Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 päivää pitää pärjätä satasella. Että tähän on tultu!

Vierailija
10.04.2025 |

5e päivä. Täällä haukutaan kun tekee näitä aloituksia et rahat loppu jne. mutta tajutkaa että tää on nyt monille todellisuus.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan riittää.todella hyvin alle kolmeksi viikoksi. Puuroa, itse leivottua leipää, hernekeittoa, uunijuureksia, kaalipataa, uuniperunaa, peruna ja jauhelihakastiketta/ kalapuikkoja, makaronilaatikkoa, nakkikeittoa, riisipuuroa... Viitsimisestä pelkästään kiinni. Ja aikahan sulla on kun olet vapaamatkustaja. Mene keräämään pulloja.

Tämä. Provopaskaläskiperse-AP:lla olisi siis 35(!) euroa käytettäväksi per viikko. Tuolla söisi herroiksi. Pulloja keräämällä saa hetkessä lisätienestejä vitosen tai kympinkin per päivä.

Vierailija
22/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitäisi kokoajan keskustella. 

Vinkit on annettu tuhat kertaa.

Miksi niitä samoja neuvoja pitäisi jankata päivästä toiseen.

Täälä kato muutama jankuttaja hullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko nyt vihdoin korkea aika opetella tekemään vaikka keittoruokaa ? Ja aamuisin ja iltapalaksi puuroa? Olisko mahdollista ? Vai olisko parempi woltata pizzaa ? 

Typerä kommentti. Noilla rahoilla ei kukaan wolttaa pizzaa. Jos sitä haluaa ja rahaa voi hakea itse.

Vierailija
24/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakon edessä pärjää kyllä ilman vessapaperia ja hammastahnaa. Persuksen voi pestä pideellä tai jos sellaista ei ole niin suihkussa ja hampaat voi harjata pelkällä vedellä sen 20 pvän ajan. Siihen ei maailma kaadu. 

Miksi kukaan käyttää vessapaperia? En ole eläessäni käyttänyt sitä. Mitä sillä tehdään? Älä vain sano, että jengi hieroo sillä persereikäänsä. Ei ihmekään, että porukka haisee ihan saatanasti.

Vierailija
25/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

satasella saat kaljapöhnät...

Vierailija
26/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko nyt vihdoin korkea aika opetella tekemään vaikka keittoruokaa ? Ja aamuisin ja iltapalaksi puuroa? Olisko mahdollista ? Vai olisko parempi woltata pizzaa ? 

Köyhimmät ei voi käyttää woltia. Tai jos käyttää, niin syö todella vähän. Tosin hävikkiruokaa voi joskus saada halvalla.

No köyhimmät ne käyttää wolttia, meitä on kaksi työssäkäyvää eikä koskaan woltata. Naapuri Talissa asuu paljon ns kotona loisivia siellä kulkee woltin lähetit yhtenään 

Köyhimmät EI VOI tilata woltista päivittäin. EI RAHAT RIITÄ.  Sitä ei voi kiistää millään mielipiteillä.

Vierailija
27/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen elänyt 10 eurolla yhden viikon

Riippuu siitä minkälaiset varastot on kaikkea tarvittavaa. Ihmiset tarvitsee muutakin kuin ruokaa. Pesuaineet? Puhelinlaskut? Wc-paperit? Hammastahnat? Bussiliput? Lääkkeet? Jne.?

No sosku eli Kela maksaa lääkkeet, bussilippuja tuskin tarvitsee kun tuskin on mitään menoa esim työ tai opiskelu, WC paperia ilman pärjää, hammastahnaa saa alle eurolla eikä sitä yksi ihminen joka kuukausi osta, jos kuluttaa niin paljon ettei riitä kuin kuukaudeksi yks tuubi on muitakin ongelmia.

Vierailija
28/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä minkälaiset varastot on kaikkea tarvittavaa. Ihmiset tarvitsee muutakin kuin ruokaa. Pesuaineet? Puhelinlaskut? Wc-paperit? Hammastahnat? Bussiliput? Lääkkeet? Jne.?

Sossu maksaa bussiliput, lääkkeet jne.

Kela ei maksa bussilippuja. Lääkkeistä maksetaan reseptilääkkeet, mutta osa reseptillä määrätyistä lääkkeistä ei kuulu korvauksen piiriin, esim. jotkut lääkevoiteet.  Reseptivapaita lääkkeitä ei korvata. Se ei tarkoita, ETTEIKÖ NIITÄKIN TARVITSISI, esim. särkylääkkeet, tulehduslääkkeet, silmätipat, ihottumavoiteet, antihistamiinit, atooppisen ihon voiteet.

Vierailija
29/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla saa riittävästi köyttä.

Vierailija
30/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakon edessä pärjää kyllä ilman vessapaperia ja hammastahnaa. Persuksen voi pestä pideellä tai jos sellaista ei ole niin suihkussa ja hampaat voi harjata pelkällä vedellä sen 20 pvän ajan. Siihen ei maailma kaadu. 

Hammasterveyttä ei voi välillä jättää tauolle.

Vierailija
31/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kyllä pärjää.

Jos on hammastahna loppu ja sitä pitää ostaa niin sitten ostat halvinta. Vessapaperi jos on loppu niin ole ilman, se ei ole edes tarpeellista muutenkaan. Pesuaineetta kyllä pärjää tuon ajan jos ne on loppu. Ruokaahan tuolla saa vaikka mitä.

Vierailija
32/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla käytin kestovaippoja ja mä käytin lisäimuja vessapaperina. Pieni sanko oli käsienpesu altaan alapuolella ja siinä vedessä kastelin ja pyyhin imulla. Vessapaperia käytin vain kakkosen jälkeen.

Hammastahnaa ilman en oo elänyt. 

Vierailija
33/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just noin. Osalle ei jää muuta. 

Vierailija
34/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuraiteet jatkukoon, mutta Xtran hammastahna on 0.63€ 125ml. Xtra vessapaperi 1,8€

Ruoka on ihan hirveän kallista :(

Tsemppiä! Parempia aikoja odotellessa 

Vierailija
35/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen tilanne. Tosin olen maksanut jo pakolliset menot, ettei ole enää kuin ruokakulut jäljellä.

Ja tämä ei tullut yllätyksenä. Minulla on tarkka budjetointi excel jokaiselle kuukaudelle, ja tiedän tarkkaan kulutukseni nyt ja aavistuksen tulevaisuudesta. (Esimerkiksi kirjoitan jo etukäteen ensi kuun tiedostoon lääkärin maksun) Näin se vain menee, kun ei ole paljoa enempää. 

Tarkkaa hommaa on, ja jos tämä on ensimmäinen kerta, suosittelen juuri jakamaan rahaa vaikka päiville tai viikolle (esim. 30e/viikko.) Se helpottaa budjetissa pysymistä. Jos tulee ongelmia, älä pelkää kysyä apua tutuilta tai asuinpakkasi auttavilta tahoilta. Tsemppiä!

Parempaa tulevaisuutta odotellessa <3

Koetko tilanteen todella stressaavaksi vai auttaako tarkka budjetointi sinua henkisesti? 

Vierailija
36/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pärjää ihan hyvin, kun ei wolttaa tai ostele turhuuksia. Ärsyttää nämä, kenen mielestä tuolla rahalla ei voi syödä monipuolisesti tai terveellisesti. Kyllä taatusti voi, kun tekee itse ja katsoo tarjoukset. Moni ei vaan jaksa muuta kun törkätä uuniin sen neljän euron pakastepizzan ja sitten valittaa, kun rahat on loppu puolessa välissä kuuta. 

Vierailija
37/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti naudan jauhelihaa voissa paistettuna per päivä. Jos on nälkä niin lisää voita. Menee ihan hyvin budjettiin. Siitä saat kaiken ravinnon, kuten sudetkin ja niistä polveutuvat ihmisen parhaat ystävät.

Vierailija
38/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan riittää.todella hyvin alle kolmeksi viikoksi. Puuroa, itse leivottua leipää, hernekeittoa, uunijuureksia, kaalipataa, uuniperunaa, peruna ja jauhelihakastiketta/ kalapuikkoja, makaronilaatikkoa, nakkikeittoa, riisipuuroa... 

Viitsimisestä pelkästään kiinni. Ja aikahan sulla on kun olet vapaamatkustaja. Mene keräämään pulloja.

Alapeukuttajat ei osaa yhtäkään näistä mainitsemistasi ruoista tehdä :D

Vierailija
39/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta perunaa, jauhoja,hiivaa  ja munia, saat todella paljon niitä, Oivariinia  tms. vastaavaakin saa  .Elät hyvin niillä tuon ajan ,kun leivot leipää ja keität perunoita, munia. Silmät auki kun on esim kanaa alennuksessa.

Ei se leipominen ole niin vaikeaa. Yksinkertaista leipää saa,kun vesi,hiiva ja jauhot sekoitetaan suht kiinteäksi taikinaksi ja annetaan nousta. Netistä,löytyy ohjeita 

Vierailija
40/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen tilanne. Tosin olen maksanut jo pakolliset menot, ettei ole enää kuin ruokakulut jäljellä.

Ja tämä ei tullut yllätyksenä. Minulla on tarkka budjetointi excel jokaiselle kuukaudelle, ja tiedän tarkkaan kulutukseni nyt ja aavistuksen tulevaisuudesta. (Esimerkiksi kirjoitan jo etukäteen ensi kuun tiedostoon lääkärin maksun) Näin se vain menee, kun ei ole paljoa enempää. 

Tarkkaa hommaa on, ja jos tämä on ensimmäinen kerta, suosittelen juuri jakamaan rahaa vaikka päiville tai viikolle (esim. 30e/viikko.) Se helpottaa budjetissa pysymistä. Jos tulee ongelmia, älä pelkää kysyä apua tutuilta tai asuinpakkasi auttavilta tahoilta. Tsemppiä!

Parempaa tulevaisuutta odotellessa <3

Koetko tilanteen todella stressaavaksi vai auttaako tarkka budjetointi sinua henkisesti? 

Minua budjetointi auttaa sekä henkisesti että yksinkertaisesti pysymään pinnalla ja säästämään yllättäviin menoihin.

Opiskeluaikana oli enemmän stressiä ja budjetti hyvin pieni, ja on jäänyt siitä elämään budjetointi. Nyt työttömänä on saanut enemmän rahaa, ja alkuun se oli ihan rentoakin, mutta sairaus ja inflaatio on alkanut syödä niin paljon, ettei ero enää juurikaan tunnu. Tuntuu kuin olisin opiskelija taas.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän