Apua kaameisiin lonkka/issias-särkyihin =(
Moi!
Nyt kaipaan hyviä vinkkejä olon helpotukseen, en jaksa enää tätä kivun tunnetta ja viikkoja vasta 28!
Alkoi siis jo tosi aikasessa vkolla 12 hermosärkymäiset kivun tunteet pakaroissa. Silloin tulivat ainoastaan, kun harrastin liikuntaa. Sain fysiolta SI-vyön ja se toi avun.
Nyt kuukauden sisään kipu tullut aina viikonloppuisin, kun en istu vaan töissä vaan touhuan kotona esikon 3v. kanssa ja teen perus kotihommia.
Mutta nyt reilu viikon kipu tullut joka päivä aina iltaa kohden ja yöt saa kieriskellä hereillä. Ei auta mitkään tyynyvuoretkaan.
Oon ihan onneton, miten ikinä selviän loppuraskauden.
Kertokaa siis kokemuksia ja kaikki mikä voisi helpottaa otetaan ilolla vastaan, suuret kiitokset!!!
Ps. Panadol ei auta näihin kipuihin sitten yhtään...
Mä olen käynyt kiropraktikolla aina tarvittaessa koko raskauden ajan ja olen saanut valtavasti apua juuri noihin SI-nivel kipuihin. Mullakin kipu säteili pitkin takareittä ja liikkuminen meinasi olla täysin mahdotonta. Myös häpyliitoksessa tuntuva ilkeä vihlonta helpottaa aina, kun SI-nivelet on hoidettu. Nyt siis menossa rv 39 ja viimeksi kävin vastaanotolla viikko sitten, eli ei tämä valtava mahakaan ole siis tiellä hoidon aikana :)
Joku taisi varoitella menemästä hoitoon ihan kenelle tahansa ja se on aivan totta. Suomessa oikeiden kiropraktikkojen ammattinimike on KOULUTETTU kiropraktikko (kuka tahansahan saa siis itseään pelkäksi kiropraktikoksi kutsua), jotka ovat ulkomailla opiskelleet korkeakoulututkinnon. Suomessahan ei koulutetuksi kiropraktikoksi voi opiskellakaan. Ja ainakin Englannista valmistuneiden kiropraktikkojen ammattinimike on valmistumisen jälkeen Doctor of Chiropractic, eli kyllä ovat aivan lääkarin tasoisia ammattilaisia.
Eli lämpimästi suosittelen kaikille alaselkävaivaisille odottajille!!!