kohtelee minua kuin sihteeriä

Vierailija
13.04.2025 |

Ei niin että sihteerintyössä olisi mitään vikana. Mutta se vain ei ole se mihin minut palkattiin. Päinvastoin, olen siis uudessa työssä jossa omat tehtäväni ovat hyvinkin selkeitä. Ja tämän miehen tehtävä taas on tukea minua omissa tehtävissäni, eli hänen pitäisi hoitaa admin. Esimerkiksi nyt tulevassa kokouksessa hänen esimiehensä komensi hänet ottamaan muistiinpanoja.

Mutta ei, hän kieltäytyi ottamasta muistiinpanoja. Ja kaikki tehtävät joita hänen pitäisi työnkuvansa mukaan tietää ja tehdä niin hän ilmoittaa minulle, että minun pitää selvittää asiat muilta ihmisiltä. Kun teen niin, niin hän ottaa matskut ja jakaa ne kaikille ominaan.

Olen jo päättänyt omasta strategiastani hänen kanssaan toimimiseen mutta kuulisin mielelläni muidenkin mielipiteitä?

Mies on siis jo iäkkäämpi mutta alanvaihtaja joten vasta koulusta valmistunut tälle alalle.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miesvaltaisella alalla ja olen huomannut, että miehet nokittelevat toisiaan mielellään. Heille pitää vain sanoa suoraan ja napakasti, että heidän tulee tehdä asia X ja sinä teet asian Y. 

Vierailija
2/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele hänen kanssaan.

Koettakaa yhdessä löytää jokin kompromissi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät nuo miehen vastuulle kuuluneet muistiinpanot hänen esimiehensä kautta. 

Vierailija
4/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät matskuohin oman nimesi ja sinä jaat ne, älä anna papparaiselle jaettavaksi.

Vierailija
5/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies on APn mukaan määrätty hänen apulaisekseen. Apulainen tekee mitä pyydetään (työtehtävien puitteissa) ilman erillisiä neuvotteluja.

Vierailija
6/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat oman nimesi papereihin niin selvästi että kaikki ymmärtää kuka ne on tehnyt. Keskusteluahan aina voi yrittää mutta jos miehen esimies näkee käytöksen eikä puutu siihen niin et voi oikeastaan mitään.

Vierailija
7/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain niin inhottavalta kokea, että olen alaspäin katsottava miehen sihteeri ja hyväksikäytettävä hänen mielestään. Hän ei tee yhtään mitään työtehtäviään joita hänen pitäisi. Jokaisen kerran kun hänen pitäisi tehdä jotain, hän kieltäytyy tai nakittaa tehtävän minulle. Ja sitten ottaa kunnian asioista joita minä teen.

Ja siis tätä ei ole jatkunut pitkään, eli en ole todellakaan antanut tällaisen tilanteen olla pitkään mahdollinen. Mutta joudun työskentelemään hänen kanssaan varmaan seuraavat kaksi vuotta joten inhottava tilanne!

Olen päättänyt, ettei mitään kahdenkeskisiä keskusteluja vaan kaikki kommunikaatio kirjallisena yhteisellä kanavalla jotta kaikki näkevät mitä kukin tekee ja ehdottaa. Enkä todellakaan jaa hänelle yhtään mitään materiaaleja vaan kaikki matskut yhteiselle kanavalle jotta näkevät että ne tulevat minulta.

Mutta miten kestää henkisesti tuollainen inhottava tilanne jossa henkilö ei hoida töitään vaan yrittää hyväksikäyttää minua?

Vierailija
8/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin tekemäni asist hänelle sähköpostitse siten, että saajina on muitakin. 

Vierailija
9/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin suoraan, että en tee sun töitä ja piste. Olen joutunut samaan tilanteeseen ja sanoin esimiehelleni, että tää peli ei vetele ja sille miehelle sanoin suoraan, että hän hoitaa omat vastuualueensa ja minä omani. Loppui siihen nakittaminen

Vierailija
10/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän koeajalla? Hanki monon kuva pyllyyn

Vierailija
11/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat oman nimesi papereihin niin selvästi että kaikki ymmärtää kuka ne on tehnyt. Keskusteluahan aina voi yrittää mutta jos miehen esimies näkee käytöksen eikä puutu siihen niin et voi oikeastaan mitään.

Tämä on aivan uusi tilanne, olen vasta aloittanut. Ja tähän asti miehen käytös ei ole näkynyt kenellekään koska hän nimenomaan haluaa innokkaasti, että kaikki hoidetaan kahdenkeskisissä keskusteluissa jolloin mikään ei näy ulospäin. Ja että jaan materiaalit suoraan hänelle jolloin taaskaan silloin kukaan ei näe mitä tapahtuu.

Ja siis en todellakaan aio jatkaa näin mutta onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia kokemuksia? En tiedä onko tämä henkilöstä kiinni vai vaikuttaako se, että hän on tätä ennen tehnyt eri alalla melko pitkän uran ja ilmeisesti tottunut olemaan pomo. Mutta nyt uudella alalla joutunut aloittamaan nollasta joten hänen tehtäviinsä kuuluu olla tukifunktio, ei pomo. Ja en tiedä, vaikuttaako se, että hän on keski-ikäinen mies ja itse olen nuorempi nainen.

Vierailija
12/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olemme molemmat.

Vierailija
13/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan uusi tilanne, olen vasta aloittanut. Ja tähän asti miehen käytös ei ole näkynyt kenellekään koska hän nimenomaan haluaa innokkaasti, että kaikki hoidetaan kahdenkeskisissä keskusteluissa jolloin mikään ei näy ulospäin. Ja että jaan materiaalit suoraan hänelle jolloin taaskaan silloin kukaan ei näe mitä tapahtuu.

Ja siis en todellakaan aio jatkaa näin mutta onko kenelläkään muulla ollut samanlaisia kokemuksia? En tiedä onko tämä henkilöstä kiinni vai vaikuttaako se, että hän on tätä ennen tehnyt eri alalla melko pitkän uran ja ilmeisesti tottunut olemaan pomo. Mutta nyt uudella alalla joutunut aloittamaan nollasta joten hänen tehtävii

Onhan sulla todisteita keskusteluista? Jos ei niin hanki ne. Sitten hanki hänelle potkut.

Vierailija
14/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies on APn mukaan määrätty hänen apulaisekseen. Apulainen tekee mitä pyydetään (työtehtävien puitteissa) ilman erillisiä neuvotteluja.

Mutta koska heillä ei ole sama esihenkilö, eikä ap ole sen miehen esihenkilö, on väite siitä että mies olisi aapeen apulainen enintään osatotuus, todennäköisesti puolitotuus. Miehelle on määrätty jotain tehtäviä, joista osa tehdään yhdessä aapeen kanssa aapeen prosessiin. Muista tehtävistä ap ei ehkä tiedä, muttei se tarkoita, ettei niitä ole.

aapee voi koittaa hoitaa asian asiallisesti suoraan tämän miehen kanssa nostamalla kissan pöydälle asianmukaisessa tilanteessa tai hän voi hoitaa sen pyytämällä omaa esihenkilöään puhumaan sen miehen esihenkilölle. Todennäköisesti molempia tarvitaan.

Vierailija
15/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vain niin inhottavalta kokea, että olen alaspäin katsottava miehen sihteeri ja hyväksikäytettävä hänen mielestään. Hän ei tee yhtään mitään työtehtäviään joita hänen pitäisi. Jokaisen kerran kun hänen pitäisi tehdä jotain, hän kieltäytyy tai nakittaa tehtävän minulle. Ja sitten ottaa kunnian asioista joita minä teen.

Ja siis tätä ei ole jatkunut pitkään, eli en ole todellakaan antanut tällaisen tilanteen olla pitkään mahdollinen. Mutta joudun työskentelemään hänen kanssaan varmaan seuraavat kaksi vuotta joten inhottava tilanne!

Olen päättänyt, ettei mitään kahdenkeskisiä keskusteluja vaan kaikki kommunikaatio kirjallisena yhteisellä kanavalla jotta kaikki näkevät mitä kukin tekee ja ehdottaa. Enkä todellakaan jaa hänelle yhtään mitään materiaaleja vaan kaikki matskut yhteiselle kanavalle jotta näkevät että ne tulevat minulta.

Mutta miten kestää henkisesti tuollainen inhottava tilanne jos

Ihan suoraan sanot hänelle, että mitä vittua oikein kuvittelet tekeväsi, uuno! Sekään tuskin auttaa, mutta sitten vaan ihan avoin vihamielisyys käyttöön ja kaikki kontakti minimiin, kuten olet sanonutkin tekeväsi. Ja tietenkin sanot myös hänen esimiehilleen asioista joka ainoa kerta, kun hän perseilee. Etkä pelkästään sano, vaan vaadit että asiaan puututaan heti ja tehokkaasti.

Vierailija
16/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todisteita kekusteluista tähän asti koska hän on halunnut nimenomaan hoitaa ne keskusteluina, ei kirjallisesti. On mm. useaan otteeseen sanonut, että "tämä on epävirallista, tämä pysyy vain meidän kesken, älä kerro kenellekään". Asia on siis sen verran tuore ettei keskusteluja ole ehtinyt olla kuin pari, mutta todellakin minun on pakko laittaa tälle piste. Edellisessä keskustelussa kehotti minua tekemään mm. jotain laitonta.

Vierailija
17/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olemme molemmat.

Siinä tapauksessa vaihda työpaikkaa. Tuossa firmassa selvästi johtaminen on aivan viturallaan.

Vierailija
18/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten kestää henkisesti tuollainen inhottava tilanne jos

Nyt vähän ryhtiä tilanteeseen. Lakkaa olemasta tossu ja toimi kuten mies tilanteessasi toimisi! Älä ole se pompoteltava tyttönen.

Vierailija
19/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt vähän ryhtiä tilanteeseen. Lakkaa olemasta tossu ja toimi kuten mies tilanteessasi toimisi! Älä ole se pompoteltava tyttönen."

No mitä muuta ehdotat kuin tätä:

"Olen päättänyt, ettei mitään kahdenkeskisiä keskusteluja vaan kaikki kommunikaatio kirjallisena yhteisellä kanavalla jotta kaikki näkevät mitä kukin tekee ja ehdottaa. Enkä todellakaan jaa hänelle yhtään mitään materiaaleja vaan kaikki matskut yhteiselle kanavalle jotta näkevät että ne tulevat minulta."

Mitään riitaa en aio aloittaa vaan yksinkertaisesti kylmän viileästi sulkea hepun viestinnästä ulos.

Vierailija
20/54 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen tehtävänä on tukea sinua, niin anna hänelle tehtäviä, jotka hänen tulee hoitaa. Jos ei hoida, niin keskustele ensin hänen kanssaan ja jos ei auta, niin hänen esihenkilön kanssa. Älä missään nimessä anna hänen kääntää teidän suhteita toisinpäin. Niihin ei kerrota kenellekään kuttuihin pitää ottaa napakka kanta. Sano ettet ala mihinkään salailuun ja salamyhkäiseen hommaan etkä etenkään mihinkään laittomaan. Jos hän vielä ehdottaa jotain laitonta, niin siitä kannattaa kertoa heti hänen esihenkilölle. Ainakin meidän firmassa on nollatoleranssi kaikelle laittomalle ja epäeettiselle toiminnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan