35+ iässä pariutuneet ja perheen perustaneet
Löytyykö ketään joka olisi vielä 35v ikäisenä tai sen jälkeen löytänyt puolison ja ehtinyt saada lapsenkin?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tuntemistani ihmisistä. Ei tuossa ole mitään kummallista.
No minä en tunne yhtään, perheen perustaminen 35 ikävuoden jälkeen on kyllä aika myöhäistä mielestäni. Hedelmällisyys laskee, kromosomivirheet lisääntyy ja vanhemmat ovat jo ns. vanhoja vanhempia.
Onko tullut mieleen, että elämä ei aina mene kuten itse suunnittelee? Ihan taatusti jokainen tietää riskien lisääntyvän, mutta kun aina ei vain sitä puolisoa löydy tai lasta siunaannu nuorempana. Kannattaa tulla ulos sieltä omasta laatikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38-vuotiaana miehenä löysin nykyisen vaimoni, silloin 18-vuotias tyttö, ihan Tinderistä, ja siitä sitten aika nopeasti mentiin naimisiin ja perustettiin perhe. Nyt pari vuotta myöhemmin pyyhkii tosi kivasti edelleen.
Voiko joku selittää miksi sain alapeukkuja? :D Kokemukseni onnistuneesta parisuhteesta hieman vanhemmalla iällä häiritsee näinkin paljon?
Siis ei helvetti, alkuperäinen viesti POISTETTIIN! :D Mikä tätä paikkaa vaivaa? Ilmeisesti kaksi aikuista ihmistä eivät saa löytää toisensa ja pariutua.
Vierailija kirjoitti:
Eteläsuomessa ihan normaalia, pohjoisemmassa jo ikäloppuja.
Muutenkin suuremmissa kaupungeissa joissa on paljon korkeakoulutettua väkeä on ihan tavallista pariutua ja perustaa perhe 35-40 vuotiaana, mutta jossain maalaiskylissä on tyypillisempää alkaa tehdä lapsia heti kun ammattikoulu on käyty.
Vierailija kirjoitti:
Löysin mieheni 34-vuotiaana ja 36-vuotiaana saan lapsen. Ystäväni on kaksi vuotta vanhempi ja odottaa esikoistaan miehensä kanssa. Molemmilla terveet vauvat tulossa ja raskaudet edenneet normaalisti.
Mulla just sama ikä ku sinulla, mieheni oli 40 tullessaan isäksi, täytti samalle vuotta 41.
No minä olen löytänyt elämänkumppanini vasta reilusti aikuisena. Ei ollut tarkoitukseni työntää perheen perustamista niin myöhälle, kukaan ei vaan kolahtanut niin että olisin halunnut sitoutua ja saada henkilön kanssa lapsia. Odotukseni palkittiin, löysin oman ihmiseni ja esikoinen syntyi kun olin 39. Mies on kymmenen vuotta minua vanhempi. Toinen lapsi saa tulla jos niin suodaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en tunne yhtään, perheen perustaminen 35 ikävuoden jälkeen on kyllä aika myöhäistä mielestäni. Hedelmällisyys laskee, kromosomivirheet lisääntyy ja vanhemmat ovat jo ns. vanhoja vanhempia.
Nykyään on harvinaista perustaa perhe alle 30-vuotiaana. Parikymppisiä pidetään lähes lapsina ja liian epäkypsinä.
Valtaosa tuntemistani ihmisistä perusti perheen 30-35 vuotiaana.
Tiedän yhden miehen, joka tapasi nuoremman vaimonsa 41 vuotiaana, ja he saivat yhteisen lapsen. Tiedän myös yhden parin, jotka saivat lapsen kun olivat molemmat yli 35v, mutta he olivat siis tavanneet toisensa jo yli 15v sitten.
Sivuhuomio: kaksi aikuistakin on perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako suurin osa?
Olen eri mutta kyllä sitä itsekin huomaan, jos ajattelen vaikka omaa vuosikurssiani yliopistolta ja mitä olen perillä miten olemme keskimäärin edenneet niin harvemmassa on he, joilla on lapsia kuin he, joilla on. - Tietenkään en tiedä kaikkia. Ja toki ihailin itse heitä, jotka jo opiskeluaikana saivat lapsia mutta heillä kaikilla tai lähes kaikilla oli kyllä poikkeuskellisen hyvät tukiverkot, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Lapsien saaminen 35 ikävuoden jälkeen on kyllä yleistä, mutta eri asia on löytää sekä puoliso että saada lapsia tuossa iässä.
No ei se mitenkään niin harvinaista ole.
Ihan normaalia tänä päivänä.