Päästäisitkö Touko Tarkin vapaaksi?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011161620.html
Mä päästäisin vain yhdellä ehdolla: sen pitäisi ruveta harventamaan muita rikollisia, päänkatkojia ja huumekauppiaita. Sellainen poliisin salainen agentti.
Kommentit (202)
"Toiveesi on lähtöisin vihasta, joka voi alunperin, mielen syvyyksissä, kohdistua johonkin aivan muuhun kuin ajatuksissa oleviin henkilöihin tai kohteisiin. Voi olla myös, että oma osa tuntuu vähemmän kovalta, jos muutkin kärsivät. Käytät lapsen tragediaa nostattamaan omaa egoasi, katsokaa miten hyvä ihminen minä olen."
Onpa todella erikoinen ajattelumalli tässä kommentissa. Melkein viittaa siihen, että jollakin sairaalla tavalla sympatiseeraat tätä Toukoa. Onko oma oikeudentajusi ihan terveellä pohjalla? Onko kukaan koskaan kommentoinut tai kyseenalaistanut luonnettasi?
Vierailija kirjoitti:
"Toiveesi on lähtöisin vihasta, joka voi alunperin, mielen syvyyksissä, kohdistua johonkin aivan muuhun kuin ajatuksissa oleviin henkilöihin tai kohteisiin. Voi olla myös, että oma osa tuntuu vähemmän kovalta, jos muutkin kärsivät. Käytät lapsen tragediaa nostattamaan omaa egoasi, katsokaa miten hyvä ihminen minä olen."
Onpa todella erikoinen ajattelumalli tässä kommentissa. Melkein viittaa siihen, että jollakin sairaalla tavalla sympatiseeraat tätä Toukoa. Onko oma oikeudentajusi ihan terveellä pohjalla? Onko kukaan koskaan kommentoinut tai kyseenalaistanut luonnettasi?
Ihmisiltä menee helposti sekaisin hyväksyminen ja ymmärtäminen. Ne ovat kuitenkin kaksi eri asiaa. Jos ymmärtää se ei tarkoita, että ajattelisi, että teko oli oikein.
Äitipuoli sekä isä ovat jo vuosia lomailleet keskuudessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän olen huolissani siitä, millaisia tyyppejä kulkee vapaana ilman yhtäkään tuomiota.
Sen jälkeen kun hain vanhemmalleni pahoinpitelytuomion useampi ihminen lähestyi ja kertoi vuosikymmenten taakse ulottuvista tapauksista, joista yhtäkään ei ole ilmoitettu ikinä mihinkään.
Siis oliko sun äiti/isä pahoinpidellyt sut?
Ei pitäisi olla mikään yllätys tässä lähisuhdeväkivaltaa vilisevässä maassa.
Olin neljän kun mut otettiin ekan kerran huostaan ja luulin pitkälle aikuisuuteen, että väkivalta on normaalia.
En ikinä. Harvoin oon sitä mieltä mutta tästä pariskunnasta olen sitä mieltä että heidän elämänsä ei ole minkään arvoista. Ois pitänyt saada kuolemantuomio.
Miten nää sairaat p a s k a t vielä sikiää niin helposti.
Tällä Laamasellakin on useita lapsia.
Ja ajatelkaa että Touko Tarkki on murhaajan lisäksi vielä pedofiili . Super ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laamaseen tutustuttuani olen tullut siihen tulokseen että kyse on ollut enimmäkseen siitä että näiden kahden välille on vain syntynyt todella sairas dynamiikka. Että on ollut todella huonoa onnea että juuri he kaksi ovat tutustuneet. En usko että Laamanen olisi pystynyt vaikuttamaan läheskään kaikkiin ihmisiin koska hän ei ole mikään karismaattinen henkilö, ja myös että jonkun toisen vaikutuspiirissä Tarkki olisi ollut vain hyödyllinen hölmö. Mahdollisesti heikkoitsetuntoinen ja kaivannut sitten hyväksyntää ja jonkinlaista johtajuutta. Sitä mietin miksi Laamanen on niin kovasti vihannut pientä tyttöä. Varmaan joku oma käsittelemätön asia. Joka tapauksessa onnettomien sattumusten summa koko juttu ja viaton lapsi menehtyi. En ole varma tulevatko koskaan ymmärtämään tekoaan.
Vttu että oot sekaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laamaseen tutustuttuani olen tullut siihen tulokseen että kyse on ollut enimmäkseen siitä että näiden kahden välille on vain syntynyt todella sairas dynamiikka. Että on ollut todella huonoa onnea että juuri he kaksi ovat tutustuneet. En usko että Laamanen olisi pystynyt vaikuttamaan läheskään kaikkiin ihmisiin koska hän ei ole mikään karismaattinen henkilö, ja myös että jonkun toisen vaikutuspiirissä Tarkki olisi ollut vain hyödyllinen hölmö. Mahdollisesti heikkoitsetuntoinen ja kaivannut sitten hyväksyntää ja jonkinlaista johtajuutta. Sitä mietin miksi Laamanen on niin kovasti vihannut pientä tyttöä. Varmaan joku oma käsittelemätön asia. Joka tapauksessa onnettomien sattumusten summa koko juttu ja viaton lapsi menehtyi. En ole varma tulevatko koskaan ymmärtämään tekoaan.
Häh? Sinä siis toivot näille hyvää? Miksi? Ajatteletko, että heidän teot on nyt hyvitetty, ja tilanne nollattu? He voisivat vaan jatkaa elämää puhtaalta pöydältä? Tuohan tarkoittaisi, että ajattelet että tietyn vankilatuomion kärsimällä voisi oikeuttaa mitä tekoja tahansa! Aina saisi anteeksi, vaikka olisi tehnyt mitä vaan. Se pieni tyttö ei näiden saastojen takia saanut koskaan kasvaa aikuiseksi, eikä sitä hyvitä mikään! Nämä hirviöt eivät yksinkertaisesti ansaitse mitään hyvää. Ovat sen ihan itse aiheuttaneet.
Vierailija kirjoitti:sekä isä ovat jo vuosia lomailleet keskuudessamme.
Horror! Mitä nuo edes tekevät lomillaan? Miten kestävät elää itsensä kanssa? Jos oikeasti ymmärtäisivät mitä ovat tehneet, niin eivät kyllä voisi, vaan olisivat jo lähteneet oman käden kautta. Nyt vaan haikailevat vapauteen ja haluavat jatkaa elämäänsä kuin mitään eivät olisi tehneetkään. Niin kuin sitä pientä tyttöä ei koskaan olisi ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kilpailuhan tämä ei ole, mutta Vilja-Erikan murha on Suomen karmein rikostapahtuma. Se tekotapa on ihan käsittämättömän julma. Voi sitä pientä ihmistä, kun on kääritty mattoon ja pois ei pääse. Mikä paniikki hänellä on ollut. Ja tämän kaiken takana on oma isä. Ei ikinä vapauteen kumpaakaan noista. Ihan kamalia sadisteja molemmat.
- Lasta myös rääkätty päivittäin , äitipuoli helvetistä rikkonut kumisaappaista saakka viillellen vaatteet , kouluireput, kengät. Kouluun sai mennä naama mustelmilla lyönneistä.
- Milon tapauksessa Isäpuoli helvetistä rääkkäsi lopuksi hengiltä höyrymopilla.
Yksinhuoltajien lapset ovat vaaravyöhykkeellä kaltoinkohtelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:sekä isä ovat jo vuosia lomailleet keskuudessamme.
Horror! Mitä nuo edes tekevät lomillaan? Miten kestävät elää itsensä kanssa? Jos oikeasti ymmärtäisivät mitä ovat tehneet, niin eivät kyllä voisi, vaan olisivat jo lähteneet oman käden kautta. Nyt vaan haikailevat vapauteen ja haluavat jatkaa elämäänsä kuin mitään eivät olisi tehneetkään. Niin kuin sitä pientä tyttöä ei koskaan olisi ollutkaan.
- Epänormaali on noiden normaali. Teksasissa ei takuulla olis lomailemassa vankilasta tommosen teon jälkeen, olis jo myrkkypiikki persiessä tai kuolemansellissä sitä oottelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tossa sanotaan, ettei sillä ole yhteyksiä muihin rikollisiin? Onko se lakannut puhumasta sille sen äidille, sille sossujohtajalle, joka mahdollisti rikoksen?
Eiköhän se koko päärikollinen ollut se Tarkin täyshullu naisystävä. Sehän ilmeisesti pyöritti tätä Tarkkia mennen tullen ja sai tekemään mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Miten nää sairaat p a s k a t vielä sikiää niin helposti.
Tällä Laamasellakin on useita lapsia.
Ja ajatelkaa että Touko Tarkki on murhaajan lisäksi vielä pedofiili . Super ällöttävää.
Onhan Laamasen lapset otettu pois tuolta hirviöltä ja ajoissa. Naispaholainen kerta kaikkiaan. Ja vaikutti siihen mitä Vilja Eerikalle tapahtui. Hyi hitsi kun tekee vieläkin pahaa ajatella sitä. Näiden vähän nössömpien miesten (mikä Tarkkikin oli) kannattais kattoo kenen kanssa sitä seurustellaan.
Jos päästetään yhtäaikaa tämä Aino Nykopp ja Touko, niin Aino voisi olla uusi hyvä rouva Toukolle. Keksisi jänniä puuhia, mitä Touko sitten voisi toteuttaa tyhmyyksissään. Onneksi eivät lasta sentään ehkä enää millään saa.
Vierailija kirjoitti:
Äitipuoli sekä isä ovat jo vuosia lomailleet keskuudessamme.
Eivät oo täällä. Olis lähtenyt heti Seiskaan kuvaa.
Ehkä johonkin valvottuun asuntolaan tms. Eihän tuo ihminen voi olla henkisesti terve kun vuosia vietti psyk sairaan naisen vallan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tossa sanotaan, ettei sillä ole yhteyksiä muihin rikollisiin? Onko se lakannut puhumasta sille sen äidille, sille sossujohtajalle, joka mahdollisti rikoksen?
Eiköhän se koko päärikollinen ollut se Tarkin täyshullu naisystävä. Sehän ilmeisesti pyöritti tätä Tarkkia mennen tullen ja sai tekemään mitä tahansa.
Tarkki siis helposti manipuloitavissa, harkintakyvytön ja oikeuden tajuton. Jo tämä riittää perusteeksi pitämään Tarkin jatkossakin eristettynä yhteiskunnasta. Näistä ominaisuuksista harvemmin kasvetaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaihtanut vain etunimensä. Eli kaikki Tarkit tutkan alle.
Janne Tarkki luki tuolla toisessa ketjussa. Tietääkö kukaan?