Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, onko mielestänne tunteita olemassa?

Vierailija
12.04.2025 |

Olen tavannut miehen, jonka mielestä tunteita ei ole. Eli ei voi sanoa, että musta tuntuu joltakin, koska asiat joko ovat tai eivät ole. Esim. tuossa on ovi tai ei ole ovea, mutta ei voi olla niin,  että musta tuntuu, että ehkä on ovi. Tällä perusteella siis mikään muukaan ei voi tuntua miltään. Asiat ovat vain pelkkiä faktoja.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tunteet ovat ihmisen sisäisinä hormonaalisina ja psykofyysisinä kokemuksina olemassa.

Mitään näillä ei ole tekemistä reaalimaailman todennettavien on/ei-ole faktojen kanssa.

-> Aloituksessa nämä kaksi oli jotenkin oudosti sotkettu samaan esimerkkiin. Tätä minäkään en ymmärrä.

Vierailija
42/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sitävätkö miehet niistä tunteista keskustelemista?

Osa pitää, osa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mm. himo on tunne. Nälkä on tunne. 

Älä tuhlaa yhtään enempää aikaasi kusipäähän.

Jos päässä on kusta, senkin tuntee.

Vierailija
44/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehilllä ei ole tunteita. Tämä on nähty moneen kertaan

On tietenkin. Johdonmukaisia ja pysyviä, toisin kuin hormonikierron mukaan naisilla vuoristorataa ajavia.

Vierailija
45/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla miehenä on jopa ikuisia tunteita. Siis muuttumattomia.

Vierailija
46/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosoluissa on tunnekokemuksia. Aivojen ulkopuolella ei ole, eivätkä tunteet siellä vaikuta.

Vierailija
47/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus: Järki

Jumala: Toiminta

Pyhä Henki: Tunteet

Dialektinen kolminaisuus!

Olet lukenut liikaa Marxia.

Vierailija
48/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehilllä ei ole tunteita. Tämä on nähty moneen kertaan

Tutkimustieto ainakin väittää, että miehet ovat keskimäärin naisia tunteellisempia ja myös empatiakykyisempiä. Toki miehissä hajontakin on aina suurempaa kuin naisissa ja ääripäitä enemmän. Täysin tunteettomia yksilöitä lienee miehissä sinänsä enemmän kuin naisissa.

Vierailija
49/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tunteet ovat ihmisen sisäisinä hormonaalisina ja psykofyysisinä kokemuksina olemassa.

Mitään näillä ei ole tekemistä reaalimaailman todennettavien on/ei-ole faktojen kanssa.

-> Aloituksessa nämä kaksi oli jotenkin oudosti sotkettu samaan esimerkkiin. Tätä minäkään en ymmärrä.

Tässäpä tämä tilanne on hyvin kiteytettynä. Minunkaan mielestäni tunteilla ei ole tekemistä todennettavien faktojen kanssa, mutta näin mieheni yritti asian vääntää. Siksi sitä olikin erittäin vaikea ymmärtää. Ja on edelleenkin.

Vierailija
50/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivosoluissa on tunnekokemuksia. Aivojen ulkopuolella ei ole, eivätkä tunteet siellä vaikuta.

Tästä en ole ollenkaan samaa mieltä. Kyllä tunteet hyvinkin vaikuttavat aivojen ulkopuolella: mietipä miten hartioissa alkaa kiristää, kun elämässä tulee stressiä. Sen saa aikaan nimenomaan tunne.

Vierailija
51/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen ei suostunut hyväksymään toisten ihmisten tunteita. Jos hänelle yritti sanoa, että minusta tuntuu esim. pahalta, kun sanot noin tai että meidän parisuhteessa ei toimi jokin asia.  Aina oli tuo sama vastaus, että asiat joko ovat tai eivät, mutta ei ole mitään musta tuntuu juttuja. Ne olivat kuulemma naisten höpötyksiä.

Siksi kiinnostaakin, onko yleistä, että miesten mielestä tunteet ovat naisten juttu.

Ap

Ainakin mun mies on tunteellisempi kuin minä. Huolehtii, pahastuu, ikävöi, pahastuu minun puolesta, lasten puolesta, rakastaa ym. Itse oon rennompi.

Vierailija
52/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä en ole ollenkaan samaa mieltä. Kyllä tunteet hyvinkin vaikuttavat aivojen ulkopuolella: mietipä miten hartioissa alkaa kiristää, kun elämässä tulee stressiä. Sen saa aikaan nimenomaan tunne.

Höpö höpö.

Vierailija
53/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen ei suostunut hyväksymään toisten ihmisten tunteita. Jos hänelle yritti sanoa, että minusta tuntuu esim. pahalta, kun sanot noin tai että meidän parisuhteessa ei toimi jokin asia.  Aina oli tuo sama vastaus, että asiat joko ovat tai eivät, mutta ei ole mitään musta tuntuu juttuja. Ne olivat kuulemma naisten höpötyksiä.

Siksi kiinnostaakin, onko yleistä, että miesten mielestä tunteet ovat naisten juttu.

Ap

Ainakin mun mies on tunteellisempi kuin minä. Huolehtii, pahastuu, ikävöi, pahastuu minun puolesta, lasten puolesta, rakastaa ym. Itse oon rennompi.

Samoin mun mies. Jos nyt suoraan sanon, on kuin "itkuiita", mutta tarkoitan tämän hyvällä. Hän on vain todella herkkä. Itkee niin ilosta kuin surustakin. Samoin on kova huolehtimaan.

Vierailija
54/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ei vastaa miehen kysymykseen.

Vierailija
55/83 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, kyllä aivot tietenkin ohjaavat kyseistä yksilöä.

Laajennetaan nyt sitten: yksilön tunteet eivät vaikuta yksilön ulkopuolisiin faktoihin.

Vierailija
56/83 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteita on, mutta asioiden maailma on mielenkiintoisempi ja tärkeämpi.

Vierailija
57/83 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mm. himo on tunne. Nälkä on tunne. 

Älä tuhlaa yhtään enempää aikaasi kusipäähän.

Himo ja nälkä ovat tarpeita.

Vierailija
58/83 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehen kysymykseen? Mitä mies on kysynyt?

Vierailija
59/83 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehellä tunteet, peniksen asento kertoo miehen tunteet.

Vierailija
60/83 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin miehen kysymykseen? Mitä mies on kysynyt?

Ap:n aloitus. Onko ovea -kysymykseen vastaukset ovat: on, ei tai en tiedä. "Musta tuntuu" -vastauksesta ei saa mitään tolkkua.