Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa joku viisaampi ja kokeneempi mun oudoissa menkoissa

Vierailija
09.04.2025 |

Noni. Eli siis mun ekoista menkoista on joku vuos. Ja ne tulee pelkästään lomilla (ilmeisestk stressitaso korkea koulus). Oon siis 14v tyttö. 

Eli mun tän hetkiset menkat alko viime viikon loppuna. Otin sillon ihan kunnolla käyttöön ekan kerran kuukupin ja se toimi tosi hyvin.. kunnes tuli maanantai. Mul on tän viikon tetti viikko (ilmeisesti stressitaso matalampi kun koulus) ja oon yhes sisäoppilukiossa sillee et mä saan olla siel yötä jos mä haluun. No mä olin sitte yötä siel. Sinä iltana oli vuotanu kuukuppi ja mietin että miksköhän. Oli vissiin ollut huonosti, koska täynnä se ei ollut. Nyt kuitenkin jälkikäteen ajatellen se saatto ollakin täynnä mut en vaan tajunnut. No sitten yö meni ohi koko ajan heräillen ja peläten et tulee läpi. Näin jopa unta et mun kauniita farkut oli ihan pilalla. 

No onneks ei tullu sänkyyn asti. Sitten seuraavana päivänä mun piti tosi useesti tyhjentää kuukuppia. Varsinkin illalla. Ihan älyttömän nopeesto täytty. Mulla ei oo ollu koskaan noin runsaita menkkoja. Siis alle 1h nii koko kuukuppi ääriään myöden täynnä. Aika järkyttävää. Silloin menin mun kummitädille yöks. Ja siis koskaan ennen ei oo oikein ollut ollenkaan menkkakipuja mut nytten aivan järkyttävät kivut. Suorastaan sietämättömät. Sain aamulla kummitädiltä kipulääkettä siihen ja en mennyt tänään sitten sinne tettiin. Älyttömän runsaat edelleen ja kun vähän aika sitten loppu kipulääkkeen teho niin ei pystynyt oleen kuivin silmin. Aivan järkyttävää. Soitto äitille ja lääkekaapille. Ei auta muuta. Sitte tänään yhes kohtaa kuukuppi täytty alle puolessa tunnissa!?!?!?!?! 

ONKO NORMAALIA?????

Alkaa itkua jo tulla (tai monta kertaa tulkukkin).. ei varmasti oo normaalia ennen kohtalaisille/normaaleille menkoille tulla yhtäkkiä tälläset?!

Arvostaisin nopeita vastauksia.. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohdin kertol että kun olin kummitädillö yötä laitoin 3 sidettä ja silti tuli läpi kummitädin lakanoihin.. JA VARMAAN SOHVAANKIN EN TIIÄ..

Terveisin aloittaja

Vierailija
2/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma tukkaan suomiteini. Mina tulla ja panna sua.

T. Muhammed 👨🏾

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH!!!!! 14- vuotias EI OLE lukiossa. PROVO taiPORVOO!

Vierailija
4/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti vastaan,et jos kipulääke kirjottamasi mukaan just lakkasi toimimasta ja silmät kostuu,niin miks jaksat tätä raapustaa? 

Vierailija
5/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei käytä kuppia vaan sidettä. Ehkä yksityinen gynekologi tietäisi vuotoasioista tai vuotohäiriöistä. Että mikä on normaalia ja mikä liikaa. Labrassa on kai hormonien mittausta taas.

Vierailija
6/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut että käyn lukioo. Oon tetissä lukiossa. Eli työelämääntytustumisessa! Jos sidettä käytän ei tuj mitään ku ihan veressä heti. 

Voisko olla oikeita ja hyviä vastauksia ku täs on oikee tilanne eikö mikää feikki. Ja siis siitö että miks tätä nyt jaksan kirjoittaa niin hain edelleenkin uuden lääkkeen lääkekaapista. Ja ei se kuitenkaan se kuukuppi samassa hetkessä täyty kun sen sinne laitan niin että välissä en ehtisi kirjottaa.

Terveisin aloittaja

Vierailija
7/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeesti vastaan,et jos kipulääke kirjottamasi mukaan just lakkasi toimimasta ja silmät kostuu,niin miks jaksat tätä raapustaa? 

Miksei jaksaisi? Hän hakee apua täältä. Miksi pitää epäillä kaikkea? On pienempi paha langeta provoon kuin dissata ihmistä, joka vilpittömästi tarvitsee apua. Jos mielestäsi ei ole näin, niin ole hyvä ja perustele.

Vierailija
8/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, onko normaalia, mutta sun pitää puhua tästä jollekin aikuiselle tai vaihtoehtoisesti soittaa terveysaseman ajanvaraukseen, tai kouluterveydenhoitajalle, jos teillä on sellainen. Tällä palstalla asia ei ratkea.

Vierailija
9/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. 

Vierailija
10/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitajaan yhteys!

Burana vähentää myös hieman vuotomäärää, ja poistaa kipuja. Jos sitä voit syödä, niin ota buranaa 3 x päivässä 400 mg, eli yks tabletti kolmasti päivässä. 

Vierailija
11/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pervo äijä taas jauhaa menkoista.

Vierailija
12/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pervo äijä taas jauhaa menkoista.

Nii sinäkö? 

Terv. Aloittaja

Vierailija
13/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo kaikille asiallisille vastaajille <3 puhuin äitin kans jo ja öö se sano et se soittaa huomen lääkärille ja kysyy asiaa jos ei vähene kivut ja vuoto. Buranaa otinkin jo. Siis vähentääkö burana sitä vai pitkittääkö, eli siis vuotaako sama määrä silti mutta hitaammin?

Terv. Aloittaja

Vierailija
14/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkut ovat hyvin yksilölliset. Joillain hyvin niukat, joillain todella järkyt. Itse kuuluin jälkimmäiseen 30 vuotta. Ehdottomasti lääkäriin, jotta saat apua.

Vierailija
15/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni kannattaa jatkossakin puhua äidille. Ei täällä. Täällä laitetaan koruja tampoonin naruun. öö.

Vierailija
16/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentää. Helpottaa myös kipuja.

Vierailija
17/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo kaikille asiallisille vastaajille <3 puhuin äitin kans jo ja öö se sano et se soittaa huomen lääkärille ja kysyy asiaa jos ei vähene kivut ja vuoto. Buranaa otinkin jo. Siis vähentääkö burana sitä vai pitkittääkö, eli siis vuotaako sama määrä silti mutta hitaammin?

Terv. Aloittaja

Burana auttaa kipuun, ei vuotoon. Lääkäriltä voi kuitenkin saada reseptin vuotoa vähentävään lääkkeeseen. 

Vierailija
18/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoisin vielä ainakin yhdet menkat, että minkälaiset on. Nuorena voi menkat temppuilla.

Vierailija
19/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihan lukiossa on 14 vuotias. Laitoksessa olet, se on ainut tosiasia. 

Vierailija
20/25 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla käytössä jotain omega 3 tai kalaöljyvalmisteita? Ne lisäävät verenvuotoherkkyyttä ja itsellä kuukautiset olivat tosi runsaat silloin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi