Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Osallistuivatko" vanhempasi jotenkin koulunkäyntiin? Tarkoitan

Vierailija
11.04.2025 |

samalla tavalla kuin nykyvanhemmat ovat jatkuvasti yhteydessä opettajiin Wilman kautta.

Itse olin koulussa 80-luvulla, eivätkä vanhempani tienneet koulunkäynnistäni kuin koenumerot ja vanhempainillat. Itse taas katsoin lasteni Wilman joka päivä, autoin läksyissä ja niin edelleen.

Ajatuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiisi 

Vierailija
2/6 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätpä osallistuneet. Äitivainaa saattoi ehkä joskus käydä vanhempainillassa, ehkä ei.

Läksyissä tai muissakaan ei tarvinnut auttaa. Tämä siis 70-80-luvulla.

Ja minusta tämä oli hyvä systeemi, josta pitäisi ottaa oppia.

Wilmat helvettiin, oppilaille oppi- ja tehtäväkirjat, kotitehtäviä minimaalisen vähän, oppitunneilla opiskellaan, uimaopetuksia ja muita hömppiä ei koulussa tarvita, jne.

Apukoulut ja tarkkikset takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kasarilla duunariperheen lapsi. Ei mun vanhemmat olis edes osanneet auttaa mun koulutehtavissä. No äiti tunsi kasveja. Isä maailmanpolitiikkaa, muttei siitä koulussa kannattanut puhua.

Vierailija
4/6 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään tavalla, ei edes vanhenpainiltoihin. 

Vierailija
5/6 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osallistunut kuin allekirjoittamalla koepaperit ja todistukset. Ala-asteella ei ollut vanhempainiltoja ollenkaan. Yläasteella äiti kävi kerran 7. Luokan vanhempainillassa. Ei ollut mitään yhteishakuinfoja ym.

Lukiossa ei todellakaan ollut mitään yhteistyötä kodin kanssa. No eihän ollut silloin enää oppivelvollisuuttakaan.

Vierailija
6/6 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kävi joulu- ja kevätjuhlissa. Harvoin vanhempainillassa. Itse piti koulut suorittaa, vanhemmista ei ollut apua. Opin olemaan kysymättä eli melko oma-aloitteiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi