Mitä ammattia häpeäisit eniten?
Ammattia, jota voisi lyhytaikaisesti tehdä pelkästään rahan takia esimerkiksi opiskeluaikana.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjä, prostituoitu, siivooja, teurastaja, turkisyrittäjä.
Siivooja on siis aivan kunniallinen ammatti, mutta se, mitä kohtelua sain muilta ihmisiltä, kun olin siivooja, niin ei herrajumala. Ihmiset pitävät kyllä huolen, että tunnet olosi aivan paskaksi joka päivä siivoojana.
Ei minulla ole mitään asenteita prostituoitujakaan kohtaan, monella on syynsä miksi ovat joutuneet siihen ammattiin. Itselleni olisi häpeä myydä itseäni.
Teurastaja on kunniallinen ammatti, ei se liha kaupan hyllylle muuten tule
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjä missä pitäisi ihmisille tyrkyttää jotain.
Tyrkyttää mutta myös häiritä kotirauhaa.
Puhelinmarkkinointi on minun silmissäni kotirauhan häirintää. On se kumma, että rappukäytävässä kielletään kyltillä kaupustelu. Ovikelloa ei siis saa tulla pimputtelemaan mikään markkinapelle. Mutta sama pelle voi kävellä oven taakse ja soittaa puhelimella ihan surutta vastenmielisiä markkinapuheluitaan. Se on ihan samaa kotirauhan häirintää.
Vakavin asia on, että ihmiset ovat vähentäneet puhelimeen vastaamista juuri siitä syystä, että soittajat ovat liian usein markkinapellejä. Tästä tietysti seuraa, että hädässä oleva ei välttämättä saa puhelimella apua. Äärimmillään joku menettää henkensä sen takia.
On se kumma, ettei lailla saada kiellettyä puhelinmarkkinointia.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjä missä pitäisi ihmisille tyrkyttää jotain.
Aikoinaan olin rekrymessuilla. Siellä mulle joku laiha kolmekymppinen nainen alkoi tuputtamaan puhelinmyyntityötä. En lähtenyt. Myöhemmin luin jostain, että puhelinmyyjä on vihatuin ammatti. Tunsin siinä kohtaa tyytyväisyyttä siitä, etten lähtenyt. Siis kaikenlaista sitä on elämän varrella tuputettukin. Jos ei jotain uskontoa, niin sitten puhelinmyyntityötä tai sitten joku puhelinmyyjä soittelee ja tuputtaa sitä jotain omaa juttuaan.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoijana olemista, jotain huuhaatuotetta myyvänä, tai konsulenttina em. tuotteille.Uskomushoitoja tekemässä
Mitä ongelmaa näet tatuoijan työssä? Jos joku pyytää piirtämään ihoonsa kuvan ja tarjoaa siitä rahaa palkaksi, niin mitä ongelmaa siinä on, jos joku ottaa rahan ja piirtää? Ei tatuoija mene kenenkään luokse, vaan ihmiset menevät itse tatuoijan luokse.
Sosionomi/sosiaalityöntekijä. Palkka ei kummoinen ja töitäkään ei paljoa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
prostituutio
puhelinmyynti
Nämä alat onkin ulkoistettu ulkomaalaisille.
Meille on kehittynyt maahanmuutonmyötä uusi värikoodilla varustettu paarialuokka, joka samalla jakaa työt ja niiden tekijät arvostettuihin-, ja paskaduuneihin, eli suomalainen käy mielummin fattalla, kun tekee paskaduunia. Tämä ei toivottu luokka siivoaa kotini, tekee ruokani, pesee autoni, hoitaa äitiäni, jne.
Nämä duunit, mm. siivous, taksi- ja bussikuskit, ravintolatyöntekijät kelpasivat suomalaisille aivan hyvin, kunnes Suomeen tuotettiin ulkomaalaisia. Ja suomalaiset tekivät nämä työt pääsääntöisesti kunniallisesti ja hyvin. Näitä aikoja on ikävä. Karmea teksti tuosta vanhuksesta jota ulkomaalaiset hoitajat kiusaavat.
puhelinmyyjä tai wolt kuski. Sekä vuokratyöfirmojen rekrytoijat. Nuo ammatit saisivat kadota kokonaan. Niissä on ihmisten hyväksikäyttöä.
joku naisvaltainen julkisen sektorin homma, tyyliin hankekoordinaattori joka keskittyy juttelemaan hoitajien kanssa taukohuoneessa kuolemaa tekevien potilaiden jälkkäreitä syöden.
Noita on jokunen suomessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
prostituutio
puhelinmyynti
Meille on kehittynyt maahanmuutonmyötä uusi värikoodilla varustettu paarialuokka, joka samalla jakaa työt ja niiden tekijät arvostettuihin-, ja paskaduuneihin, eli suomalainen käy mielummin fattalla, kun tekee paskaduunia. Tämä ei toivottu luokka siivoaa kotini, tekee ruokani, pesee autoni, hoitaa äitiäni, jne.Voisiko sitä kutsua paskapääksi, joka valitsee paskatyöpalkan sijasta paskatyömarkkinatuen, jolla ei elä senkään vertaa?
Työttömänä on oman elämänsä toimitusjohtaja. Silloin unelma paremmasta elämästä vielä elää. Paskahommissa toivo paremmasta elämästä on mennyt.<
"Kyllä täytyy olla pahasti pää pehmentynyt jos noin ajattelee."
Sinun oma pääsi on pehmennyt, kun et kykene pohtimaan asioita jonkun toisen näkökulmasta, oman kuplasi ulkopuolelta. Kuvittele nuori ihminen, jolla on ammattihaaveita. Hän opiskelee, valmistuu, mutta ei vuosienkaan päästä saa toteuttaa osaamistaan. Alkuun hanttihommissa ajatteli, että tämä on väliaikaista, mutta kun aikaa kuluu eikä työllisyystilanne parane, unelmat karisevat.
Palsta on täynnä vanhempien sukupolvien ihmisiä, joiden nuoruudessa töihin vain "mentiin". Siinä työssä sitten pysytään eläkeikään asti. Näiden ihmisten on mahdotonta ymmärtää nykymaailmaa ja kilpailua työmarkkinoilla. Töihin ei tänä päivänä vain "mennä". Ei ole oma valinta menenkö töihin vai olenko työtön.
Pikaruokala työntekijää ja sandwich artistia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
prostituutio
puhelinmyynti
Meille on kehittynyt maahanmuutonmyötä uusi värikoodilla varustettu paarialuokka, joka samalla jakaa työt ja niiden tekijät arvostettuihin-, ja paskaduuneihin, eli suomalainen käy mielummin fattalla, kun tekee paskaduunia. Tämä ei toivottu luokka siivoaa kotini, tekee ruokani, pesee autoni, hoitaa äitiäni, jne.Voisiko sitä kutsua paskapääksi, joka valitsee paskatyöpalkan sijasta paskatyömarkkinatuen, jolla ei elä senkään vertaa?
Työttömänä on oman elämänsä toimitusjohtaja. Silloin unelma paremmasta elämästä vielä elää. Pa
On ihan oma valinta, meneekö työhön vai onko työtön. Työttömät ovat laiskoja pahoja huonoja ja tyhmiä ihmisiä.
Terveisin Kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä
Mikäs vika lentoemon ammatissa on? Tarjoilijan, asiakaspalvelijan työtähän se on.
Hävettäisi olla joku Armikopio, iskelmälintunen Dannyn "manageroimana". Pyntättynä 1980-luvun kihariin ja valkoiseen jakkupukuun. Esiintyä juopuneelle miesyleisölle Dannyn taputtaessa tahtia vieressä.
Vierailija kirjoitti:
puhelinmyyjä tai wolt kuski. Sekä vuokratyöfirmojen rekrytoijat. Nuo ammatit saisivat kadota kokonaan. Niissä on ihmisten hyväksikäyttöä.
Ei noita voi rinnastaa. Puhelinmyyjä lähestyy itse viattomia ihmisiä häiriköidäkseen ja/tai kusettaakseen. Wolt-kuski taas ei tunge mihinkään, vaan häntä pyydetään tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaduuni = työ jossa pitää raataa niska limassa huonolla palkalla.
Lasketaanko siivous paskaduuniksi? Palkka on kieltämättä vaatimaton, kun ei ole koulutusta, ja töitä pitää tehdä koko ajan. Toisaalta palkka tulee säännöllisesti ja töitä mä sinne menen tekemäänkin, tylsää siellä lorviessa olisi. Bonuksena se, että työnantaja on reilu ja noudattaa työehtosopimusta ihan viimeisen päälle. Tämä ei varmaan pidä paikkaansa kaikkien alan työnantajien kanssa, mutta mulla kävi tuuri kun satuin pääsemään juuri tänne.
Kyllä siivous on paskaduunia,ei siitä pääse mihinkään,mutta erittäin tärkeää työtä se silti on.
Jotain rikollista. Huumeiden myynti, ponzi-huijaus.
Nykypäivänä:
1 liki kenen tahansa poliitikon avustajan homma
2 työ melkein missä tahansa toimituksessa
3 työ ay-järjestössä
4 tositv-ohjelman esiintyjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaduuni = työ jossa pitää raataa niska limassa huonolla palkalla.
Lasketaanko siivous paskaduuniksi? Palkka on kieltämättä vaatimaton, kun ei ole koulutusta, ja töitä pitää tehdä koko ajan. Toisaalta palkka tulee säännöllisesti ja töitä mä sinne menen tekemäänkin, tylsää siellä lorviessa olisi. Bonuksena se, että työnantaja on reilu ja noudattaa työehtosopimusta ihan viimeisen päälle. Tämä ei varmaan pidä paikkaansa kaikkien alan työnantajien kanssa, mutta mulla kävi tuuri kun satuin pääsemään juuri tänne.
Kyllä siivous on paskaduunia,ei siitä pääse mihinkään,mutta erittäin tärkeää työtä se silti on.
Tein joskus opiskelijana osa-aikatyötä siivoojanakin. Ei siinä ole mitään hävettävää. Enemmän hävetti valmistuttua joidenkin työkaverien järjettömän ylimielinen asenne konttorin siivoojaan.
Tatuoijana olemista, jotain huuhaatuotetta myyvänä, tai konsulenttina em. tuotteille.Uskomushoitoja tekemässä