Miten olen näin painava? Onko minulla jokin kehon hahmotushäiriö
Katson itseäni peilistä tai kuvista niin näytän ihan max 75 kiloiselta, ehkä jopa 70 kiloiselta. Onko minulla joku häiriö että näen itseni paljon hoikempana kuin olen? Olen 171 cm pitkä.
Kommentit (95)
Sama homma, 30 kg olisi vaa'an mukaan varaa tiputtaa, mutta en vaan jotenkin nää sitä peilistä.
Jos joku on ottanut valokuvan, etten tiedä, että minua kuvataan, niin tulee karu totuus ilmi. En ole mikään hieman kurvikas, mikä kuvittelen olevani, kyllä mä oon ihan rehellisesti todella lihava.
Mulla on toisinpäin. Oon 160cm ja 60kg mutta nään itseni vähintään 80 kilosena.
Ap on aika pitkä, se selittäisi helposti jos näkisi itsensä peilistä10 kg kevyempänä, mutta 20kg on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma, 30 kg olisi vaa'an mukaan varaa tiputtaa, mutta en vaan jotenkin nää sitä peilistä.
Jos joku on ottanut valokuvan, etten tiedä, että minua kuvataan, niin tulee karu totuus ilmi. En ole mikään hieman kurvikas, mikä kuvittelen olevani, kyllä mä oon ihan rehellisesti todella lihava.
Ihan kuin oisin itse kirjoittanut tämän. Joku hahmotushäiriö tosiaan oltava kyseessä. En tiedä motivoisiko paremmin painonpudotukseen jos näkisi peilistä todellisen tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toisinpäin. Oon 160cm ja 60kg mutta nään itseni vähintään 80 kilosena.
Jatkan sen verran, että näen itseni valokuvissakin isompana, en siis pelkästään peilistä tai kun katson itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta.
Mutta näytän ihan hoikalta.
Paino tosiaan unohtui aloituksesta. Painan siis 91 kg.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin minun tarinani. Jos olisin 30 kg kevyempi olisin vielä aivan normaalipainoinen. Näen itseni peilistä kurvikkaana, mutta valokuvat jotenkin aina saa näyttämään lihavalta.
No mä oon 167 cm ja olin parikymppisenä sellainen 56 kiloinen.
Näen itseni yhä sen kokoisena, kun katson peiliin. Kun katselen vaatekatalogeja netistä ja niitä malleja, mielestäni olen samankokoinen kuin he.
Kuitenkin vaaka näyttää 75 kg. Olen jotenkin jumiutunut ikuisesti näkemään itseni sellaisena, mitä olin parikymppisenä.
En minäkään itseäni ikinä osaisi lihavaksi sanoa. En ole mikään laihakaan. Mutta että bmi:n perusteella (32) olen lihava. Se ei tunnu todelta.
Minäkin näen itseni solakkana gasellina mutta peilistä katsoo vähän tuhti neitokainen.
Vierailija kirjoitti:
Paino tosiaan unohtui aloituksesta. Painan siis 91 kg.
Ap.
Sinulla kyllä on ylipainoa. Voisi olla nivelien kannalta hyvä vähän keventää.
Oletpa outo. Viiraako, kun et kerro aloituksessa olennaisia asioita?
Minulla vähän samanlainen mutta erilainen tilanne. Näytän mielestäni kyllä tosi painavalta mutten niin painavalta kuin olen. Olen 175 pitkä näytän omasta ja muiden mielestä satakiloiselta. Vaaka näyttää kuitenkin 116 kiloa. Varmasti se on vaan kun on pituutta ja valtava ahteri ja reidet paksummat kuin monien vyötärö.
Ethän sinä 70-kiloisenakaan olisi hoikka.
Te hahmotushäiriöiset, oletteko nuorempana olleet aina hoikkia? Varmaan ihan sama juttu, jos aina lihava ollut laihduttaa itsensä normaalipainoiseksi/hoikaksi, niin näkee itsensä kuitenkin yhä lihavana.
Mun kaveri on just tuollainen kuin te. Katselee netistä mallien päällä olevia vaatteita ja suunnittelee ostavansa samanlaisen. Ei suostu ostamaan mitään XL-vaatteita, vaate jää kauppaan jos S-koko ei mahdu. Harvoin mahtuu, kun painoindeksi varmaan 30.
Sinulla on hahmotus häriö.