Kohtelu mitä saat lihavana/ylipainoisena naisena
On tullut pettymyksiä itselleni - en tiennyt, miten inhottavia jotkut aikuiset ihmiset voivat olla. On esim katsottu avoimen inholla ja kohdeltu kuin ei olisi mitään ihmisarvoa.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo, mitä ulinaa taas. Monesti olen tarjonnut läskille naiselle munaa, vaan eipä ole kelvannut. Saa siinä ulista, katsokaa peiliin.
Mitä helvettiä sinä oletat että jokainen nainen sinusta olisi seksuaalisesti kiinnostunut?
Jos et huomannut, niin nyt puhutaan lihavista naisista, ei jokaisesta naisesta.
Ei yhdelläkään lihavalla naisella ole mitään velvollisuutta suostua seksiin sellaisten miesten kanssa jotka ei kiinnosta. Mä olen lihava nainen ja jos mulle joku mies tulisi tarjoamaan munaa, niin käskisin painua helvettiin. Jotkut miehet kuvittelee, että he voivat tuolla tavalla vain töksäyttää tuollaisen asian. Ei mitään käytöstapoja. Eikä mua ainakaan kiinnosta seksi tuntemattoman kanssa.
Seksiin mulle on vakipano. Mies joka osaa tyydyttään mut eikä tarvitse ottaa mitään randomeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle tuputetaan laihdutusvinkkejä "ihan parastasi ajatellen", mutta jos lihava huomauttaisi jollekin esim. huonoista tai pahasti ulkonevista etuhampaista, niin tuskin kiiteltäisiin neuvoista.
Hampaiden korjaus aikuisena voi maksaa jopa 20 000€, laihduttaa voi ilman rahallista panostusta.
Kerroppa miten voi laihduttaa ilman rahallista panostusta???
Jättämällä herkut kauppaan.
Mun elämässä ei ole mtn muuta iloa. Vihaan liikuntaa usko jo! Mä en osaa tehdä mtn ruokaa. Ja se olis köyhänä helvetin mautonta
Noh, ruoanlaiton voi o
Melkoisia oletuksia. Mä ainakin syön todella harvoin eineksiä ja pikaruokaa. Olen jo lapsesta asti osannut tehdä ruokaa ja leipoa koska kotona on taidot opeteltu.
Vierailija kirjoitti:
Tavaratalojen vaateosastoilta ohjaavat aina retkeilyosastolle katsomaan telttoja jos etsin mekkoja tai paitoja
Eipä ole hääviä hoikan ja kurvittoman pitkäsäären vaateostoillakaan: ohjaavat nuorison osastolle. Sieltä löydän kyllä sopivat koot, mutta nuorten miesten farkut keski-ikäisen naisen naamaan yhdistettynä näyttää naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, miksi sitten et laihduta ihmisen kokoiseksi?
Ai niinkö yksinkertaista se on. Mulla menis 20 vuotta näissä 60 kilossa
Laihdutin 45 kg jossa kului noin 1,5 vuotta, nyt BMI on 17,6 ja saan (toisinaan) ihanaa huomiota kaunottarilta.
Tuohan on liian alhainen BMI
Kaikki nuo alipainoinen, normaalipainoinen, ylipainoinen yms. ovat 1800 -vuosisadalta, jolloin oli "terveellistä" olla rumapainoinen sen takia että ei kupsahtaisi nälkään mikäli talvea/kevättä varten varastoitu ruoka sattuisi loppumaan ennen seuraavaa satoa. Katso virallinen kauneusindeksi: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17641507/kauneusindeksi#comment-1203768…
Esimerkiksi suuri osa kissakujan mallikaunottarista sekä Hollywoodin huippunäyttelijättäristä on BMI 16-18 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa, kun paras ja ihanin työkaverini on sinkkuna, eikä voi mitenkään olla muu syynä kuin paino. Siinä menee kaikin puolin hyvä nainen hukkaan, kun miehet ovat niin pinnallisia.
Oletko kehottanut häntä laihduttamaan?
Anteeksi mitä hevon persettä..miks kehottais laihduttamaan. Jos joku kehottais mua laihduttaan se ihminen olis kuollut sen jälkeen
Jep, minuakin kehoitti työkaveri laihduttamaan sanoilla "Laihduttaisit, niin voisit näyttää kauniilta". Ei sanonut mitään sitten, kun laihduin vaatekoosta 44 kokoon 38. Ilmeisesti minusta ei sitten tullut sen kauniinpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut tätä asiaa ennenkuin laihduin. Asiakaspalvelijat kaupan kassalla, ravintoloissa ja virastoissa alkoivat hymyillä tervehtiessään. Olen useammankin kerran kääntynyt katsomaan taakseni, jos siellä ehkä on joku jolle he puhuvat ohitseni. Hämmästys on ollut suuri, kun olen tajunnut, että he puhuvat minulle. Olen itse mielestäni käyttäytynyt kuten lihavanakin. Hymyillyt, tervehtinyt, puhunut ystävällisesti ja katsonut silmiin. Jotenkin tuntuu näin jälkikäteen ajateltuna, että olin lihavana näkymätön monille. Se on kyllä tehnyt minut aika surulliseksi. Yritän itse katsoa kaikkia ihmisiä samalla tavalla positiivisesti ja ystävällisesti, tämän asian ymmärrettyäni ehkä vieläkin ystävällisemmin.
Itse olin näkymätön ylipainoisena ja niin olen nyt normaalipainoisenakin. Näytän varmaan yhä jollain lailla väärältä.
Luulen, että kohtelu liittyy paljon siihen miten kannat itsesi, oletko tyytyväinen itseesi ja elämääsi. Tiedän ylipainoisia naisia, jotka ovat sinut itsensä kanssa ja heillä on paljon rakastavia ihmisiä ympärillä. Itse pidän itsestäni ja nautin elämästäni, enkä koe huonoa kohtelua. Normaali painoisena nuorempana minua kiusattiin, ja silloin minulla olikin todella huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa, kun paras ja ihanin työkaverini on sinkkuna, eikä voi mitenkään olla muu syynä kuin paino. Siinä menee kaikin puolin hyvä nainen hukkaan, kun miehet ovat niin pinnallisia.
Hän lienee niin lihava, että se on jo terveyselle vaarallista. Pieni pulleus ei kyllä parisuhdetta estä.
Sairaalloinen lihavuus taas harvempaa viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä hevon persettä..miks kehottais laihduttamaan. Jos joku kehottais mua laihduttaan se ihminen olis kuollut sen jälkeen
Mitä se helvetin läski siellä piipittää. Laihduta sika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, minuakin kehoitti työkaveri laihduttamaan sanoilla "Laihduttaisit, niin voisit näyttää kauniilta". Ei sanonut mitään sitten, kun laihduin vaatekoosta 44 kokoon 38. Ilmeisesti minusta ei sitten tullut sen kauniinpaa.
On mullakin tuttava, jolla on tosi kauniit kasvot, mutta on reilusti ylipainoinen. Oon ajatellut, että olis hoikempana vientiä miesten keskuudessa, kun on vielä ne miesten haluamat pitkät hiuksetkin.
Mulle ei ole koskaan mennyt perille, että miksi lihava loukkaantuu siitä, että hänen läskeistään ei pidetä. Jokainen laihduttanut voi jo omasta kropastaan sanoa, että näky peilissä on ihan erilainen. Hoikalle vaatteet istuu paremmin ja hän näyttää huolitellummalta, kun kangas ei ole telttana tai pingottuneena sinne tänne. Nimimerkillä koosta 42 kokoon 36
Odotin esikoistani ja olin pukeutunut usein talvella ulkoillessani pitkään pomppaan, jonka sain vatsan peitoksi
Aina kun menin johonkin paikkaan missä oli enemmän ihmisiä kuten kauppaan, ihmiset törmäilivät ja tuuppivat ohikulkiessaan minua. Ikinä ennen en ollut sellaista kokenut ja luulinkin että ihmiset vihaavat raskaana olevia naisia. Lapsi syntyi ajallaan ja raskausvatsa katosi, niin eräs tuttu sitä ihmetteli ja sanoi että hän kuvitteli koko ajan että olen lihava. Ihmiset siis tuuppivat minua koska suurin osa luuli minua lihavaksi, ne eivät nähneet pompan takia raskausvatsaa, vaan näkivät ainoastaan lihavan ihmisen
En voisi ikinä uskoa kuinka huonosti ja väkivaltaisesti ihmiset käyttäytyvät, jos en itse olisi sitä kokenut
Muistakaa myös raskaana ollessanne pukeutua niin että raskausvatsa näkyy selvästi, ettei käy kauppa asioinnin yhteydessä kepulisti
Vierailija kirjoitti:
No kelpaako lyhyt mies
Joo, kauuuheeta kun lihavaa naista kiusataan ja sillee...
Ei sitten muisteta lukemattomia suomalaisten miesten maha-arvosteluja, eihän?
Koska muutenhan mekin ollaan kiusaajapaskoja!
Mieheni palvoo, tykkää muhkummasta.
Lihavana voi myös olla kaunis. Tykkään itse isommista naisista, mutta jos on niinku sairaalloisen lihava niin kyllähän se on jo liikaa eikä kyllä pitäisi tulla kenellekään se yllätyksenä, ei naisille eikä miehille. Ei nainenkaan valitse miehekseen sellaista. Samat standardit.
Mutta ei sitä tarvitse alkaa halveksimaan toista.
Vierailija kirjoitti:
Lihavana voi myös olla kaunis. Tykkään itse isommista naisista, mutta jos on niinku sairaalloisen lihava niin kyllähän se on jo liikaa eikä kyllä pitäisi tulla kenellekään se yllätyksenä, ei naisille eikä miehille. Ei nainenkaan valitse miehekseen sellaista. Samat standardit.
Mutta ei sitä tarvitse alkaa halveksimaan toista.
Joo, vaimollani on ylipainoa varmasti 20-30kg siihen lekurin "ihannepainoon" verrattuna. Mutta koska se on tasaisesti kehossa ja muodot on, niin eihän kukaan ole häntä kauniimpi, ai että tykkään.
Suurimmat itsetunto-ongelmat ylipainoisille naisille aiheuttavat nämä naiset itse. Hoikkana naisena olen huolissani ylipainoisten naisystävieni terveydestä ja he itse ovat huolissaan lähinnä vain ulkonäöstään.
Suomessa ylipaino on niin yleistä, että kyllä aikuisten ihmisten pitäisi osata käyttäytyä yhdenvertaisen mukavasti ihan kaikille. Ulkonäkö ei luonteeseen vaikuta. Ylipainoon vaikuttavat monet tekijät, mm. genetiikka ja suolistofloora. Näistähän on tullut tutkimustuloksia alituisesti. Lisäksi epäterveellinen ruoka on halvempaa, mikä taas vaikeuttaa esim. terveellisen ruokavalion ylläpitoa. Ehkä herkkuja tulisi verottaa rankemmin, terveellisen ruoan hintaa taas tulisi merkittävästi laskea.
Olen hoikka itse, mutta johtuen suotuisasta genetiikasta. Herkuttele usein, mutta vastaavasti aineenvaihdunta silloin toimii aktiivisesti.
Ystäväpiirissä ei paino merkitse, vaan luonne.
Minkä ÄO:n arvelet Nobel-palkitulla ex-presidentti Ahtisaarella olleen?
Vierailija kirjoitti:
mitäs vikaa sinkkuudessa on? sehän on ihan parasta. ei tarvi passata ketään, eikä ulinoita kuunnella
Mäkin olen aikanaan parikymppisenä käynyt läpi ison ulkonäkömuutoksen, rumahkosta aika kauniiksi. Ja yhtäkkiä muodonmuutoksen jälkeen muut naiset halusivatkin paljon innokkaammin olla kaverini, ja miehet halusivatkin yhtäkkiä pyytää minua treffeille.
Kyllähän siinä kohtaa viimeistään omat silmät aukesivat, ja tajusi miten paljon ulkonäkö merkkaa.