Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilitän: Kauhun hetkiä mummolassa...

Vierailija
14.03.2007 |

Oltiin sitten lapsen kanssa isomummolassa...

Mummo ei ole suomenkielinen, ja tuntuu siltä, että suomenkielen ymmärrys menee koko ajan huonompaan suuntaan. Kai se lapsellekin ruotsia puhu.

No. Mummo sai lainaan turvaistuimen, joka oli aika pieni lähes kaksveelle. Sellanen Britaxin Rock-a-tot. Siis sellanen, mikä meidän tytöllä oli vauvana. Lapsi kitisi koko matkan (joka onneksi oli yhteen suuntaan vaan parikyt minsaa), kun jalat oli suussa. Jos kolari ois tullu, ei siitä kopasta varmaan mitään hyötyä ois ollu. Niin, tosiaan, ennen sitä mummo piti mua hankalana, kun en suostunu siihen, että oisin pitäny lasta sylissä matkan ajan.

Siinä sitten kun huristeltiin, alkoi mummo puhua, että on muuten näkö menny toisesta silmästä ja painetta tuntuu toisessakin. Ja silmäleikkaukseen jonotetaan. Kyseinen mummo on muutenkin ollut tähän mennessä elämää ainoa kuski, jonka kyydissä olen pelännyt. Sen ajotyyli on sellainen: " ai kun kivat ikkunaverhot tuolla" (jarruttaa keskellä risteystä kaupungissa), " ai meidän piti kääntyä tonne" (ajaa kolmen kaistan yli..), " no ohitanko ton bussin, en, ohitan..." (jarruttelee ja kiihdyttelee ihan miten sattuu...), eikä ikinä käytä vilkkua. Joo, kyllä tuli Isä Meidän tavattua pari kertaa.

Alkaa ilmeisesti lanttu lahoamaan. Vaikka se on mun isovanhemmista nuorin, niin silti ehdottomasti vanhuudenhöperöin. Pelotti jättää lapsi sen hoidettavaks, vaikka olin vaan neljä tuntia poissa. Kehuskeli meinaan sillä, kuinka on mun äitiä ja tätiä aikoinaan kasvattanu. Mm. kun just ryömimään oppineet vauvat koskee lattialla olevaan kukkaan: äitini oli luunapin saatuaan loukkaantunut ja alkanut itkemään, tätini taas oli niin temperamenttinen, ettei uskonut, vaikka kuritettiin. No, olin kyllä tiennyt, että mummo on kasvattanut kurilla ja oli äitini sanojen mukaan jopa julma äiti. Se oli vaan uutta, ettei mummo näe siinä mitään väärää. Näin jo painajaisia, että se rupee mun lasta kurittamaan samalla tavalla. No, vähän kolhuja tuli, muttei onneks lapselle pahempaa, ainakaan tällä reissulla. Enkä tiedä, tuleeko uutta reissua ihan hetkeen. Ja annanko lasta sen hoidettavaks.

Ja sitten vaikka kuinka yrittää selittää, nää erityisruokavaliot ei tunnu menevän jakeluun. Nyt on sekä minä että lapsi maha sekasin. Että jee. Jos ei tajuu, ei tajuu.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäänsä jätit lapsen tuollaisen isomummon hoiviin?

Vierailija
2/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää vaan kahvilla tms. mummelin luona.

Ja ei haittaisi, jos sanoisi suoraan esim.: " miten ajattelit elää sen asian kanssa, että tapat jonkun tuolla näkö-/ajokyvyllä" ? Kortti pois suosiolla !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisen kyytiin, ellei olisi aivan pakko. Kamalalta kuulostaa. En ehkä antaisi hoitoonkaan, mutten ainakaan kyytiin.

Vierailija
4/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä aika hermostunu fiilis olla poissa. No, tästä lähin jätän mielummin lapsen 200 kilsan päähän päiväkotiin ja käyn vaan äiväseltään junalla... Joo, siis toi mun mummo on ollu aina vähän outo (ainoa sukulainen oman äidin ja sisarusten lisäksi, jonka kanssa olen riidellyt). Aika hankala ihminen. Osittain ongelma saattaa olla se, että kun se on ruotsinkielinen. Ei muuten, mutta kun puhun sille suomea, se väittää ymmärtävänsä, mutta sitten huomaan kohta, ettei oo menny jakeluun. En nyt oikein tiedä, mikä on ongelma. Ja taas, olin sen luona kaks päivää ja se sinä aikana oli muuttamassa varmaan viiteen paikkaan. Ja toisaalta sanoi, että kyllä tää nykyinen on hyvä koti. Siis sekavaa juttua. Aika surullista, mutta ei taida se mummo saada enää hoitaa tyttärentyttärentytärtään.

(Tiedoks vaan, jos joku luki mun juttua siitä pedofiiliketjusta. Tää on just se mun mummo, joka väittää että mun vaari on pedofiili...)

Vierailija
5/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aivan siltä, ettei enää ehkä sovellu lapsenvahdiksi, ainakaan noin pienen. Eri asia viedä mummon luokse ekäluokkalainen iltapäiväksi vaikka korttia pelaamaan.

Siis käytättekö ihmiset vanhuudenhöppänöitä mummoja lapsenvahtina??? Eiköhän nuo ole jo oman hoitotyönsä tehneet. Antakaa heidän nauttia vaan pienten lasten plussapuolista, älkää rasittako hoidolla.

Vierailija
6/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutenkaan touhu kuulosta kovin hyvältä

Vierailija
7/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli oikeasti yllätyksenä, että mummo on mennyt noin paljon huonompaan suuntaan... Mummo itse pyysi, että saa hoitaa lasta, niin minä annoin.. Ja tästä oli tosiaan sovittu jo aiemmin. Sitten kun olin tosiaan parinsadan kilsan päässä kotoa, en oikein siihen hätään saanu ketään muutakaan. Voi olla että tämä mummo on " mustasukkainen" ex-miehellensä, siis vaarilleni, joka hoitaa ja jaksaa hoitaa lasta paljon, kun samalla paikkakunnalla asutaan. Mutta aika karmiva olo tuli. Ei toi mummo välttämättä tajuais, jos lapsi sais käteensä jotain vaarallista tms.

ap

Vierailija
8/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mummo. Mun mummohan on melkeen normaali tohon verrattuna...

Vierailija
9/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tässä on sukulaisten kesken huomattu, että jotain vikaa siellä päässä on oltava. Mm. hieman hämmästyin, kun joskus teininä heräsin kun äitini riiteli mummon kaa puhelimessa. Aiheena oli se, että vaarini olisi veljeni isä. Kirjotin ylös päiväkirjaan, ja vihdoin pari vuotta sitten kysyin äidiltä, oonko kuullu oikein. Kuulema mummo on aina välillä saanu päähänsä jotain vastaavaa. Eli tosi raskasta erityisesti äidille ja mun tädille kuunnella noita juttuja. Ja sit se on haukkunu omat lapsensa ystävättärillensä, mitä lie juttuja kertonu. Ja tosiaan, nyt se sitten alko selittää mulle, että ei saa antaa sen vaarin olla lapsen kanssa, kun se on pedofiili. Just joo. Juuri tätini kyseli tämän vierailun tiimoilta, miltä mummo vaikutti. Alkaa olla sosiaalisten tilanteiden taju ihan hukassa. Se ei osaa lukea toisia ihmisiä ollenkaan. Tässä tuli vähän tilitystä. Täytyy vaan toivoa, ettei toi ole periytyvää. Voi kun oliskin porvoosta.

ap

Vierailija
10/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimessä anna hänen ajaa autoa äläkä jätä lapsia hänelle ilman sinua.

Vierailija
11/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puolisokea kuski, joka ajelee normaalistikin ihan kamalasti. Toisaalta käy mummoa sääliks, kun se aina hokee olevansa tän suvun hylkiö. Eikä mun serkutkaan (teini-ikäiset pojat) tykkää käydä sen luona. En mäkään kyllä lapsena tykänny käydä, velvollisuudesta kävin. Ja sitä kai se on nytkin. Kivempi mun olis olla jossain muualla. En mä muista, että se ois koskaan leikkiny meidän lastenlasten kanssa. En yhtään ainutta kertaa muista... No. Jätän nää lapsuuden traumat väliin. ;)

Mutta oikeesti. On se aika vaikee myöntää ja tajuta, että oma mummo on oikeasti noin pihalla. Mummo on kuitenkin aina mummo.

ap

Vierailija
12/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. kokemusta on " hulluista" suvussa

Vierailija
13/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottakoon vielä, että kyllä se mun veli on ihan meidän iskän näkönen, että asiasta ei voi erehtyä... Noita juttuja se on ilmeisesti höpissy jo vuosia. En tiedä, onko kenestäkään sitä hoitoon pakottamaan. Ja tota viimisintä väitöstä lukuunottamatta noi höpinät ei ole koskenu niinkään mua. Ja valtaosaa en ole koskaan kuullut. Sillon kun kotona asuin, huomasin vaan aina välillä että aha, äiti on " keskustellu" mummon kanssa puhelimessa... Vaikea tilanne.

ap

Vierailija
14/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluudestasi niskaan jos edes yrittää vihjailla. valitettavasti meidän perheessä hommakin hoidettiin vain pakkohoidolla kun ei enää muita vaihtoehtoja ollut käsillä.

Vierailija
15/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hiljaa sanottu ääneen jo sekin, että osaako kukaan edes surra, sitten kun se kuolee, että se ois vaan helpotus kaikille. Ja toisaalta, kukaan ei halua hautajaisissa kohdata niitä ystävättäriä, joille se on koko suvusta satuillu. Tiedä mitä mustakin puhunu, kun mulla on sentään avioton lapsi... Todella, tällä mummolla oli aluksi vaikea hyväksyä tätä asiaa ja töksäytteli aluksi ihme kommentteja. No nyt kun lapsi on ja elää, niin lirkuttaa vaan. Mutta mistäs mä tiedän, mitä se lapselle tekee sillon, kun en ole paikalla. Siispä olen paikalla...

ap

Vierailija
16/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä provoilet, niin kannattaisi olla vähän huolellisempi!! :P

Vierailija
17/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sen pedariketjun ap, joka puhui isästään. Mutta samassa kejussa kerroin tosta mitä mummo väittää. Et oo kuule tainnut lukea sitä ketjua...

ap

Vierailija
18/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vaan siinä Thaimaa-ketjussa esille tämä vaari-juttu, ja minä vielä itse aloin siitä kyselemään ja se loppu-ketju olikin melkeen meidän keskenään " puhelua" siitä vaari-jutusta.. :)

Vierailija
19/22 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mulla tapana provoilla tällasista aiheista varsinkaan. Täytyis olla mulla itelläni päässä vikaa, jos pystyisin päässäni kehittelemään tällasia juttuja... Joskus sitä miettii, että mihinkähän sukuun sitä on syntynyt...

ap

Vierailija
20/22 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia kovasti, ja muista että sun oma perhe nyt eli oma lapsi ajaaa kaiken muun edelle, ja sitten vasta alat murehtimaan muista.

t: se jonka perheessä noita skitsoja on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän