Sinä joka teet itse ruoat kotona, kuinka usein pyyhit keittiön työtasot ja lieden?
Jos vastauksesi on "aina kun ovat pyyhkimisen tarpeessa", niin kuinka usein tämä suurin piirtein on?
Mä puhdistan joka ruoanlaittokerran jälkeen. Olen ajatellut olenkohan poikkeuksellisen sotkuinen ruoanlaittaja kun lieteen ja työpöytään tulee aina roiskeita, rasvaa ja murusia.
Kommentit (36)
päivittäin tulee pyyhittyä, tai illalla kun lataa astianpesukoneen pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka käyt vessassa, kuinka usein pyyhit takapuolesi?
Mitä se tähän ruuanlaittoon kuuluu joku perseen pyyhkiminen. Oletko idiootti.
Joka kerta kun roiskeita tulee, usein se on myös eri vaiheiden välillä. Joka ruokailun jälkeen myös kaikki tasot ja liesi puhtaaksi. Ja illalla vielä ennen nukkumaanmenoa käyn tsekkaamassa että kaikki on varmast8 puhdasta aamua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä. Jos hella ei ole kauhean näköinen, ja väsyttää paljon, saatan puhdistaa sen vasta seuraavana aamuna.
Miksi saat sen hellan kamalan näköiseksi. Etkö osaa kypsentää ruokaa kattilassa tai pannussa ilman koko hellan suttaamista.
Miksi sulla on korvien väli pelkkää tunnelia?
Puhdistan lieden jokaisen käytön jälkeen. Keraaminen taso. Aina siihen jotain tippoja roiskuu vaikka vain vettä keittäisi. Helpommalla pääsee kun tuoreeltaan puhdistaa.
Iso työtaso jolla kaikenlaista tarviketta. Puhdistan kerran viikossa, ellei jotain sotkua satu. Sen kohdan jossa työskentelen, puhdistan kun työskentely loppuu.
En ole siisvousintoilija, siksi en helpompaa kun puhdistan heti.
Varmaan liiankin usein, useimmiten ennen ja jälkeen, joskus siinä välissäkin jos on tullut tasoille jotain ja se haittaa sen hetkistä työvaihetta.
Onneksi voin omassa kodissani tehdä niin kuin haluan.
3-4 kertaa viikossa pyyhin, en tee joka päivä ruokaa. Kerran mieheni sisko ihmetteli, että miten sulla pystyy tuo liesi ja sen ympärys, sekä seinusta noin puhtaana, miten osaat tehdä noin siististi ruokaa. Hänellä itsellään on meinaan todella likaista ko. paikoissa. Oli kovin hämmentynyt, kun sanoin, että minä pyyhin roiskeet pois.... ilmeisesti tuollainen ei ole kaikilla tapana. Hänellä sama ongelma keittiön kaappien ovien kanssa, ne ovat todella törkyiset ja sitäkin jaksaa ihmetellä, kun meillä ei ole niin. Ihan uskomatonta, että ihminen ei tajua, että hallooo niitä pitää pyyhkiä, jos haluaa, että ne on puhtaita.
Silloin kun ne näyttää likaiselta? Oliko tämä jonkin sortin kompakysymys?
Joka kokkaamisesta jälkeen. Mä saan kyllä keittiön murusiin ja tahroihin, myös työssä.
Tietenkin jokaisen ruoanlaittokerran jälkeen, samoin taustaseinän ja taso lieden vierestä. Tasoja pyyhin monta kertaa päivässä ja samoin altaan ja hanan ympäristön. Kaikki roiskeet ja murut aina heti pois. Mielestäni tämä on ihan perus siisteystaso.
Ennen ja jälkeen ruoan laiton ja jokaisen tiskin jälkeen. Tiskaan käsin.
Varmaan 5-10 päivässä!
Ennen aamiaista (mies syö illalla nukkumaanmenoni jälkeen) ja sen jälkeen.
Lounasta tehdessä ja kun astiat on laitettu koneeseen ja kattila tms pesty
Samoin päivällistä tehdessä pariin otteeseen ruuanlaiton aikana sekä syönnin jälkeen
Illalla ennen nukkumaanmenoa
Puhdas keittiö on minulle tosi tärkeä
Ruuanlaiton yhteydessä koko ajan pyyhkeilen, kivempaa syödä kun tiskipöytä on jonkunverran siisti eikä pursu ruokapakkauksia.
Yleensä pitää pyyhkiä, joskus ei jos olen laittanut esim ranuja ja kalapuikkoja.