Tietääkö joku ketoosista täällä? Ketoosi ei katkennut vaikka söin eilen hiilihydraatteja?
Moikka,
Olen ketolla ja rakastan ruokavaliota sekä sen tuomaa vapautta ja keveyttä. Olen ollut miltein pari viikkoa syvässä ketoosissa, eli tikku ihan tumman violetti. Se pitää paikkaansa koska käytännössä en ole syönyt hiilareita juuri yhtään ja olen pätkäpaastonnut. Kiloja lähtee vauhdilla. Sitäkin ennen olen kyllä ollut ketoosissa mutta en aivan niin syvässä mitä viime ajat.
Eilen kuitenkin sorruin jossain ihmeellisessä tunnekuohussa syömään todella epäterveellistä ruokaa. Eli nakkeja, kaupan majoneesia, salaattia, leipäjuustoa sekä sellaista eli ketoruokaa mutta lisäaineilla kyllästettyä. Sen lisäksi minä idiootti söin 3 rusinakeksiä, eli ihan sokeria, vehnäjauhoja yms. Kyllä otti päähän, tämä oli puhtaasti tunnesyömistä ja tuli fiilis että haluan turruttaa itseni.
No, onneksi kuitenkin ilokseni huomasin kun hetki sitten kävin mittauttamaan tilanteeni niin edelleen olen ketoosissa, tosin kohtalaisessa en niin syvässä mutta kuitenkin silti kaikki ok eikä myöskään paino noussut kuin parisataa grammaa. Kun ottaa huomioon että tämä syöminen tapahtui klo 22 illalla niin yllättävän vähän vaikutti kun niin montaa tuntia tuosta ei ole ja olen silti jo takaisin ketoosissa.
Elikkä elikkä mikä juttu tämä nyt on, miten mahdollista? Tuosta ei tule tapaa, ihan hirveä olo tuli ja vatsa meni sekaisin sekä tietenkin psyykkinen morkkis eikä ollut edes kovin hyvää.
Kommentit (8)
Hurriganes oli edelläkävijä. Ketoon, beibi, ketoon!
Vierailija kirjoitti:
Hiilarisi pysyivät silti oman hiilarirajasi alapuolella. Ketoosi ehkä hieman loiveni, ehkä jopa katkesi, mutta olet jo adaptoitunut niin hyvin, ettei sillä ollut merkitystä.
Itse olen ollut eri vhh ruokavalioilla yli vuosikymmenen, enkä ole vuosiin ollut ketoosissa kuin hetkellisesti vahingossa. Itse en pidä ketoosissa olosta, koska se vie yöunet ja ruokahalun ja laittaa sydämen läpättämään. Mulla hh yläraja on noin 50g ja alaraja noin 30g, näiden välissä olo on hyvä eikä mässyhimoja tule.
Kokeilemalla löytyy itselle hyvät ylä- ja alarajat.
No pistin fatsecretiin eiliset syömiset. Kaloreita tuli reilu 2000 kcal ja hiilareita pyöristettynä noin 50 g. Yllättävän vähän hiilareita kuitenkin vaikka söin noi keksit että en tiedä pitääkö paikkaansa vaikka vähän yläkanttiin pistin nuo syömiset.
Minä pidän ketoosista, ei vaikuta yöuniin tai mihinkään. Tosi luontainen olo itselle. Olen kuitenkin kuullut että jossain kohtaa kannattaa pyrkiä ketoosista pois hetkeksi, ainakin kuukausien ketoilun jälkeen. Ei siis tietenkään täydy alkaa mättämään hiilareita mutta just tuo että syö sitten vhh:n mukaisesti, hieman sallitummin.
Kiva kuitenkin jos olen jo adabtoitunut. Enää en kuitenkaan halua moisia riskejä ottaa koska olo ei kyllä ainakaan hyväksi tullut ja muutenkin oli ihan turha juttu. Vaikkakin siinä mielessä positiivista että näki nyt miten keho reagoi. Ap
Kyllä tästäkin on tehty niin vaikeaa, niin monimutkaista.
Minä elin joskus lihalla ja salaatilla ihan vaan koska teki mieli. Laihduin paljon, so what. Miksi kaiken pitää olla niin hirveän paskantärkeää ja tarkkaa, 30g vs. 50g voi pyhä sylvi paskoin alleni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästäkin on tehty niin vaikeaa, niin monimutkaista.
Minä elin joskus lihalla ja salaatilla ihan vaan koska teki mieli. Laihduin paljon, so what. Miksi kaiken pitää olla niin hirveän paskantärkeää ja tarkkaa, 30g vs. 50g voi pyhä sylvi paskoin alleni.
No ei kai se haittaa jos joku on kiinnostunut tästä asiasta vähän syvällisemmin? Ei ole vaikea yrittää ymmärtää sitä mitä ketoosissa tapahtuu. Sinua se ei kiinnosta, joten voit jättää tämän ketjun lukematta.
Salaatti on ihan hyvä, mutta pidemmän päälle kyllä kaipaa jotain muutakin lämmintä kasvislisäkettä.
Elimistösi on viisas eikä muutama keksi saa korttitaloa hajoamaan.
Onnittelut, kroppasi toimii rasvanpolttokoneena!
Olen laihtunut 8 kiloa kuukaudessa. :) Ap
Hiilarisi pysyivät silti oman hiilarirajasi alapuolella. Ketoosi ehkä hieman loiveni, ehkä jopa katkesi, mutta olet jo adaptoitunut niin hyvin, ettei sillä ollut merkitystä.
Itse olen ollut eri vhh ruokavalioilla yli vuosikymmenen, enkä ole vuosiin ollut ketoosissa kuin hetkellisesti vahingossa. Itse en pidä ketoosissa olosta, koska se vie yöunet ja ruokahalun ja laittaa sydämen läpättämään. Mulla hh yläraja on noin 50g ja alaraja noin 30g, näiden välissä olo on hyvä eikä mässyhimoja tule.
Kokeilemalla löytyy itselle hyvät ylä- ja alarajat.