Mitä poikien/miesten törttöilytä olet kuullut kuitattavan "no pojat ovat poikia" kommentilla?
Ystäväni mies oli kolme päivää kavereiden kanssa ryyppäämässä. Oli ollut puhetta vain yhdestä. Hänen äitinsä oli todennut "no pojat ovat poikia"
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en ole kuullut koskaan vaikka minä ja kaverini hölmöilimme nuorena välillä liikaakin. Rangaistus siitä tuli eikä mitään "pojat on poikia"-lässytystä.
Hyvä niin. Tätä kuitenkin tapahtuu liikaa. Etenkin isien toimesta. Sekin, että aiheutetaan oikeasti häiriötä ja tuhoa kaahailemalla mopolla jonkun ikkunan alla maanantaiyönä kello 3 ja heittelemällä ilotulitusraketteja seiniin ja jopa asukkaita päin on vaan poikien juttuja. Hehheh, muistelepas mitä itse tuli tehtyä silloin, hehheh. Ei ole kyllä millään tavalla normaalin nuoren juttuja, vaan häirikön, jonka isä samanlainen ollut aikoinaan. Eipä taida olla koulumenestystä ja ollaan elämämkouluna vaan.
Koskelan kidutusmurha, Pikkutuomiot.
kun ukrainalaiset saalistajat veivät 17v tytön sairaalasta, mädäntyneet tuomarit ja koko mädäntynyt oikeusjärjestelmä kommentoivat: pojat ovat poikia
Oikeustalolla oli 2000-luvun alussa käsitelyssä henkirikos, jossa tekijä ja uhri vähän yli 20v. Tekijän isä sanoi uhrin isälle että "no, pojat on poikia..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea liikenteessä hllmöilyä kuitataan yleisesti tuolla. Siis kilvettömillä mopoilla ajelua, liikenteen seassa keulimista, ylinopeuksia jne.
Missä näin tapahtuu?
Kysytkö ihan tosissasi? Itse luen näistä ihan päivittäin paikallisessa fb:n "puskaradiossa". Ja joka kerta siellä jonkun kersan isä puolustamassa kuinka hänkin nuorena sitä ja tätä ja kuuluu ikään.
Se on monikko, pojat on poikia. Pätee minusta samantyyppisissä tilanteissa kuin "joukossa tyhmyys tiivistyy". Käytön tuota, jos se on sellainen tilanne/joukkoosykoosi käsillä, mihin tytöt ei yleensä ajaudu. Esim seksistinen puhe.
Pitää ymmärtää tällaista ryhmäpaineen aiheuttamaa tyhmäilyä. Mieshormonilla on vahva osa laumahysterian muodostumisessa. Naiset ei kykene vastaavaan rimanalitukseen. Ainakaan heterot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naisten riehumista ja väkivaltaa ei edes selitellä, vaan sitä valkopestään, hyssytellään ja kielletään koko ilmiö
Kyllä ne naisetkin, mutta HUOMATTAVASTI harvemmin kuin miehet. Enempi olen kuullut paheksuttavan sitä, jos tyttö riehuu kuin poika. Ikään kuin poika saa tehdä asiaa x, koska on poika, mutta tytön kuuluu "essussa kiltisti tottelemaan".
Höpö höpö. Naiset käyttäytyvät yhtä huonosti kuin miehetkin. Monesti jopa huonomminkin. Naisten huono käytös kuitenkin yleensä lakaistaan maton alle. Erittäin hyvä esimerkki tästä on vuosia vanha hätäkeskuspuhelu jossa hätäkeskuspäivystäjä kysyy sinne soittaneelta miehetä "otatko sä naiselta pataan?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naisten riehumista ja väkivaltaa ei edes selitellä, vaan sitä valkopestään, hyssytellään ja kielletään koko ilmiö
Kyllä ne naisetkin, mutta HUOMATTAVASTI harvemmin kuin miehet. Enempi olen kuullut paheksuttavan sitä, jos tyttö riehuu kuin poika. Ikään kuin poika saa tehdä asiaa x, koska on poika, mutta tytön kuuluu "essussa kiltisti tottelemaan".
Todistit juuri pointtini.
Naisten riehumista ja väkivaltaa vähätellään ja valkopestään.
Ja viimeisenä Oljenkortena on uupumus, masennus, hormonit, kilpirauhanen tai synnytyksen jälkeinen masennus.
Koska nainen on aina ja ikuisesti uhri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistit juuri pointtini.
Naisten riehumista ja väkivaltaa vähätellään ja valkopestään.
Ja viimeisenä Oljenkortena on uupumus, masennus, hormonit, kilpirauhanen tai synnytyksen jälkeinen masennus.
Koska nainen on aina ja ikuisesti uhri
Itse en ole koskaan kuullut vähättelyä tyttöjen törttöilyistä, että tytöt on vaan tyttöjä. Poikien kylläkin. Tosin täällä meilläkin päin jatkuvasti häiriköivä mopojengi koostuu pelkistä pojista.
Lusmuilua töissä. Kuvittelevat, että naiset kyllä juoksee ja tekee heidänkin hommansa.
Vierailija kirjoitti:
kun ukrainalaiset saalistajat veivät 17v tytön sairaalasta, mädäntyneet tuomarit ja koko mädäntynyt oikeusjärjestelmä kommentoivat: pojat ovat poikia
Potkut noille kaikille ja heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Naiset käyttäytyvät yhtä huonosti kuin miehetkin. Monesti jopa huonomminkin. Naisten huono käytös kuitenkin yleensä lakaistaan maton alle. Erittäin hyvä esimerkki tästä on vuosia vanha hätäkeskuspuhelu jossa hätäkeskuspäivystäjä kysyy sinne soittaneelta miehetä "otatko sä naiselta pataan?".
Sieltä tuli kyllä täyslaidallinen ihan sitä itseään. Tsekkaappa huviksesi tilastot, faktat ja analyysit miten miehet törttöilevät enemmän kuin naiset. Tuo hätäkeskuspäivystäjä oli muuten itse mies. Joten tässäkin nyt mies naureskeli toiselle miehelle, vaikka rikos oli tapahtunut. Siivotkaa ensin oma pesänne ja alkakaa sitten urputtaa naisten teoista.
Kun mopopojan kallon sisälmyksiä pestiin painepesurilla auton jäähdyttimen säleiköstä. "Pojat on poikia" naureskelin kädet taskussa ja hymyilin itsekseni. Taitaa ennustaa pärinätöntä iltaa?, mietin.
No ainakin kun kortti veljeltä lähti ylinopeudesta muutamaksi kuukaudeksi pois, niin silloin tuumattiin, että pojat ovat poikia ja isä tai äiti sitten kuskasi autolla kaikkialle. Kun sama tapahtui minulle, niin siitä sai hirveän saarnan ja huomautuksen, että polupyörä alle sitten vaan tai meet julkisilla. Sama rikos, eri kohtelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hätäkeskuspäivystäjähän oli mies?
En mitään. Ja ole 40 vuotias.
Sen sijaan olen kyllä todistanut tyttöjen ja naisten hellää kohtelua siinä missä poikia/miehiä rangaistiin.
Pojista ei välitetä. Se on yksi syy.
Tytöt ja naiset ovat arvokkaampia, joten heistä huolehditaan. Se saarna kertoo välittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hätäkeskuspäivystäjähän oli mies?
Mitäs merkitystä sillä on??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea liikenteessä hllmöilyä kuitataan yleisesti tuolla. Siis kilvettömillä mopoilla ajelua, liikenteen seassa keulimista, ylinopeuksia jne.
Missä näin tapahtuu?
Kysytkö ihan tosissasi? Itse luen näistä ihan päivittäin paikallisessa fb:n "puskaradiossa". Ja joka kerta siellä jonkun kersan isä puolustamassa kuinka hänkin nuorena sitä ja tätä ja kuuluu ikään.
Niin, ja mielestäsi esim. murrosikä ei aiheuta sukupuoleen katsomatta urpoilua?
Älä valehtele. Ei sinulle kukaan ole koskaan sanonut, että poikien huono käytös johtuu siitä että ovat poikia.