Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kuoli viikko sitten yllättäen

Vierailija
11.04.2025 |

Olen ollut kolme päivää sisällä. En saa itseäni ulos. Nytkin on yöpuku päällä. Pitäisi käydä kaupassa ja apteekissa. Mutta en saa edes suihkuun itseäni. Mikä auttaisi?

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nyt aika poikkeava teksti verrattuna täällä yleisesti äitejä vihaaviin teksteihin. Ja vanhuksia vihaaviin teksteihin.  Toivottavasti joku on edes vähän huomioinut leskeä, kaipa hänkin on n.90 v vaari.

Tuollahan se aiemmin luki

Vierailija
142/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on 86v. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tulee tänne äksyilemään ap:lle? Ei ole ap:n syy jos te olette menettäneet äitinne nuorempina, eikä se taida ketään auttaa että tulette siitä tänne räyhäämään.

Vierailija
144/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen äitisi oli?

Ja myös itse.

Mihin sä näitä tietoja tarvit?

No, aapee kertoo, että äiti kuoli yllättäen.

Iäkäs 89 on kuolema odotettavissa ennemmin kuin esimerkiksi terveen nelikymppisen.

Siksi varmaan.

Vierailija
145/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaa tuo vaari jos yli viiskymppiset lapset musertuvat psykiatrikuntoon eikä kukaan välitä elämänkumppanin surusta.

Vierailija
146/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myös itse.

Iäkäs 89 on kuolema odotettavissa ennemmin kuin esimerkiksi terveen nelikymppisen.

Siksi varmaan.

Vertailuun? Mitäs ideaa siinä on?

Samalla logiikalla voisi alkaa vertailla että nelikymppisen kuolema on odotettavissa ennemmin kuin terveen parikymppisen.

Vierailija
147/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolettaa tuo vaari jos yli viiskymppiset lapset musertuvat psykiatrikuntoon eikä kukaan välitä elämänkumppanin surusta.

Tuo on joku ihan oma päätelmäsi. Täällähän on jo kerrottu puolisostakin.

Vierailija
148/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myös itse.

Siksi varmaan.

Vähentääkö se kuolleen henkilön ikä omaisten surua?

Vierailija
149/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myös itse.

Siksi varmaan.

Kyllä se vähentää. Kun kuolen , 30 vuotta muualla asuneet perheelliset lapset eivät sure siten kuin olisivat nuorena kotona asuessaan järkyttyneet ja surreet.   Jokainen tietää että jos ei aiemmin ole kuollut,  kahdeksankympin jälkeen viimeistään alkaa tulla kremppoja ja elimistö haurastuu.

Vierailija
150/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanotot ap!

Onpa täällä tilannetajutonta porukkaa, ei hyvänen aika kenellekään vanhempansa menettäneelle voi mennä sanomaan että tämän oli aika lähteä tai muuta soopaa, tai tulla kertomaan että minkä ikäisenä äidin menettäminen on kamalampaa.

Tulipa tästä mieleen silloisen "ystäväni" sanat, kun ukkini kuoli. Hän oli siis sillä hetkellä minun luona kylässä kun suru-uutisen sain, hänen mielestä tälläinen on helpompi asia sulatella kun vanha ihminen kuolee. Mutta kun hänen sukulaisensa kuoli nuorempana niin siinähän suremista riitti.

Olin niin hämmästynyt noista sanoista etten osannut reagoida sillä hetkellä mitenkään. Mutta lopputulos on se ettei olla vuosiin oltu tekemisissä, tähän liittyy toki muutenkin hänen itsekeskeisyyttä jne etten enää jaksanut.

Mutta osanotot ap:lle! Mulla on myös kokemus äidin yllättävästä poismenosta, itse toimin silloin kuin robotti ja pakko oli suorittaa koko ajan. Sekin oma tyyli tehdä surutyötä että jotenkin pysyin järjissäni, alkuun menin täysin shokkiin ja sitten tuli suoritus-moodi. 

Vierailija
151/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja myös itse.

Siksi varmaan.

Kyllä se vähentää. Kun kuolen , 30 vuotta muualla asuneet perheelliset lapset eivät sure siten kuin olisivat nuorena kotona asuessaan järkyttyneet ja surreet.   Jokainen tietää että jos ei aiemmin ole kuollut,  kahdeksankympin jälk

Minä taas en koe asiaa noin, että surun määrä riippuisi vainajan iästä.

Vierailija
152/152 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanotot ap!

Onpa täällä tilannetajutonta porukkaa, ei hyvänen aika kenellekään vanhempansa menettäneelle voi mennä sanomaan että tämän oli aika lähteä tai muuta soopaa, tai tulla kertomaan että minkä ikäisenä äidin menettäminen on kamalampaa.

Tulipa tästä mieleen silloisen "ystäväni" sanat, kun ukkini kuoli. Hän oli siis sillä hetkellä minun luona kylässä kun suru-uutisen sain, hänen mielestä tälläinen on helpompi asia sulatella kun vanha ihminen kuolee. Mutta kun hänen sukulaisensa kuoli nuorempana niin siinähän suremista riitti.

Olin niin hämmästynyt noista sanoista etten osannut reagoida sillä hetkellä mitenkään. Mutta lopputulos on se ettei olla vuosiin oltu tekemisissä, tähän liittyy toki muutenkin hänen itsekeskeisyyttä jne etten enää jaksanut.

Mutta osanotot ap:lle! Mulla on myös kokemus äidin yllättävästä poismenost

Vaikka tiedän että tulen suremaan yli 90v pappani kuolemaa enemmän kuin isäni kuolemaa, joka kuoli noin neljäkymppisenä ollessani lapsi, niin silti monet on sitä mieltä että isäni kuolema oli paljon surullisempaa. Itse taas koin sen toisin, pappa on ollut elämässäni paljon kauemmin ja on aina ollut minulle hyvin tärkeä ihminen sekä lapsuudessa että aikuistuessani. Isän kuollessa olin ekaluokalla ja jollain tavalla se nuori ikä myös suojasi, en ajattele isän kuolemaa kauheana suruna ja traumana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi