Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 päivää pitää pärjätä satasella. Että tähän on tultu!

Vierailija
10.04.2025 |

5e päivä. Täällä haukutaan kun tekee näitä aloituksia et rahat loppu jne. mutta tajutkaa että tää on nyt monille todellisuus.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän.  Ruokaa saa sen verran, että voi syödä edes jotain, mutta ei saa monipuolisesti. Bussilippuun ei riitä.

Vierailija
2/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa on.

Vierailija
4/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä pitäisi kokoajan keskustella. 

Vinkit on annettu tuhat kertaa.

Miksi niitä samoja neuvoja pitäisi jankata päivästä toiseen.

Vierailija
5/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko nyt vihdoin korkea aika opetella tekemään vaikka keittoruokaa ? Ja aamuisin ja iltapalaksi puuroa? Olisko mahdollista ? Vai olisko parempi woltata pizzaa ? 

Vierailija
6/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitäisi kokoajan keskustella. 

Vinkit on annettu tuhat kertaa.

Miksi niitä samoja neuvoja pitäisi jankata päivästä toiseen.

Ehkä vinkkejä ei tarvitakaan.  Vinkeillä tai ilman on surkeaa jos on vain satanen kolmeksi viikoksi.

Vierailija
7/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Satanen riittää mainiosti jos siitä ei tarvitse maksaa laskuja. Jos on laskuja soitat niille laskuttajille ja sovit uudet maksuajat ja ostat tuolla ruokaa. Helposti riittää.

Terv: Olen tullut toimeen paljon vähemmälläkin.

Vierailija
8/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen elänyt 10 eurolla yhden viikon

Vierailija
9/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hulppeat neliöt tai piikkipaikka? Jos on, miksi muiden pitäisi rahoittaa? 

Vierailija
10/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko nyt vihdoin korkea aika opetella tekemään vaikka keittoruokaa ? Ja aamuisin ja iltapalaksi puuroa? Olisko mahdollista ? Vai olisko parempi woltata pizzaa ? 

Köyhimmät ei voi käyttää woltia. Tai jos käyttää, niin syö todella vähän. Tosin hävikkiruokaa voi joskus saada halvalla.

Vierailija
11/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hulppeat neliöt tai piikkipaikka? Jos on, miksi muiden pitäisi rahoittaa? 

miksi sä vastaat aplle, mun mielestä 100 euroa yhdeksi kk on hyvä summa

Vierailija
12/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä minkälaiset varastot on kaikkea tarvittavaa. Ihmiset tarvitsee muutakin kuin ruokaa. Pesuaineet? Puhelinlaskut? Wc-paperit? Hammastahnat? Bussiliput? Lääkkeet? Jne.?

Vierailija
13/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhimmät ei voi käyttää woltia. Tai jos käyttää, niin syö todella vähän. Tosin hävikkiruokaa voi joskus saada halvalla.

No köyhimmät ne käyttää wolttia, meitä on kaksi työssäkäyvää eikä koskaan woltata. Naapuri Talissa asuu paljon ns kotona loisivia siellä kulkee woltin lähetit yhtenään 

Vierailija
14/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riittää.todella hyvin alle kolmeksi viikoksi. Puuroa, itse leivottua leipää, hernekeittoa, uunijuureksia, kaalipataa, uuniperunaa, peruna ja jauhelihakastiketta/ kalapuikkoja, makaronilaatikkoa, nakkikeittoa, riisipuuroa... 

Viitsimisestä pelkästään kiinni. Ja aikahan sulla on kun olet vapaamatkustaja. Mene keräämään pulloja.

Vierailija
15/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen tilanne. Tosin olen maksanut jo pakolliset menot, ettei ole enää kuin ruokakulut jäljellä.

Ja tämä ei tullut yllätyksenä. Minulla on tarkka budjetointi excel jokaiselle kuukaudelle, ja tiedän tarkkaan kulutukseni nyt ja aavistuksen tulevaisuudesta. (Esimerkiksi kirjoitan jo etukäteen ensi kuun tiedostoon lääkärin maksun) Näin se vain menee, kun ei ole paljoa enempää. 

Tarkkaa hommaa on, ja jos tämä on ensimmäinen kerta, suosittelen juuri jakamaan rahaa vaikka päiville tai viikolle (esim. 30e/viikko.) Se helpottaa budjetissa pysymistä. Jos tulee ongelmia, älä pelkää kysyä apua tutuilta tai asuinpakkasi auttavilta tahoilta. Tsemppiä!

Parempaa tulevaisuutta odotellessa <3

Vierailija
16/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää elämänhallinnan harjoittelua. 

Vierailija
17/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turboläskiperse siellä vinkuu, kun joka päivä pitäisi saada kaksi irakilaisen tekemää perhepizzaa napaan. Hyi saatana.

Vierailija
18/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä minkälaiset varastot on kaikkea tarvittavaa. Ihmiset tarvitsee muutakin kuin ruokaa. Pesuaineet? Puhelinlaskut? Wc-paperit? Hammastahnat? Bussiliput? Lääkkeet? Jne.?

Sossu maksaa bussiliput, lääkkeet jne.

Vierailija
19/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli budjetti 20€ per viikko kuun loppuun. Mutta sainkin Kelasta 180€ toimeentulotukea. Kiitos hyvinvointiyhteiskunnan joka ainakin vielä toimii. Oli kyllä pitkä prosessi tuo haku.

Vierailija
20/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakon edessä pärjää kyllä ilman vessapaperia ja hammastahnaa. Persuksen voi pestä pideellä tai jos sellaista ei ole niin suihkussa ja hampaat voi harjata pelkällä vedellä sen 20 pvän ajan. Siihen ei maailma kaadu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän