Kokoomus on muuttunut samanlaiseksi kuin Perussuomalaiset. Mitään ns. sivistysporvareita ei enää ole
Korruptio jyllää eikä mm. oikeudenmukaisuutta ja inhimillisyyttä nähdä tavoiteltavana arvona. Heikko pääministeri on valtiovarainministerin (PS) tossun alla. T. Lakinainen kolmannessa polvessa
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Stubb on presidenttinä yllättänyt minut täysin. Hän on hyvä presidentti.
En äänestänyt mutta olen erittäin tyytyväinen. Nyt pitäisi myös jatkaa Niinistön isällistä linjaa ja nuhdella näitä pölkkypäitä.
Kekkonenhan teki sitä ja sitä kyllä toivotaan, koska presidentin puhuttelu on myös kansan ääni. Suomi on liberaali länsimainen kansa. Hyvä presidentti meillä on. Kokoomuksen pitäisi ottaa presidentistä mallia.
Ilkka Kanerva oli hyvä tyyppi myös. Mitä muuten on nyt tapahtunut tälle nykyiselle porukalle?
Ihmettelen kyllä kannatusta. Ei ole minulta mennyt vuosikymmeniin enää ääntä kokoomukselle.
Se on iha vakiintunu tapa ettei presidentti sotkeennu parlamentin asioihin.
Sä oot vaan vaan vasemmistolainen joka toivoo että Kokoomus ois vasemmistolaisempi puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnissa sata kokoomusta ja perussuomalaisia haukkuvaa aloitusta palstalle. Se on vasemmiston anti politiikkaan 2025. Surullisen alas olette vajonneet.
Tähän on vastauksena se, että tähän aikaan palstalle ehtii kirjoittelemaan vain yhteiskunnan elätit ja vapaamatkustajat, kokoomuksen ja persujen kannattajat ovat varmaan töissä
Tiedäthän että aito kokoomuslainen ei tee töitä? Kokoomus on suurten pääomien puolue eivätkä sen oikeat kannattajat tee päivääkään töitä elämänsä aikana vaan sen työn tekee raha ja muut ihmiset jotka mahdollistavat sen rahan saamisen. Persujen kannattajista 11% on itse työttömiä eli enemmän kuin muiden puolueiden kannattajista.
Mä oon kokoomuslainen raksamies ja viime kuun tilistä tuli 5325 eur
Ei millään pahalla mutta kokoomus ei ajattele sinun asioitasi minuuttiakaan. Kokoomus ajaa suurten pääomien etuja, ei palkansaajien tai pienyrittäjien etua. Kapitalismi tarkoittaa sitä että tulet toimeen sijoittamasi pääoman tuotoilla. Markkinatalous tarkoittaa ihan muuta. Ymmärrän kyllä haaveen halustasi kuulua ns. parempaan yhteiskuntaluokkaan mutta kokoomuksen kannattaminen ei tee sinusta kapitalistia vaikka kuinka toivoisit. Mutta jokaisella meistä on oikeus omaan mielipiteeseensä. Osalla se perustuu tosiasioihin ja osalla johonkin muuhun.
Se on kyllä sääli, että puolueen yleinen linja on mennyt tuollaiseksi. En kuitenkaan osaa siitä kokonaan persuja syyttää. Kyllä Grahn-Laasonen on ihan hienosti politiikallaan ilmaissut sen, miten sivistystä arvostaa. Ja kuulemma ihan kokoomuksen poliittisen ohjelman mukaisesti.
Maakunnissa sivistysporvareita vielä on ja heidän kanssaan on mielekästä keskustella myös niistä erimielisyyksistä, mutta se ei toki juurikaan lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnissa sata kokoomusta ja perussuomalaisia haukkuvaa aloitusta palstalle. Se on vasemmiston anti politiikkaan 2025. Surullisen alas olette vajonneet.
Tähän on vastauksena se, että tähän aikaan palstalle ehtii kirjoittelemaan vain yhteiskunnan elätit ja vapaamatkustajat, kokoomuksen ja persujen kannattajat ovat varmaan töissä
Tiedäthän että aito kokoomuslainen ei tee töitä? Kokoomus on suurten pääomien puolue eivätkä sen oikeat kannattajat tee päivääkään töitä elämänsä aikana vaan sen työn tekee raha ja muut ihmiset jotka mahdollistavat sen rahan saamisen. Persujen kannattajista 11% on itse työttömiä eli enemmän kuin muiden puolueiden kannattajista.
Mä oon kokoomusl
Sit ku Lindtmanista tulee pääministeri, nouseeko mun kuun tili 6325 euroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ulosanti muistuttaa nykyään öyhöttämistä. Jotenkin tuntuu, että puoluetta mediassa edustavat henkilöt eivät nykyään osaa sivistynyttä tai edes sen kuuloista kielen- ja äänenkäyttöä. Henkii jollakin tavoin perussuomalaisuudesta oppia saanutta karkeaa ja ehkä vähän rahvaanomaista ilmaisua. Puhumattakaan päätöksistä, joissa itse ovat olleet aloitteen- ja vastuunkantajia. Röyhkeää "kavereille" ensin -touhua. "Sydän on oikealla" sen kyllä huomaa. "Siniveriset", päivääkään oikeita töitä tuskin tehneet, jotta iho pysyy kalkivalkoisena, johon aurinko ei koskaan paista.
Musta tuntuu että vasemmistolaiset ei oo tehny oikeita töitä, eikä duunarimiehet äänestä niitä. Mä oon ite raksamies joka äänestää Kokoomusta.
Ei Paavo Arhinmäki oo ikinä tehny mitään töitä jos tulis hiki.
Olet siis wanna be -kokoomuslainen? No, sinunkin äänesi kelpaa heille kyllä. :D
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä sääli, että puolueen yleinen linja on mennyt tuollaiseksi. En kuitenkaan osaa siitä kokonaan persuja syyttää. Kyllä Grahn-Laasonen on ihan hienosti politiikallaan ilmaissut sen, miten sivistystä arvostaa. Ja kuulemma ihan kokoomuksen poliittisen ohjelman mukaisesti.
Maakunnissa sivistysporvareita vielä on ja heidän kanssaan on mielekästä keskustella myös niistä erimielisyyksistä, mutta se ei toki juurikaan lämmitä.
Sivistys sivistys sivistys. Hoet vaan tota tyhjää sanaa ilman konkretiaa. Miten se työ ja talouspolitiikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuoden öyhötyspalkinto menikin vasemmistolle, onneksi olkoon!
Sitten osaatkin kertoa, että mitä iloa duunarille on vasemmistolaisesta talouspolitiikasta eli kaikki verotetaan kuoliaaksi ja ostovoima tuhotaan? Silti verokertymät eivät edes riitä julkisen sektorin ylläpitoon. Mitä duunari tästä sosialismista hyötyy, muuta kuin ajautuu kaiken maksunaiseksi/mieheksi ilman, että on varaa mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen ulosanti muistuttaa nykyään öyhöttämistä. Jotenkin tuntuu, että puoluetta mediassa edustavat henkilöt eivät nykyään osaa sivistynyttä tai edes sen kuuloista kielen- ja äänenkäyttöä. Henkii jollakin tavoin perussuomalaisuudesta oppia saanutta karkeaa ja ehkä vähän rahvaanomaista ilmaisua. Puhumattakaan päätöksistä, joissa itse ovat olleet aloitteen- ja vastuunkantajia. Röyhkeää "kavereille" ensin -touhua. "Sydän on oikealla" sen kyllä huomaa. "Siniveriset", päivääkään oikeita töitä tuskin tehneet, jotta iho pysyy kalkivalkoisena, johon aurinko ei koskaan paista.
Musta tuntuu että vasemmistolaiset ei oo tehny oikeita töitä, eikä duunarimiehet äänestä niitä. Mä oon ite raksamies joka äänestää Kokoomusta.
Ei Paavo Arhinmäki oo ikinä tehny mitään töitä jos tulis hiki.
aivan. Ja mulle kelpaa niiden politiikka. En oo köyhä vaikka oon käyny vaan ammattikoulun.
Vierailija kirjoitti:
"Stubbi näyttäisi olevan ihan asiallinen liberaali äijä. Toivottavasti jatkaa isällisellä linjalla ja laittaa porukkaa ojennukseen."
Stubb edustaa sitä vanhaa Kokoomusta jota itsekin aikanani kykenin äänestämään. Vaikka siellä oli silloinkin se konservatiivisempi siipi niin sitä tasapainottamassa oli tämä liberaali, kansainvälinen ja sivistynyt siipi. Nyt tasapaino on keikahtanut ihan liikaa konservatiivien puolelle ja me liberaalit porvarit olemme vailla poliittista kotia.
Sanoisin että liberaaleilla ei oikein muutenkaan ole kotia. Äänestän demareita koska haluan käyttää ääneni ja en oikein muita pysty äänestämään, mutta olen kyllästynyt siihen että liberaali-konservatiivi-keskustelu keskittyy nykyään lähes kokonaan mmuuttoon ja seksuaalivähemmistöihin. Varsinkaan jälkimmäinen ei kiinnosta minua juuri lainkaan, ja koen että olisi tärkeämpiäkin asioita hoidettavana. Minulle liberaalit arvot ovat pitkälti sitä sivistystä, haluaisin että jokaisella olisi mahdollisimman laajat tiedot ja taidot toteuttaa omaa elämäänsä muita häiritsemättä tai rajoittamatta.
"Olet siis wanna be -kokoomuslainen? No, sinunkin äänesi kelpaa heille kyllä. :D"
Duunarit larppaamassa kokoomuslaista on vähän sama, kuin Yhdysvalloissa punaniskat äänestävät Trumppia, koska se on "eliittiä vastaan".
Ei järjen hiventäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb on presidenttinä yllättänyt minut täysin. Hän on hyvä presidentti.
En äänestänyt mutta olen erittäin tyytyväinen. Nyt pitäisi myös jatkaa Niinistön isällistä linjaa ja nuhdella näitä pölkkypäitä.
Kekkonenhan teki sitä ja sitä kyllä toivotaan, koska presidentin puhuttelu on myös kansan ääni. Suomi on liberaali länsimainen kansa. Hyvä presidentti meillä on. Kokoomuksen pitäisi ottaa presidentistä mallia.
Ilkka Kanerva oli hyvä tyyppi myös. Mitä muuten on nyt tapahtunut tälle nykyiselle porukalle?
Ihmettelen kyllä kannatusta. Ei ole minulta mennyt vuosikymmeniin enää ääntä kokoomukselle.
Se on iha vakiintunu tapa ettei presidentti sotkeennu parlamentin asioihin.
Sä oot vaan vaan vasemmistolainen joka toivoo että Kokoomus ois vasemmistolaisempi puolue.
Ei. Kyllä minä oletin pitkään että kokoomus on liberaalisempi puolue, mutta näyttäisi nyt menevän niin että konservatiivinen myy ennemmän. Tämä on kuitenkin pitkäaikainen mainehaitta.
Enemmistö näkee nyt kokoomuksen vanhankantaisena. Pitäisi ajatella jatkuvuutta ja tuo voi aiheuttaa maineen menetyksen pitkäksi aikaa. Tolkku unohtui kun lähdettiin persujen kanssa asioimaan. Kokoomus on aina ollut vasemmalla, kun uudistui seitkytluvulta näihin päiviin. Suomessa ei ole sellaisenaan mitään oikeistoa perinteisessä mielessä, vaikka nyt ilmeisesti sellaista yritetään larpatakin.
Raksamies, joka saat käteen sen reilut 5 tonnia, koita ymmärtää, että kokoomus on vuorineuvospuolue.
Se ajaa sellaisten asiaa, jotka ei tee ruumiillista työtä, eikä edes valkokaulusduunia, vaan laskee optioitaan ja sijoituksiaan.
Jos joutuu itsensä palkalla elättämään, kokoomus ei ole oikea puolue äänestettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Stubbi näyttäisi olevan ihan asiallinen liberaali äijä. Toivottavasti jatkaa isällisellä linjalla ja laittaa porukkaa ojennukseen."
Stubb edustaa sitä vanhaa Kokoomusta jota itsekin aikanani kykenin äänestämään. Vaikka siellä oli silloinkin se konservatiivisempi siipi niin sitä tasapainottamassa oli tämä liberaali, kansainvälinen ja sivistynyt siipi. Nyt tasapaino on keikahtanut ihan liikaa konservatiivien puolelle ja me liberaalit porvarit olemme vailla poliittista kotia.
Sanoisin että liberaaleilla ei oikein muutenkaan ole kotia. Äänestän demareita koska haluan käyttää ääneni ja en oikein muita pysty äänestämään, mutta olen kyllästynyt siihen että liberaali-konservatiivi-keskustelu keskittyy nykyään lähes kokonaan mmuuttoon ja seksuaalivähemmistöihin. Varsinkaan jälkimmäinen ei kiinnosta minua juuri lainkaan, ja koen että olisi tärkeämpiäkin asi
Miten ne suomessa ei nyt muka ois?
Outoa tuo sun liberalismi-sanan hokeminen. Suomessa saa nykyään sanoa vaikka iltalehden kannessa et mä tykkään tunkea käpyjä omaan perseeseeni ja kukaan ei paheksu siitä. Ketään ei kiinnosta kristinusko niin miten sun liberalismi on uhattuna tai miks sä tarvit lisää sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Paavo Arhinmäki oo ikinä tehn
aivan. Ja mulle kelpaa niiden politiikka. En oo köyhä vaikka oon käyny vaan ammattikoulun.
Minäkin olen hyvätuloinen, koska Suomessa siihen ei tarvita kummoisia tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistys sivistys sivistys. Hoet vaan tota tyhjää sanaa ilman konkretiaa. Miten se työ ja talouspolitiikka
Whataboutismia parhaimmillaan. Tässä aloituksessa puhutaan sivistysporvareista eli minusta sivistyksestä voi silloin kommenttikentässä keskustella varsin luontevasti. Työ- ja talouspolitiikasta voi puhua lukemattomissa muissa keskusteluissa. Ja voit itse kirjoittaa jonkin kattavan kommentin niistä, vai onko muiden nälviminen sekä keskustelun harhauttaminen kenties antoisampaa?
"Sivistysporvari" = Joku oikeistopoliitikko joka myy periaatteensa ja taipuu vasemmiston juoksupojaksi. Kylmän sodan aikana tämä saatiin aikaan uhkaamalla leimata neuvostovastaiseksi, nykyään riittää nimittely persuksi tai ilmastonmuutoksen kieltäjäksi yms.
Vierailija kirjoitti:
"Olet siis wanna be -kokoomuslainen? No, sinunkin äänesi kelpaa heille kyllä. :D"
Duunarit larppaamassa kokoomuslaista on vähän sama, kuin Yhdysvalloissa punaniskat äänestävät Trumppia, koska se on "eliittiä vastaan".
Ei järjen hiventäkään.
Niin mut ku mä tienaan nyt yli 5000 euroa kuussa niin tienaanko mä yli 6000 euroa jos Lindtman ois pääministeri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että liberaaleilla ei oikein muutenkaan ole kotia. Äänestän demareita koska haluan käyttää ääneni ja en oikein muita pysty äänestämään, mutta olen kyllästynyt siihen että liberaali-konservatiivi-keskustelu keskittyy nykyään lähes kokonaan mmuuttoon ja seksuaalivähemmistöihin. Varsinkaan jälkimmäinen ei kiinnosta minua juur
Taisit nyt vain lukea kommentista mielestäsi ärsyttävän sanan ja ohittaa kaiken muun.
Vierailija kirjoitti:
Raksamies, joka saat käteen sen reilut 5 tonnia, koita ymmärtää, että kokoomus on vuorineuvospuolue.
Se ajaa sellaisten asiaa, jotka ei tee ruumiillista työtä, eikä edes valkokaulusduunia, vaan laskee optioitaan ja sijoituksiaan.
Jos joutuu itsensä palkalla elättämään, kokoomus ei ole oikea puolue äänestettäväksi.
Mä en usko tuota.
Jos kävisit töissä niin tietäisit, että on lounasaika.