Mitä ammattia häpeäisit eniten?
Ammattia, jota voisi lyhytaikaisesti tehdä pelkästään rahan takia esimerkiksi opiskeluaikana.
Kommentit (227)
Nuorena voi tehdä mitä vain, mutta puhelinmyyjä, siivooja, lentoemäntä, kosmetologi, kampaaja, lähihoitaja epämieluisimmat jotka hävettäisivät liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei se jossain matalapalkka hommissa työskentely estä haaveilemasta paremmasta,sen sijaan toimettomana kotona makoilu passivoittaa ihmisen ja saa kuvittelemaan usein itsensä ihan erillaiseksi mitä nyky työelämä vaatii,ja ollessasi edes jossain työssä sinulla on jonkunlainen kosketuspinta todellisuuteen.Ja jos olet töissä niin sinun on aina helpompi ponnistaa sieltä ylöspäin kuin jos olisit pitkäaikaistyöttömän statuksella,joten kyllä siinä pitää olla todella vääristynyt ajattelumalli ja pää pehmentynyt jos kuvittelee että on paremmat mahdollisuudet menestyä kuin ollessasi "paskaduunissa"."
Nykyisin on vain vuokratöitä hanttihommissa. Jos niihin hommiin lähtee, olet ikuisesti jumissa siellä. Sieltä ei pääse millään ylöspäin.
Höpöhöpö itse olin vuokrafirmalla ravintolatyöntekijänä 1.5 vuotta kunnes sain oman alan hommia,ja varmasti työn
Olen itse ollut useita vuosia nuorena opiskelijana vuokratöissä muuttohommissa, raksalla, kantamassa toimistokalusteita yrityksiin, paperiroskakuskin apumiehenä ym. Tein niitä hommia puhtaasti rahan takia silloin. Enää en tekisi niitä hommia. Vuosi muuttohommissa vastaa viittä vuotta toimistotyötä rasittavuudeltaan.
Koe-eläinlaboratoriossa en rupeaisi työskentelemään.
En haluaisi olla vähän koulutettujen tehtävissä, joihin on muutaman kuukauden koulutus jos sitäkään, kuten vartija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
prostituutio
puhelinmyynti
Nämä alat onkin ulkoistettu ulkomaalaisille.
Meille on kehittynyt maahanmuutonmyötä uusi värikoodilla varustettu paarialuokka, joka samalla jakaa työt ja niiden tekijät arvostettuihin-, ja paskaduuneihin, eli suomalainen käy mielummin fattalla, kun tekee paskaduunia. Tämä ei toivottu luokka siivoaa kotini, tekee ruokani, pesee autoni, hoitaa äitiäni, jne.Tämä, muutin maalta kaupunkiin töihin, ensimmäisenä päivänä totesin, mitä tummempi iho sitä paskempi työ, eilen katselin keski-ikäisen, oletetettavasti somalimiehen, pesevän Prisma kylmiönlaseja. Enpä ole nähnyt harmaa hiuksista persumiestä kaupassa ikkunan pesussa.
Ilmeisesti jossain on paljon persumiehiä ikkunan pesijöinä, hyvä niin.
Tää on jännä. Täällä usea kirjoittaa, että nuorena kehtaa tehdä mitä vain työtä, muttei vanhempana. Sitten taas eläkeläisistä on nykyään duunarityökeikkojen tekijöitä. Miksei keski-ikäiset kehtaa? Täällä on lytätty Yli-Viikarin kesätyötäkin jotenkin sopimattomana hänen ikäiselle...
Vierailija kirjoitti:
Minä häpeän ihmisiä, joilla on ap:n asenne työtä kohtaan. Täällä niitä näkyy kommentoimassa.
Nuorena alle 25-vuotiaana voi tehdä melkein mitä työtä vain häpeämättä, mutta sen jälkeen ihmiset odottavat sinun edenneen uralla, ja sinua pidetään luuserina, jos ei näin ei ole tapahtunut. Se hävettää.
En pystyisi kertomaan kenellekään olevani pankin sijoitusneuvoja. Johan mulle nauraisi variksetkin.
Iltapäivälehden toimittaja.
Kaikki eläinten kidutukset ja lasten hyväksikäytöt pitää kertoa yksityiskohtaisesti "koska kansa haluaa lukea".
Ja siiten näiden tissipimujen/ankkahuulien edesottamukset
Mä häpesin aivan järkyttävästi ollessanl pörriäisen puhelinaspa. Myynnillisyys edellä, ei asiakkaan etu. Se todella tuntui siltä kuin olisi myynyt sielunsakin. Muiden mielipiteet eivät ole koskaan heiluttaneet, niinpä ei ole ongelma siivota edes näin keski-iässä.
Olen töissä varastolla ja se on automaattinen turn off naisille, vaikka tienaan yli mediaanin ja kyse on päivätyöstä jossa ei käytännössä koskaan ole ylityötä, mutta tavallaan häpeän sitä, kun sen esille tuominen on sama kuin ampuisi itseään jalkaan.
Kelan pääjohtaja - kyllä hävettäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä häpeän ihmisiä, joilla on ap:n asenne työtä kohtaan. Täällä niitä näkyy kommentoimassa.
Nuorena alle 25-vuotiaana voi tehdä melkein mitä työtä vain häpeämättä, mutta sen jälkeen ihmiset odottavat sinun edenneen uralla, ja sinua pidetään luuserina, jos ei näin ei ole tapahtunut. Se hävettää.
Toki, jos elää omaa elämäänsä muiden ihmisten kautta. Nykyään pitää saada se hieno titteli jopa oman mielenterveytensä kustannuksella.
-Yliopisto-opiskelijoiden hyvinvointi ja mielenterveys ovat olleet merkittävästi laskussa koko 2000-luvun ajan.
Riski ongelmien kroonistumisesta merkittävä, kun yliopistoon tullaan jo valmiiksi uupuneina. Mielenterveyskriisi on yksi aikamme suurimmista opiskelijoita koskevista haasteista.- SYY ry.
Onnekseni olen tehnyt puhelinmyyjän, siivoojan, hoitoavustajan, postinjakajan ym. Töitä. Kerron niistä ylpeydellä eikä nykyinen konttorityöni stressaa liikaa, kun tietää, miten paljon rankempaa voi työ olla. Hatunnosto kaikille duunarityön tekijöille. On typeryyttä hävetä jotain työtä tai ylenkatsoa muita sen mukaan, mitä työtä tekevät. Edellä mainitut hommat ovat matalapalkkaisuudestaan huolimatta varmasti tärkeämpiä kuin mitä nyt teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos elää omaa elämäänsä muiden ihmisten kautta. Nykyään pitää saada se hieno titteli jopa oman mielenterveytensä kustannuksella.
-Yliopisto-opiskelijoiden hyvinvointi ja mielenterveys ovat olleet merkittävästi laskussa koko 2000-luvun ajan.
Riski ongelmien kroonistumisesta merkittävä, kun yliopistoon tullaan jo valmiiksi uupuneina. Mielenterveyskriisi on yksi aikamme suurimmista opiskelijoita koskevista haasteista.- SYY ry.
Mies ei saa naista, jos hän ei ole edennyt työuralla yleisten odotusten mukaan. Naisia työuralla pysähtyminen ei haittaa, koska mies arvottaa naisen hänen ulkonäön ja luonteen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana en varmaankaan häpeäisi mitään ammattia, mutta on joitain, mitä häpeäisin aikuisiällä tyyliin 35-> / ei opiskelijastatuksella. Tällaisia mm. puhelinmyynti, kaupan kassa, siivooja, yms. Ylipäänsä matalan osaamistason työt.
Tuo kertoo vain kirjoittajan sivistyksen tasosta. Kaikki palkkatyö on kaiken ikäisille arvokasta. Jotkut vain luulevat olevansa parempia ja näin ollen voivat mataloittaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Onnekseni olen tehnyt puhelinmyyjän, siivoojan, hoitoavustajan, postinjakajan ym. Töitä. Kerron niistä ylpeydellä eikä nykyinen konttorityöni stressaa liikaa, kun tietää, miten paljon rankempaa voi työ olla. Hatunnosto kaikille duunarityön tekijöille. On typeryyttä hävetä jotain työtä tai ylenkatsoa muita sen mukaan, mitä työtä tekevät. Edellä mainitut hommat ovat matalapalkkaisuudestaan huolimatta varmasti tärkeämpiä kuin mitä nyt teen.
Kaikki "arvostavat" noita töitä, mutteivat koskaan haluaisi esim. tutustua tai seurustella em. töiden tekijän kanssa. Olen itsekin ollut töissä paikassa, jossa oli ns. duunariosasto ja toimisto-osasto. Erilliset taukotilat, istutaan erillään ruokalassa jne. Tervehtiä toki voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki "arvostavat" noita töitä, mutteivat koskaan haluaisi esim. tutustua tai seurustella em. töiden tekijän kanssa. Olen itsekin ollut töissä paikassa, jossa oli ns. duunariosasto ja toimisto-osasto. Erilliset taukotilat, istutaan erillään ruokalassa jne. Tervehtiä toki voi.
Älä huoli, sun kaltaiset ihmiset ovat tosi yleisiä, he jotka näkevät vain sen yhden asian, mikä heille näytetään.
Amis & akateeminen
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi kertomaan kenellekään olevani pankin sijoitusneuvoja. Johan mulle nauraisi variksetkin.
Menevät kyllä puhelinmyyjien kanssa samaan kastiin.
Itsestäni ei koskaan olisi h...raksi, tai puhelinmyyjäksi, mutta olen kyllä sitä mieltä, että työntekemisessä ja oman elatuksensa ansaitsemisessa ei pitäisi koskaan olla mitään hävettävää, jollet siinä suoranaisesti syyllisty rikokseen, tai muiden ihmisten hyväksikäyttöön. Jos aliarvostetut ammatinharjoittajat (kuten esim. siivooja, roskakuski, lähihoitaja) jättäisivät työnsä tekemättä, maailma olisi käytännöllisesti katsoen kusessa...