Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISmasujen torstai toivoa täynnä***

15.03.2007 |

Ja kuka saa tänään olla mun idoli ;)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on niin hevon vitun perseestä kuin vain voi olla!!! Tuli sitten tänään joo tieto TAYS:n ekasta yliaikakontrollista joka on vasta ensi torstaina! Siis sen piti olla viimeistään tiistaina. Eli siis eihän se olisi kuin 43+0 menkkojen mukaan. Minkähän kokoinen pallopää sieltä oikein tulee niillä viikoilla??? Muuten kun on mitat pieniä sekä esikolla että tällä, mutta pää on iso.

Tekisi mieli ruveta vetämään viinaa kaksin käsin. Konjakilla ajattelin aloittaa. Että voi olla päivä pilalla!!!

ONNEA KUITENKIN KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE JA JAKSAMISTA SILLE YHDELLE SINNE LAPPEENRANTAAN (vai mihin se nyt olikaan).

rouva ja mahamöykky 41+0

Vierailija
42/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.3. syntyi meille poika 3870g, 51,5cm, pipo 36,3cm

Tasasen tarkka poika syntyi laskettuna päivänä, tai oikeastaan lääkäri pisti vauhtia, kun ei vaavi eikä äitee ois jaksanu enää supistella enempiä :)

t.punkeli ja poju 3 päivää

*lähtee pinoa selaamaan*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvalle tsemppiä!!!!!!!

Vierailija
44/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saatiin siis tulkinnat magneettikuvauksesta ja nyt on vähän sekava olo. Ensiksi: Ensi viikolla saadaan postitse shunttileikkausaika. Kuulemma nyt lähiviikkoina on se leikkaus, tarkempi ajankohta tosiaan selviää ensi viikolla. Sitten... Neurologi esitteli niitä kuvia mulle ja totesi, että oikeanpuoleinen cp-vamma on jo ihan varma juttu, vasemmalle puolelle saattaa tulla, tai olla tulematta. Kysyin sitten osaako sanoa vaikuttaako älylliseen puoleen, ja sanoi, että voi olla, mutta ennuste riippuu aika paljon siitä kehittyykö pojalle imeväisiän epilepsia vai ei. Tosin, en tajunnut tarkentaa kysymystäni niin, että tietäisin onko se mahdollisuus, että tulee ihan kehitysvammaksi luettava, vaiko vähän vaan hitaampi oppija. Liekö sellaista voi mennä sanomaan vaikka olisin älynnyt kysyäkin.

Nyt on vähän takki tyhjä. Kyllähän me oltiin osattu varautua siihen, että jotain tulee, mutta siltikin... Onhan se eri asia ajatella, että jotain tästä seuraa, kun se, että saa ihan jotain faktaa. Tietysti se selviää vasta kasvun myötä minkä tasoisia ongelmia tulee. Sinänsä tosi positiivinen asia on se, että mulla on lähipiirissä useampikin cp-vammainen, joten se ei ole mikään uusi asia, ja vammaan osaa jo suhtautua. Itseasiassa eräs heistä mulle tovi sitten totesikin, että ehkä sua on tätä varten koulutettu kun meitä cp-vammaisia on sun kohdalle osunut. Jotenkin hirmuisen kaunis ajatus minusta.

Nyt meillä sitten odotellaan leikkausaikaa, ja leikkauksen jälkeen alkaa fysioterapia. Toisaalta suuri helpotus, että tämä eipäs juupas meininki alkaa nyt helpottaa. Nyt tietty on se huoli, että miten leikkaus menee ja kuinka pikkuinen siitä toipuu. Mihinkäs ne huolet tästä katoaisi, aiheet vaan vaihtuu ;)

Loppuun vähän jotain mukavampaakin: Me saadaan antaa tänään velliä ekan kerran. Se on kiva se.

Niin ja kaikista parhaimpana se, että poika on ollut tänään omaan tasoonsa nähden tosi pirteä, aamulla seurusteltiin tunti yhtä soittoa :)

Ja sitten vielä onnea kaikille vauvansa saaneille ja parhaillaan synnyttäville, sekä rutkasti voimia mahan kanssa vielä teutaroiville!

-Duppis ja urhea pieni mies

Vierailija
45/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaantuneita, ainakin dumle, k@tju, äitiliini, joka synnytti ambulanssiin, sandi, Tappi ja papu parhaillaan tosi toimissa :), taisi vielä joku/joitain unohtua..

Vierailija
46/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että pojalla cp-vamma, mutta onneksi ei mitään pahempaa. Aika tosiaan näyttää mitä tuo tullessaan, toivottavasti vamma jää pieneksi! Toivottavasti leikkaus menee hyvin.

Vai pääsee pikkumies jo vellin syöntiin ;), voi kun meidän tyttö tajuais tulla edes maitoa syömään tuolta yksiöstään.

Vierailija
47/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi onnea taas kaikille jotka jo olette jakautuneet =). Otse edelleen yhtenä palana,eikä tuntemuksiakaan vaikka kuinka on yrittäny siivota,saunoa ja lenkkeillä. Nyt ekasta lasketusta ajasta 2 vkoa yli ja tuosta toisesta 4 päivää.Alkaa selkäväli olemaan niin täynnä ettei meinaa taipua enää mihinkään. nyt ovat närästysvaivat alkaneet vaivata uudelleen.Eilen olin neuvolassa,vauvalla kaikki hyvin-kai liiankin kun ei meinaa tajuta ulos pyrkiä! Verenpaineet suht matalat 100/55,no sitähän ne on ollu koko raskauden ajan. Lääkäri totesi että vauva kasvaa paremmin kun verenpaineet on matalahkot,tai siis istukka toimii hyvin,kuin että jos paineet olisivat korkeat. Niinpä niin,puolitoista viikkoa sitten painoarvio oli 3,8 kg......eli varmaan ollaan jo 4 kilon paremmalla puolella.Hirvittää! Kukaan noista lapsista oo ollu niin iso,suorastaan paniikki iskee. Maanantaina neuvola ja sit yhteys äitiyspolille,painoarvioon taas. Täytyy toivoa että viikonlopun aikana pääsis halkeemaan!!

Pientä suruakin tässä lähipiirissä ollu vuorokauden sisällä.Hyvä ystäväni ollut kolarissa ja autossa ollut vauva kuollut......Tämän päivän lehden lööpeissä asiaa puitu. Tosi ikävä tapaus.Sanat eivät taas riitä.....Itse kun on ns. tässä raskautettuna ,asia tuntuu niin läheiseltä.

Eikö se Tappi meinaa haljeta ollenkaan?? aamun kirjoituksia en vielä ole kyllä lukenut....taidan palata niitä lukemaan =).

Koitellaanhan taas jaksaa....voidaan viime metrit tooooosi paksusti!

Eve ja napero 40+4 (42+0)

Vierailija
48/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duppikselle voimia tulevan kanssa. Hieno asenne sinulla tuntuu olevan kaikesta huolimatta. Itse voisin olla aika järkyttynyt tilanteesta, kun cp-vamma on meille vieras juttu...

Evelle voimia surutyön kanssa! Oli aika ikävä lööppi ja jäin kyllä aika kauhulla tätäkin asiaa miettimään...

Kävin tytön kanssa vähän ratsastelemassa. Joo, mä talutin ponia kun neiti ratsasti ;). Jaksoin nippa nappa sen puolisen tuntia ja olen kyllä aika katkipoikki. Miehellä on vielä sählyilta tänään. Onneksi hevoset hoidetaan apurin voimin tänään eikä tartte enää ulos kömpiä.

Miten ihmeessä me jaksetaan tää loppuaika??? En muistanutkaan kuinka rankkoja nämä viimeiset viikot ovat. Nyt on se suuri ero edelliseen raskauteen, että mua ei turvota juuri yhtään ja närästääkin vain satunnaisesti. Ekaa odottaessa mä olin kuin michelinukko turvotuksineni ja mua närästi iiiiihan koko ajan, niin että rennie alkoi jo oksettaakin... Eli siis jotain positiivista.

Hei muuten!! Olinko jotenkin aikaisessa kun laitoin tänään vauvan sänkyyn lakanat??? Tajusin, että jos tässä meneekin vielä kolme tai neljä viikkoa, niin johan ne ehtii pölyyntyä moneen kertaan! Sen kerran kun mä saan jotain aikaiseksi niin eikös siitäkin tule jotain " sanomista" ;-D

Vierailija
49/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ainaki näyttäs siltä, että SAATTAS onnistua! Meillä kun on vaan tämä miehen työkone, joka on valtion omaisuutta, niin suojaukset on sen mukaiset eikä keskusteluihin ole yleensä mitään asiaa, vaikka lukea tekstit yleensä saakin. Päivällä kirjoitin jo pitkät pätkät, mut estradille juttu ei silti jostain syystä päässyt ja kyllä otti päähän! Mä yritän nyt aluksi laittaa tämän pätkän ja jos onnistuu, saatan kirjoittaa pidemmästikin...

Tiiariikka rv37+5

Vierailija
50/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..elikkäs MILJOONASTI ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!

Ja tsemppiä Tapille synnytykseen!! Toivottavasti olet vihdoin saanut nyytin kainaloon ja kaikki on mennyt hyvin, vaikeuksien kautta voittoon!!

Oon päivittäin (lue: öisin) lukenu pinot ja jännittäen seurannu teidän raskauksien etenemistä, oma kun ei tunnu etenevän mihinkään. Mulla ei edelleenkään ole suppareita eikä valu limoja, niinkuin ei edellisistäkään. Vähän välillä viiltelee alas ja selkä on ajoittain jumi, niin et kävely on hankalaa, mut muuten menee mukavasti. Voisin vaikka vannoa, et olen täällä yksin palloilemassa vielä pääsiäisen jälkeenkin, edellisetkin kun synty vasta 41+3 ja 41+6, kuulostaako kivalta? No, mut toisaalta tällä oireettomuudella ajan kyllä kestää. Eilen oli neuvola ja kaikki oli ok, mitä nyt painoa oli tullu 1,8kg VIIKOSSA, siis kertakaikkiaan järkyttävää!!!! Sf-mitta oli viikko sitten laskenu 32sta 31teen ja nyt sit oli 34cm, pienehkö kasvuspurtti vauvalla siis meneillään.

Pitäsköhän tämäkin laittaa nyt kesken kaiken menemään ja jatkaa sit vielä terrorisointia, jos onnistuu..

tiiariikka edelleen

Vierailija
51/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti viestiä vain..

Eli

Poika syntyi 10.3. klo.8.39

paino 3455g

pituus 52 cm ja pipo taisi olla 33cm

Poika tosiaan syntyi melkein laskettuna päivänä, kun 9.3. olisi ollut la. Synnytys käynnistyi osalla lapsivesien menolla jo tuolloin 9.3. illalla (joskus kymmenen aikoihin) ja siitä parin tunnin päästä supistelikin jo tasaisesti 5 min välein.

Aamuyöllä 3.30 oltiin Jorvissa ja synnytys jo hyvässä vauhdissa.

Eli, täällä ainakin tuo synnytys lähti aivan arvaamatta, koska en tuolloin perjantai päivänä ollut lainkaan tietoinen mitä illalla ja tulevana yönä on luvassa. =)

Suuret onnittelut myös kaikille muille nyyttinsä lunastaneille ja voimia viimeisiin viikkoihin ja päiviin teille masukkaille. Pian se on ohi se odotus.

Tapille toivon kovasti voimia.

Taitaa olla aikas jännät hetket heillä meneillään.

-viivi ja pieni mies 5vrk-

Vierailija
52/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Duppis, mun piti heti aloittaa oma valitusvirsi, MUTTA, kun luin tuon sinun kirjoituksen niin ajattelin aloittaa sinusta ja poitsusta ! Oot kyllä niin mahtavan tuntuinen persoonallisuus, että oksat pois !!! Mistä ihmeestä ammennat kaiken tuon voiman, positiivisuuden, energisyyden jne .. ??? Toki olen pahoillani, jos pojallanne olisi jotakin muutakin vakavaa kuin cp-vamma, mutta sinä olet sellainen persoona, että pystyt kohtaamaan kaiken ja elämään kaiken kanssa. Toivon sydämmestäni sinulle ja erityisesti pienelle pojallesi paljon voimia tulevaan leikkaukseen !!! Koittakaa jaksaa siellä jossakin päin maailmaa, ja ei cp-vamma todellakaan ole maailmanloppu, vaikkei sitä tietenkään yhdellekään ihmiselle toivoisi. Aivan varmasti asiat selkenee, ja menevät hyvin ....

Masulille tervetuloa takaisin pienen ytllerön kanssa :-)) Onnea koko perheelle !!

Punkelillekin onnea poitsuista !!! Vauvaonnea koko perheelle !!!

Ja synnytyskertomuksia odotellen .....

Ja entäpä oma ( . ) Mistä aloittaisin, no, Kätilöopiston sis.taut.lääkäri soitti tänään ja ilmoitti, että mulla on se Willebrandin sairaus-eli verensyöksytauti. Ei päästä Haikaranpesään synnyttämään, joudun tippaan heti kun mennään kättärille synnyttämään, antavat verenhyyd.lääkkeitä, ja joudun norm. alatie synnytyksen jälkeen olemaan sairaalassa tipassa n. 2vkoa ja jos tulisi sektio niin sitten 3vkoa, eli pitkäksi tulee oma aika sairaalassa, ja epiduraalia ei anneta .. parempi vain kestää tuleva, ja SPR:n hematologian erikois.lääk. on koko ajan käytettävissä. Mun lääkkeet saapuivat tänään kättärille siis ovat siellä valmeustilassa, kun sitten synnytys vihdoin alkaa. Huomenna menen lisä verikokeisiin ... Että tälläinen sotku tässä viime metreillä tuli omalle kohdalleni-tänään on omakin takki ollut aikas tyhjä .. Mutta onneksi asia on hoidossa, siitä kiitos hyville lääkäreille !!!

Mitäs tapille tapahtuu siellä synnärillä ? Kurjaa tuollainenkin tilanne ... Toivottavasti pääsisi pian pikkutappi syntymään ja isotappi huilimaan ..Terkkuja !!!

Leannalle myös jaksuja, jos tuo kamala Noro olisi sinnekin rantautumassa, toivotaan ettei olisi ...

Ja papuko se lähti ' vihdoin' ihanaa, täällä sitä ootellaan millainen tulos sieltä tulee !!! ONNEA MATKAAN !!!

Supistuksia kaikille ja pikaista synnytystä ! t. emmi rv-38+4, ens viikolla LA ..

Vierailija
53/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..taitaa vaan kaikki muut olla jo synnärillä tai nukkumassa!

EMMIKÖHÄN kertoili veritautiepäilystään..?? Tästä tulee nyt pitkä jaaritus, hypätkää reippaasti yli ketä ei kiinnosta.. Mulla todettiin von Willebrandtin tauti joku vuosi sitten. Sehän on melko harvinainen (todettu noin tuhannella suomessa) veren hyytymistekijähäiriö, veri ei siis hyydy normaalisti. Yleisimmin sitä esiintyy lievänä, jolloin ei ole kovinkaan vaarallinen eikä rajoita elämää. Tauti periytyy kyllä mun kokemuksen mukaan aika helposti. Meillä se löytyi ensin mun äidiltä (hemari oli 55 ja nainen vaan porskutti töissä..) ja sit tutkittiin meidät neljä lasta, joista kahdella tauti todettiin. Mun toisella lapsella on se myös, toista ei ole vielä tutkittu mutta oireiden perusteella voisin olettaa että hänellä on se myös.

Mun ekassa raskaudessa taudista ei tiedetty ja kaikki meni mallikelpoisesti. Jälkivuoto oli kyllä tautisen runsasta ja kesti kuutisen viikkoa, mut maksimipahoihin menkkoihin tottuneena asia ei tuntunut kummalliselta. Toisessa raskaudessa kävin rv36 (kuten nytkin) hyytymistekijämäärityksessä ja synnytys olikin sit melkoinen show. Siirryttäessä synnytyssaliin olin muistaakseni pari senttiä auki ja suppareita tuli tauotta (tyypillistä mulle, tosi kivaa..). Kätilö katseli mun papereita ja alkoi heti panikoida, et mun täytyy ehdottomasti saada 1000 yksikköä jotain tiettyä lääkettä suoraan suoneen ENNEN synnytystä ja sitähän sitten kalasteltiin koirien ja kissojen kanssa ympäri Kuopiota, keskellä yötä tietysti. Kätilö touhotti omiaan eikä tarkastanut kohdunsuun tilannetta kertaakaan, kun eiväthän ne vauvat niin nopeasti synny.. Supparit oli järkyttävät, mut kuulemma mitään kivunlievitystä ei voinut saada ennen lääkkeen saamista. Vajaassa parissa tunnissa lääke saapui ja samaan aikaan mulla meni vedet, jota kätilö säikähti hirveesti ja kysy et " mikä ääni se oli??!!" Samalla mulle tuli ponnistuspakko ja mä sanoin et vauva kyllä syntyy nyt, johon kätilö totesi ettei se VOI syntyä, kun en ole vielä lääkettäkään saanu.. Voi pyhä jysäys!! Häthätää se täti ehti raapia hanskat käsiinsä ja sai vauvan kiinni melkein lennosta. Sain lääkken jälkikäteen ja vielä viisi päivää synnytyksen jälkeen, aluksi kahdeksan tunnin välein pari pv ja sit 2xvrk. Jälkivuoto oli huomattavasti aiempaa niukempaa ja kestikin vain pari viikkoa, olisiko sit lääkkeellä ollut jotain vaikutusta siihen.

Nyt jälkeenpäin hauskinta on se, et kuulin äitipolin lääkäriltä, et lääkettä ei olisi edes pitänyt laittaa ennen synnytystä, vaan vasta jälkikäteen. Papereissa oli kyllä tarkat ohjeet.. No, nytpä tiedetään tuokin ja suotavaa olisi, jos kätilö tällä kertaa keskittyisi ihan vaan siihen synnytykseen ja jospa vaikka jotain kivunlievitystäkin saisi..

Jokohan tämä terrorisointi nyt riittäisi yhdelle illalle. Toivottelen tiukkoja suppareita kaikille niitä himoitseville ja kovasti tsemppiä synnyttämässä oleville!!!

tiiariikka..TAAS

Ai niin, edelleenkin..jos kuopiolaisia kiinnostaa tutustuminen ihan kasvokkain, niin olisin oikein iloinen siitä, mä kun en tunne täältä ketään ja olisi kiva saada samassa jamassa olevia ystäviä ja lapsille kavereita!!

Vierailija
54/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin just, etten synnytä ollenkaan, jos joudun olemaan sairaalassa KAKSI VIIKKOA!!! Ehei, ei tule mitään! Mä en pysty nukkumaan sairaalassa yhtään ja koko ajan ahdistaa ihan mielettömästi. Viimeksikin lähdin tippakanyyli kädessä kotiin kolmen vuorokauden jälkeen, kun vauva oli tarkastettu, ja sit vaan kävin pari kertaa vuorokaudessa piikillä siellä. Eihän ne ois tohon suostunu, mut sanoin et joko tehdään noin tai sit hoito lopetetaan, et mä lähden joka tapauksessa koska en PYSTY olemaan siellä yhtään kauempaa. Ei hittolainen..tässähän ihan iskee paniikki kohta! Onneksi ens ke on äitipoli ja saan tietää, onko ohjeet todellakin noi vai mitkä ja voin jo etukäteen neuvotella mihin suostun ja mihin en..

paniikkinen tiiariikka

Vierailija
55/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei supistuksen supistusta vaikka kalvot puhkaistu ja tippaan laitettu. Huomenna leikataan tai sitten jatkavat yritystä...

-Tappertin ystävä-