Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elämäsi muuttui kun sait ensimmäisen kymppitonnin säästettyä?

Vierailija
12.04.2025 |

Ihan puhdasta rahaa, ei kiinni osakkeissa tai muussa omaisuudessa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysytään SÄÄSTETTYÄ niin miksi moni vastaaja luettelee perintöjään?

Menee samaan kategoriaan, kun joku hyvistä lähtökohdista tullut ja sitä kautta hyvää aikuisuutta elävä ylpeänä kertoo kuinka on itse saavuttanut kaiken. Todellisuudessa on päässyt kesätöistä lähtien vanhempiensa suhteilla eteenpäin. Vanhemmat kustantaneet vuokratakuut ym. asiat jotka on edesauttaneet aikuisuuteen astumista.

Eli luullaan, että ihan itse on rahat hankittu, vaikka tosiasiassa kyse on saadusta perinnöstä. 

Vierailija
42/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Sitten kun 20 000 oli säästetty ostin asunnon. Nyt olen maksellut taloa sen lisäksi 50 000. Jos laittaisin myyntiin, tuskin saisin edes lainoja maksettua pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain 10 000€ säästettyä, se toi hetken kestävän hyvän olon tunteen. Mutta realiteetit tiedostaen, eli olen matalatuloinen yksineläjä, ymmärsin tuon summan olevan riittämätön. Turvallisuuden tunnetta lisätäkseni jatkoin säästösuunnitelman noudattamista. Tällä linjalla mennyt jo useamman vuoden. Hitaasti, mutta varmasti säästöjä kertyy. 100-400€ kuussa. Elän aika yksinkertaista elämää. Ei ole varaa matkustella eikä pitää autoa. Ei ole laitettuja ripsiä eikä kynsiä jne.

Vierailija
44/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain "ostettua" itselleni lapsen. Julkisen hoidoilla ei tullut tulosta, yksityisen lääkärin avulla omalla rahalla saatiin lapsi tehtyä. 

Vierailija
45/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kymppitonni on taskuraha tässä maailmassa.

Vierailija
46/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Kymppitonni on taskuraha tässä maailmassa.

Mutta on se silti parempi kuin ei mitään. Kyllä kymppitonnilla sairaalalaskuja ja hoitoja maksetaan. Eli tuokin summa tuo turvaa. 

Vierailija
47/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut aina vähintään tuon verran. Jo heti kotoa lähtiessäni. Omille lapsille on laitettu n 50 000 euroa alkupääomaksi. 

Vierailija
48/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa suurin osa vastata kysymykseen, vaan pitää selvittää niitä satojentuhansien säästöjä. Tyypillistä aivotonta varakkaiden toimintaa.

Mutta olihan se jotenkin hieno tunne, monen vuoden kituuttamisen jälkeen. Säästettyä en olkut saanut yhtään mitään. Sain kerralla tuon tilille asuntoa vaihtaessani. 

Vierailija
49/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa suurin osa vastata kysymykseen, vaan pitää selvittää niitä satojentuhansien säästöjä. Tyypillistä aivotonta varakkaiden toimintaa.

Mutta olihan se jotenkin hieno tunne, monen vuoden kituuttamisen jälkeen. Säästettyä en olkut saanut yhtään mitään. Sain kerralla tuon tilille asuntoa vaihtaessani. 

Jatkan, että kuitenkin koin säästäneeni tuon, koska olin asuntolainaa maksanut koko ajan. Sehän oli aina pala palalta kotiin päin rahaa.

Vierailija
50/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se helpottaa. Maksoin putkiremontin kerralla pois, 12 000e. Useimmat otti lainaosuuden taloyhtiölainaa, 10v ja takaisinmaksuhinta on 17 000e.

Vierailija
51/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kymppitonnilla mitään mielenrauhaa saa itsellensä jos on yhtään kartalla asioista. Ei sitä tee edes 100000 euroa. Sitten kun ei-kiinteän omaisuuden arvo ylittää miljoonan, voi jonkinlainen mielenrauha saapuakin ja pääsee pikkuhiljaa toteamaan itselleen että nyt olen taloudellisesti turvassa tapahtui lähes mitä tahansa. 

Vierailija
52/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kymppitonnilla mitään mielenrauhaa saa itsellensä jos on yhtään kartalla asioista. Ei sitä tee edes 100000 euroa. Sitten kun ei-kiinteän omaisuuden arvo ylittää miljoonan, voi jonkinlainen mielenrauha saapuakin ja pääsee pikkuhiljaa toteamaan itselleen että nyt olen taloudellisesti turvassa tapahtui lähes mitä tahansa. 

Jaa, riippuu henkilöstä. Itsellä oikein iso mielenerauha 50 000 euron säästöistä. En ole ahne ja tyydyn vähään. Riitää, että on katto pään päällä, eikä ole nälkä.  Enkä edes enää sen kummemmin säästä.

Vierailija
53/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään.tuohan on taskurahaa.

Vierailija
54/54 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuesta alettiin leikkaamaan.