Mitä tehdä vainoajalle
Minusta levitellään huhuja anonyymisti, mutta kuitenkin että minut tunnistetaan. Olen 100% varma kuka huhuja levittää. Ottaako poliisit vakavasti näitä, kannattaako tehdä rikosilmoitus? Ja tärkein, saahan tuo ihminen tuomion ja mahdollisesti lukkojen taakse koska tiedän ettei ole töissä (ei ole kykenevä maksamaan korvauksia) Tätä on jatkunut nyt jo puoli vuotta eikä loppua näy. Syytä en tiedä miksi tämä ihminen tekee näin, liittyy yhteisiin tuttuihin ja sen myötä helppo yhdistää ja sanon epäillynkin suoraan jos teen ilmoituksen niin osaavat ottaa seurantaan.
Onko kellään kokemusta vastaavasta, miten asia ratkesi vai ratkesiko ollenkaan? Mietityttää prosessin kesto ja onko sitten kuitenkin turhaa jos ei tuomita ja menee vaan pahemmaksi.
Kommentit (68)
Luin otsikon ensin että mitä tehdä vainajalle ja ajattelin että taas se yksi trolli kysyy neuvoja miten hävittää ruumis...
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten saisi häiriköt lopettamaan jatkuvan kotirauhan rikkomisen? Poliisi tietää kyllä, mutta selvästikään ei tee mitään. Kotirauhan piiristä häviää myös tietoa rikosilmoituksista.
Ei minulta. En ole tehnyt rikosilm.
Minullakin on kokemusta perättömien huhujen kohteeksi joutumisesta. Se on ollut todella raskasta. Yleensä huhuja levitetään, kun huhujen levittäjältä puuttuu jotain, mitä sinulla on. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on kokemusta perättömien huhujen kohteeksi joutumisesta. Se on ollut todella raskasta. Yleensä huhuja levitetään, kun huhujen levittäjältä puuttuu jotain, mitä sinulla on. Tsemppiä!
Tämä on totta. Jos luen rivien välistä niin ap käy töissä ja tuo huhujen levittäjä ei, joten siinäpä se syy onkin. Kateellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minun tapauksessa pahantahtoinen, kateellinen, ennestään ventovieras naisjoukko alkoi kirjoitella jatkuvia solvauksia ulkonäöstäni tänne heti sen jälkeen, kun nuoremmilta miehiltä alkoi virrata palstaterveisiä.
Vaikka en koskaan kenenkään heidän kanssaan kahvitellut, ottanut somekaverikseni, vaihtanut nroa, mitään. Enkä etenkään varattua/ukkomiestä keneltäkään vienyt, niin naiset siitä huolimatta aloittivat julman palstakiusaamisen.
Brutaalia.
On todella.
Näin keväällä ovat pahimmillaan. Jotenkin heräävät koloistaan. Pitäisin mukana kättä pidempää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa se mahdollisuus, että joku maksaa hänelle vainoamisesta. Aika yleistä.
Ai niinkö,? mulle ihan uutta. Viitsitkö kertoa lisää, jotain esimerkkejä mitä on tapahtunut jne. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa se mahdollisuus, että joku maksaa hänelle vainoamisesta. Aika yleistä.
Ai niinkö,? mulle ihan uutta. Viitsitkö kertoa lisää, jotain esimerkkejä mitä on tapahtunut jne. ?
En ole koskaan kuullut moisesta. Paljonko tämmöisestä maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut minäkään. Taitaa ap itse vastailla itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Jos luen rivien välistä niin ap käy töissä ja tuo huhujen levittäjä ei, joten siinäpä se syy onkin. Kateellisuus.
Tämä. Kateellisuus. Yleisinä syinä:
suosio, ulkonäkö. Varallisuus, karisma. Status, mikä tahansa lahjakkuus.
Kvaliteetti, jota kadehtijalla itsellään ei ole.
Hän ei saavuta samaa; siksi hän ei salli menestystä ihailemalleen=kadehtitulle.
Hän tietoisesti sabotoi kateutensa kohteen mustamaalaamalla tämän mainetta huhuin.
Näin se homma menee. Ihminen on.
kannatamme sellaista reservoir dogs kaltaista kyselytuntia. eli ihna peruskysymys; "mikset lopeta häirntääsi"?
miksi itse rettelöit?
kateellinen pentu ei kykene hallitsemaan pääkoppaansa. mikäli vielä ohjausryhmä on biasoitunut, hallitus ei kykene mihinkään, eikä myynti vedä. jotkut ovat käyttäneet sanontaa "myynti k.see".
pst. se voi myös olla toisin päin. vainoharhainen levittää loisijoista mielikuvaa vaikka ei itse kykene organisaatiossa eikä omien rahojen kanssa mitään riskiä ja muuten osinkojuissit jää vähiin. kasvatus ei ole linjassa strategian kanssa.
ei kenekkään pallit ja muut välineet ole ikinä kuulleet asiasta mitään?
mutta sitten kuuluu rääkäisy kun kissa nostetaan pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut minäkään. Taitaa ap itse vastailla itselleen.
Et ole vielä herännyt nykyaikaan, monikin hakkeriharratsaja tekee rahasta tai kaverinpalveluksesta mitä uskomattomimpia rikoksia ja tehtävänantoja, ja noita tekijöitä vieläpä löytyy melko paljon. Osa toimii vieläpä sellaisessa virassa, että on helppo pääsy pahan äärelle.
/sivustakatsoja
Tiedän tapauksen missä vainottu kuvitteli kaiken ja olikin itse se vainoaja + mustamaalaaja.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen missä vainottu kuvitteli kaiken ja olikin itse se vainoaja + mustamaalaaja.
Toiselta nimeltään skitsofrenia siis. Mutta varmaan harvinaisempaa.
Siis eikö tuolla toiminnalla apsta tulisi vainoaja:D
Kokemukseni mukaan täysi ignooraaminen auttaa eikä noteeraa ihmistä ollenkaan. Toki mt ongelmaiset erikseen ja näille täytyy tuomion lisäksi saada hoitoa jotta lopettavat. Ovat arvaamattomia. Olen ollut huhujen kohteena mutta koska kukaan ei niitä uskonut niin eipä haitannut, lopetti aikanaan kun laitoin estot yms lisäksi.