Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISmasujen torstai toivoa täynnä***

15.03.2007 |

Ja kuka saa tänään olla mun idoli ;)

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen lepään.Tuli oksettava olo=/

Pojat katsoo dvd:tä ja isosisko katsoo hieman poiken perään...

Kiva kun on tuollainen isosisko &hearts

Vierailija
22/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiitos, mä toivon samaa.

Soitan polille ja lähden nyt pakkaamaan kamppeita. Päätin siis lähteä. Viedään tyttö mummolle ja kert mummo asuu sairaalan vieressä niin kärvistelen mieluummin siinä ihan naapurissa mitä tässä vartin matkan päässä. ;)

Pitäkäähän emännät peukkuja, ettei nää taas lopu!! Saisitte sit niit vauvauutisiakin.. :)

Papu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä uutisia jo ootettu :).

Papulle paljon tsemppiä, eiköhän se ole nyt menoa!! Jee :D

Nyt on neuvolassa käyty, kaikki hyvin, vauva hyvän kokoinen, meinas täti että joutais syntyä ja vähän povaili, että voisi tulla jo viikonloppuna, kun on niin hyvissä asemissa ja mäkin niin kipeä! Mutta pessimisti ei pety, joten olen maanantaina menossa sinne polille. Täti muuten meinas että jos ukko kuumeessa, niin eivät välttämättä huoli sitä saliin :(, kiva sitten yksin pakertaa, vai pitäiskö ottaa äiti mukaan?

Huomasin muuten, että täti merkannut aina turvotukset - vaikka turvottaa niin maan perhanasti?

Nyt ruokaa laittamaan

Vierailija
24/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Zapelle! Papulle lykkyä matkaan, kuulostaa lupaavalta! Tuommoiset uutiset antaa toivoa itsellekin; EHKÄ tämäkin vauva syntyy vielä ennen joulua...

+ ulkona on ihanan näköistä ja kuuloista: aurinko paistaa ja linnut laulaa

+ päätin hommata keittiöön uudet matot

+ kohta keitän kahvia

Yöllä supisti muutaman kerran napakan oloisesti, ja aina veskireissuilla tuntui jotain limaa valuvan. Nyt onkin tuota valkovuotoa tullut ihan urakalla, etenkin aamuisin. Uutena vaivana on tullut jokin inha hermokipu oikeaan kankkuun, kävellessä sattuu niin perskeleesti! Ilmeisesti kakru työntäytyy yhä alemmas ja painaa samalla jotain hermoja. Saakeli sentään, tulisi ulos sieltä! :)

Oliko se MÖHKIS vai JOUHI, jolla lirahteli jotain vetistä pöksyyn? Miulla myös on ihan tuntunut, kun jotain lorahtaa, ja kun menen katsomaan, ei se valkovuodolta näytä. Noita lorahduksia on tullut epäsäännöllisin väliajoin muutamia kertoja. En minäkään tiedä, mitä on, mutta muistelen terkan joskus sanoneen, että valkovuotokin voi olla aivan nestemäistä eikä siellä tartte mitään valkoista näkyä. Tiedä sitten...

Sairaista lapsista. Minäkään en ymmärrä sitten alkuunkaan niitä vanhempia, jotka raahaavat lapsensa ehdoin tahdoin kipeinä kylään tai ihan mihin vain. Meidän kummilapsi tuli viikko sitten äitinsä kanssa meillä käymään, ja aivan tautisena (kurkku käheä, kuume nousussa, räkä valui jne.). Lapsi kiukkusi, kun oli paha olla, ja niin melkein minäkin. Mietin vain, että onpa kiva synnyttää, jos tauti tarttuu... Ei hirveästi taas muita ihmisiä ajateltu. Mutta toisaalta, jos ei kerta omaa lastakaan ajatella, niin miksi myöskään muita! Mutta onhan tuo ihan itsestäänselvä asia: miulle ei tulisi mieleenkään raahata edes kipeitä KOIRIA kotoa mihinkään, saati sitten lasta!

Mitähän olisi tämän päivän ohjelmassa? Ulos lähden tietenkin, kuuntelemaan tinttien laulua ja istumaan aitan rappusille aurinkoon. Ehkä sitä keksii ihan hyödyllistäkin tekemistä. Jos jaksaa.

Raisa

Vierailija
25/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan, kyllä se nyt sieltä tulee! Usko pois! ;)

Ja onnea pikkuisesta nyytistä (anteeks kun en muista nimimerkkiäs)

Vierailija
26/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla menoa nyt :) Tervetuloa takaisin nyytin kanssa, jäämme odottamaan kuulumisia.

Tappertille voimahaleja, rouva on ihan varmaan aika väsy. Toivottavasti kaikki menee hyvin, synnytyshän voi alkaa aika vauhdilla kun on paljon jo apuja annetta.

Jouhi: Vuodosta. Minä kävin lauantaina NKL:lla vuodon vuoksi. Sitä lorahti pikkareihin perjantai-iltana ja sitten uudelleen lauantaina iltapäivällä. Puhelimessa kehotettiin haistamaan. Minä tein työtä käskettyä (kaikkeen sitä joutuu...) ja kerrottiin, että lapsivesi haisee hieman makealla, vähän spermalle. Valkovuodosta se ei minusta näyttänyt ollenkaan, oli ihan " vettä" eikä mitään väriä. Ja sellainen makea haju.

Lähdin sitten näytille ja otettiin näyte pumpulipuikolla. Vastaus tuli 5 minuutissa onko lapsivettä vai ei. Minulla se ei ollut lapsivettä vaikka olin melko varma. Kätilö sanoi, että voi olla loppuvaiheessa vaikea erottaa vuotoja toisistaan. Valkovuoto voi kuulemma muuttua hyvinkin vetiseksi ja värittömäksi ja näin se sitten minullakin oli.

Olipas vuotoinen juttu :)

Omaa napaa vielä. Kävin n. 1,5 h Prismassa seikkailemassa. Ostin jääkaapin täyteen ruokaa etteivät poloiset kuole nälkään jos vaikka tulisi sairaalareissu *toiveikkaana* ja löysin esikoiselle kevätpuvunkin. Ihanaa. Sitten ostin muutaman pikkupyyhkeen joilla saa vauvan pyllyä kuivattua pesun jälkeen, pitänee laittaa taas kerran kone pyörimään. Kohta siitä laukeaa varmaan laakerit =)

Nyt onkin ihan invalidi olo, naapurin pappakin vetää rollaattorilla lujempaa kuin minä. Ei ole helppoa ei. Tule ulos sieltä pikkuinen, kuuletko ;)

Z

Vierailija
27/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zapelle paljon onnea pikku neidistä!!!

Plussia:

+Vauva on todella reippaalla päällä

+1½ päivää enää rv39

+poika odottaa jo kovasti milloin se vauva syntyy

yön sain nukuttua taas hyvin ja heti aamusta tunsin vauvan liikkeet et en ollut ainut joka heräsi seitsemältä, rupesi ihan hymyilyttämään aamulla ne pienet liikkeet..

Mies ei sitten ole vieläkään tulossa,vaikka ekaksi lupas mulle olevansa viimeistään täällä 16.päivä.

Mä olen jo asennoitunut meneväni yksin synnyttämään.En halua sen enempää ajatella asiaa, koska sitten nousee kyl jo " pakokauhu" päälle,kun ajattelen niitä tunteja jotka joudun yksin siellä sairaalassa kipujeni kanssa olemaan!

Tosta seuraa kyl niin iso miinus,et ukko saa kyl tuntee sen nahoissaan kun näen sen sitten seuraavan kerran,p****le!!!

(.) Masussa siis liikettä todella kivasti.Eilen oli neuvola ja siel taas kaikki ok.Neuvola täti jäi nyt lomalle ja ens viikol menen jollekin toiselle,mälsää!!!!

Poikani oli taas neuvolassa mukana kun haluaa kuunnella niitä vauvan sydän ääniä :)))

Nyt kun vauva on kääntynyt oikein päin, mun liitokset on sanomassa sopimusta kokonaan irti,varsinkin iltaisin.Päiväl ei ole kipuja, mut illalla kun menen vaik vessaan,ni tulee toivottua että en olis noussut sohvalta ollenkaan.

Supistuksia ei ole mailla eikä halmeilla.Joten loppuun asti on mentävä!

Tapille paljon voima terkkuja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hanan rv 38+5

Vierailija
28/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papulle paljon onnea ja voimia tälle päivälle!!!!!

Vierailija
29/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zappelle onnittelut vauvasta!!!!!!

(.)

Iskikö se vatsatauti nyt kuitenkin munhun ja ihan salamana kirkkaalta taivaalta????

Niin on oksettava olo ja pää jyskyttää,vatsaa vääntää...

Lepäsin tunnin verran ja heräsin posket punaisina hehkuen.

Mä en jaksais millään enää tätä sairastamista,en yhtään.Ihan loppu,poikki,rikki,kypsä,väsy,itku.....

Vierailija
30/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviestiä, eli tyttö syntyi 40+0. Kohdunsuu oli ollut jo viikon 3cm auki ja jomotti niin että tosiaan tuntuu että pää pian pullahtaa.

Sairaalaan lähdettiin vain " tsekkaukselle" päivällä ja kohdunsuu olikin 5cm auki, odoteltiin hetki, puhkaistiin kalvot ja heti alkoi tulla suppareita 2min välein, sain spinaalin ja se oli taivaallinen, ehdottomasti suosittelen!! Esikosta otin epiduraalin mutta spinaali tuntui vielä paremmalta. Kahdella ponnistuksella vauva oli maailmassa ja olikin yllättäen ISOMPI kuin esikoinen vaikka niin arvioitiin ettei voi olla kuin max 3.5-3.8kg ja itse sanoin että samaa kaliiberia on kuin isoveljensä... 2 tikkiä laittoivat. vauva olikin sitten 4130g ja 51,5cm, pää 34cm. Mahtavan helppo synnytys, paitsi loppuosa, eli istukka irrotettiin leikkurissa kun ei muuten irronnut, menetin verta 1.5l ja tarkkailivat tiuhaan koko yön verenvuotoriskin takia minua. Aamulla onneksi vuoto tyrehtynyt ja sain nousta pystyyn, suihkuun jne ja eilen päästiin kotiin, olo on loistava.

Vauva syö paljon ja pitkään ja koisaa sitten 4 tuntia, toivotaan saman jatkuvan. Tsemppiä loppumetreille!!

Sandi ja tyttö 4vrk

Vierailija
31/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana ONNEA kaikille vauvansa saaneille!!!

Meidän " Auvo" (isi kutsuu auvoksi, kun auvon päivänä syntyi :) )

on nytten 6vrk ikäinen sydämmen valloittaja! Nukkuu ja syö parin-kolmen tunnin välein. Oikein elämäänsä tyytyväisen oloinen poika ja rauhallisen tuntuinen... ainakin vielä :)

Tänään piti käydä sairaalalla verikokeissa. Poika siis terve ja silleen ei mitään vakavaa tiedossa... mutta kotiutus lääkäri määräsi verikokeet 6vrk ikäisenä, koska oli viitteitä johonkin tosi harvinaiseen juttuun... aika huonosti selittivät asian, mutta mitään vakavaa se ei siis ole... ilmeni kivespussien hieman tummemmalla pigmentillä. Mutta siis... odotellaan tuloksia ja ihan rauhallisin mielin.

Tapille voimia!!! Siis mie tiiän tuon tunteen!!! Se on todella kypsyttävää puuhaa... kaikella muulla tavalla, kun sitä alapäätä kypsyttävällä ;)

Itse olin 3,5 vuotta sitten esikoisen käynnistyksessä samasessa sairaalassa ja sillä samasella cytotec murusilla kohdunsuulle käynnistettiin 3xvrk viiden päivän ajan! Kuudentena aamuna sitten poika syntyi vasta. Usko meinasi mennä koko touhuun... mutta siis... Kyllä se sieltä pois tulee, usko vaan :)

Ja siellä tosiaan taitaa olla ahdasta! Siis EKKS:ssa varsinkin siellä C3:lla. Itse meinaa jouduin odottamaan synnytyssalissa vapaata paikkaa osastolle iltapäivään saakka. Aamulla siis poika syntyi. Mietinkin että mites jos joku haluaa synnyttämään, ni siirtäävätkö seuraavaksi synnytyssalin käytävälle odottamaan...Ja poislähtiessä ryysistä jäi pukkaamaan edelleen... Että näitä juhannusvauvoja putkahtelee ;)

Mutta... Ei miulla muuta, kun että JAKSUJA kaikille teille, jotka vielä odottelette synnytyksen käynnistymistä ja nyyttiä kainaloon.

Ja siis vielä kerran ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!!!

t. K@tju ja " Auvo" 6vrk

Vierailija
32/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia teille muille.

Mulla ei koske mihinkään yhtään. Lapset oli tapellu koulussa, enkä osannut selvittää tilannetta oikein joten laitoin ne arestiin kunnes tulevat selvittään miten hommat meni ja miten tästä eteenpäin toimittava. P*ska.

tsukkis 40 ++

Vierailija
33/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jatkan ällöjä kysymyksiä, minkäs kokoinen se limatulppa on, kun nyt tuli sitten ihan kunnon jojot kun pyyhin? Mistä mä tiedän milloin on koko limatulppa mennyt?

Mielipiteitä: Yksin vai äidin kanssa synnyttämään jos eivät miestä saliin huoli?

Vierailija
34/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papulle kovasti tsemppiä vaikka hän on varmaan jo häipynyt ;)

Ja Tapille voimia miljoonasti!!!

Oma olo on ihan ok. Yöllä nukuin ihan ok, paitsi että ekaa kertaa elämässäni itkin unissani! Näin nimittäin jotain unta äitivainaastani tai jotain siihen liittyvää. Mulla on öiden kanssa semmoinen ongelma, että koska nukun pääasiassa kyljelläni, niin aamulla on lonkat tosi kipeinä! Siis kroppa painaa lonkkaluuta niin että aamulla ja päivällä särkee. Inhottavaa. Muutenkin jalat ovat jumissa...

Ulkona on ihana ilma! Käytiin kaupassa ja ostettiin ekat " kevätjätskit" . Nam nam. Ruuaksi laitoin oikein gurmeeta, kun paistoin pippuripossun kyljyksiä ja tein valkosipuliperunoita. Oli ihanaa kun 3vee sanoi, että onpas hyvää ruokaa :)

Aavistuksen olen ollut tänään väsynyt ja vähän kiukkuinenkin. Aika herkästi on mennyt hermot.

Mä muuten just yks päivä mietin, että jos mies ei pääsisi synnytykseen, niin kenetköhän ottaisin mukaani. Äitiä nyt siis ei enää ole mukaan tulemaan, mutta ehkä kuitenkin menisin yksin. En haluaisi välttämättä niin herkkään tilanteeseen muita mukaani kuin miehen. Tai äidin olisin ehkä voinut huoliakin ;)

Tilasin jossain vaiheessa vauvan syntyväksi 15.3. ihan käytännön syistä ;-D mutta eipä se nyt kyllä enää toteudu. Ei ole yhtään sellainen olo.

Muuten: yksi päivän suurista plussista on se, että mies on oikeasti nyt alkanut miettimään ja vissiin odottamaankin tätä uutta tulokasta. Tänään sanoin, että jos menen tytön kanssa ostamaan vauvalle sen sitterin, niin mies oli TOSI pettyneen oloinen ja sanoi, että oltais menty yhdessä! No tottakai se sopii mulle, mutta kun ajattelin että sitä ei niin kamalasti sitterit kiinnosta ;).

mahaansa kypsä Telma vauvoineen 38+1

Vierailija
35/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys tiivistyy... Tappi vaati toisen tohtorin mielipidettä tilanteeseen joka sitten vahingossa puhkaisi kalvot. Joten synnytyssalissa ovat jo :)

Nyt peukut pystyyn että kaikki menee hyvin!

-Tappertin _JÄNNITTYNYT_ ystävä-

Vierailija
36/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä jännitän Tapin puolesta, eiköhän me kohta saada vauvauutisia!! Hyvä Tappi!

Minne kaikki on hävinnyt, oletteko lähtenyt synnyttämään ja jättäneet mut yksin tänne, tyhmine mietteineni?

Vierailija
37/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on raskauspahoinvointia,loppuraskauden sellaista.

Olin kosmetologilla ja jalat on nyt keveät kuin mitkä.Kirkuvan punaiset varpaankynnetkin=)

Vauva näkee äidin jalat ekojen joukossa,onpa vauvalle katseltavaa=)

Möhkis:Mä pyytäisin äitini mukaan jos mies ei pääse.Äiti ollut mulla muutenkin jo kahdesti mukana tukihenkilönä,ekassa ja kolmannessa synnytyksessä.Miehen lisäksi.kakkosesta oli mun siskoni mukana(mies myös) joka hieroi niitä pisteitä mun jalkapohjista.Kuulemma oli hieno kokemus olla synnytyksessä mukana.

Kaksi vikaa ollaan kaksin miehen kanssa synnytetty niinku tää seuraavakin.

Olis ihanaa jos joku mun tyttäristä tulevaisuudessa ottais mut mukaan synnytykseensä...

Meinasin kävellä kotiin asti kosmetologilta mutta jouduin soittaa miehen hakemaan.Niin kovin vihloi alas...Hullu mamma kun ees suunnitteli moista.Kävelin kuitenkin 3 km.Jotain edes.

kanimamma taas

Vierailija
38/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päiväunet on katseltu! Kävin päivällä niitä tinttejä kuuntelemassa ja aurinkoa ottamassa, ja innostuin sitten treenaamaan koirien kanssa. Aikani kun olin marssinut tuolla metsikössä edestakaisin, lähettänyt koiria töihin, puhallellut pilliin ja huutanut perkelettä (kerran), niin jopas tuli mukavan raukea olo. Ja oikean kankun hermo entistä kipeämmäksi! Otin sitten kunnon unoset tässä sohvalla. Myös koirat tuntuivat olevan sen aikaa aivan hiljaa, ilmeisesti treenaus väsytti myös ne. Nytkin ne näyttävät vetäytyvän tuonne yläkerran rappusten alle omille täkeilleen nukkumaan.

En osaa sanoa, kenet ottaisin synnytykseen mukaan, jos mies ei pääsisikään. Aika orpo olo siellä tosiaan voisi tulla yksin. Ehkä se äiti olisi kumminkin ainoa edes harkittava mahdollisuus, koska omat vanhemmat on kuitenkin miehen jälkeen seuraavaksi läheisimmät ja rakkaimmat ihmiset. Vaikka hyviä ystäviä olisikin ns. tarjolla mukaan, en todennäköisesti haluaisi kuin äidin. Jos siis mies ei pääsisi.

Nyt pitää saada jotain ruokaa mahaan, alkaa olla nälkä!

Vauvauutisia jään odottelemaan, Raisa

Vierailija
39/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaa tietoa eikä kokemusta.

Kolmannesta synnytys käynnistyi niin että veristä limaa,aika juoksevaa tuli aamuyöllä.Joukossa limaisia isompia kökköjä.Tunti siitä ja supistukset löi päälle.

Viitosesta irtoili 3 vkoa ennen synnytystä limaa.Välillä isoja,venyviä hyytelöitä välillä juoksevampaa.Synnytys kuitenkin käynnistettiin.

Nyt tullut sellaista kellertävän vihreetä paksua limaa ajoittain.Välillä taas juoksevampaa.Tullut jo 3 viikkoa ainakin.

Jotta tosiaan tietäis synnytystä mun käsittääkseni pitäis sitä vertakin olla joukossa.Uutta tai vanhaa ruskeaa.

Omia limoja en nyt yhdistä synnytykseen vaikka varmaan jostain kohdunsuulta tulevatkin.

Odottelen selvempiä merkkejä=)

L alias kanimamma...Taidampa alkaa käyttää kanimammaa,on niin lysti=)

Vierailija
40/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nopeesti kertoa, ketkä on jo jakautuneet maanantain jälkeen. Epparihaavan kanssa on vaikea istua.

Päästiin vasta tänään kotiin, kun Hipun tulehdusarvot olleet koholla (syytä ei tiedetä), ens viikolla vielä kontrolli.

Yritän huomenna kirjoitella synnytysjuttuja.

Tsemppiä teille tuskaileville, olen edelleen täällä hengessä mukana.

-m- ja ihana Hippu