Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoosi on vienyt ruokahalun. Ottaisiko siitä hyödyn irti vai söisi hiilareita?

Vierailija
13.04.2025 |

Keho alkaa olemaan adaptoitunut, useamman viikon olen ollut ketoosissa, muutaman kerran hetkeksi kyllä ollut väliä etten ole ollut ketoosissa. 

Nyt olen huomannut ruokahalun kadonneen. Nälkä on kyllä ajallaan mutta kun laitan ruoan nokkani eteen niin ruokahalu ei vain tule ja syön väkisin. Juuri vedin puolikkaan juustomunakkaan ja se oli päivän ensimmäinen ateria, en jaksanut enempää. 

Ottaako tästä vain hyöty irti ja odottelen jos ruokahalu alkaisi palaamaan vai lisäänkö suosiolla hiilareita? Hiilarit ovat kyllä jääneet tosi alhaisiksi 5-10 g/vrk mutta ei vain maistu. 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho tarvitsee myös hiilareita.

Vierailija
2/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama homma, mutta tänään päätin pitää välipäivän vaikka ei nälkä ole yhtään. Syön sushia ja suklaamunan, jos nälkä tulee jossain kohtaa. Sitten huomenna palaan taas ruotuun.🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoaminen on ihan ok. Googlaa autofagia.

Vierailija
4/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamana päivänä kun syö riittävästi hiilareita, niin nälkäjojo palaa.. Ehkä joku 100..150 g riittää nälkäjojon palautukseen.

Vierailija
5/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus laihtua, niin miksipä ei sitten olisi syömättä, kun ei nälkä ole. 

Vierailija
6/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedän hyvin paaston hyödyt. Tuossa juuri olin kahden vuorokauden paastolla. Kuitenkin olen tosi vajaa kaloreilla mennyt tämän viikon, onhan se siinä mielessä ok että kun laihduttettavaa todellakin on. 

Mietin vain kun ruoka suorastaan etoo nyt. No, katson pari päivää ja mietin sitten syönkö jonkin verran koska vähän tuntuu ettei kannata ehkä liian kauan syödä liian niukasti vaikka rasvaa toki kyllä reilusti käytän enkä sitä pelkää kun syön sen kerran tai kaksi päivässä. Silti jää kalorit tuhanteen tai jopa sen alle, hiilarit 5-10 g ja proteiini 45-80g. -ap

Vierailija
7/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedän hyvin paaston hyödyt. Tuossa juuri olin kahden vuorokauden paastolla. Kuitenkin olen tosi vajaa kaloreilla mennyt tämän viikon, onhan se siinä mielessä ok että kun laihduttettavaa todellakin on. 

Mietin vain kun ruoka suorastaan etoo nyt. No, katson pari päivää ja mietin sitten syönkö jonkin verran koska vähän tuntuu ettei kannata ehkä liian kauan syödä liian niukasti vaikka rasvaa toki kyllä reilusti käytän enkä sitä pelkää kun syön sen kerran tai kaksi päivässä. Silti jää kalorit tuhanteen tai jopa sen alle, hiilarit 5-10 g ja proteiini 45-80g. -ap

Itse tähtään minimissään rasvat ja protskut grammaan per painokilo päivässä. En tiedä onko hyvä vai huono idea..

Vierailija
8/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka etoo, vähennä vähän rasvan määrää. Jos sulla on varastoissa rasvaa, elimistö pärjää kyllä muutaman päivän tai viikon ilman lisärasvaa, kun rasvanpoltto kerran jo onnistuu omista varastoistakin, kunhan proteiinia tulee riittävästi (1-1,5 g/  tavoitepainokilo). On tärkeää, että ruokahalua  on kuitenkin jonkin verran, muuten jää tärkeät hivenaineet ja vitamiinit saamatta. 

Oon itse karpannut jo 23 vuotta ja tuo nälättömyys on tuttua, ja joskus se on johtanut myös anemiaan, kun en ole vain syönyt tarpeeksi. 

Vierailija
9/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka etoo, vähennä vähän rasvan määrää. Jos sulla on varastoissa rasvaa, elimistö pärjää kyllä muutaman päivän tai viikon ilman lisärasvaa, kun rasv

Juukeskimäärin 100 g rasvaa tullut tällä viikolla jos ei ota huomioon kahden vuorokauden vesipaastoa. No, jatkan eteenpäin ja kuuntelen kroppaa. On kyllä sen verran ylipainoa että todellakin keho pärjää vaikka tässä paastoisi enemmänkin mutta tosiaan kuuntelen kehoa. Tähän mennessä 10 kiloa paino tippunut. -ap

Vierailija
10/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoilu aiheuttaa insuliiniresistenssia. 

Vierailija
11/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että saatat olla kehittämässä itsellesi syömishäiriötä.

Vierailija
12/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Vierailija
13/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko noi puurot ja cornflakes jutut myslit parempi kuin pelkkä kolesteroli munakkaat.  

Vierailija
14/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHMINEN EI TARVI RASVAA KUIN RUOKA LUSIKALLISEN VUOROKAUDESSA !!!   Puuro tasaa energiaa pitkään. Myslit.  Juo vettä ja liiku.  

Vierailija
15/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Niin minulle kävi, kun aloin "pelleillä" ruuan kanssa. Ei tullut enää nälkä ja kaikki ruoka ällötti ajatuksenakin, ei saanut syötyä mitään muuta kuin jotain ihan pientä ja freesiä. Laihduin alipainoiseksi. Kesti kauan kuntoutua, ennen kuin normaali näläntunne ja ruokahalu taas heräsi. Paastoilua en etenkään suosittele, jos menee tuollaiseksi, ettei kroppa meinaa ottaa mitään sisään sen jälkeen.

Vierailija
16/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketoilu aiheuttaa insuliiniresistenssia. 

Ei... vaan korjaa sitä.

Vierailija
17/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko noi puurot ja cornflakes jutut myslit parempi kuin pelkkä kolesteroli munakkaat.  

Et sdlvästikään ymmärrä kolesterolista mitään, niin älä tule neuvomaan. 

Lisää ap kasviksia ruokaan, niiden hiilarit on oikeasti hitaita. Kaikkea vihreää ja värikästä lautaselle.

Vierailija
18/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vapaapäivinä helposti menee siihen, etten syö, kun ei oikein ole kulutustakaan. Sitten kun taas olen töissä, niin jo alkaa taas kummasti maistumaan. Vapailla syön kerran päivässä, työpäivinä 2-3 kertaa päivässä. Jos alkaa etoa niin rasvaa vähän vähemmäksi ja pikkuisen lisää hiilaria hyvistä lähteistä. Monesti nukkumaan mennessä tarvitsen hiilarilisää, koska liian tiukka ketoosi piristää niin ettei uni tule.

Tasapainoilua. Kokeilemalla löytyy itselle sopiva tapa.

Vierailija
19/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Vierailija
20/37 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Niin minulle kävi, kun aloin "pelleillä" ruuan kanssa. Ei tullut enää nälkä ja kaikki ruoka ällötti ajatuksenakin, ei saanut syötyä mitään muuta kuin jotain ihan pientä ja freesiä. Laihduin alipainoiseksi. Kesti kauan kuntoutua, ennen kuin normaali näläntunne ja ruokahalu taas heräsi. Paastoilua en etenkään suosittele, jos menee tuollaiseksi, ettei kroppa meinaa ottaa mitään sisään sen jälkeen.

Aijaa, voi ei. En tiennyt, että noinkin voi käydä siis jos terveellä tavalla haluaa laihduttaa ja ilman että psyyke on koetuksella sen vuoksi. Kiitos kun jaoit tarinasi, toivottavasti olet tänäpäivänä kunnossa. 

Katselen nyt hetken. Minulla siis normaalisti todella hyvä ruokahalu, liiankin ja sokerit siksi olleet liian korkeat eli tämä tekee oikein hyvää ja on kiva kun ei ole makean himoa ja jatkuvaa nälkää koko ajan. Silti tiedostan ettei nyt ihan toiseenkaan ääripähän tarvitse mennä ja tarkkailen tässä nyt tätä, palaako normaali ruokahalu vai ei. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi