Vasemmiston Miina Hesarissa avoimena: musiikkiluokkien kuplat pitää purkaa! Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (74)
Musiikkiluokan käynyt 80-luvulla 50 000 asukkaan kaupungissa. Musiikin opiskelu tulee myös matematiikan ja kielten opiskelua. Luokaltamme valmistui lopulta lääkäreitä, soitonopettajua, arkkitehteja jne.
Esiintymiskokemus tuo varmuutta myös muuhun elämään. Luokalle valittiin musiikkitestillä, johon kaikilla oli yhdenvertainen mahdollisuus.
En voi kannattaa musiikkiluokista luopumista. Laittakaa opetus nyt muuten kuntoon.
Vassareille lahjakkaat, ahkerat ja menestyvät ovat ongelma. Niiden rankaiseminen ei tosin auta vähempilahjaisia yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vassareille lahjakkaat, ahkerat ja menestyvät ovat ongelma. Niiden rankaiseminen ei tosin auta vähempilahjaisia yhtään.
Kateus, tuo vasemmiston ikuinen polttoaine.
Ei niin minkäänlaisia ajatuksia.
Entä sinä, ap?
Niin?
Maahan muuttajien oikeus asettua tukivaroilla Helsinkiin ja Espooseen asumaan pitää purkaa. Integroituminen lähtee siitä, kun ei jäädä sinne omaan kuplaan.
Muutenkin nyt järkeä siihen, paljon tänne porukkaa otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia, että itse järjestävät niitä ma mujaan maahan ja oppilaat karkaavat luokilta ja kouluista mm. musiikkiluokille jolloin koulut ja asuinalueet segrekoituvat. Tarkoittaa, ettei ihmiset halua kehitystä jota tänne tuovat.
Ei vasurit asu alueilla missä maamuja
Persut kyllä asuvat kun niitä tänne tykkäävät rehatakkin.
Mutta Musiikkiluokista puhe on jokseenkin tarpeetonta, sillä ei meillä perskokkareet muutenkaan kulttuurista mitään ymmärrä. Sama kuin sika yrittäisin arvioida hopealusikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, eiköhän tämä propaganda ole jo tullut tiensä päähän.
Itsellä on osakesijoituksia, autot, omistusasunto, hyvä työpaikka. Täysi vihervassari henkeen ja vereen.
Ero on se, että koen että yhteiskuntamme pitää olla oikeudenmukainen myös heikompiosaisille ja olen valmis maksamaan siitä enemmän.
Oikeisto -varsinkaan laitaoikeistopopulit eivät välitä kuin itsestään. Jo ssiitäkään, kun eivät ymmärrä edes omaa parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu Helsingissä mutta meillä on lapset käyneet ns. lisämusiikissa vuosiluokat 3-9 niin ettei ollut erillisiä musiikkiluokkia. Eli ovat saaneet saman opetuksen kuin musiikkiluokilla saa mutta ei erotettu "omaan kuplaan".
Se nyt on kaikista turhimpaa. Käyttää hirveenä tunteja nokkahuilun soittamiseen matikan opiskelun sijasta muttei silti pääse pakoon adhd-häiriöistä kärsiviin.
Ei se ollut pois minkään muun aineen opetuksesta, oikeastaan vähän kuin ilmaista harrastusopetusta. Tuo on kuitenkin se vaihtoehto jota Helsingissäkin yritetään tarjota "kuplaluokkien" sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Musiikkiluokan käynyt 80-luvulla 50 000 asukkaan kaupungissa. Musiikin opiskelu tulee myös matematiikan ja kielten opiskelua. Luokaltamme valmistui lopulta lääkäreitä, soitonopettajua, arkkitehteja jne.
Esiintymiskokemus tuo varmuutta myös muuhun elämään. Luokalle valittiin musiikkitestillä, johon kaikilla oli yhdenvertainen mahdollisuus.
Oliko oikeasti yhdenvertainen vai pärjäsikö ne jotka kävivät jo soittotunneilla?
Vierailija kirjoitti:
Joku toimittaja voisi käydä läpi, millaisissa kouluissa kansanedustajien lapset ovat...
Tämä olisikin mielenkiintoista tietoa miten vassarit ovatkin itse hieman shoppailleet.
Upsista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on osakesijoituksia, autot, omistusasunto, hyvä työpaikka. Täysi vihervassari henkeen ja vereen.
Ero on se, että koen että yhteiskuntamme pitää olla oikeudenmukainen myös heikompiosaisille ja olen valmis maksamaan siitä enemmän.
Oikeisto -varsinkaan laitaoikeistopopulit eivät välitä kuin itsestään. Jo ssiitäkään, kun eivät ymmärrä edes omaa parastaan.
Juurikin näin. Mulla tosin ei ole osakesijoituksia, mutta muuten sama tilanne. En ymmärrä, kuka on niin sokea, että haluaa sellaisen yhteiskunnan, jossa ei ole mitään turvaverkkoja ellet omista rikkaita sukulaisia, jossa et pääse lääkärille ilman yksityistä vakuutusta, jossa yliopistoon pääset vain, jos vanhemmilla on rahaa, jossa rikkaat asuvat aitojen takana eivätkä voi sieltä poistua kuin autossa, jossa on tummennetut lasit. Tällaista on elämä kapitalismin ihmemaassa, jota kokoomus ja persut ajavat, siellä se siintää. Rahaa syydetään yksityisille terveysjäteille, rikkaiden verotusta kevennetään, säästetään kouluilta ja terveyspalveluista.
Itselläni oli todella köyhät vanhemmat eikä nykyinen elintasoni olisi mitenkään mahdollista ilman maksutonta ja laadukasta peruskoulua, lukiota ja yliopistoa ja julkista terveydenhuoltoa. Kirjastoa. Musiikkiopistoa. Koulussa oli kirjat ja välipalatkin! Sitä kaikkea, mitä tarkoitti pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta. Samaa mahdollisuutta toivoisin kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuosta segrekaatiosta.. ei ole sellaista maata jossa maahan Kiinasta muuttaneet ei olisi hakeutuneet samalle alueelle, Italiasta muuttaneet omalleen, Arabit yhdelle alueelle.
Avoin kysymys vassareille:
Oletteko valmiita määräämään etnisten vähemmistöjen asuinpaikkoja, siis kieltämään: ei. Et voi muuttaa Varissuolle koska somalikiintiö on alueella täynnä. Muutat Kaarinaan. ?
Suomi on maa jossa kiinalaiset ei asu omassa Chinatownissaan. Ruotsi myös.
Duh, ehkä meillä ei ole kokonaista kaupunginosallista kiinalaisia..
Kuitenkin, henkilökohtaisesti tunnen kaksi kiinalaista jotka muuttivat pienemmästä kaupungista Helsinkiin koska siellä on muita kiinalaisia ja yhden somalin joka lähti Turkuu koska siellä on muita somaleita. Ihmiset haluavat elää liki muita joilla samankaltaiset tavat kulttuuri ja uskonto. Ihme homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tyypillinen 'älä tee niin kuin minä teen, tee niin kuin minä sanon'. Kun itsellä on 'hyvät työpaikat' niin on helppo olla myös ne autot ja omistusasunnot. Sieltä voi sitten langettaa ilmastoveroa ja autoilukieltoja niille polosille, jotka vielä matkaavat jonkun Pielaveden ja Kuopion väliä pienipalkkaisissa töissään. Miten sinä kuvittelet että sinun tukielättien hyyssäämisesi näitä ihmisiä auttaa? Jotka ovat kuitenkin tämän maan selkäranka. Lisää veroja vaan ja rajoituksia, eikö niin?
Aivan yksi v:n maku se mullekin on mitä se dieseli maksaa tänä päivänä jos ollaan rehellisiä. Polttoainekulut vie joka tapauksessa kolmaskymmenesosan henkilökohtaisista tuloistani. Aivan sama se mulle on minkälaisissa levottomissa ryhmissä ne köyhien ipanat opiskelee jossain jakomäessä, mun lapseni kävi peruskoulunsa tällaisen varakkaan valkoisen kunnan kouluissa. Se ja sama onko vuokrakolosseissa huumekauppiaita joka nurkalla jä käyttäjille jalomielisesti osoitettu oikein käyttöhuone, kas kun mullakin on se omistusasunto juuri sellaisella alueella mihin minä olen sen valinnut laittaa...
Meidän ero taitaakin olla siiinä että minä näen nokkaani pitemmälle. Jos suomi meinaa pysyä pystyssä, on velanotto loputtava, työn oltava arvossaan ja opiskelun onnistuttava niin että vähistä pennuista saadaan potentiaali irti. Huumeet pois, lääkkeet pois, luurit veks sieltä kouluista, nämä ei suostuttelemalla kuule taida onnistua vaan pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Jotta itä-Helsingin porvarien lasten ei tarvis mennä kouluun missä kukaan muu lapsi ei osaa ees suomea
Ei tarvitse olla edes porvari, pitää vain panostaa lapseen enemmän kuin turhuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Persujen valetietotoimistosta, hyvää huomenta.
Joudumme valitettavasti oikaisemaan yhden luku- ja kirjoitustaidottoman trollimme aloituksen.
Hesarissa ei ole ainuttakaan Miinan haastattelua tai kirjoitusta, joka olisi kritisoinut musiikki- tai muita erikoisluokkia.
Sellaiset persupsykoosit siellä, oletko jo tarkistanut ettei pelottavat persut vain piileksi sänkysi alla tai liinavaatekaapissa?
Etkö sä osaa 5-kirjaimista nimeä kirjottaa oikein? Oisit käynyt edes jonkun luokan.
Oli yhdenvertainen. Oli rytmitys- ja laulutehtäviä. En itsekään soittanut mitään soitinta, mutta pääsin.
Tuossa linkki
Vierailija kirjoitti:
Joku toimittaja voisi käydä läpi, millaisissa kouluissa kansanedustajien lapset ovat...
Tietenkin Näniissä samoissa kouluissa kuin muidenkin rikkaimpaan 5%:iin kuuluvien lapset joiden CEO-luokan ansiotaso on 100% turvattu ökyeläkkeeseen saakka.
Miten kukaan voi kuvitella näiden ajavan "kansalaisten" etua kun niitä kiinnostaa ainoastaan oman sidosryhmän eli hyväosaisimman parin prosentin etujen ajaminen.
"Uuden kansanedustajan palkkio on 6 614 euroa kuukaudessa.
Palkkion lisäksi kansanedustajat saavat verottoman kulukorvauksen. Pääkaupunkiseudulla vakinaisesti asuvien kansanedustajien kulukorvaus on 987 euroa kuukaudessa. Pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat kansanedustajat saavat kulukorvausta 1 315,75 euroa kuukaudessa paitsi jos heillä on asunto myös pääkaupunkiseudulla. Siinä tapauksessa kulukorvaus on 1 809,15 euroa kuukaudessa."
Suomi on maa jossa kiinalaiset ei asu omassa Chinatownissaan. Ruotsi myös.