Mitä tarkoittaa: saat sen mistä luovut?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Läheisriippuvuus on toinen pöljä ajatelma.
Mielestäni se on reaktio ja syvemmällä kuin ajatus. Reagoidaan tunteella menetyksen pelkoa vastaan esimerkiksi. Ajatelmissa toiminta voidaan pukea rakastamiseksi yms vaikka kyse on pelkoa pakoon juoksemisesta. Esimerkiksi siis näin.
Vierailija kirjoitti:
Kun lakkaat jahtaamasta jotakin, se tulee sun luo.
miten toimii esim. inceleillä? Jahtaako moni heistä naisia?
Esim. liiallinen takertuminen ja väkisin asioiden kontrollointi ei ole hyväksi. Haitallisia toimintamalleja ylläpidetään usein jostain syystä tai tarpeesta, joka paradoksaalisesti karkaa usein sitä kauemmas, mitä enemmän siihen pyrit. Ajatuksella pyritään näkemään näitä turhia tapoja ja ajatusvääristymiä ja tarvittaessa päästämään niistä irti.
Jos otetaan vaikka tuo kontrollointi esimerkiksi. Kontrolloit kaikkea ja kaikkia siksi, että et kokisi pelkoa menettämisestä tai asioiden pieleen menemisestä. Tavoitteena on saavuttaa onnistumisten putki ja mielenrauha asioita täydellisesti hallitsemalla. Kontrolloinnilla kuitenkin päinvastoin ylläpidät pelkoja, etkä saa koskaan rauhaa, sillä elämästä ei kontolloitavat asiat lopu.
Kun luovut kontolloinnista, et olekaan yhtäkkiä enää vastuussa asioiden onnistumisesta tai epäonnistumisesta, etenkään muidenkin puolesta. Sinun ei tarvitsekaan pelätä, mitä seuraavaksi tapahtuu, kun se ei olekaan enää sinun asiasi. Näin saat lopulta lisää mielenrauhaa, jota alunperinkin kaipasit.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpöä. Kaikkea mitä haluaa ei voi saada. Siis luovu turhista haaveiluista. Tyydy vaan siihen mihin sinulla on voimavaroja ja kykyjä.
Tarina kalastajasta ja bisnesmiehestä käsittelee mielestäni juuri aihetta.
https://hidastaelamaa.fi/2011/01/tarina-kalastajasta-ja-liikemiehesta/
No siis jotkut uskoo, että saat sitä mitä olet energialtasi. Eli, jos haluat jotain, sun pitää saada itsesi uskomaan, että sulla on se jo, ja luopua siitä haluamisesta, ja sitten saat sen koska se tulee sun luo automaattisesti. Eli vaiks käytännössä haluat paljon rahaa, koska se raha tuo sulle turvaa ja vapautta. Et saa sitä niin kauan kun haluat sitä, koska sulla on lack mindset. Mutta sitten, kun saat mielesi käännettyä niin, että vaiks opettelet säästämään, ja saat siitä säästämisestä sitä turvaa ja vapautta kun tajuat että hei mähän pärjään, etkä sitten enää tarviikaan isoa rahatukkoa kun sulla on jo tarpeeksi, sillon sen ison rahatukon pitäs sulle tulla, koska olet jo energialtasi ihminen, jolla on se mitä joskus muinoin pyysit.
Rakastan Tommy Hellstenin ajatuksia, ja ne on auttanut paljon mua elämässäni <3 Lähiaikoina olen lukenut niitä päivittäin. Kannattaa pysähtyä lukemaan niitä kirjoja, jos yhtään tuntuu siltä. Niiden sanojen taakse kytkeytyy suuri viisaus<3
Eli jos irtisanoudun työpaikasta, minulle tarjotaan jostain yhtäkkiä parempia töitä? Just.
N50+
Antamalla rahansa huijarille rikastuu. Lopettamalla treenaamisen pääsee hyvään kuntoon. Olemalla ylläpitätämättä ihmissuhteita ihmissuhteet lujittuvat. Irtisanoutumalla töistä saa uuden työpaikan. New age roskaa.
Nuorena noudatin sitä hieman liikaa ja jouduin ongelmiin. Mutta tietyssä määrin ehkä jollekin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovuin vanhasta sohvastani, ja olisi kyllä todella ikävää, jos se tulisi minulle takaisin. Kauhea homma oli saada joku edes hakemaan se ilmaiseksi pois.
Jos et ajattele sohvaa konkreettisesti vaan sitä, että siinä oli mukava istua. Kun luovut vanhasta sohvasta, saat uuden tilalle, joka on vielä mukavampi istua.
Eli kyseessä on kökkö verbaalinen silmänkääntötemppu? Sitäpä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan Tommy Hellstenin ajatuksia, ja ne on auttanut paljon mua elämässäni <3 Lähiaikoina olen lukenut niitä päivittäin. Kannattaa pysähtyä lukemaan niitä kirjoja, jos yhtään tuntuu siltä. Niiden sanojen taakse kytkeytyy suuri viisaus<3
Lähiaikoina viittaa lähitulevaisuuteen. Lähiaikoina aiot lukea Hellstenin kirjoja.
Viime aikoina viittaa lähimenneisyyteen. Viime aikoina olet lukenut niitä päivittäin.
Kannattaa lukea se kirja ennen kuin tekee siitä oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Antamalla rahansa huijarille rikastuu. Lopettamalla treenaamisen pääsee hyvään kuntoon. Olemalla ylläpitätämättä ihmissuhteita ihmissuhteet lujittuvat. Irtisanoutumalla töistä saa uuden työpaikan. New age roskaa.
Tai ihan vain roskaa. Ei tuossa ole mitään uushengellistä.
Kun lakkaat jahtaamasta jotakin, se tulee sun luo.