Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilitän: Kauhun hetkiä mummolassa...

Vierailija
14.03.2007 |

Oltiin sitten lapsen kanssa isomummolassa...

Mummo ei ole suomenkielinen, ja tuntuu siltä, että suomenkielen ymmärrys menee koko ajan huonompaan suuntaan. Kai se lapsellekin ruotsia puhu.

No. Mummo sai lainaan turvaistuimen, joka oli aika pieni lähes kaksveelle. Sellanen Britaxin Rock-a-tot. Siis sellanen, mikä meidän tytöllä oli vauvana. Lapsi kitisi koko matkan (joka onneksi oli yhteen suuntaan vaan parikyt minsaa), kun jalat oli suussa. Jos kolari ois tullu, ei siitä kopasta varmaan mitään hyötyä ois ollu. Niin, tosiaan, ennen sitä mummo piti mua hankalana, kun en suostunu siihen, että oisin pitäny lasta sylissä matkan ajan.

Siinä sitten kun huristeltiin, alkoi mummo puhua, että on muuten näkö menny toisesta silmästä ja painetta tuntuu toisessakin. Ja silmäleikkaukseen jonotetaan. Kyseinen mummo on muutenkin ollut tähän mennessä elämää ainoa kuski, jonka kyydissä olen pelännyt. Sen ajotyyli on sellainen: " ai kun kivat ikkunaverhot tuolla" (jarruttaa keskellä risteystä kaupungissa), " ai meidän piti kääntyä tonne" (ajaa kolmen kaistan yli..), " no ohitanko ton bussin, en, ohitan..." (jarruttelee ja kiihdyttelee ihan miten sattuu...), eikä ikinä käytä vilkkua. Joo, kyllä tuli Isä Meidän tavattua pari kertaa.

Alkaa ilmeisesti lanttu lahoamaan. Vaikka se on mun isovanhemmista nuorin, niin silti ehdottomasti vanhuudenhöperöin. Pelotti jättää lapsi sen hoidettavaks, vaikka olin vaan neljä tuntia poissa. Kehuskeli meinaan sillä, kuinka on mun äitiä ja tätiä aikoinaan kasvattanu. Mm. kun just ryömimään oppineet vauvat koskee lattialla olevaan kukkaan: äitini oli luunapin saatuaan loukkaantunut ja alkanut itkemään, tätini taas oli niin temperamenttinen, ettei uskonut, vaikka kuritettiin. No, olin kyllä tiennyt, että mummo on kasvattanut kurilla ja oli äitini sanojen mukaan jopa julma äiti. Se oli vaan uutta, ettei mummo näe siinä mitään väärää. Näin jo painajaisia, että se rupee mun lasta kurittamaan samalla tavalla. No, vähän kolhuja tuli, muttei onneks lapselle pahempaa, ainakaan tällä reissulla. Enkä tiedä, tuleeko uutta reissua ihan hetkeen. Ja annanko lasta sen hoidettavaks.

Ja sitten vaikka kuinka yrittää selittää, nää erityisruokavaliot ei tunnu menevän jakeluun. Nyt on sekä minä että lapsi maha sekasin. Että jee. Jos ei tajuu, ei tajuu.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa yhteyttä mummosi omalääkäriin (varatkaa soittoaika terveyskeskuksesta) ja kertokaa havainnoistanne. Sitten kun mummo menee sinne muuten niin lääkäri voi ottaa asian puheeksi. Tai vielä parempaa: varatkaa aika hänelle muistitestiin. Se voidaan tulla tekemään myös kotiin.

Kuulostaa erittäin tutulta.

Vierailija
22/22 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet mummusi mielenterveyttä niin kuin aiemmin mainitsit eri ketjussa, miksi sitten annat hoitaa lastasi? Samoin se pedofiili vaari, ota selvää ensin. Jos olet yh niin varmasti saat ilmaista apua.

Vaikka olet nuori niin ajattele vähän. Aloin jo miettimään että sinä ehkä olet se hullu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän