Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja onnellinen

Vierailija
09.04.2025 |

Nyt on ollut ihanan aurinkoisia kevätpäiviä. Linnut ovat laulaneet iloisesti, ja olen tehnyt koiran kanssa kävelylenkkejä luonnon keskellä. Työssäkäyvät naapurini ovat väsyneen ja stressaantuneen oloisia, monilla selvästi työelämän aiheuttamia mielenterveysongelmia. Itse nautin elämästä. On ihanaa laitella puutarhaa ja koristella edullisilla Temun tuotteilla. En ymmärrä, miksi ihmiset itkevät työttömyyttään palstalla. Iän puolesta ei ole vaaraa, että minut palkattaisiin mihinkään töihin, saan olla rauhassa ja lukea kirjoja korituolissani. Elämä on ihanaa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä toi kiinankrääsä. Kaikki ne jotka sitä harrastaa, tuntuu tilaavan kaikkea tarpeetonta sälää enemmän kuin tarpeellista.

Sit sitä kokeilumielessä ostettua. Josta puolet on roskatavaraa.

Säästö se kai tuokin.

Vanhempana on tosiaan hankalampi päästä töihin. Mut olen tykännyt saada vaihtelua, kun jokin muutaman kuukauden duuni lohkeaa. Olisi tylsää olla työtön eläkeikään asti.

Vierailija
42/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 26-vuotiaana kuntoutustuella ja sillä tiellä olen ollut siitä asti. Onneksi oli kertynyt työhistoriaa sen verran että sain ns. tulevan ajan eläkkeen sekä sen 5v jälkeen tapahtuvan kertakorotuksen niin ihan mukavastihan tässä elelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Olen pian 50 ja oon varma ettei kukaan ota enää töihin.

sama juttu itsellä, eikä haittaa vaikkei palkata. On kaikenmaailman pompottelut & Vit"3 ohi. saa olla rauhassa ja kävellä luonnossa poistaen stressiä. 

Vierailija
44/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on selvä provo. Tarkoitus on esittää, että työttömät ovat laiskoja ja työhaluttomia ja työttömiä omasta tahdostaan. Näin heihin voitaisiin kohdistaa erilaisia toimenpiteitä ilman, että kukaan älähtäisi. 

Työttömät ei ole työttömiä omasta syystään. Mutta sillä ei edes ole merkitystä, koska hallitus on saanut lähes kaikki firmat konkurssiin. Työpaikkoja ei enää ole ja ne vähätkin kiertävät työpaikan vaihtajilla.

Taitaa olla persuilla provo-sormi herkällä näin vaalien aikoihin.

Jokainen yli puoli vuotta työttömänä ollut on sitä, koska työt eivät kiinnosta. Näitä on Suomessa kymmeniä ellei satojatuhansia.

Vierailija
45/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on selvä provo. Tarkoitus on esittää, että työttömät ovat laiskoja ja työhaluttomia ja työttömiä omasta tahdostaan. Näin heihin voitaisiin kohdistaa erilaisia toimenpiteitä ilman, että kukaan älähtäisi. 

Työttömät ei ole työttömiä omasta syystään. Mutta sillä ei edes ole merkitystä, koska hallitus on saanut lähes kaikki firmat konkurssiin. Työpaikkoja ei enää ole ja ne vähätkin kiertävät työpaikan vaihtajilla.

Taitaa olla persuilla provo-sormi herkällä näin vaalien aikoihin.

Jos aloittaja on työhaluton niin tyhmäähän se on olettaa sen perusteella muidenkin olevan. Ja mitä laiskaa tuossa on, pienistä asioista nauttimisessa? Saako työtön olla tyytyväinen siihen miten hänen asiat siinä tilanteessa on?

Vierailija
46/62 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vietän puolet vuodesta työttömänä ja olen sen aikaa aina onnellinen. Töissä käynti on vain välttämätön paha siinä työttömyyskausien välissä. Aika menee kuin siivillä kun ei tarvitse tuhlata 10 tuntia päivässä työhön ja työmatkoihin. Tein ennen töitä 20 v putkeen.. Ei enää ikinä semmoista raaadantaa! 

Vierailija
47/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun on koko päivä omaa aikaa. Tänäänkin kävelysaldo on 15000 askelta. Huomenna saa taas herätä sitten kun huvittaa. 

Käy joskus ulkona.  tuo askelmäärä tulee jo ihan kotona sisällä ollessa . 

Ja niin,joillekki riittää harrastukseksi runojen kirjotus,joillekkin ei.

Kuolisin tylsyyteen jos ei pystyis harrastamaan mitään järkevää,mistä saa jotain tyydytystä,  moottoripyörä,matkailu, ruoka, maastopyöräily..

Melkoinen steppaaja kyllä olet, jos kotona sisällä tulee 15 000 askelta. Tuohon askelmäärään saa jo kiireisessä työssäkin mennä aika monta kertaa sinne sun tänne. 

Vierailija
48/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun voit nauttia tai ainakin esittää nauttivasi. Jos minulla olisi tuo tilanne, niin minua ahdistaisi joka aamu kun herään. Mietin että taas pitää yrittää löytää työpaikka työkkäriä varten, lähettää hakemuksia, pelätä saanko kutsua haastatteluun jne. Ei sopisi minulle, olen stressaaja.

Vierailija
49/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, olen nyt ollut kohta 4kk poissa töistä, ensin lomautettuna reilu 2kk ja nyt irtisanomisajalla, enkä ole vuosiin voinut niin hyvin kuin nyt. Kohta lähden asuntoautollani Eurooppaa kiertelemään muutamaksi kuukaudeksi ja tien päällä eläminen on halpaa, lisäksi pääsee näkemään upeita paikkoja. En usko, koska olen yli 5kymppinen, palaavani enää ikinä työelämään. Eikä haittaa yhtään, tekemistä riittää hyvin, ja onneksi miesystävällä on autot, veneet ja moottoripyörät, joten tekemistä riittää aina. Ah, tätä työttömän tylsää elämää 😂

Vierailija
50/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vietän puolet vuodesta työttömänä ja olen sen aikaa aina onnellinen. Töissä käynti on vain välttämätön paha siinä työttömyyskausien välissä. Aika menee kuin siivillä kun ei tarvitse tuhlata 10 tuntia päivässä työhön ja työmatkoihin. Tein ennen töitä 20 v putkeen.. Ei enää ikinä semmoista raaadantaa! 

Oletat kuitenkin, että toiset raatavat puolestasi. Raukkis!

Vierailija
51/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä satu on persun provo, hyvä yritys kuitenkin.

Vierailija
52/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yt takana, nyt 4,5v eläkkeeseen. Puutarhan hoitoa ja luonnossa liikkumista on tämän kevään suunnitelmissa . Hyvästi sressit ja kellon perässä juokseminen, tästä lähtien aion elää ilman minkäänlaista kiireitä. Tuntuu että työttömyys ja liiton rahat ovat kuin lottovoitto. 

Ansiosidonnaisesta kertyy eläkettäkin. Kannattaa kaikki käyttää.

Eipä taida enää kertyä eläke anssista, sairauspäivärahoista eikä tukitöistä. Hallitus katsos kannustaa.

Vierailija
53/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten työttömyydestä itkevät persutrollit.

Vierailija
54/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun voit nauttia tai ainakin esittää nauttivasi. Jos minulla olisi tuo tilanne, niin minua ahdistaisi joka aamu kun herään. Mietin että taas pitää yrittää löytää työpaikka työkkäriä varten, lähettää hakemuksia, pelätä saanko kutsua haastatteluun jne. Ei sopisi minulle, olen stressaaja.

Niitä hakemuksia pitää laittaa korkeintaan 4 kuukaudessa. Jos tehtailet kaikki hakemukset samana päivänä, heräät ahdistuneena vain kerran. Töissä kun käy, joutuu heräämään suunnilleen 24 aamuna ahdistuneena, viitenä arkipäivänä ja neljänä sunnuntaina, kun tietää seuraavana päivänä joutuvansa jo töihin.

Kutsu haastatteluun tulee jos on tullakseen, mitä sitä murehtimaan. Yleensä silloin se toki stressaa, jos on joku paikka, josta on oikeasti kiinnostunut, mutta tässä palkanmaksaja- ja ylipäänsä työnantajapulassa niitä paikkoja tulee vastaan äärimmäisen harvoin.

Vierailija
55/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä yhteiskunta pitää mun työpanosta tarpeettomana, niin elättäkööt sitten. En todellakaan aijo tuntea alemmuutta tai huonoa omaatuntoa siitä, että olin työnantajalleni vain roska, jota kiusattiin jatkuvilla muutosneuvotteluilla (kolmet vuodessa joka hlvetin vuosi) ja lopulta heitettiin tarpeettomana yhteiskunnan elätettäväksi. 

Vierailija
56/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin 26-vuotiaana kuntoutustuella ja sillä tiellä olen ollut siitä asti. Onneksi oli kertynyt työhistoriaa sen verran että sain ns. tulevan ajan eläkkeen sekä sen 5v jälkeen tapahtuvan kertakorotuksen niin ihan mukavastihan tässä elelee.

Kuinka monta vuotta kuntoutustukea maksetaan? Eikö se muuteta eläkkeeksi?

Vierailija
57/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä yhteiskunta pitää mun työpanosta tarpeettomana, niin elättäkööt sitten. En todellakaan aijo tuntea alemmuutta tai huonoa omaatuntoa siitä, että olin työnantajalleni vain roska, jota kiusattiin jatkuvilla muutosneuvotteluilla (kolmet vuodessa joka hlvetin vuosi) ja lopulta heitettiin tarpeettomana yhteiskunnan elätettäväksi. 

Tää

Vierailija
58/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yt takana, nyt 4,5v eläkkeeseen. Puutarhan hoitoa ja luonnossa liikkumista on tämän kevään suunnitelmissa . Hyvästi sressit ja kellon perässä juokseminen, tästä lähtien aion elää ilman minkäänlaista kiireitä. Tuntuu että työttömyys ja liiton rahat ovat kuin lottovoitto. 

Ansiosidonnaisesta kertyy eläkettäkin. Kannattaa kaikki käyttää.

Eipä taida enää kertyä eläke anssista, sairauspäivärahoista eikä tukitöistä. Hallitus katsos kannustaa.

Ei eläkkeellä tee mitään kun suurin osa kuolee ennen sitä.

Vierailija
59/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole varaa koiraan eikä puutarhaan.

T. Työtön

Vierailija
60/62 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta ollut lomautettuna ja yksi jäljellä, sitten pääsee eläkkeelle. Ei kukaan tarvitse yli kuusikymppisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän