Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ammattia häpeäisit eniten?

Vierailija
12.04.2025 |

Ammattia, jota voisi lyhytaikaisesti tehdä pelkästään rahan takia esimerkiksi opiskeluaikana.

Kommentit (227)

Vierailija
161/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnekseni olen tehnyt puhelinmyyjän, siivoojan, hoitoavustajan, postinjakajan ym. Töitä. Kerron niistä ylpeydellä eikä nykyinen konttorityöni stressaa liikaa, kun tietää, miten paljon rankempaa voi työ olla. Hatunnosto kaikille duunarityön tekijöille. On typeryyttä hävetä jotain työtä tai ylenkatsoa muita sen mukaan, mitä työtä tekevät. Edellä mainitut hommat ovat matalapalkkaisuudestaan huolimatta varmasti tärkeämpiä kuin mitä nyt teen.

Kaikki "arvostavat" noita töitä, mutteivat koskaan haluaisi esim. tutustua tai seurustella em. töiden tekijän kanssa. Olen itsekin ollut töissä paikassa, jossa oli ns. duunariosasto ja toimisto-osasto. Erilliset taukotilat, istutaan erillään ruokalassa jne. Tervehtiä toki voi. 

Älä huoli, sun kaltaiset ihmiset o

Jos kokemus on tuo, miksi se olisi jotenkin väärä? Rasismia ei ole olemassa kun et itse ole sitä kohdannut? 

Vierailija
162/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urana hävettäisi etenkin näyttelijä, jatkuvasti hömppätöllössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mitään ammattia tule hävetä ja kaikki työ on työtä joten arvokasta kokemustakin vielä loppuelämää ajatellen.

Tinderistä ei voi saada naista ellei mies ole akateeminen. Hikiseen voisi saada naisen, jos olisi poliisi.

Miksi et ole akateeminen jos sillä saisit mielestäsi naisen? 

Vierailija
164/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jättäisin cv:ssä mainitsematta prostituutiohommat.

Vierailija
165/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt mitään ammattia tule hävetä ja kaikki työ on työtä joten arvokasta kokemustakin vielä loppuelämää ajatellen.

Tinderistä ei voi saada naista ellei mies ole akateeminen. Hikiseen voisi saada naisen, jos olisi poliisi.

Miksi et ole akateeminen jos sillä saisit mielestäsi naisen? 

Olen akateeminen ikuisuusopiskelija.

Vierailija
166/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

prostituutio

puhelinmyynti

Nämä alat onkin ulkoistettu ulkomaalaisille. 

Meille on kehittynyt maahanmuutonmyötä uusi värikoodilla varustettu paarialuokka, joka samalla jakaa työt ja niiden tekijät arvostettuihin-, ja paskaduuneihin, eli suomalainen käy mielummin fattalla, kun tekee paskaduunia. Tämä ei toivottu luokka siivoaa kotini, tekee ruokani, pesee autoni, hoitaa äitiäni, jne. 

Kyllä ne soittajat ihan kantasuomalaisia ovat olleet. Olen ymmärtänyt myyntipuheen hyvin.

Vierailija
167/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, autokauppias tulee ensimmäisenä mieleen tai kiinteistövälittäjä.

Vierailija
168/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastaja ja haudankaivaja. 

Vierailija
169/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnekseni olen tehnyt puhelinmyyjän, siivoojan, hoitoavustajan, postinjakajan ym. Töitä. Kerron niistä ylpeydellä eikä nykyinen konttorityöni stressaa liikaa, kun tietää, miten paljon rankempaa voi työ olla. Hatunnosto kaikille duunarityön tekijöille. On typeryyttä hävetä jotain työtä tai ylenkatsoa muita sen mukaan, mitä työtä tekevät. Edellä mainitut hommat ovat matalapalkkaisuudestaan huolimatta varmasti tärkeämpiä kuin mitä nyt teen.

Kaikki "arvostavat" noita töitä, mutteivat koskaan haluaisi esim. tutustua tai seurustella em. töiden tekijän kanssa. Olen itsekin ollut töissä paikassa, jossa oli ns. duunariosasto ja toimisto-osasto. Erilliset taukotilat, istutaan erillään ruokalassa jne. Tervehtiä toki voi. 

Eihän se ole väärä, se on suppea. Monet ovat.

Vierailija
170/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhaaja. Sanoisin ihan omalla nimellä ja kuvallakin että Hyi olkoon mikä ala

Vierailija
171/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Persu kansanedustajana olemista tuon törkeän äänestäjille valehtelun takia.

Vierailija
172/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja ehdottomasti, kuka se kusitolppana haluaa olla muu kuin ?

Vierailija
173/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hävettävää ammatissa on? Häpeäisin jos en tekisi töitäni kunnolla, oli ammatti mikä tahansa.

Vierailija
174/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja. Olen siivooja oppilaitoksessa, ja joka päivä kohtaan haukkumista ja kiusantekoa oppilailta 193(heitellään esim. tahallaan kamaa lattialle, kun olen tulossa käytävän päässä). Pitäisi vielä kolme vuotta sinnitellä siivoojana ennen kuin saan omat opinnot päätökseen, mutta aavistelen, että mielenterveys ei enää kolmea vuotta tuota sylkykuppina olemista kestä. 

Vierailija
175/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä, joka on saanut ohjeistuksen käyttää "taitelijanimeä".... Voi näitä jotka vielä tuota hommaa viitsii yrittää.

Vierailija
176/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja. Olen siivooja oppilaitoksessa, ja joka päivä kohtaan haukkumista ja kiusantekoa oppilailta 193(heitellään esim. tahallaan kamaa lattialle, kun olen tulossa käytävän päässä). Pitäisi vielä kolme vuotta sinnitellä siivoojana ennen kuin saan omat opinnot päätökseen, mutta aavistelen, että mielenterveys ei enää kolmea vuotta tuota sylkykuppina olemista kestä. 

Kait nyt olet ottanut tuon puheeksi esimiehen ja koulun hallinnon kanssa? Tuohan on kiusaamista.

Vierailija
177/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hävettävää ammatissa on? Häpeäisin jos en tekisi töitäni kunnolla, oli ammatti mikä tahansa.

Jos teet näitä töitä yli-ikäisenä, muut pitävät sinua luuserina, jolloin on pakko valehdella muille ammatti. Normaalisti ihmisen pitäisi edetä urallaan, ja tehdä parempia töitä vanhemmalla iällä.

Vierailija
178/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotain pikaruokala-pestiä...

Oot vissiin fiinimpiä ihmisiä? Mun tytär oli opiskeluaikoina mäkkärissä töissä ja sai tehdä vuoroja niin paljon kuin jaksoi. Palkka oli kohtuullinen ja kaikki lisät ja ylityöt maksettiin asiallisesti. Nyt on jo suorittanut 2 maisterintutkintoa ja on muissa hommissa.  Lämmöllä muistelee, kun oli työpaikka millä kustansi elämänsä opiskeluaikoina.

Vierailija
179/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teet näitä töitä yli-ikäisenä, muut pitävät sinua luuserina, jolloin on pakko valehdella muille ammatti. Normaalisti ihmisen pitäisi edetä urallaan, ja tehdä parempia töitä vanhemmalla iällä.

Monessa työssä ei edetä minnekään 🤔 esim sairaanhoitajan, lähihoitajan, myyjän... silti ovat ihan normaaleja aikuisen ihmisen töitä. En kyllä itse luokittele ihmisiä luusereiksi tällaisten asioiden perusteella.

Vierailija
180/227 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki palkkatyö on arvokasta työtä. Ei pidä hävetä mitään, millä elättää tai yrittää elättää itsensä. Typerää ylläpitää tämmöistä häpeäkeskustelua ja arvottaa töitä huonoihin ja hyviin. Mikä tahansa lainmukainen työ on takuulla arvokkaampaa kuin työn välttely ja tukien kuppaaminen. Toivottavasti jokainen voisi kokea ylpeyttä työstään.

Ei kaikki palkkatyö ole arvokasta työtä. Esimerkiksi tupakkatehtaassa työskennellään kuoleman tuottamiseksi. Samoin tekevät palkkasotilaat. Myöskään mainostajien ja kaiken maailman kaupustelijoiden työtä en sanoisi arvokkaaksi, vaikka niistä palkkaa maksettaisiinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme