Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Timpe tilittää

Vierailija
15.03.2007 |

EN KUULU VANKILAAN!

15.3.2007 kello 9:02 | Seiskan toimitus

Uusimmassa Seiskassa lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomittu Timo ¿Timpe¿ Salonen tilittää tuntojaan ennen kaltereiden taakse astumista. Ex-radioääni kertoo avoimesti haastattelussa, ettei kuulu vankilaan ja on omasta mielestään syytön - hän väittää, ettei tiennyt teinityttöjen ikää.

Timpe tuomittiin puoleksitoista vuodeksi vankilaan, mutta kärsii ensikertalaisena tuomiostaan vain puolet. Lisäksi hän on ollut tutkintavankeudessa pari kuukautta vuonna 2005, joten vankilassa Timpe joutuu asustelemaan vain seitsemän kuukautta.

Mitä mieltä sinä olet Timpen tapauksesta? Onko hän mielestäsi syyllinen vai syytön ja onko rangaistus oikeudenmukainen?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa ne teinitkin olla aika tyrkkyjä. Tietysti aikuisen pitäisi ottaa vastuu ja kieltäytyä kunniasta kun joku alaikäinen tarjoaa itseään, mutta en usko etteikö nuo Timpen seksikumppanit olisi itse tehneet sen aloitteen.

Itsekin olen harrastanut seksiä 15-vuotiaana 28-vuotiaan miehen kanssa. Ja tämä mies kyllä tiesi ikäni, muttei silti kieltäytynyt kunniasta kun ' rohkean' teinin piti päästä neitsyydestään.

Ja tuolloin 15-vuotiaana kaveripiirissäni oli paljon tyttöjä, jotka ' seurusteli' 3-kymppisten miehien kanssa, koska näillä miehillä oli rahaa. Ja miehet saivat siis teinipillua niin paljon kuin halusivat ja nämä teinitytöt kuvittelivat käyttävänsä näitä miehiä hyväkseen kun he sitten ostelivat kaikkea kivaa ja kallista tytöilleen..

Pointtini oli siis sanoa, että nämä tytöt, jotka ovat Timpen ' uhreja' ovat varmasti itse olleet tyrkyllä ja halukkaita saada suuri idoli kiinnostumaan heistä. Ja varmasti ovat olleet halukkaita sekstailemaankin Timpen kanssa. Mutta olisihan Timpen nyt pitänyt tuntea vastuunsa aikuisena, naimisissa olevana ja isänä ja jättää tuo ' kunnia' käyttämättä.

Vierailija
22/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vielä 14, ikäisekseni hyvin kypsän oloinen ja näköinen. Halusin eroon neitsyydestäni ja tarkoituksella iskin 26 v miehen, jolle sanoin olevani 17. Hän ihmetteli ikääni, oli luullut että olen parikymppinen. " Suhde" kesti muutaman viikon, kunnes minä lopetin sen. Olin seksuaalisesti hyvin aktiivinen aina 17 v asti ja mielelläni iskin vanhempia miehiä, vanhemmalla tarkoitan noin 25-32 v. Osan kanssa harrastin seksiä, yleensä riitti, kun sain miehen kuumaksi ja lähdin sitten pois. Pääsin ravintoloihinkin, sillä kukaan ei arvannut mua niin nuoreksi. Kaikille väitin olevani ainakin 18. Sitten tapahtui jotain ja lopetin tuollaisen käytöksen kokonaan.

Mun pointtini: teinit voi olla todella päällekäyviä ja aloitteellisia. Iän valehtelu on helppoa, ainakin vähän aikaa. Vastuuta ei voi täysin sysätä miehelle, HUOM! puolustelematta tarkoituksella alaikäisiä etsiviä pedofiilejä. Mä olisin aikoinani hyvinkin voinut olla tuollainen Timpen perässä juokseva ja itseäni tyrkyttävä lortto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi minkälainen tyrkky edessä. Aikuinen vastaa aina teostaan.

Hyvä, että alkaa tulla kunnon tuomioita. Jos pääsee kuin koira veräjästä, on muutaman vuoden päästä meidän pikkupimuja sorkkimassa. Miettikää omia pieniä tyttöjänne.

Kyllä pitäisi Timpen hävetä kaikkien radionkuuntelijoiden edessä.

Suuri anteeksipyyntö omille lapsilleen ja omalla rakkaalle vaimolleen.

Lapsiinsekaantuminen on sairaus. Timpe kantakoon teoistaan vastuunsa ja istukoon miettimässä mikä on oikein ja mikä on väärin.

Aikuisen tehtävä on ohjata lasta, ei lapsen aikuista m....nheiluttajaa.

On aika Timpenkin vihdoin kasvaa aikuiseksi. Teini-idolipäivät ovat kaukana menneisyydessä. Minäkin tykkäsin juonnoista, mutta olisi ällöttänyt, jos olisin tiennyt mikä mies on asialla.

Vierailija
24/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin oli, niin kyllähän se ikä olisi pitänyt olla Timpen tiedossa...

Vierailija
25/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikuisen IHMISEN on osattava kantaa vastuunsa. Näitä ko. T:S:n ja Jammu-setien kaltaisia nuljakkeita pitäisi kohdella ansionsa mukaan - saunan taakse hoitoon.

Vierailija
26/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään " pikkutytöt" pukeutuu ja yrittää käyttäytyä " aikuismaisesti" entistä nuorempana ja vaikea on kadulla arvioida tyttöjen ikiä muutenkaan. Aikana jolloin me 30-40v naiset olimme nk " nuoria" oli muoti ja tyyli ihan eri. Aina sitä sanotaan, että " ennen asiat oli toisin / paremmin" ....

Mielestäni Timpe teki väärin säätäessään työpaikalla tyttöjen kanssa, toisaalta oli kyllä tytöissä itsessään " vikaa" myöskin kun tyrkyttivät seuraansa aikuiselle miehelle...

Vierailija
27/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viehätysvoiman testaaminen kuuluu nuoren ihmisen kasvuprosessiin, niin että vika tosiaan ei ole lapsissa, vaan aikuisessa, joka ei osaa " minä, mulle ja kaikki heti" -maailmassaan kontrolloida omaa käytöstään, niin kuin normaalin aikuisen kuuluu osata.

Vierailija
28/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaisitko, että teini on syyllinen, koska flirttailee? Eiköhän pointti ole se, että aikuisen pitää olla AIKUINEN. Vastuullinen sellainen, joka kieltäytyy.

Vierailija
29/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

viehätysvoiman testaaminen kuuluu nuoren ihmisen kasvuprosessiin, niin että vika tosiaan ei ole lapsissa, vaan aikuisessa, joka ei osaa " minä, mulle ja kaikki heti" -maailmassaan kontrolloida omaa käytöstään, niin kuin normaalin aikuisen kuuluu osata.

Lisäksi, vaikka teinityttö kuinka näyttäisi aikuiselta ja tyrkyttäisi itseään, suomen laki kieltää alaikäisten kanssa sekstaamisen, myös silloin kun alaikäinen sitä haluaa.

Toivottavasti nämä puolustelijat eivät ole niitä samoja jotka ovat valmiita ajamaa njokaisen lakia rikkovan ulkomaalaisen rajan taakse sillä perusteella että " maassa maan tavalla" . Sillä, tässä maassa voivat kyllä myös suomalaiset elää maan tavalla ja maan tapa ja laki on että lasten kanssa ei nu*sita vaikka ne sitä kerjäisivät polvillaan.

Vierailija
30/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viimeksi mua luultiin 27- vuotiaana yli 40-vuotiaaksi, että ei ihmisen iästä osaa aina sanoa. Itsekin kerran yllätyin kun parikymppisenä pitämäni nainen olikin 13-vuotias tyttö. Ei niiden vaatteiden ja meikkejen alta voi päätellä mitään, kun nykyään kolmekymppiset pukeutuu kuin teini ja teinit kuin parikymppiset.

Miehet ei tajua tyttöjen ja naisten iästä senkään vertaa kuin naiset. Kuulemma iän arvioiminen on todella vaikeaa nykyisin.

Vierailija
31/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teineistä ihan tasan tarkkaan näkee ovatko he alaikäisiä. Ja jos on epäilys siitä että tyttö jonka kanssa aikoo harrastaa seksiä, saattaisi olla alaikäinen, silloin voi aivan hyvin katsoa paperit. Jos ei erota, onko tyttö 15v vai 17v, ei luulisi sen olevan kovin mahdotonta tarkistaa. Sillä eihän kukaan halua tietämättään panna lasta...

Vierailija:

Nykyään " pikkutytöt" pukeutuu ja yrittää käyttäytyä " aikuismaisesti" entistä nuorempana ja vaikea on kadulla arvioida tyttöjen ikiä muutenkaan. Aikana jolloin me 30-40v naiset olimme nk " nuoria" oli muoti ja tyyli ihan eri. Aina sitä sanotaan, että " ennen asiat oli toisin / paremmin" ....

Mielestäni Timpe teki väärin säätäessään työpaikalla tyttöjen kanssa, toisaalta oli kyllä tytöissä itsessään " vikaa" myöskin kun tyrkyttivät seuraansa aikuiselle miehelle...

Vierailija
32/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna naurettaviin tuomioihin joita OIKEAT pienten vauvojen ja lasten raiskaajat saavat.

On naurettavaa että mies joutuu vankilaan kuukausiksi kun joku teini on itse SILLOIN halunnut sänkyyn ja ollut tahalleen kertomatta ikänsä. Olisi ihan eriasia jos olisi kyse raiskauksesta tai oikeasta pienestä lapsesta. Nyt vain teinityttö on tullut jälkeenpäin katumapäälle, joku on kehottanut häntä nostamaan jutun rahan toivossa.

JA TOTTAKAI on VÄÄRIN että Timpe on pettänyt vaimoaan ja ylipäänsä mennyt sänkyyn nuoren tytön kanssa, vaikka olisikin ollut 18-vuotias, mutta tuo on silti liikaa minun mielestäni. Ehdollinen tuomio, huono julkisuus, työpaikan menetys ja vaikka sakot olisi riittäneet hyvin.

Vankilaan ne oikeat pedofiilit!

Vierailija
33/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan olisi uskonut hänen ikäänsä. Näitä on nykyään yhä enemmän. Ei sitä ikää oikeasti erota kaikista.

Vierailija
34/49 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä itsekin on ostanut tupakkaa 14-vuotiaana.

-37-

Vierailija
35/49 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työskennellessäni muutama vuosi sitten kouluavustajana yläasteella huomasin kyllä selvästi, miten teinipojat yrittivät flirttailla kanssani (katsoivat silmiin, hymyilivät, kehuivat ulkonäköäni..) ja yksi jopa lähestyi tekstiviestitse useampaan otteeseen. Mutta mieleeni ei tullut silti tullut panna näitä 13-16 -vuotiaita poikia, vaikka olisivatkin olleet helppoa saalista! Ja itse olin tuolloin sentään vain parikymppinen eli ikäerokaan ei olisi ollut suuren suuri. (Ja en usko kuvittelevani poikien flirttiä - yläasteella opena työskentelevä tuttavani kertoo aivan samoin teinipoikien harrastavan kömpelöitä lähestymisyrityksiä.)

Samoin muistan kuinka meillä ala-asteella oli hyvännäköinen miesopettaja, ja kuinka olin tavattoman pettynyt siihen, että hän oli kihloissa. Enkä taatusti ollut ainoa. Jälkikäteen olen mietinyt, että luokkamme tyttöjen huomionhaku oli varmaan joskus todella ahdistavaa opettajalle. Onneksi hän pitäytyi aina täysin asiallisessa käytöksessä. Samoin yläasteella tiettyjen kaverien isät ja isoveljet olivat tyttöjen suosiossa. Onneksi mitään ei kuitenkaan koskaan tapahtunut, sillä täysin selvää on, että halusimme noilta aikuisilta miehiltä huomiota, hyväksyntää ja kehuja, emmekä seksiä!

Vierailija
36/49 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Onneksi mitään ei kuitenkaan koskaan tapahtunut, sillä täysin selvää on, että halusimme noilta aikuisilta miehiltä huomiota, hyväksyntää ja kehuja, emmekä seksiä!

Vierailija
37/49 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

likat osaa kans jo miestä viedä.....

Vierailija
38/49 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei silti tee pedofiilin tekoa hyväksytymmäksi.

Mielestäni sama pätee näihin 14/16v tyttöihin, eli vaikka he hetkittäin saisivat nautintoakin ahdistelusta, niin ei siinä mitään kovin tervettä ole.

Toki voidaan kysyä, mikä tyttöjen taustassa saa ottamaan askeleen noin pitkälle. Ehkä uteliaisuus, ihailu, halu olla mieliksi?

Vierailija
39/49 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, heilläkin on n. 5 vuoden ikäero (kun toinen on 15 ja toinen 20 se on paljon), ja perustivat perheen ex-vaimon ollessa 17, eli kyllähän Timpen mieltymykset tavallaan arvasi jo silloin =/

Vierailija
40/49 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa esim jonkun 5-vuotiaan oman lapsensa raiskannut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän