Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani saavat eläkettä saman verran kuin itse saan palkkaa. Hyvä heille, mutta onhan tää systeemi täysin kestämätön.

Vierailija
12.04.2025 |

Pienipalkkaisia valtion ja kunnan virkahenkilöitä olivat.

Itsellä ylempi korkeakoulututkinto, asiantuntijatyö yksityisellä sektorilla ja työvuosia takana 20.

Kommentit (1013)

Vierailija
341/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PYYDETTY YP:TÄ POISTAMAAN TÄMÄ SPÄMMIKETJU JOKA TOISTUU VIIKOTTAIN.

Ei tarvitse huutaa ja jos tämä ketju häiritsee sinua, niin mikset vain skippaa ja jätä kommentoimatta.

Vierailija
342/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yli puolet mökinomistajista on eläkkeellä."

https://stat.fi/tietotrendit/blogit/2021/yli-puolet-mokinomistajista-on…

Näitäkin rapistuneita mökkejä yritetään sitten myydä vielä moninkertaisella hinnalla, mitä mökin rakentaminen/tontti on alunperin maksanut. Nuoremmilla sukupolvilla ei ole ikinä varaa rakentaa omaa uutta mökkiä, ja vanhat mörskät maksaa järjettömyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi jo puoli voittoa, jos ahne sukupolvi tunnustaisi järjesttelmän epäoikeudenmukaisuuden. He eivät ole maksaneet omia eläkkeitään.

Ethän sinäkään mitään eläkettäsi itse maksa.  Työnantaja maksaa työeläkevakuutusyhtiöille tyel-maksusi.

Vuodesta 1993 on ollut se itse maksettu osuus. Esim suuret ikäluokat ehtivät sitä jo maksaa liki 20 vuotta työvuosinaan.

Miten selittäisit ahneelle sukupolvelle, etteivät he ole maksaneet eläkkeitään?

Valita sille instanssille joka eläkejärjestelmän on kehittänyt. Minulta ei ole ko asiasta koskaan kysytty vaan on eletty päätösten mukaan.-eläkeläinen vm-2021

Vierailija
344/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun laskennallinen eläke tulee olemaan n. 1300. Saako jossain kokoaikatyössä tuollaista palkkaa? N61

Kaupan alalla ei saa täysiä työtunteja eli moni saa palkkaa 1300 netto, kun tekee joka viikko vuorotyötä 30 h viikossa. 

Itse sain joskus toimistotöissä 1300 netto kuukaudessa, kun tein 30 h viikko ja ansiosidonnaista 800 netto, kun työ loppui ja kaksi lasta. 

Nyt tosta ansiosidonnaisesta on leikattu lapsikorotukset pois ja se porrastettiin eli saa noin 600 netto kuukaudessa. 

Vierailija
345/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sellaiset 40 vuotta tallettanut joka palkasta siivun vaikka 7% vuotuisella korolla, ja korkoa korolle -ilmiö on päässyt toimimaan kunnolla, rahaa pitääkin olla todella paljon.

Kerro minulle oi sijoitushullu, miten tämä vaikuttaa eläkkeen suuruuteen?

Ei mitenkään.

Vierailija
346/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse huutaa ja jos tämä ketju häiritsee sinua, niin mikset vain skippaa ja jätä kommentoimatta.

Tottahan tuo kirjoitti. Tämä on yhden henkilön spämmikokoelma.  Viime viikonloppuna sama asia.  Onko jaloilla juomilla osuutta tuon rouvan viikonlopun netin käyttöön.

Vierailija
347/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitäkin rapistuneita mökkejä yritetään sitten myydä vielä moninkertaisella hinnalla, mitä mökin rakentaminen/tontti on alunperin maksanut. Nuoremmilla sukupolvilla ei ole ikinä varaa rakentaa omaa uutta mökkiä, ja vanhat mörskät maksaa järjettömyyksiä.

No, kun ei me saada edes lainaa. Käydään kyllä noita Etuovessa joka päivä katsomassa. Olen käynyt yhtä mökkiä katsomassa varmaan sata kertaa Etuovessa, mutta en saa siihen lainaa. 

Vierailija
348/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Vierailija
349/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo kirjoitti. Tämä on yhden henkilön spämmikokoelma.  Viime viikonloppuna sama asia.  Onko jaloilla juomilla osuutta tuon rouvan viikonlopun netin käyttöön.

Ei ole minun aloitus. 

Vai onko teidän haukkumalla hönöllä vakituinen työpaikka?

Niin, olette keksineet ruman nimen, olette mielenterveys ongelmaisia. 

Vierailija
350/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spämmäys on palstan säännöissä kielletty.

Vierailija
351/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa yhtä ja samaa kesä Etuovessa 300 kertaa ja nyt sen hinta on noussut. Toivottavasti ei ole kävijäseurantaa. Olen työtön, en saa lainaa. 

Vierailija
352/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on spämmäys. 

Sun hönö kirjoitukset? 

Vierailija
353/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi jo puoli voittoa, jos ahne sukupolvi tunnustaisi järjesttelmän epäoikeudenmukaisuuden. He eivät ole maksaneet omia eläkkeitään.

Ethän sinäkään mitään eläkettäsi itse maksa.  Työnantaja maksaa työeläkevakuutusyhtiöille tyel-maksusi.

Vuodesta 1993 on ollut se itse maksettu osuus. Esim suuret ikäluokat ehtivät sitä jo maksaa liki 20 vuotta työvuosinaan.

Miten selittäisit ahneelle sukupolvelle, etteivät he ole maksaneet eläkkeitään?

Suurin osa tietää sen. Kero mtksi heidän pitäisi tuntea syyllisyyttä siitä? Eivät he sitä ole itse päättäneet. Ellei ole itse ollut päättämässä miten eläkerjärjestelmä toimii.

Vierailija
354/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun aloitus. 

Sinä se mt-ongelmainen olet.

Vierailija
355/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä ihmistyyppiä joka lukee viestejä vaikka menettää hermonsa niiden takia. Masokistiluonne. Nauttii kärsimyksestä.

Vierailija
356/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sinä näet ap:n ip-osoitteen.

Hönö on ollut vakituisess virassa kelassa jo 20 vuotta ja kirjoittelee tänne etätöiden lomassa. 

Kyllähän te sen tiedätte. 

Kuten aloituksessa on virkatyössä 20 vuotta. 

Vierailija
357/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä millaisen eläkkeen tulen itse saamaan? Netto palkka koskaan ollut 1200 euron yläpuolella koska vain osaaikaisia/0 tunti sopimuksia saanut. Joskus mennyt yli puolivuotta saada uusi työpaikka. Hurraa Suomi Herran vuonna 2025.

Vierailija
358/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmäys on sitä kun on tallentanut koneelleen nuo lyhyet kommentit linkin kanssa ja lähettää niitä jatkuvasti, monta kertaa samassakin keskustelussa tai aloittaa aina uuden.  Tai vaikka keskustelu olisi koiran hoidosta nuo samat eläke/työttömyys-spämmit.

Vierailija
359/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun aloitus. 

Sinä se mt-ongelma

Itse olet. 

Olet narsisti. 

Jos laitetaan asiantuntijoiden linkkejä niin väität ei se niin ole. 

Sinulla o.n niitä sakkojakin, kun et osaa ajaa. 

Vierailija
360/1013 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on spämmäys. 

Sun hönö kirjoitukset? 

k v g

itse olet hönö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi