Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kummassa lapsen kaverisynttärit järjestetään?

Vierailija
08.04.2025 |

Meillä on pieni kerrostaloasunto, jonne ei millään mahdu kuin muutama vieras. Lapsi haluaa kuitenkin kutsua koko päiväkotiryhmän synttäreilleen (kaikki viskareita eli 5-6 -vuotiaita). Lapsia ryhmässä on 16. Kotia on mahdoton harkitakaan, kun ei meillä mahdu pöydän ääreenkään istumaan kuin 4. Talossa ei ole mitään kerhohuonetta jota voisi vuokrata. Ja lapseni inhoaa hoploppeja, temppuratoja ja seikkailupuistoja niin sellainen myöskään ei käy. Miten te muut oikein järjestätte nämä kaverisynttärit? Siis jos tulijoita olisi koko luokka tai koko päikkyryhmä? 

Kommentit (377)

Vierailija
161/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tilan kysymyksen lisäksi mieleen,  miten uskaltaa ottaa vastuulleen noin ison lapsi ryhmän.

Montako aikuista olisi valvomassa?

Entä jos jotain tapahtuu?

Suoraan sanoen oletin, että suurimmalla osalla on mukana oma äiti tai isä, joka siinä sivummalla on ja katsoo omansa perään. Aikuisille tarjoaisin kahvit toki. Ap

Mistä noi miinukset johtuu? Vai siis jättääkö vanhemmat lapsensa jonkun tuntemattoman kotiin x tunniksi??? Mulla ei ole lapsia mutta en ikinä suostuisi.

Aika monet jättää, jättäisin itsekin, mutta lapsi ei ole vielä uskaltanut jäädä.

Mä jotenkin olen tältä palstalta saanut käsityksen että hirveästi vanhemmat panikoi lapsistaan. Esim nettiin ei voi monen mielestä laittaa kuvia koska pedof on kaikkialla. Mutta tuntemattoman luo voi viedä. Onneksi mulla ei ole eikä tule lapsia. En tajua selkeästi hommasta mitään.

Vierailija
162/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et osaa vastata sulle esitettyyn suoraan kysymykseen, niin miten sä pärjäät reppana 16 vieraan lasten kysellessä  sulta kuorossa, kyselyikäisiä kun ovat. Aivan kuten sinäkin olet vieläkin

Olen jo vastannut. Oletan että suurimmalla osalla on mukana se oma äiti tai isä. En todellakaan kuvittele olevani ainoa aikuinen 16 lapsen kanssa. Enkä kuvittele että 16 vanhempaa vain jättäisi pelkästään minulle oman lapsensa 16 lapsen sekaan. Ap

Oletus on tunnetusti kaikkien munausten äiti.

Tietenkin ajattelin kirjoittaa kutsuun sen. Ap

Hanki sitten kenttäkeittiö kanssa, jotta saavat vanhemmatkin vähän soppaa siinä odotellessa.

Minä nyt oletin, että yleensä vanhemmat haluaa olla lapsensa mukana niillä synttäreillä eikä jättää lastaan ihan tuntemattomalle ja häipyä jonnekin. Eikä kukaan vanhempi mitään muonitusta odota. Itse en odottaisi saavani edes kahvia kun lapsia vartenhan ne juhlat on. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin todeta lapselle, että maailmassa ei saa kaikkea haluamaansa. Voit kutsua 3 kaveriasi.

Tai sitten olisin aikuinen ja googlaisin kaikki mahdolliset alueen vuokrattavat tilat, sieltä löytyy kyllä joku kerhotila tms., jossa synttärit on helppo järjestää. On pieni keittiö, jääkaappi jne.

Minulla vain ei ole autoa. Eli vaikka saisinkin jostain 5 km päästä vuokrattua kerhotilan niin en keksi miten saisin sinne raahattua tarjottavat ja kakun. Googlasin jo pitopalveluitakin ja kyllä mahdottoman kalliiksi tulee vuokrata juhlatila ja pitopalvelu 16 lapselle täällä pk-seudulla. Etenkin kun tila ja ennakkoon sovittu henkilömäärä on pakko maksaa vaikka lopulta paikalle pääsisi vain 4 vierasta. Ap

Jep, jep. Retardi provo taas.

Mik

Saatan sä sitten tunkea asuntosi täyteen vieraita,se ei ole meiltä pois. Jos et keksi parempaa paikkaa. Me ei voida tietää missä päin asut ja miten sitten liikut minnekkin tarjottavinesi ja miten vieraat pääsee perille julkisilla. Onnea vaan pitämään 16 lasta hengissä.

Vierailija
164/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pk-seudulla. Silloin kun asuttiin Hgissä, varasin leikkipuiston rakennuksen lapsen synttäreille. Aivan täydellinen järjestely. Matala vuokra, keittiö oli hyvä ja kun mukulat villiintyivät niin aidatulle leikkipihalle riehumaan.

Vierailija
165/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et osaa vastata sulle esitettyyn suoraan kysymykseen, niin miten sä pärjäät reppana 16 vieraan lasten kysellessä  sulta kuorossa, kyselyikäisiä kun ovat. Aivan kuten sinäkin olet vieläkin

Olen jo vastannut. Oletan että suurimmalla osalla on mukana se oma äiti tai isä. En todellakaan kuvittele olevani ainoa aikuinen 16 lapsen kanssa. Enkä kuvittele että 16 vanhempaa vain jättäisi pelkästään minulle oman lapsensa 16 lapsen sekaan. Ap

Jos laitat kuudelletoista lapselle kutsun kaverisynttäreillä, sinulla on siinä 16 perhettä, jotka olettavat kutsun olevan vain ja ainoastaan lapsille. Kukaan ei lähtökohtaisesti oleta, että vanhemmat on kutsuttu myös. Paitsi tietysti sinä.

Vierailija
166/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sitten kenttäkeittiö kanssa, jotta saavat vanhemm

Se riippuu miten laitat kutsuun,jätetäänkö lapsi vai jääkö aikuinenkin. Sitten ollaan sillit purkissa. Onnea. Hah. Porvoossa.

Vierailija
167/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja voisi olla esim. asukastupa, seurakunnan tila, ehkä joku oppilaitoksenkin tila. Sinne sitten ohjelmaa, kuten ongintaa, vettä kengässä, pantomiimia jne. ja tietysti tarjottavat.

Vierailija
168/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen järjestänyt noin 60 kaverisynttärit. Kertaakaan ei kutsuttu yli kymmentä vierasta. 

Meillä on tilanne, jossa yksi lapsi saa kutsua synttäreille 10 vierasta, ja luokalla on 11 tai 12 tyttöä. Muut kutsuvat koko luokan tytöt, ja tämä, jonka äiti on laittanut rajaksi 10, joutuu aina jättämään kaksi pois. Ei hyvä. 

Meillä tämä ei ole ollut ongelma, sillä lapsen kaverit eivät koskaan ole olleet vain ja ainoastaan päiväkodista tai koulusta. Yleensä esim. päiväkotiryhmästä kutsuttiin yksi tai kaksi, loput kaverit olivat naapureista, harrastuksesta, sukulaislapsista jne. 

Vierailija
169/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa nyt aika paljon ahdistamaan tämä juhla-asia. Luulin, että ihmiset järjestää lapsilleen koko ryhmän tai koko luokan synttäreitä ja jotenkin se hoituu hyvin. Siihen vinkkejä kyselin. Mutta sain lähinnä tonneittain ahdistusta koko asiasta. Ap

Vierailija
170/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestättekö te ylipäätään kaikki lapsillenne kaverisynttäreitä? Tarkoitan nyt lapsia, jotka täyttää 6-10 vuotta. Vai jättääkö suurin osa oikeasti järjestämättä kokonaan? Ap

Kyllä järjestetään. Myös ainakin omissa piireissäni muissakin perheissä järjestetään. Noin pieniä vieraita kutsuttiin 3-5. Isommille lapsille voi järjestää aktiviteettisynttäreitä, jos on budjettia. Meidän perheessä pidetään synttärit kotona, koska en halua laittaa vähiä varojani vuokratiloihin. Lasten vanhempia ei ole kutsuttu, mutta jos on kovasti arka lapsi, voi vanhempi olla mukana js etukäteen sovitaan.

Vierailija
171/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin kannattaa muistaa, että ne muut vanhemmat eivät halua vahtia toisten lapsia. On ihan eri asia kaverisynttäreillä katsoa oman Erkki-Petterin perään ja juoda kuppi kahvia kuin paimentaa viittätoista muuta siksi, kun juhlien emäntä on kuvitellut saavansa muista vanhemmista apua lasten kaitsemiseen.

Vierailija
172/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat kuudelletoista lapselle kutsun kaverisynttäreillä, sinulla on siinä 16 perhettä, jotka olettavat kutsun olevan vain ja ainoastaan lapsille. Kukaan ei lähtökohtaisesti oleta, että vanhemmat on kutsuttu myös. Paitsi tietysti sinä.

Onko näin? Oikeastiko ne 16 perhettä vain jättäisi lapsensa minulle tietämättä minusta yhtään mitään? Osaa en ole koskaan edes vilaukselta nähnyt, kun hakuajat päikystä on niin eri. Ap

Vierailija
173/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuun pitää sitten selkeästi kirjoittaa, että toivot, että vanhempi jää mukaan oman lapsensa valvojaksi. Jos taas kutsut vanhemmatkin, niin saat kyllä lisätä tarjottavien määrää. Kyllä vanhemmilla odotusarvo on, että hekin saavat kakkua ja herkkuja.

Vierailija
174/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin kannattaa muistaa, että ne muut vanhemmat eivät halua vahtia toisten lapsia. On ihan eri asia kaverisynttäreillä katsoa oman Erkki-Petterin perään ja juoda kuppi kahvia kuin paimentaa viittätoista muuta siksi, kun juhlien emäntä on kuvitellut saavansa muista vanhemmista apua lasten kaitsemiseen.

En kuvittele että kukaan kaitsee muita kuin sitä omaansa. Ap

Vierailija
175/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun ongelmasi ei ole autottomuus tai budjetti vaan se, että kuvittelet selviäväsi yksin 16 lapsen kanssa. Vaikka oma lapsesi tykkäisi piirtää ja rakennella legoilla, niin todennäköisesti osa juhlavieraista ei tykkäisi. Mitä tekisit, jos pilteistä puolet kiipeilisi seinillä, kun legoilla rakentelu ei huvita? Mitä tekisit, jos olisitte ulkona ja yhtä lasta pitäisi lähteä käyttämään vessassa esim. kotonanne? Niinpä.

Tuota nyt rohkeasti lapsellesi pettymys ja sano, että kaikkia ei voi kutsua. Saatte mukavat ja halvat juhlat aikaiseksi kotona, kun kutsutte vaikka 5 kaveria mukaan. 

Vierailija
176/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sitten kenttäkeittiö kanssa, jotta saavat vanhemm

No nyt päikyn ryhmä ei täysin tuntematon ole. Eli jos jotain sattuu,syyllinen löytyy heti. Eli se talossa asuva aikuinen. Ja se aikuinen on vastuussa lapsista,ellei erikseen kutsuun laita että tervetuloa ja vanhempi myös. Toki itse odottaisin saavani myös jotain kahvia ja kahvileipää, vai pitääkö istua hiljaa eteisessä kunnes juhlat ohi? 

Vierailija
177/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinun ongelmasi ei ole autottomuus tai budjetti vaan se, että kuvittelet selviäväsi yksin 16 lapsen kanssa. Vaikka oma lapsesi tykkäisi piirtää ja rakennella legoilla, niin todennäköisesti osa juhlavieraista ei tykkäisi. Mitä tekisit, jos pilteistä puolet kiipeilisi seinillä, kun legoilla rakentelu ei huvita? Mitä tekisit, jos olisitte ulkona ja yhtä lasta pitäisi lähteä käyttämään vessassa esim. kotonanne? Niinpä.

Tuota nyt rohkeasti lapsellesi pettymys ja sano, että kaikkia ei voi kutsua. Saatte mukavat ja halvat juhlat aikaiseksi kotona, kun kutsutte vaikka 5 kaveria mukaan. 

En ole ap mutta itse en tietäisi yhtään mitä tehdä jos joku puolituttu lapsi kiipeilee seinillä tai moni, enkä osaisi kyllä vessattaa mitään vierasta lasta. 

Vierailija
178/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli omassa lapsuudessa kolmen huoneen kämppä ja aina oli parikymmentä muksua. Hyvin mahduttiin, ainakin omien muistojen mukaan. Meillä on 100 neliön omakotitalo ja kyllä aina koko ryhmä, nyt luokka, on kutsuttu. Ja omat synttärini oli aina tammikuussa, joten pihalle ei voinut juhlia siirtää. En ole koskaan lasten kuullut valittavan ahtaudesta, eiköhän se ole aikuisten ahdistusta...

Vierailija
179/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, lapsi ei voi saada kaikkea mitä hän haluaa. 

Ja toisekseen, kaverisynttärit voi hyvin pitää vaikka metsässå, leikkikentällä, kodalla, rannalla jne. mutta on hyvä varautua ylimääräisellä tarjoilulla, jos joku haluaa liittyä seuraan. 

Riippuu ihan paikkakunnastasi, missä asut. Esim. meillä kaupunki tarjoaa makkaranpaisto paikkoja yms. kaikkien käyttöön. Ja voihan ne pitää vaikka päiväkodin/koulun pihalla, kun ne ovat asukkaiden käytössä. 

Vierailija
180/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallisynttärit? 5-6 vuotiaille , jotka eivät taatusti osaa vielä kovin hyvin uida!!! HUKKUMISVAARA!!   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi