Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, onko mielestänne tunteita olemassa?

Vierailija
12.04.2025 |

Olen tavannut miehen, jonka mielestä tunteita ei ole. Eli ei voi sanoa, että musta tuntuu joltakin, koska asiat joko ovat tai eivät ole. Esim. tuossa on ovi tai ei ole ovea, mutta ei voi olla niin,  että musta tuntuu, että ehkä on ovi. Tällä perusteella siis mikään muukaan ei voi tuntua miltään. Asiat ovat vain pelkkiä faktoja.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että sinua ei ole puikotettu kunnolla pitkään aikaan.

Sinua etenkään ei ole.

Vierailija
22/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani sanoisin ettei ole kuin perustunteet, eli nälkä, väsymys ja sellaiset. Mitä tulee kiintymykseen niin olen havainnut että kyse on jostain aivan muusta kuin mistään oikeasta tunteesta, pakkomielle tulee lähinnä mieleen. Nyt minulla ei ole tunteita juuri keneenkään ja kaikki on minulle vain jotain ihmisiä ja olo tuntuu keveältä. Se on kauheaa olla pakkomielteisesti kiinni jossain ihmisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen ei suostunut hyväksymään toisten ihmisten tunteita. Jos hänelle yritti sanoa, että minusta tuntuu esim. pahalta, kun sanot noin tai että meidän parisuhteessa ei toimi jokin asia.  Aina oli tuo sama vastaus, että asiat joko ovat tai eivät, mutta ei ole mitään musta tuntuu juttuja. Ne olivat kuulemma naisten höpötyksiä.

Siksi kiinnostaakin, onko yleistä, että miesten mielestä tunteet ovat naisten juttu.

Ap

Ei ole miesten juttu vaan persoonaltaan viallisten juttu tai autisti, mutta tervepäinen autistikin on yleensä hyväntahtoinen, vaikkei kaikkea tajuaisikaan. 

Psykopaatti on tuollainen. Narsisti toimii noin. Asosiaalinen toimii noin. 

Ja ei, ne eivät ole mitään yksisarvisia vaan kun aikuisena aloitat suhteen pitkälle yli kymmenen prosenttia on tuollaisten kanssa. Jossain on sanottu, että Tinderin miehistä jopa 30 % on näitä, koska se palvelee heitä hyvin. 

Vierailija
24/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siltä minustakin vaikutti, että jotain sairasta/traumaa hänessä oli. Ei oikein millään muulla voi selittää tuollainen näkemys. Empatiakykyä en hänessä myöskään oikein havainnut.

Ap

Vierailija
25/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siltä minustakin vaikutti, että jotain sairasta/traumaa hänessä oli. Ei oikein millään muulla voi selittää tuollainen näkemys. Empatiakykyä en hänessä myöskään oikein havainnut.

Ap

Pysy kaukana hänestä oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi!

Vierailija
26/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai v*tutuksen ja panetuksen lisäksi? no ei oo.

Nälkä ja paskahätä

Vierailija
27/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikka kuinka paljon. Aleksitymia voi myös tehdä sen ettei tunnista tunteita, mutta tämä vain yleisesti enkä sano kenenkään puolesta mitään.

Vierailija
28/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mies kielsi tai sivuutti kaiken minkä tuntee, eli surun, ilon, kivun ja kaiken mikä perustuu tuntemukseen, hän tunsi VAIN nälkää ja janoa. Minun vilun tuntemisenkin hän sanoi että keksin sen, samoin kipeän polveni, väitti ettei ole kipeä.

Kipu ei ole tunne. Se on aisti, joka on kiistatta olemassa ja myös mitattavissa. Tunteita ei ole olemassa samassa mielessä kuin kipua.

Vierailija
29/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mies kielsi tai sivuutti kaiken minkä tuntee, eli surun, ilon, kivun ja kaiken mikä perustuu tuntemukseen, hän tunsi VAIN nälkää ja janoa. Minun vilun tuntemisenkin hän sanoi että keksin sen, samoin kipeän polveni, väitti ettei ole kipeä.

Miehesi kanssa samaa mieltä saattavat olla munkit jotka pystyvät sivuuttamaan kivun täysin eikä heitä haittaa vaikka potkittaisiin kiveksille.

Vierailija
30/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan tällaiset ihmiset kyllä kykenevät esittämään tunteellista ihmistä, esim. itkemään tarpeen tullen tai sanomaan rakastavansa, vaikka ei näillä ole mitään tekemistä oikeiden tunteiden kanssa. Se on sama kuin robotti puhuisi tai itkisi.

Vierailija
31/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta kohdaltani sanoisin ettei ole kuin perustunteet, eli nälkä, väsymys ja sellaiset. Mitä tulee kiintymykseen niin olen havainnut että kyse on jostain aivan muusta kuin mistään oikeasta tunteesta, pakkomielle tulee lähinnä mieleen. Nyt minulla ei ole tunteita juuri keneenkään ja kaikki on minulle vain jotain ihmisiä ja olo tuntuu keveältä. Se on kauheaa olla pakkomielteisesti kiinni jossain ihmisessä.

Luultavasti olet innostunut toisesta ihmisestä uutena ihmeellisenä asiana sekä siitä, mitä voit häneltä saada (seksiä, hoivaa, rahaa, palveluksia, muiden ihailua tms.). Kun taas oikea rakkaus on sitä, että toivot toiselle kaikkea hyvää hänen elämäänsä ja yrität olla itsekin sitä tuottamassa ja olette tunnetasolla kiintyneet toisiinne. 

Vierailija
32/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kanssa samaa mieltä saattavat olla munkit jotka pystyvät sivuuttamaan kivun täysin eikä heitä haittaa vaikka potkittaisiin kiveksille.

Ei kai se ex-mies mitään kieltänyt tai sivuuttanut, jos ei kerran tuntenut. On ihan eri asia tuntea ja painaa se alas tai hillitä itseään kuin se, ettei ihan oikeasti tunne.

Ja empatiaa tuo hirvitys ei ainakaan tuntenut. 

Vierailija
33/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tuntevat yleensä naisia vahvemmin abstraktit tunteet eli mielen tunteet.

Vierailija
34/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten jotain tutkimusdataa, kiitos. 

MIehet joo tuntevat varmaan vahvemmin kostonhalua, vihaa, aggressioa, puolustautumisen tarvetta jne. Mutta tuntevatko vahvemmin iloa, onnea, hellyyttä, tyytyväisyyttä, kepeyttä jne. 

Vierailija
35/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota seurasta jos toinen ei tunne mitään koskaan, ei voi tuntea ja pysyä kaukana. Ja se etsii yhtä tunteettoman jostain. Jos ei ole edes muista välittämistä tai riittääkö sekään.

Vierailija
36/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehilllä ei ole tunteita. Tämä on nähty moneen kertaan

Vierailija
37/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehilllä ei ole tunteita. Tämä on nähty moneen kertaan

Lähes kaikki maailmanhistorian suuret runoilija, muusikot ja muut tunteidensa tulkit on olleet miehiä. Tämän perusteella voisi kuvitella naisten todellisuudessa olevan se tunneköyhempi sukupuoli.

Vierailija
38/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että toistan itseäni, mutta palstamammat saavat vain tasoisiaan miesoletettuja, eli 0/0 -hyypiöitä, ja siksi täällä on yleisesti vallalla vääristynyt käsitys miessukupuolesta.

Vierailija
39/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten jotain tutkimusdataa, kiitos. 

MIehet joo tuntevat varmaan vahvemmin kostonhalua, vihaa, aggressioa, puolustautumisen tarvetta jne. Mutta tuntevatko vahvemmin iloa, onnea, hellyyttä, tyytyväisyyttä, kepeyttä jne. 

Runoilijoiden valtaosa on kai ollut miehiä ainakin lännessä.

Vierailija
40/83 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitävätkö miehet niistä tunteista keskustelemista?