Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytti Yli-Viikari sai töitä

Vierailija
11.04.2025 |

Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) entinen pääjohtaja Tytti Yli-Viikari on saanut kesätöitä museo-oppaana.

Yli-Viikari aloittaa työt Porvoossa sijaitsevassa Runebergin kodissa 2. toukokuuta, käy ilmi Porvoon kaupungin viranhaltijapäätöksestä. Nelikuinen pesti päättyy 31. elokuuta.

Yli-Viikari irtisanottiin VTV:n päätoimittajan tehtävästä väärinkäytösepäilyjen vuoksi. Yli-Viikarin ja VTV:n hallintojohtajan Mikko Koirasen katsottiin syyllistyneen virka-aseman väärinkäyttämiseen, kun he olivat laatineet lainvastaisen päättämissopimuksen eläköitymisen kynnyksellä olleen työntekijän kanssa.

Helsingin hovioikeus tuomitsi Yli-Viikarin kesäkuussa 2023 virka-aseman väärinkäyttämisestä, virkavelvollisuuden rikkomisesta ja kavalluksesta kolmen kuukauden ja kymmenen päivän ehdolliseen vankeusrangaistukseen.

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanku tuohon paikkaan ei olisi ollut fiksumpaa palkata esim opiskelijaa kesätöihin. Hohhoijaa. 

Tarvitsee vanhemmatkin töitä.

Vierailija
122/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nyt nähdä miten tässä käy. Rauhoittukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siellä on eri henkilö myymässä lippuja ja vastaamassa rahaliikenteestä

Hänen tehtäviinsä kuuluu myös rahaliikennettä.

😳

Nyt tarkkana siellä Porvoossa, ettei tule sekaannuksia ja pitkiä oikeustaisteluita.

Porvoossa riittää luovuutta rekrytoinneissa. Onko muuten siitä Porvoon apteekin vetyperoksidijutusta kuulunut mitään?

Mistä?

Vierailija
124/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kesätöissä aivan liian omasta mielestä tylsässä työssä ja meinasin hyppiä seinille siellä. Ei ollut terveellistä, ei minulle eikä pomolle.

Vierailija
125/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyvä työ tuolla taustalla. Monelle opiskelijalle tuo työpaikka olisi lottovoitto. Mitä viestiä porvoo heille antaa kun palkkaavat asiansa sössineen mielummin kuin rehdin uraa aloittelevan opiskelijan? Mitä nykyään pitää tehdä nuorten että pääsevät käsiksi ekaan kesätyöpaikkaan? Ihan oikeasti, en ymmärrä miksei palkattu sitä tunnollista opiskelijaa kesätyöhön? 

tytille sitten joku muu hanttihomma mihin ei ole tunkua. 

Vierailija
126/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kesätöissä aivan liian omasta mielestä tylsässä työssä ja meinasin hyppiä seinille siellä. Ei ollut terveellistä, ei minulle eikä pomolle.

Vika löytyy peilistä. Tylsissä töissä pärjää sisäisesti rikkaat ihmiset.

Vierailija
127/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuostakin työstä edetä kaupungin vakanssista toiseen, vaikka kuinka pitkälle.

Vierailija
128/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas elantonsa tulee veronmaksajien kukkarosta.

Vierailija
129/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Tytti lukenut paljon? Ehkä juuri siitä on hyötyä Runebergin museossa, tietää paljon kirjallisuudesta.

Vierailija
130/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene tuolla käymään niin kauan kuin tytti on siellä töissä. 

Vierailija
131/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän Tytillä ole sama oikeus hakea töitä, vaikka kesätöitä, kuin muillakin. Jos työnantaja on hänet valinnut ja nähnyt parhaana hakijana, ei sen pitäisi muille kuulua.

Vierailija
132/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas! Tytti Yli-Viikarin uran muutos asiakaspalvelijaksi olisi kyllä melkoinen suunnanvaihto valtionhallinnon huipulta suoraan kansan pariin. 😄

Oletko keksimässä tätä vitsinä, kirjoittamassa satiiria, vai onko kyseessä ihan oikea uutinen tai tarinan alku? Voidaan viedä tätä ihan mihin suuntaan haluat kirjoittaa vaikkapa humoristinen uutinen aiheesta, draamallinen kohtaus, tai spekuloida realistisesti, miltä hänen asiakaspalvelu-uransa voisi näyttää. Mitä mielessä?

Vierailija
133/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala rosvo.

Vierailija
134/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on luultavasti juurikin päinvastoin.

Vierailija
135/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

free tytti

Je suis Tytti.

Vierailija
136/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että rosvoo koko firman rahat omiin taskuihinsa.

Vierailija
137/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on kohta uusi valtava city marketkin,  joen rannalla. Entinen oli aivan kaupungin ytimessä.

Vierailija
138/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on luultavasti juurikin päinvastoin.

Tylsää työtä tekevät vain kuvittelevat olevansa sisäisesti rikkaita.

Vierailija
139/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa on kohta uusi valtava city marketkin,  joen rannalla. Entinen oli aivan kaupungin ytimessä.

Todellinen kulttuurikaupunki!

Vierailija
140/190 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kus päähän ja noin siinä sitten kävi. Melkein kukaan ei palkkaa. Oppaan homma ei sinänsä ole halveksittavaa, mutta nousujohteisuus kyllä teki u-käännöksen. En ole iloinen, mutta olisi se voinut rehellisestikin toimia. Ja jotenkin pitkitti juttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi