Onpa ärsyttävää kun esikoinen kohta 4 vuotias, enkä ole raskaana, mutta jokainen tuttu ja
naapurin eukko tuijottaa aina vatsaani ja vihjailee, että joko toinen tulossa. En siis ole lihava, en tarkoita sitä, vaan että aina automatic oletetaan että kun esikoinen jo kohta 4, niin pitäisihän se toinen jo tulla. Eikö jengi tajua, että kaikki ei toista lasta saa, tai kaikki ei halua.
Onko muita joilla tulossa väkisinkin iso ikäero lapsille?
Kommentit (5)
Ja edelleeen sattuu kun joku utelee, miksei ole enempää lapsia/tuleeko jo kohta lisää lapsia... Ei tule, kohtu on poistettu.
esikoinen oli 5,5-vuotias, kun toinen syntyi. Kyllä aina varsinkin naapurit akat vahtas vatsan seutuani, jos vaikka kannoin jotain huonossa asennossa niin heti olin niitten mielestä raskaana.
Yks kerran oikein pysäytti ja onnitteli suoraan, että ihanaa, teille on tulossa vauva!!!!!!!!!! No, hämilleenhän tuo meni, kun kerroin että ei kyllä tietääkseni ole.
Kai se on niin, että ihmisten on vaikea ajatella, että kaikki ei halua ylipäätäänkään toista lasta ja itse ainakin aina tiesin, että mulle sopii paremmin se, että lapsilla ikäeroa runsaasti. Hulluksi olisin varmaan tullutkin jos lapsilla ois ollut vain esim. 1-2 vuotta ikäeroa.
Älä siis välitä...
En voi sanoa tietäväni miltä tuo tuntuu, kun meille se toinen lapsi suotiin juuri niin, että ikäeroa tulee 2v4kk, olen siis raskaana rv38.
Mutta hyvä ystäväni on 9-vuotiaan tytön äiti ja on niiiiiiiiin kyllästynyt niihin heittoihin, että " yhdenkö vaan tekaisitte" ja " ette sitten meinaa kaveria tälle tehdä" ja " onhan yhdenkin lapsen perhe lapsiperhe, mutta..." Siis todella tylyä tuollainen kommentointi yleensäkin ja ystäväni on ihan riittämiin ainakin jo kuullut tästä aiheesta.
Heillä syynä ystäväni sairaus, jonka takia ei voi/pysty tulla raskaaksi, vaikka he toista ovat halunneetkin...
Se on tuntunut aika pahalta, kun tämän toisen tekeminen ei ole ollut niin helppoa. Nyt kunhan saavat raskaudesta tietää (alkuviikoilla vasta), alkaa päivittely: herranen aika, vieläkös te teette, eikö olisi jo ollut niin helppoa kun esikoinen on noin iso JA tuleepas niille ikäeroa!
Ei oo kyllä ihmiset kyselly. Tutut tietävät, että toinen olisi tervetullut koska vaan. Tyttäremme on kyllä vasta 2,5 -v.,joten ehkä vielä emme ole " poikkeavia" . Olemme kyllä ainoa pariskunta ystäväpiirissämme, joiden lapsille tulee ikäeroksi yli 2,5 -v.! Parhaat ovat tehneet samassa ajassa kolme lasta, missä meille on tullut tämä yksi....
Rasittaa, että elämän parhaat vuodet menee kuukautiskierron kyttäämiseen. Olen vakaasti kallistumassa siihen, että toisen jälkeen ei enää kolmatta kertaa tähän rumbaan lähdetä. Tulis nyt vaan se toinen edes...