Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja onnellinen

Vierailija
09.04.2025 |

Nyt on ollut ihanan aurinkoisia kevätpäiviä. Linnut ovat laulaneet iloisesti, ja olen tehnyt koiran kanssa kävelylenkkejä luonnon keskellä. Työssäkäyvät naapurini ovat väsyneen ja stressaantuneen oloisia, monilla selvästi työelämän aiheuttamia mielenterveysongelmia. Itse nautin elämästä. On ihanaa laitella puutarhaa ja koristella edullisilla Temun tuotteilla. En ymmärrä, miksi ihmiset itkevät työttömyyttään palstalla. Iän puolesta ei ole vaaraa, että minut palkattaisiin mihinkään töihin, saan olla rauhassa ja lukea kirjoja korituolissani. Elämä on ihanaa.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yt takana, nyt 4,5v eläkkeeseen. Puutarhan hoitoa ja luonnossa liikkumista on tämän kevään suunnitelmissa . Hyvästi sressit ja kellon perässä juokseminen, tästä lähtien aion elää ilman minkäänlaista kiireitä. Tuntuu että työttömyys ja liiton rahat ovat kuin lottovoitto. 

Ansiosidonnaisesta kertyy eläkettäkin. Kannattaa kaikki käyttää.

Aivan. Olin yli kuusi vuotta ansiosidonnaisella ja kerrytin eläkettäni ja olin samalla eläkeputkessa. Nyt onnellisesti eläkkeellä.

Vierailija
22/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi olla onnellinen, jos ei ole mitään tavoitteita, harrastuksia tai suunnitelmia. Tosiasia on, että ilman rahaa ei elämässä ole mitään järkeä.

Mielikuvituksessa on vikaa, jos kaikki tavoitteet, harrastukset ja suunnitelmat vaativat rahaa.

Kyllä. Aloin vähennellä työntekoa yli kymmenen vuotta sitten enkä voi sanoa että olisi koskaan ollut tylsää. Tekemistä on aina jos vain viitsii ryhtyä. Ei tosiaan tarvi harrastusten olla kalliita. Kun oli oma pikku yritys ja se loppui avioeroon, jäi kalusto ja välineet itselle ja on helppo harrastaa. Auttelen veljiä ja ystäviä, kohta alkaa viljelytyöt, talvella on lumityöt, huomenna lähdetään muutaman päivän reissulle...elämä on mallillaan. Tulihan niitä töitä tehtyäkin joskus enemmän kuin tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on koko päivä omaa aikaa. Tänäänkin kävelysaldo on 15000 askelta. Huomenna saa taas herätä sitten kun huvittaa. 

Vierailija
24/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi olla onnellinen, jos ei ole mitään tavoitteita, harrastuksia tai suunnitelmia. Tosiasia on, että ilman rahaa ei elämässä ole mitään järkeä.

Mielikuvituksessa on vikaa, jos kaikki tavoitteet, harrastukset ja suunnitelmat vaativat rahaa.

Eläminen, asuminen ja syöminen vaatii rahaa. Lapsille tarvii vaatteita. Työpaikka tuo turvaa. Kuuluu johonkin ja voi hyödyntää taitojaan. En tykkäisi olla vaan kotona.

Vierailija
25/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on selvä provo. Tarkoitus on esittää, että työttömät ovat laiskoja ja työhaluttomia ja työttömiä omasta tahdostaan. Näin heihin voitaisiin kohdistaa erilaisia toimenpiteitä ilman, että kukaan älähtäisi. 

Työttömät ei ole työttömiä omasta syystään. Mutta sillä ei edes ole merkitystä, koska hallitus on saanut lähes kaikki firmat konkurssiin. Työpaikkoja ei enää ole ja ne vähätkin kiertävät työpaikan vaihtajilla.

Taitaa olla persuilla provo-sormi herkällä näin vaalien aikoihin.

Vierailija
26/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläminen, asuminen ja syöminen vaatii rahaa. Lapsille tarvii vaatteita. Työpaikka tuo turvaa. Kuuluu johonkin ja voi hyödyntää taitojaan. En tykkäisi olla vaan kotona.

Kukaan ei pakota työtöntä olemaan "vaan kotona". Myöskään taitojensa hyödyntäminen tai johonkin kuuluminen eivät edellytä työpaikkaa. Vuokran, asumisen ja syömisen saa kustannettua etuuksilla.

Ainoastaan lasten aiheuttamat kustannukset aiheuttaisivat varmasti päänvaivaa.

Vierailija
27/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen rikollisena. Tuttavani ovat ideologisesti työllisiä (surkeat työpaikat) ja ovat ahdistuneita eivätkä saa nukuttua kunnolla. Minä taas nautin jännittävästä elämästä.

On jokaisen valinta, kuinka puhtoisena elämänsä viettää. Minua ei kiinnosta olla kiusattavana paikallisen poliisi aseman hoveissakaan. Sen sijaan nautin itsesuojelu vaiston puutteellisille... proosailusta ja laitan lahjuksia kevätkuntoon fiksummille. On ihanaa juoda viskikahvia veneessä ohjaksissa ja lukea poijuja. Elämä on niin jännittävää ja mahdollisuuksia täynnä.

Kohta tapaan moottoripyörä jätkät ja sitten rahat pesuun ja seuraava paketti tilaukseen. Tämä työ on niin palkitsevaa<3

Vierailija
28/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa reissut ja elämisen kulut, niin ei tarvi stressata työttömyydestä ja voi vaan  nauttia.

Vierailija
29/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on selvä provo. Tarkoitus on esittää, että työttömät ovat laiskoja ja työhaluttomia ja työttömiä omasta tahdostaan. Näin heihin voitaisiin kohdistaa erilaisia toimenpiteitä ilman, että kukaan älähtäisi. 

Työttömät ei ole työttömiä omasta syystään. Mutta sillä ei edes ole merkitystä, koska hallitus on saanut lähes kaikki firmat konkurssiin. Työpaikkoja ei enää ole ja ne vähätkin kiertävät työpaikan vaihtajilla.

Taitaa olla persuilla provo-sormi herkällä näin vaalien aikoihin.

Työtön ei ole työtön omasta syystään, mutta työtön voi silti olla onnellinen.

Minä haen töitä, enkä ole työtön omasta tahdostani, mutta koen voivani silti hyvin ja eläväni laadukasta elämää, vaikkei töitä ole löytynytkään.

Vierailija
30/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahvilaatikossa asuessa voi olla onnellinen se on hiukan asenne kysymys.muutama koditon usassa tubettaa ja osa on tyytyväinen koska on uskossa,odottavat jeesuksen paluuta. voi olla joy of the lord.tilanne kuin tilanne.

Vierailija
31/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Työttömyydestä huonoa omatuntoa kokevat luterilaiseen paskakirkkoon kuuluvat.

En koe huonoa omaatuntoa, mutta haluan töihin. Työttömyys ei ole minun vika. Ei vain firmat nykyään palkkaa juuri ketään. Parempaa jatkoa kyllä odotan. Vielä olisi reilusti annettavaa työelämälle.

Minkä ikäinen olet? Minä olen 52 ja takki ihan tyhjä. Toimeentulon takia pitäisi löytää töitä, mutta olen vain väsynyt, väsynyt, väsynyt. Ja pitäisi vielä jaksaa 15 vuotta sinnitellä. Ei taida tulla mitään.

Vierailija
32/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta sulla mitään taitoja ole

Vierailija
33/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin onnellinen rikollisena. Tuttavani ovat ideologisesti työllisiä (surkeat työpaikat) ja ovat ahdistuneita eivätkä saa nukuttua kunnolla. Minä taas nautin jännittävästä elämästä.

On jokaisen valinta, kuinka puhtoisena elämänsä viettää. Minua ei kiinnosta olla kiusattavana paikallisen poliisi aseman hoveissakaan. Sen sijaan nautin itsesuojelu vaiston puutteellisille... proosailusta ja laitan lahjuksia kevätkuntoon fiksummille. On ihanaa juoda viskikahvia veneessä ohjaksissa ja lukea poijuja. Elämä on niin jännittävää ja mahdollisuuksia täynnä.

Kohta tapaan moottoripyörä jätkät ja sitten rahat pesuun ja seuraava paketti tilaukseen. Tämä työ on niin palkitsevaa<3

Jonnen päiväunet...

Vierailija
34/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonnen päiväunet...

Kopiomuokkaus poistetusta keskustelusta

Vierailija
35/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen uusi päivä on niin jännittävä ja mahdollisuuksia täynnä! Olen niin onnellinen, että synnyin Suomeen <3

Työtön ja onnellinen

Toinen jalka haudassa ja verot rästissä.

Vierailija
36/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun on koko päivä omaa aikaa. Tänäänkin kävelysaldo on 15000 askelta. Huomenna saa taas herätä sitten kun huvittaa. 

Käy joskus ulkona.  tuo askelmäärä tulee jo ihan kotona sisällä ollessa . 

Ja niin,joillekki riittää harrastukseksi runojen kirjotus,joillekkin ei.

Kuolisin tylsyyteen jos ei pystyis harrastamaan mitään järkevää,mistä saa jotain tyydytystä,  moottoripyörä,matkailu, ruoka, maastopyöräily..

Vierailija
37/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Työttömyydestä huonoa omatuntoa kokevat luterilaiseen paskakirkkoon kuuluvat.

En koe huonoa omaatuntoa, mutta haluan töihin. Työttömyys ei ole minun vika. Ei vain firmat nykyään palkkaa juuri ketään. Parempaa jatkoa kyllä odotan. Vielä olisi reilusti annettavaa työelämälle.

Tämä.

Vierailija
38/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisköhän työttömyyttään aloittaja nuoremmat henkilöt, kun se voi olla heille hieman eri asia?

Myös työhön tottuneelle voi olla vaikeaa yhtäkkiä vaihtaa ja sopeutua 

Vierailija
39/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten hyvä, mutta sulla mitään taitoja ole

Hohhoijaa. Sulla todella on mielikuvituksessa vikaa.

Vierailija
40/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkisköhän työttömyyttään aloittaja nuoremmat henkilöt, kun se voi olla heille hieman eri asia?

Myös työhön tottuneelle voi olla vaikeaa yhtäkkiä vaihtaa ja sopeutua 

No mä olen 35, eikä ole tähän päivään mennessä itkettänyt, vaikka työllistyminen näyttää todella heikolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi