Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Mies vakoili vaimoaan vuoden

Vierailija
12.04.2025 |

"Mies asensi vaimonsa tietokoneeseen huomaamattoman ohjelman näki yksityisviestit, verkkopankkitiedot ja työnantajan salaisuudet."

https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011162735.html

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on sikoja

Vierailija
22/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naistenkin on hyvä pitää sen verran hyvät tietotekniset taidot että pärjää omien laitteiden kanssa eikä tarvitse miestä apuun kaikessa.

Tuossa uutisessa kerrotaan: 

Vakoiluohjelma on maksullinen, eikä se ollut käyttäjän havaittavissa tai löydettävissä. 

Asia kävi ilmi, kun mies näytti ohjelmiston puolisolleen.  

Eli, et voi aina tietää, jos koneella on jokin haittaohjelmat, kun ne voi olla hyvin piilotettu

miten mies on päässyt asentamaan ne naisen koneelle ja ilmeisesti vielä työkoneelle?

Varmaan nainen on itse antanut miehelle luvan ja kertonut koneen salasanan myös... oma kaveri teki samalla lailla. En voi käsittää kuinka sinisilmäisiä naiset ovat.

T. Alfauros

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokainen nainen harrastaa stalkkaamista ja seuraamista ja vaatii sijainti tietojen jatkuvaa jakamista eli käytännössä samaa vakoilua mutta kylläpä onkin kauhea ongelma kun tekijä on mies

Vierailija
24/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen nainen harrastaa stalkkaamista ja seuraamista ja vaatii sijainti tietojen jatkuvaa jakamista eli käytännössä samaa vakoilua mutta kylläpä onkin kauhea ongelma kun tekijä on mies

Ahaa, no niin. Juu juu.

Vierailija
25/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naistenkin on hyvä pitää sen verran hyvät tietotekniset taidot että pärjää omien laitteiden kanssa eikä tarvitse miestä apuun kaikessa.

Vakoiluohjelma on maksullinen, eikä se ollut käyttäjän havaittavissa tai löydettävissä. 

Eli, et voi aina tietää,

jos koneella on jokin haittaohjelmat, kun ne voi olla hyvin piilotettu

Joskus voi. Helposti.

Vierailija
26/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä piireissä liikut, mutta ei kyllä kuulosta tutulta. En ole stalkannut yhtäkään kumppaniani. Harvaa naista kiinnostaa niin paljon, missä se mies menee. Luottamus toiseen on myös melko tavallista parisuhteissa.

Vierailija
27/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten on parasta pysytellä sinkkuina, miehistä ei ole muuta kuin haittaa naisille. Jopa ne kilteimmät miehet ovat paljastuneet sekopäiksi eron tullessaan.

Vierailija
28/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EX-mieheni vakoili minua vuosia. Hän lähti perään kun menin lääkäriin, eli näin peruutuspeilistä, että hän ajoi parkkipaikan ohitse ja meni toisen rakennuksen taakse piiloon. Hän ottaa nimelläni tulleita posteja ja katsoo niitä valoa vasten, esimerkiksi painaa kuoren ikkunaa vasten. Hän selaili kalenteriani. Hän seurasi minua kun menin käymään vanhempieni luona. Hän epäili joka ainoaa käyntiäni. Hän LASKI kuinka monta kertaa olen käynyt labrassa ja olenko käynyt labrassa vaiko missä. Miehet ovat pahimmillaan vankilakamaa!

Tiesit mitä tekee, mutta jatkoit suhdetta vielä vuosia?

Vierailija
29/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi tajuta ettei omia kirjautumistietoja jaeta, ei edes puolisolle.

Sama juttu kuin pankkitunnusten kanssa.

Kannattaa lukea ne ehdot kun hankit tunnukset johonkin palveluun.

Monesti nuo stalkkaushakkerit on oikeasti vain sitä että on vapaasti päästy toisen koneelle tai puhelimelle.

Vierailija
30/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttä kyttär kyttäde ha kyttät 😅

Vierailija
31/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, et voi aina tietää, jos koneella on jokin haittaohjelmat, kun ne voi olla hyvin piilotettu

Kyllä mulla on sen verran hyvät atk-taidot, ettei tuollainen haittaa ohjelma jäisi huomaamatta mun koneella. Enkä oo edes mikään nörtti. M30

Niinhän sinä luulet, mutta joskus vakoiluohjelmat on taitavasti piilotettu. Eikä ne todellakaan aina aiheuta häiriötä koneen toimintaan. 

Jos tarkoitus on vain vakoilla, niin silloihan hakkeri ei halua näkyä eikä kuulua.

Vierailija
32/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EX-mieheni vakoili minua vuosia. Hän lähti perään kun menin lääkäriin, eli näin peruutuspeilistä, että hän ajoi parkkipaikan ohitse ja meni toisen rakennuksen taakse piiloon. Hän ottaa nimelläni tulleita posteja ja katsoo niitä valoa vasten, esimerkiksi painaa kuoren ikkunaa vasten. Hän selaili kalenteriani. Hän seurasi minua kun menin käymään vanhempieni luona. Hän epäili joka ainoaa käyntiäni. Hän LASKI kuinka monta kertaa olen käynyt labrassa ja olenko käynyt labrassa vaiko missä. Miehet ovat pahimmillaan vankilakamaa!

Kaverin ex avovaimo oli sekaisin päästään. Se seuraili ja epäili kaikkea. Suhde loppui siihen, kun kaveri haki sen siskon tyttären 10v ja meni leffaan. Kaveri meni kotiin ja sai veitsestä olkapäähän. oli niin mustakkanen

Vierailija
33/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni tiesi asioita minusta joita sen ei pitänyt tietää. Vaihdoin puhelinta ja numeroa. Yhtäkkiä ei enää tiennytkään.

Vierailija
34/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäisi tajuta ettei omia kirjautumistietoja jaeta, ei edes puolisolle.

Monesti nuo stalkkaushakkerit on oikeasti vain sitä että on vapaasti päästy toisen koneelle tai puhelimelle.

Pitäisi tajuta myös ettei avaa mitään linkkejä. 

Puolisohan voi lähettää vaikka sähköpostina viruksen, ja pahaa aavistamaton kumppani avaa sen.  

Vähän ohis, mutta mielestäni myös keskustelupalstoilla pitäisi olla kiellettyä lähettää linkkejä

Vierailija
35/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja lasten kanssa luottamus on hyvä, mutta valvonta paras.

Vierailija
36/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastraatio auttaisi tähänkin käytösongelmaan. Niin tehdään myös rajattomille koirauroksille. En näe eroa.

Sun rämemajava pitäisi tikata umpeen, hajun vuoksi.

Vierailija
37/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tunnistaa jos omalla koneella on tuollainen ohjelma?

Vierailija
38/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten on parasta pysytellä sinkkuina, miehistä ei ole muuta kuin haittaa naisille. Jopa ne kilteimmät miehet ovat paljastuneet sekopäiksi eron tullessaan.

Näin neuvoo yksinäinen vanhapiiaksi jämähtänyt luomakunnan helmi :D

Vierailija
39/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisohan voi lähettää vaikka sähköpostina viruksen, ja pahaa aavistamaton kumppani avaa sen.  

Vähän ohis, mutta mielestäni myös keskustelupalstoilla pitäisi olla kiellettyä lähettää linkkejä

Mulla on kokemus. Sain wa:ssa kuvan. en tiedä miten se toimi mutta skannissa löytyi ylimääräistä softaa.

Vierailija
40/86 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemus. Sain wa:ssa kuvan. en tiedä miten se toimi mutta skannissa löytyi ylimääräistä softaa.

Riittääkö tuolloin, että klikkaa kuvan isommaksi vai pelkästään se, että vastaanottaa sen kuvan? Kannattaako wa:ssa estää kuvien tallentaminen laitteelle?