Työmatkavähennys poistuu koska omavastuu noussut
Pääkaupunkiseudulla Helsingin sisäinen kuukausilippu (AB) sekä Vantaan BC-lippu on kuukaudessa 72.10 e joten vuositasolla (11 kk) summa on alempi kuin 900 euron omavastuu. Joten tämäkin verovähennysoikeus meni.
ABC lipusta saa vielä jonkin verran takaisin kun se on kalliimpi.
Kommentit (6)
Työmatkavähennyksen poisto on parasta ympäristöpolitiikkaa. Kannustaa muuttamaan lähemmäksi töitä ja samalla sitoutumaan työnantajaan. Palkkakin riittää paremmin, kun ei mene rahat matkoihin. Voisi tehdä vähän pitempää päivääkin yhteiseen kassaan. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.
Työmatkavähennys poistuu koska PS halusi ajaa autoilijoiden asioita mutta ei niiden jotka käyvät työssä autolla. Hyvä hallitusohjelma! Halpaa kaljaa ja p***urallia.
Mä kuljen autolla töihin,muuten tarttisin abcd lipun. Liput kallistuu,mä vaan hyödyn kun haen matkakorvauksia. Ja kohta se on abcde lippu. Alle 20min ajan autolla töihin. Julkisilla mulla menis reilusti yli tunti suunta.
Oulun seudulla poistui vyöhykejärjestelmä, ja kuukausilippu maksaa 62€. Ihan sama siis vaikka kulkisit Limingasta Iihin asti, niin lippu maksaa saman verran. (tosin Liminka - Ii -matka alkaa olla jo sellainen, jossa lienee perusteet omat auton käytölle myös verotuksellisesti)
Vierailija kirjoitti:
Oulun seudulla poistui vyöhykejärjestelmä, ja kuukausilippu maksaa 62€. Ihan sama siis vaikka kulkisit Limingasta Iihin asti, niin lippu maksaa saman verran. (tosin Liminka - Ii -matka alkaa olla jo sellainen, jossa lienee perusteet omat auton käytölle myös verotuksellisesti)
Ja siis Limingasta Iihinhän on matkaayli 60 km
Joo kumma kun herrojen ilmaiset taksikyydit vaan ovat ilmaisia edelleen.