Avioliitto emotionaalisesti tavoittamattoman miehen kanssa
Kesällä tulisi 15 vuotta täyteen. Olen pohtinut pääni puhki ja kuvitellut että avioliitto on vaikeaa ja sen eteen pitää tehdä töitä. Mutta ei sen kuulu olla yksinäistä, epätoivoista ja sydäntä särkevää.
Sattuu tosi paljon ymmärtää että loppujen lopuksi aitoa rakkautta ei koskaan edes ollut. Oli vaan ajatus siitä mitä se voisi olla.
Muilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Monetkaan suomalaiset miehet eivät ole yhtään romanttisia."
Se on huonon kasvatuksen ja heikkojen tunnetaitojen tulos, ei mikään luonnonlaki.
Höpöhöpö. Romanttiset elkeet eivät ole mitenkään arvostettuja kaikille. Parempi on mies, joka tekee jotain hyödyllistä.
Eihän ole väitettykään että ne olisivat kaikille arvostettuja. Mutta jos minun kumppanini arvostaa niitä niin silloin se on niin ja niitä minun pitäisi hänellä tarjota. Kyse on hänestä eikä jostain muusta joka ei jotain arvosta.
Tuossa on juuri se ongelma että ette osaa nähdä mitä joku muu haluaa vaan yritätte kovasti väittää että te kyllä tiedätte paremmin mitä toinen haluaa ja mitä ei.
Kyllä on vaikeaa. Miksi on pitänyt ottaa puolisoksi henkilö, jonka käsitys hyvästä parisuhteesta ei sisällä romanttista höttöä? Tyypillisesti suomimies osoittaa rakkautta hoitamalla tonttinsa, eli tekemällä töitä perheen hyväksi. Minä olisin todella otettu, jos puoliso hoitaa oman osuutensa yhteisistä töistä. Ei tarvi mitään lirkutteluja eikä kukkapuskia.
Aika jännä, vaikka useilla naisilla, todennäköisesti myös sinulla, on ollut hyvin tarkat listat siitä, millainen miehen pitää olla. Tietty puoluekanta, tietty koulutus, tietynlainen tapa käyttää rahaa naiseen jne. Sen sijaan, että tuijottasit listoja, voisit etsiä miehestä luotettavuutta, empatiaa ja lämminsydämisyyttä. Luuletko, että onnistuisi? Että et etsisi enää miehiä, jotka ovat vain paperilla hyviä?
"Samanlaista kun itsekin olen valmis toiselle antamaan. T. Ap"
Hahaa! Puolisosi ei varmaan yhtään tarvi sinun tyrkyttämääsi tunnetukea. Luot toiselle tarpeita tyhjästä, omasta lähtökohdastasi.
Puolisosi ihmettelee, miten voi olla aikuinen ihminen noin riippuvainen ja hoivattava. Mutta ei, sinulle lapsenkaltainen tarvitsevuus on "normaalia läheisyyttä ja rakkautta(!)"
Hanki jämäkkyyttä ap!
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen kiittämätön nainen
Ai mun ex tuli ketjuun. Mun olisi pitänyt myös olla kiitollinen ihan jo tämän luomakunnan kruunun olemassa olemisesta. Sitten piti ihmetellä kun parisuhde kaatui mahdottomuutensa. Ihmettelee vieläkin kun jätin niin hyvän miehen ja tosiaan olen yhä kiittämätön. No, onneksi on ex ja syystä, joten ihmetelköön keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Hahaa! Puolisosi ei varmaan yhtään tarvi sinun tyrkyttämääsi tunnetukea. Luot toiselle tarpeita tyhjästä, omasta lähtökohdastasi.
Puolisosi ihmettelee, miten voi olla aikuinen ihminen noin riippuvainen ja hoivattava. Mutta ei, sinulle lapsenkaltainen tarvitsevuus on "normaalia läheisyyttä ja rakkautta(!)"
Hanki jämäkkyyttä ap!
Katsos siinä esimerkki tunnevammaisesta ihmisestä. Et edes tiedä mistä tässä puhutaan, koska sinulla ei ole normaaleja tunteita joten turhaan osallistut keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on huonon kasvatuksen ja heikkojen tunnetaitojen tulos, ei mikään luonnonlaki.
Höpöhöpö. Romanttiset elkeet eivät ole mitenkään arvostettuja kaikille. Parempi on mies, joka tekee jotain hyödyllistä.
Eihän ole väitettykään että ne olisivat kaikille arvostettuja. Mutta jos minun kumppanini arvostaa niitä niin silloin se on niin ja niitä minun pitäisi hänellä tarjota. Kyse on hänestä eikä jostain muusta joka ei jotain arvosta.
Tuossa on juuri se ongelma että ette osaa nähdä mitä joku muu haluaa vaan yritätte kovasti väittää että te kyllä tiedätte paremmin mitä toinen haluaa ja mitä ei.
Kyllä on vaikeaa. Miksi on pitänyt ottaa puolisoksi henkilö, jonka käsitys hyvästä parisuhteesta ei sisällä romanttista höttöä? Tyypillisesti suomimies osoittaa rakkautta hoitamalla tonttinsa, eli tekemällä töitä perheen hyväksi. Minä olisin todella otettu, jos puoliso hoitaa oman osuutensa yhteisistä töistä. Ei tarvi mitään lirkutteluja eikä kukkapuskia.
En ole ap, mutta tuollaiseen "riittää kun hoitaa kotona tonttinsa" -yhdessä asumiseen riittäisi ihan kämppäkaveruus.
Romanttinen parisuhde on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki jämäkkyyttä ap!
Katsos siinä esimerkki tunnevammaisesta ihmisestä. Et edes tiedä mistä tässä puhutaan, koska sinulla ei ole normaaleja tunteita joten turhaan osallistut keskusteluun.
Itse olet tunnevammainen. Ripustaudut kumppaniisi ja kiukuttelet, kun hän ei täytä tarpeitasi.
Minulle sopii tasaveroinen suhde, jossa toinen ei ole heikompi astia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteseen kuuluu fyysistä läheisyyttä ja seksuaalisuutta. Sana romanttinen voidaan tässä käsittää väärin, niin en käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on juuri se ongelma että ette osaa nähdä mitä joku muu haluaa vaan yritätte kovasti väittää että te kyllä tiedätte paremmin
Ap on itse ilmoittanut miehelleen ja tässä ketjussa, että on lopettanut seksin suhteessa. Eli ap on itse muuttanut yhteiselämän kaverisuhteeksi. Nyt sitten itkee seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on juuri se ongelma että ette osaa nähdä mitä joku muu haluaa vaan yritätte ko
Miksi pitäisi suostua vielä seksiinkin toisen mieliksi kun toinen ei anna mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vaikeaa. Miksi on pitänyt ottaa puo
Se, ettei sinulla ole mitään standardeja parisuhteelle on sinun ongelmasi. On todella säälittävää tyytyä siihen, että puoliso osallistuu bare minimumin verran. Eikö siinä vaiheessa olisi parempi olla yksin? Kumma juttu, kun edelleen löytyy ihmisiä, joiden mielestä mieheltä ei voi odottaa yhtään mitään. Ja aika jännä juttu sekin, että tuskin kukaan hyväksyy sitä, että perheen äiti kävisi vain töissä ja loppu jäisikin sille puolisolle. Miehelle riittävä suoritus on käydä töissä ja loppupäivä maata sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele miesten tarvetta ryypätä pää täyteen, kun tunteet vaikuttavat olevan heille niin poistyönnettävä, pelottava asia.
Vaikuttaa siltä, että suhteenne on joutunut negatiiviseen spiraaliin. Toinen ei tee jotain mitä itse haluaisi suhteelta ja kostoksi ei tee sitä mistä toinen tykkäisi. Sitten toinenkin kostaa vastineeksi, eikä varmasti halua tehdä enää mitään toisen eteen jne. Tällainen kauna kertyy hiljalleen vuosien varrella, ettekä välttämättä edes riitele. Vaikka ottaisittekin asiat puheeksi ja yrittäisitte parantaa suhdetta, nuo vanhat kaunat kytee pohjalla, ja muutaman viikon jälkeen olette taas samassa pisteessä.
Olen ollut samassa tilanteessa, enkä tiedä miten tilanteen saisi korjattua. Ei onnistunut meidän tapauksessa, vaan otin avioeron. Joskus suhde on vain pelattu loppuun, eikä mitään ole enää tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että suhteenne on joutunut negatiiviseen spiraaliin. Toinen ei tee jotain mitä itse haluaisi suhteelta ja kostoksi ei tee sitä mistä toinen tykkäisi. Sitten toinenkin kostaa vastineeksi, eikä varmasti halua tehdä enää mitään toisen eteen jne. Tällainen kauna kertyy hiljalleen vuosien varrella, ettekä välttämättä edes riitele. Vaikka ottaisittekin asiat puheeksi ja yrittäisitte parantaa suhdetta, nuo vanhat kaunat kytee pohjalla, ja muutaman viikon jälkeen olette taas samassa pisteessä.
Olen ollut samassa tilanteessa, enkä tiedä miten tilanteen saisi korjattua. Ei onnistunut meidän tapauksessa, vaan otin avioeron. Joskus suhde on vain pelattu loppuun, eikä mitään ole enää tehtävissä.
Oletko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Mitä merkitystä sillä on?
Kuulostaa tutulta. Se oli surullista, kun huomasin ja ymmärsin tilanteeni. Eroon meni silti aikaa, koska olin liian hyväuskoinen optimisti.
Olemme olleet yhdessä 20 vuotta. Suhteeseen mahtuu vuosia kun olen ihmetellyt tunnekylmyyttä ja siitä johtuvia asioita ymmärtämättä mistä kyse. Varsinkin vuodet kun lapset olivat pieniä.
Nyt siis vuosien jälkeen olen tajunnut asioita paremmin. Ja ollut surullinen itseni takia kun olen huonoa kohtelua sietänyt.
Nyt olemme jo keski-ikäisiä ja suhde on ikäänkuin hioutunut, olemme tottuneet olemaan yhdessä. Ei se poista surua menneistä vuosista mutta ei kai sitä enää tässä vaiheessa viitsi suhdetta rikki repiä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tunnistat ongelman ja tiedostat sen niin tiedät mitä etsiä seuraavaksi: miehen, joka on emotionally available
Ap todennäköisesti kiinnostuu vain miehistä, jotka eivät ilmaise itseään, jolloin ap voi itse rakentaa päässään tietynlaisen kuvan miehestä, johon sitten ihastua.
Vierailija kirjoitti:
Tunnevammaisia miehiä on paljon. Miksiköhän?
Koska tunteellisia miehiä vihataan Suomessa. Vanhemmat pyrkivät tekemään pojista robotteja.
Ap on tyypillinen kiittämätön nainen