Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtelu mitä saat lihavana/ylipainoisena naisena

Vierailija
12.04.2025 |

On tullut pettymyksiä itselleni - en tiennyt, miten inhottavia jotkut aikuiset ihmiset voivat olla. On esim katsottu avoimen inholla ja kohdeltu kuin ei olisi mitään ihmisarvoa.

Kommentit (309)

Vierailija
281/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa, kun paras ja ihanin työkaverini on sinkkuna, eikä voi mitenkään olla muu syynä kuin paino. Siinä menee kaikin puolin hyvä nainen hukkaan, kun miehet ovat niin pinnallisia. 

Oletko kehottanut häntä laihduttamaan?

Anteeksi mitä hevon persettä..miks kehottais laihduttamaan. Jos joku kehottais mua laihduttaan se ihminen olis kuollut sen jälkeen 

Jep, minuakin kehoitti työkaveri laihduttamaan sanoilla "Laihduttaisit, niin voisit näyttää kauniilta". Ei sanonut mitään sitten, kun laihduin vaatekoosta 44 kokoon 38. Ilmeisesti minusta ei sitten tullut sen kauniinpaa.

On mullakin tuttava, jolla on tosi kauniit kasvot, mutta on reilusti ylipainoinen. Oon ajatellut, että olis hoikempana vientiä miesten keskuudessa, kun on vielä ne miesten haluamat pitkät hiuksetkin.

Mulle ei ole koskaan mennyt perille, että miksi lihava loukkaantuu siitä, että hänen läskeistään ei pidetä. Jokainen laihduttanut voi jo omasta kropastaan sanoa, että näky peilissä on ihan erilainen. Hoikalle vaatteet istuu paremmin ja hän näyttää huolitellummalta, kun kangas ei ole telttana tai pingottuneena sinne tänne. Nimimerkillä koosta 42 kokoon 36 

Musta sä olet tyhmä. Et voi loukkaantua tästä koska se on mun mielipide ja minä en pidä tyhmistä ja mullakin on sitten oikeus huudella kelle tahansa mitä tahansa.

Vierailija
282/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa, kun paras ja ihanin työkaverini on sinkkuna, eikä voi mitenkään olla muu syynä kuin paino. Siinä menee kaikin puolin hyvä nainen hukkaan, kun miehet ovat niin pinnallisia. 

Anteeksi mitä hevon persettä..miks kehottais laihduttamaan. Jos joku kehottais mua laihduttaan se ihminen olis kuollut sen jälkeen 

Jep, minuakin kehoitti työkaveri laihduttamaan sanoilla "Laihduttaisit, niin voisit näyttää kauniilta". Ei sanonut mitään sitten, kun laihduin vaatekoosta 44 kokoon 38. Ilmeisesti minusta ei sitten tullut sen kauniinpaa.

On mullakin tuttava, jolla on tosi kauniit kasvot, mutta on reilusti ylipai

Olen laihduttanut ja todellakaan ei vaatteet sovi paremmin tai edes hyvin, sillä ylimäärästä ihoa jäi. Olen näin paljon rumempi kuin 30kg isompana.

Lihavaksi nimittely on moukkamaista käytöstä. Puuttuuko sulta joku palikka päästä, jos et ymmärrä loukkaavasi toista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työssäni asiakaspalvelu työssä saan kuulla olevani lihava lehmä,läski huora,muumi jne 

Mieltä ylentävää.

Vierailija
284/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota hoikalle vasta kommentoidaanko ja piruillaan, kun ei ota esim. jälkkäreitä. Ja juu, en siis tosiaan ota juuri siksi, että pysyn hoikkana. Ja en tod. tee asiasta mitään numeroa. Ihan vain "Ei kiitos" sanon. 

Eli eipä saisi olla siis hoikkakaan tai siis saa kai, mutta vain sillai salaa olla syömättä herkkuja poissa ihmisten silmistä. 

Musta olisi kiva, jos ei toisten syömisiä ja kehoja kommentoida yhtään mitenkään - ei edes positiivisesti työympyröissä ainakaan. Hoikkanakaan ei ole kiva olla, kun jotkut miehet katsovat oikeudekseen mittailla päästä varpaisiin. 

Vierailija
285/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaratalojen vaateosastoilta ohjaavat aina retkeilyosastolle katsomaan telttoja jos etsin mekkoja tai paitoja

Mulle tokaisi kassalla myyjä (jolta siis en ollut apua saati mielipiteitä kysynytkään) että mahtuuko tuo vaate teille. Oikein siis katsoi vaatteen kokolapun ja sitten nokkavarttaan pitkin mittaili mua.

Mitä ihmettä se sille kuuluu mahtuuko vaiko eikö? Mistä se kuvitteli mun edes ostavan vaatetta itselleni? 

Millä paikkakunnalla on tällaista palvelua? Mulle on kyllä myyjät olleet avuliaita ja ystävällisiä pk-seudulla. 

Nimenomaan pk-seudulla ja vielä tarkemmin pääkaupungissa. 

Vierailija
286/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku työkaveri sanoo näin koon 44 ihmiselle? Ylipäänsä ei pitäisi sanoa kenellekään, mutta koko 44 ei kyllä mielestäni ole sellainen koko, että voisi kehottaa laihduttamaan... Varmaan yleisin suomalaisen naisen vaatekoko? 

Vierailija
287/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan todella huono ihminen, mutta ihmettelen miksei ystäväsi sitten laihduta. Jos ainoa syy sikkuudelle on paino ja ystävä haluaa löytää kumppanin niin sitten täytyy vaan laihduttaa. Sille painolle kun pystyy jotain tekemään, paskella luonteelle ei oikein mahda mitään.

Tämä suoraan sanottuna ihmetyttää itseänikin. Surkutellaan, kuinka lihavuus laskee elämänlaatua. Ollaan näkymättömiä kanssaihmisille jne. Ilmeisesti näin sanovat lihavat olettaisivat elämänlaatunsa olevan parempaa hoikempana. Siis, miksi ihmeessä nämä ihmiset eivät sitten näe vaivaa ja laihduta? Jos se elämänlaatukysymys olisi sillä ratkaistu.

Ketään ei tule ylipainon vuoksi haukkua tai kaltoinkohdella, tietenkään. Tällaisessa elämänlaatukysymyksessä (kuten: "olen lihavana näkymätön vastakkaiselle sukupuolelle") kyse ei ole kuitenkaan siitä.

Vierailija
288/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä kokoisista lihavista tässä nyt on kyse? Niistä, joiden BMI on alkaen 40 vai niitä, joilla se on alle 30? 

Vierailija
289/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kohdeltu asiallisesti ja normaalisti

Minua kyllä luullaan tosi usein virolaiseksi tai venäläiseksi vaikka olen täysin suomalainen

Vierailija
290/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena se kohtelu saattoi olla julmaa mutta nyt kuuskymppisenä saa olla jo rauhassa, jotenka ikääntyminen helpottaa sitäkin.

Miksi olet ollut koko ikäsi lihava? Mikset korjannut asiaa?

Vierailija
291/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväkuntoisena ja hyvännäköisenä miehenä voisi deittailla aidosti lihavaa naista, mutta en kyllä muuten ole huomannut kohtelevani huonommin lihavia miehiä tai naisia kuin vastaavia hoikkia enkä täysin ymmärrä tuollaista käytöstä.

Joskus tosin olen pannut merkille tilanteita, joissa lihava ei vain osaa olla syömättä aina muutaman minuutin välein ja tämä kieltämättä herättää jokseenkin kielteisiä tuntemuksia toisen itsehillinnän puutetta ja ahneutta kohtaan. Mutta muissa tilanteissa en ajattele lihavasta oikein mitään, ja hyvin normalisoitunutta ja yleistä lihavuus nykyään onkin. Pitää olla poikkeuksellisen lihava, että tietynlainen aito inhotus minussa herää.

Vierailija
292/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hyväkuntoisena ja hyvännäköisenä miehenä voisi deittailla aidosti lihavaa naista, mutta en kyllä muuten ole huomannut kohtelevani huonommin lihavia miehiä tai naisia kuin vastaavia hoikkia enkä täysin ymmärrä tuollaista käytöstä.

Joskus tosin olen pannut merkille tilanteita, joissa lihava ei vain osaa olla syömättä aina muutaman minuutin välein ja tämä kieltämättä herättää jokseenkin kielteisiä tuntemuksia toisen itsehillinnän puutetta ja ahneutta kohtaan. Mutta muissa tilanteissa en ajattele lihavasta oikein mitään, ja hyvin normalisoitunutta ja yleistä lihavuus nykyään onkin. Pitää olla poikkeuksellisen lihava, että tietynlainen aito inhotus minussa herää.

Mitä on nämä tilanteet, ettei osaa olla syömättä muutaman minuutin välein? En ole koskaan tällaiseen törmännyt, vaikka tiedän useita lihavia ja seurannut näiden toimintaa hyvin läheltäkin.

Vierailija
293/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme yhteiskunnallisessa ilmapiirissä, jossa ei ole korrektia haukkua lihavia, mutta hoikkia taas saa senkin edestä. Itse olen enemmän kuullut moitteita toisen hoikkuudesta kuin lihavuudesta, ja yleensä juuri ne lihavat haukkuvat hoikkia. Tästäkään syystä en suhtaudu kovin sympaattisesti lihaviin, vaikken heitä mitenkään aktiivisesti myöskään kohtele huonosti tai sano heille epäkohteliaasti. Lihavat ovat oman tilanteensa aiheuttaneet ja jotkut heistä sitten myös purkavat tätä pahaa oloa normaalipainoisiin.

Vierailija
294/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on nämä tilanteet, ettei osaa olla syömättä muutaman minuutin välein? En ole koskaan tällaiseen törmännyt, vaikka tiedän useita lihavia ja seurannut näiden toimintaa hyvin läheltäkin

Jos vaikka joku sosiaalinen tapahtuma, esimerkiksi juhlat, jossa erilaista syötävää on tarjolla. Tällaiset lähinnä. -sama 

Vierailija
295/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on nämä tilanteet, ettei osaa olla syömättä muutaman minuutin välein? En ole koskaan tällaiseen törmännyt, vaikka tiedän useita lihav

Ok. En ole huomannut yhtään sen enempää syömistä kuin hoikillakaan. Kaikki on ottaneet suurinpiirtein saman verran tarjottavia...

Vierailija
296/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet naisista on ylipainoisia, mutta yli puolet naisista ei ole sinkkuna.

Vierailija
297/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun kalu kutistuu kun näen siiderivalaan

luonto toimii niin, keho puolustautuu kun uhka näkyvissä

Jos nyt vaan oisit rehellinen.  Sinä ja sun nysä vehkeesi ei sytytä ketään tai no joillain voi olla fetissejä kehittymättömiin elimiin. Joten sullakin voi olla toivoa.

Vierailija
298/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku työkaveri sanoo näin koon 44 ihmiselle? Ylipäänsä ei pitäis

40/42 on koko M eli 44 on jo kokoa L. Ei mikään iso tosiaankaan. Terveyssyistä ei mitään syytä laihduttaa. Tuo työkaveri halusi vaan dissata, hänhän sanoi ettei kaverinsa ole kaunis. Ja varmaan otti nokkiinsakin, kun kaverinsa laihtui.

Vierailija
299/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä kokoisista lihavista tässä nyt on kyse? Niistä, joiden BMI on alkaen 40 vai niitä, joilla se on alle 30? 

Ei voi tietää. Joidenkin mielestä BMI 25:kin on jo läskiä.

Vierailija
300/309 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut sanoo että lihavat on lepposia.