Miksi nykyään varmaan puolella pyöräilijöista on sähköpyörä kun polkevat tuolla?
Näyttää kovin helpolta tuo eteneminen etenkin ylämäessä heillä,onko se edes liikuntaa?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ei sen välttämättä ole tarkoituskaan olla kovaa liikuntaa. Toki se sähköavustuksesta huolimatta on liikuntaa.
Olen itse töissä Helsingissä Kumpulassa ja tosi moni työkaveri kulkee sähköpyörällä. On kuulemma kätevä ja nopeampi kuin esim. ratikka. Ja koska ei tarvi polkea hiki hatussa niin ei ole tarvetta suihkuun töihin tullessa. Oon käsittänyt että tää ei-hikoilu on yksi tärkeimmistä seikoista kun hankitaan työmatkalle sähköpolkupyörää. Meilläkään ei oo töissä mitään suihkumahdollisuutta.
Juuri näin. Kätevästi hikoilematta töihin ja itse polkemalla hikilenkki töistä kotiin, ihan parasta 🙂 Liikunta päivän jälkeen saa työstressikierrokset hyvin alas.
Kieltää pitäisi, perkeleet.
Menevät ylämäessä ohi ja näyttää ettei ole edes raskas polkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luhti- ja kerrostalossa ei onnistu sähköpyörän pito mitenkään, ei sitä saa ladattua missään kun pyörävarastossa, häkkivarastossa ja pyörätelineen lähelläkään ei ole mitään sähköpistoketta. Asuntoonkaan sitä ei kehtaa tuoda likaamaan lattioita.
Miten se likaa, jos puhdistaa renkaat kurasta ?
Jatkojohto sisältä ulos
Kuudennen kerroksen asunnosta?
Se sähköpyörän akku on yleensä irrotettava joten voit ottaa pelkän akun kotiisi ladattavaksi. Ei tarvitse viritellä jatkojohtoja ikkunoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pyöräilijöistä pitää pyörää vain liikkumisvälineenä, hupaisaa miten kusipääspandexit on katkeria sähköpyöristä.
Täällä spandex. En ole katkera sähkiksistä, on hauskaa pujotella niiden välissä😃. Maastoon itselläkin sähköpyörä, siellä se on hauska laite.
Mitä tulee liikennekäyttäytymiseen, niin osa sähköpyöräilijöistä ajaa vaarallisesti. Eivät pystyisi luomupyörällä kuin 15 km/h nopeuksiin, fillari ei pysy hallussa 25 km/h nopeuksissa
Älä jaksa höpistä. itse ajan sähkiksellä useimmin yli 20 km keskinopeudella eikä mitään ongelmaa, ajetaanhan mopoilla ja motskareillakin kovempaa 🤣
Oiskohan moottoripyörässä about 100 kertaa jämäkämpi runko, jarrut ja renkaat?
Vai on sinusta sama ajaa polkuautolla 250km/h kuin asiallisella perhesedanilla?
Vierailija kirjoitti:
Kysykää työnantajalta mahdollisuutta työsuhdepyörään. Saa verovähennyksiin 👍
Ja jos kuvittelet päälle että verovähennys on jotenkin sama kuin ilmainen fillari niin olet imbesilli.
Näitäkin on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Luhti- ja kerrostalossa ei onnistu sähköpyörän pito mitenkään, ei sitä saa ladattua missään kun pyörävarastossa, häkkivarastossa ja pyörätelineen lähelläkään ei ole mitään sähköpistoketta. Asuntoonkaan sitä ei kehtaa tuoda likaamaan lattioita.
Irrotettava akku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se likaa, jos puhdistaa renkaat kurasta ?
Jatkojohto sisältä ulos
Ei sisäpistokkeesta saa vetää sähköjä pihalle.
Halvalla sähköpyörällä ajettuani olen tullut siihen tulokseen että olisi sama ajaa normaalilla pyörällä. Pyörä painaa niin paljon että sähköapu menee siihen että se liikkuu yhtä keveästi kuin normaali pyörä. Lisäksi avustus toimii vähän miten sattuu ja hiki tulee silti.
Outoa, ennen onnistui matkat ihan normipyörällä kaikenikäisiltä. Nyt on joku kauhistus jos joutuu ajamaan yhden ylämäen ja tulee vähän hiki.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, ennen onnistui matkat ihan normipyörällä kaikenikäisiltä. Nyt on joku kauhistus jos joutuu ajamaan yhden ylämäen ja tulee vähän hiki.
Juu, samoin onnistui puhelut lankapuhelimella ja pyykinpesu pulsaattorikoneella. Ruuan lämmityskin onnistui uunissa ennen mikroa ja höyryjunalla pääsi hyvin ennen nykyisiä junia.
Mikä siinä on niin paha jos keksitään elämää helpottavia asioita? Miksi joka käänteessä pitäisi hikoilla? Eikö se riitä että hikoilee urheillessaan, ethän vaadi autoilijaakaan nostelemaan ajaessaan käsipainoja jotta paikasta toiseen siirtyminen olisi samalla liikuntaa?
Myös mulle oli yllätys että ihmiset alkoi vaatia multa liikuntaa ja arvostella minua kun ostin sähköpyörän. Autolla olin saanut ajella täysin ilman kommentteja. En vaan lainkaan tavoita sitä, mikä sähköpyörässä ärsyttää. Itselleni ei tullut ikinä mieleenkään ärsyyntyä kenenkään liikkumistavasta enkä tiennyt että joitakin voisi sähköpyörä haitata. Se tuli ihan täysin yllätyksenä enkä vaan tavoita sitä ärsyyntymisen logiikkaa. Se on täysin sumea. Mulle on irvailtu mm siitä että olen terve ja ajan sähköpyörällä. Kuulemma se on vanhuksille ja invalideille, muiden pitää saada liikuntaa. Mieheni ajaa moottoripyörällä ja on myös täysin terve. Hänelle ei irvailla lainkaan vaikka hän saa vielä vähemmän liikuntaa paikasta toiseen siirtyessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysykää työnantajalta mahdollisuutta työsuhdepyörään. Saa verovähennyksiin 👍
Ja jos kuvittelet päälle että verovähennys on jotenkin sama kuin ilmainen fillari niin olet imbesilli.
Näitäkin on nähty.
Kalliimman pään pyöriä saa netistä niin kovilla alennuksilla, että en ole jaksanut verokikkailuihin lähteä
Mitäs, jos se fillari on kulkuväline auton sijaan? Ja voi olla kesän kulkuväline? Ei kaikki fillaroi kuntoillakseen. Herää tähän päivään sieltä kuplastasi
Eiköhän tässäkin tullut jo aloituksessa selville olennainen "...kun polkevat tuolla?".
Tämä ankea palsta on täynnä ankeita ja ilmeisen yksinkertaisia ihmisiä, jotka päivästä toiseen ihmettelevät ja vähintään rivien välissä paheksuvat ja väheksyvät liki kaikkea muiden ihmisten tekemää.
Lisäänkö vielä loppuun mitä mieltä, mitä mieltä, mitä mieltä?
Tunnen muutaman sähköpyöräilijän. Yhdistävinä tekijänä joko polvi- tai lonkkaongelmat (ei kestä ylämäkiä) tai sitten pitkä työmatka. Sähköpyörällä tulet töihin kesät talvet eikä tule hiki.
Minulla 5 km työmatka. Tavallinen hybridi. Kuljen ennen kesät talvet mutta nyt kun lähityötä on harvemmin niin en ole talvirenkaita jaksanut laittaa. Kesällä fillarilla mielelläni. Ei tarvita suihkua kun en ehdi hiota
Ei tarvitse ylämäessä taluttaa pyörää, siksi.
Onko sulla spandexit?