Kohtelu mitä saat lihavana/ylipainoisena naisena
On tullut pettymyksiä itselleni - en tiennyt, miten inhottavia jotkut aikuiset ihmiset voivat olla. On esim katsottu avoimen inholla ja kohdeltu kuin ei olisi mitään ihmisarvoa.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina luullaan että läskit aloittaa laihdutuksen jos aina vaan potkitaan ja vihataan .. pidetään alhaisina. Kyllä se läskikin ihminen on. Jos ei osaa suhtautua heihin ihmisenä niin eipä tartte tulla mtn muka ystävällisiä vinkkejä jakamaan
Pitääkö silittää päätä🙈?! Kaikkea kun vihataan, kävelyä ja pyöräilyä..yhyy.
No kun sitä pidetään jonain sellaisena että kyllä sillä laihtuu. Niin jos pyöräilee 2000000000000 km niin ehkä sitten
Lisää vastusta ja vaihtele tempoa,taas pitää neuvoa.🤷🏽
No enpä ole laihtunut liikunnalla. Se energiamäärä, mitä liikunnassa kuluu on ihan sama kuin jos kävisi kaupassa. 300 kilokaloria palaa ihan tavallisissa kotihommissakin tunnissa.Toki Jotkut pystyvät liikkumaan niin paljon, että se näkyy, harvalla se kuitenkaan on mahdollista. Silti harrastan liikuntaa, koska se on mulle tärkeä oma hetki joka päivä. Olla yksin ja treenata. Mutta en elättele harhaluuloja siitä, että se olisi laihduttamisen tärkein tekijä.
Läskit laitetaan lähtemään keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
En itse ole lihava, mutta ylipainoinen kyllä. Bmi 26,5. Treenailen ja laihduttelen jaksamisen mukaan, olen aina siinä hilkulla ettei mene syömishäiriön puolelle. On parempi olla vähän pullukka ja terve kuin hoikempi ja sairas (ihan hoikimmillanikin, kun kituutin ja oksensin, olin vain Bmi 22,5 - siitä ei vaan tippunut millään).
Siskoni on kuitenkin minua suurempi, arvioisin hänen Bmi:ksi 28-29. Hän myös kuntoilee ja tarkkailee syömisiään, mutta editys on hidasta ja lihavuuden syyt erittäin monimutkaiset. Hän on kuitenkin se sama ihana ihminen kuin ennenkin, mutta nyt hän on aina välillä saanut osakseen niin törkeää kohtelua että vaikea sitä on muulla selittää.
Ja joskus se on ihan suoraankin sanottu: kadulla keskellä kirkasta päivää eräs mies tuli avautumaan kuinka hän vihaa läskejä naisia, kuinka nämä pilaavat hänen päivänsä kun hän joutuu näkemään läskejä jne. Joo se oli joku sekopää, mutta kenen päivää
Kaikki nuo alipainoinen, normaalipainoinen, ylipainoinen yms. ovat 1800 vuosisadalta, jolloin oli "terveellistä" olla rumapainoinen, niin ei sitten kupsahtaisi nälkään jos varastoitu ruoka sattuisi loppumaan jo talvella. Katso virallinen kauneusindeksi: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17641507/kauneusindeksi#comment-1203768…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näkee normaalipainoisen kiinteäkroppaisen, lihaksikkaan henkilön joka kulkee kevyesti ja joustavasti, tulee vaistomaisesti mieleen että tuolla henkilöllä on itsekunnioitusta koska hän arvostaa ja huolehtii kehostaan. Kun näkee huomattavan lihavan henkilön joka vaappuu eteenpäin puhisten, sitä miettii vain että miksi tuo henkilö kohtelee kehoaan kuin laskiämpäriä. Jos hän ei itse arvosta omaa kehoaan ja itseään sen vertaa että hoitaisi ja huolehtisi siitä, niin miksi hän vaatii muilta kunnioittamaan ja arvostamaan?
Muiden, tuntemattomien ihmisten arvostuksenpuute voi tuntua pahalta mutta kuvittelisin että ne on pikkuongelmia diabeteksen, nivelrikon ja muiden lihavuuden kylkiäisenä tulevien sairauksien rinnalla?
No tuleeko mieleen että se lihavana vaappuva henkilö on menneisyydessä saanut osakseen ARVOTONTA kohtelua ja paskaa muilta
Okei, eli lihavuus on muiden syytä?
Tervetuloa miehen maailmaan. Olet automaationa potentiaalien raiskaaja vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun näkee normaalipainoisen kiinteäkroppaisen, lihaksikkaan henkilön joka kulkee kevyesti ja joustavasti, tulee vaistomaisesti mieleen että tuolla henkilöllä on itsekunnioitusta koska hän arvostaa ja huolehtii kehostaan. Kun näkee huomattavan lihavan henkilön joka vaappuu eteenpäin puhisten, sitä miettii vain että miksi tuo henkilö kohtelee kehoaan kuin laskiämpäriä. Jos hän ei itse arvosta omaa kehoaan ja itseään sen vertaa että hoitaisi ja huolehtisi siitä, niin miksi hän vaatii muilta kunnioittamaan ja arvostamaan?
Muiden, tuntemattomien ihmisten arvostuksenpuute voi tuntua pahalta mutta kuvittelisin että ne on pikkuongelmia diabeteksen, nivelrikon ja muiden lihavuuden kylkiäisenä tulevien sairauksien rinnalla?
No tuleeko mieleen että se lihavana vaappuva henkilö on menneisyydessä
Miksi sinä sen noin sanot?
Pointti se, että se lihava ihminen voi olla siinä nykyisessä tilassaan nimenomaan sen takia että ei ole saanut sitä RAKKAUTTA JA ARVOKASTA KOHTELUA nuoruudessaan
Se voi manifestoitua sitten näkyvästi kehossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavalle tuputetaan laihdutusvinkkejä "ihan parastasi ajatellen", mutta jos lihava huomauttaisi jollekin esim. huonoista tai pahasti ulkonevista etuhampaista, niin tuskin kiiteltäisiin neuvoista.
Hampaiden korjaus aikuisena voi maksaa jopa 20 000€, laihduttaa voi ilman rahallista panostusta.
Kerroppa miten voi laihduttaa ilman rahallista panostusta???
Jättämällä herkut kauppaan.
Mun elämässä ei ole mtn muuta iloa. Vihaan liikuntaa usko jo! Mä en osaa tehdä mtn ruokaa. Ja se olis köyhänä helvetin mautonta
Noh, ruoanlaiton voi opetella mutta kaikki lähtee omasta halusta opetella
Niin ja tuskin säkään oot itteäs pakottanut oot aina tykännyt
Ne jotka on aina liikkuneet tai syöneet terveellisesti ovat saaneet siitä mielihyvää ja koska ovat olleet aina kauniita. Ja heitä on kohdeltu hyvin.. vain yli ihminen kokee kaiken vihan keskellä laihduttamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeinen psyykkinen häiriö.
Ap:n lihavuus varmaan johtuu siitä. Hän hoitelee sairaita tunteitaan syömällä.
Vihaisia yrmyjä vältellään. Ne on aggressiivisia. Saattavat heittää tuolilla. Purra tai istahtaa päälle.
En ole edes ylipainoinen.
Mutta odotapas vaan jos joskus itse kehität ylipainoa jostain syystä - saatat joutua kriisiin, liikuntakyvyttömäksi, tai jostain syystä psyykeesi saattaa päättää että nyt tarvin painoa.
Sitten saatat ymmärtää paremmin tätä monimuotoisuutta mitä meidän ihmisten kehoihin liittyy
Totta, muttei se poista totuutta. Lihavuus on yleensä syömishäiriö joka taas on mielenterveyden häikkä.
Liikunta ei laihduta eikä normaalipaino vaadi mitään erityisiä kokkaustaitoja. Itse pysyn hoikkana syömällä hyvin yksinkertaisesti. En edes kokkaa proteiineja vaan syön kanaa ja tonnikalaa valmiina paketista/purkista.
Alan erikoislääkäri kertoi että vain 0,2% lihavuudesta johtuu sairauksista, loput elämäntavoista. Kohtelen ylipainoista naista mielenterveysongelmaisena jonka itsestään huolehtiminen sakkaa psyykkisen sairauden ja siihen määrätyn lamaavan lääkityksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Alan erikoislääkäri kertoi että vain 0,2% lihavuudesta johtuu sairauksista, loput elämäntavoista. Kohtelen ylipainoista naista mielenterveysongelmaisena jonka itsestään huolehtiminen sakkaa psyykkisen sairauden ja siihen määrätyn lamaavan lääkityksen takia.
Ja minä kohtelen kaunista naista kuin ylimielistä joka on saanut kaiken mitä on ikinä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä kauniin sieltä huudella ja potkia.. ja lällättää kuinka helppoa.
Itse lihavana olen taas järkyttynyt kuinka epävarmoja itsestään laihat ja kauniit ihmiset ovatkaan. Etsivät itsestään jatkuvasti jotain virheitä eivätkä pidä itseään tarpeeksi kauniina. Iloitsen itse siitä, että minulla on parempi itsetunto kuin monella laihalla naisella.
Eihän tarvitse kuin lukea tätä palstaa, niin selitys tälle käytökselle löytyy.
Täynnä katkeria tyyppejä, jotka ilmeisesti kuvittelevat että kaikki ylipainoiset ovat juuri heistä kiinnostuneita. Miksi olisivat?
Ja miksi muuten miehille on hyväksyttävämpää olla lihava kuin naisille?
Vierailija kirjoitti:
Tavaratalojen vaateosastoilta ohjaavat aina retkeilyosastolle katsomaan telttoja jos etsin mekkoja tai paitoja
Mulle tokaisi kassalla myyjä (jolta siis en ollut apua saati mielipiteitä kysynytkään) että mahtuuko tuo vaate teille. Oikein siis katsoi vaatteen kokolapun ja sitten nokkavarttaan pitkin mittaili mua.
Mitä ihmettä se sille kuuluu mahtuuko vaiko eikö? Mistä se kuvitteli mun edes ostavan vaatetta itselleni?
Liikunta vaikuttaa moneen asiaan, myös laihtumiseen, mutta ei kaloreiden kuluttamisen myötä.
Käyttäkää joskus aivoja enemmän.
Esim. liikkuminen,uni..
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa, kun paras ja ihanin työkaverini on sinkkuna, eikä voi mitenkään olla muu syynä kuin paino. Siinä menee kaikin puolin hyvä nainen hukkaan, kun miehet ovat niin pinnallisia.
Miksi haluaisit kaverillesi pinnallisen miehen, joka arvostaa vain hänen ulkonäköään? Mitäs ne ylipainoiset miehet sitten tekee? Kertoo enempi omasta pinnallisesta ajatusmaailmastasi, että nainen menee jotenkin hukkaan kun ei ole miestä. Ihmisen arvo ei riipu siitä onko parisuhteessa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuleeko mieleen ett
Hyvin usein lihavan nuoren koko perhe on samaa kaliiperia. Ärsyttää suunnattomasti se kinder-mainos missä tuutataan vahingollista narratiivia että tee lapsesi onnelliseksi kinder-suklaalla. Kyseinen suklaa on supermakeaa ja siinä on vain vähän kaakaota, mutta hei! haluathan näyttää lapsellesi kuinka paljon rakastat häntä...
Myös jos isä ja äiti itse syö epäterveellisesti hampurilaispaikkojen pikaruokaa, heidän on vaikeampaa perustella lapsilleen ja itselleen, miksi lapsen pitäisi syödä terveellisesti. Vielä jos vanhemmat ei osaa laittaa edes ruokaa tai ovat oppineet että ruoka=rakkaus.
On sanonta että syö terveellisesti 80% ja herkuttele 20%. Mutta jos on ruoka-addikti, niin se on sama kuin sanoisi rappioalkoholistille että juo päivässä vain tölkki olutta ja muuten vettä.
Kärsitkö huonosta itsetunnosta? Silloin katseista näkee inhoa vaikkei sitä ole ja kohtelu koetaan huonoksi vaikka se olisi samanlaista kuin muillakin.
Noh, ruoanlaiton voi opetella mutta kaikki lähtee omasta halusta opetella. Niin ja mausteet eivät ole mitenkään yltiökalliita.